Kategória Rendezés
  • ZsófiMarci

    ZsófiMarci

     Hosszúformátumú improvizáció, két szereplőre:
    Zsófi és Marci! Csak a nevük állandó:
    minden más estéről estére, percről percre változik. A helyzetük, viszonyuk -ha egyáltalán van- egymáshoz , a világhoz, ismerőseikhez, barátaikhoz, a környezetükhöz.

    Valós idejű improvizáció 60 percben. Hogy ez mit is jelent, kiderül az előadás elején. Egy biztos, hogy minden szó, gesztus, helyzet, érzelem, történet ott és akkor születik meg a színpadon. Semmit nem találunk ki előre, semmit nem beszélünk meg előre, egyszerűen egy addig ismeretlen Zsófi és Marci bőrébe bújunk és az improvizációs technika segítségével, színházi jelleggel elmeséljük az Ő aznapi történetüket. Célunk, hogy elgondolkodtassunk, tükröt tartsunk, mosolyt vagy épp könnyet
    fakasszunk.

    Egy nő és egy férfi története
    Pillanatművészet egy nőre és egy férfira, Takács Noémi – Noémo – zenei kíséretével. Semmit nem találunk ki és semmit nem írunk meg előre. Minden ott és akkor születik meg a színpadon a néző előtt.
    Azon vagyunk, hogy emberi történeteket meséljünk el, hétköznapi dolgokat, melyeknek megpróbáljuk az esszenciáját 
  • Zsugori

    Zsugori

    zenés vígjáték - a Soproni Petőfi Színház és a Komáromi Jókai Színház koprodukciójaZsugori uram, telhetetlen, fösvény ember. A háta mögött mindenki kikacagja a haszonvágyát, ugyanakkor mégis mindenki függ tőle. A gyerekei, a szolgái, a jövendőbelije egyaránt Zsugori vesztét és ugyanakkor pénzét kívánja. Csakhogy ezáltal maguk is hasonlóvá válnak a vén uzsoráshoz. A felismerés, hogy a pénz mozgatja a világot nem újkeletű, de ki tudunk-e, ki merünk-e lépni a Pénz Bálvány által vezényelt koreográfiából? A Zsugori című zenés komédiában új életre támad Molière darabja, A fösvény. A szerző, Simai Kristóf a saját korába és szülővárosába, Komáromba helyezi át az eredeti történetet, mely tehát a Rákóczi szabadságharcot követő időkben játszódik, - a szerzői megjelölés szerint a „kuruc háború után”. Ez a körülmény a zsugoriságnak, a kincsek rejtegetésének különleges feltételeket szab. Tehát korántsem műfordításról van szó ebben az esetben, hanem a kor divatja szerinti átdolgozásról, melyet „magyarításnak” nevez az irodalomtudomány. Helyszín, nyelv, jellemek, történeti háttér: mindez megújult színekben tűnik elénk. Olyan benyomásunk támadhat, mintha egy XVIII. századi, fergeteges és vaskos magyar bohózat bontakozna ki előttünk. Ezt az érzést erősítik a dalbetétek, melyek szövegét és dallamait Simai kortársától, Pálóczi Horváth Ádámtól kölcsönöztük. A szöveget Katona Imre, a dalokat Szarka Gyula dolgozta át, figyelembe véve az eleven színház követelményeit, és jó mulatságot kínálva a közönségnek. A darab rendezője Béres László, aki korábban Az elveszett levél című Caragiale-vígjáték emlékezetes előadását állította színpadra Sopronban.
  • Zsuzsi kisasszony

    Zsuzsi kisasszony

    A Zsuzsi kisasszony egyszerű, szép, emberi történet.
    Egy magyar kisvárosban játszódik, a világhírű zeneszerző csodálatosan szép dallamaival. Zenekritikusok arra célozgattak a Zsuzsi kisasszony bemutatója után, hogy “mintha Kálmán a világot bejárt műveiből merített volna…” A Zsuzsi kisasszony előtt csak egyetlen Kálmán-operett futott be világsikert, a Tatárjárás, a többi mind a postamester-lány színpadra lépése után született… Kálmán Imre a Zsuzsi kisasszonyt tartotta a legkedvesebb művének.
  • Zsuzsika hangja

    Zsuzsika hangja

    interaktív zenés gyerekelőadás, nagyobb óvodásoknak és kisebb iskolásoknakA színházban éppen a Hamupipőkére készülnek a színészek, Zsuzsika művésznő és Flórián művész úr. Amikor a gyerekek megérkeznek, beleshetnek a próbába, egy különleges világba, a színház varázslatába. Zsuzsika a gyerekek segítségével megtanulja, hogy csak akkor sikerülhet az előadás, és csak akkor történhet meg a csoda, ha megtanuljuk tisztelni a másikat, ha számíthatunk egymásra és ha megtanulunk együtt játszani.
  • Zuhanás közben

    Zuhanás közben

    a Zadam Társulat előadása - Sławomir Mrożek azonos című novellája nyomán
  • Zűrzavar a játszótéren

    Zűrzavar a játszótéren

    Zenés mesejáték kisiskolásoknak, óvodásoknak - a Hókirálynő Meseszínpad előadásaAndrás törzsőrmester a rend szakavatott őre, rendezgeti tábláit, hogy indulhasson a reggeli forgalom. Erzsi néni az utca tisztaságáért felelős személy, dohog a sok szétdobált szemét miatt. Mostanában reggelre a játszótér környékén mindig zűrzavar támad. Valaki szétdobálja a szemetet - és még az útjelző táblákat sem kíméli. Pedig az ilyen viselkedés komoly balesetveszélyt okozhat. Megérkezik Vilcsi, a villamos, és Gyuszi, az autóbusz, a közlekedés két fontos személyisége. Ámde, nem haladhatnak tovább, mert valaki elrontotta a jelzőlámpákat, amelyek ezért össze-vissza működnek. Nem tudnak megegyezni, hogy ki induljon el elsőként. Mire a rend őre megérkezik a helyszínre, megtörténik a baj: ugyanis Kerék Tercsi, a kis gyermekkerékpár figyelmetlenül rohan a kereszteződésbe, és baleset éri. Vajon ki lehet a bűnös? Majd eldönti a bíróság!
  • Zűrzavaros éccaka

    Zűrzavaros éccaka

    I. L. Caragiale csaknem 140 éves vígjátékának humora máig friss, a XIX. századi Bukarest lecsúszott közegének nyelvi és kulturális sokféleségéből építkező dráma Székely Csaba vérbő komikusi vénával fordított változatában került nemrég bemutatásra a Figuránál.Az emberi butaság leleplezése zseniális komédiát képes szülni. Kiből mennyire lehet tréfát űzni? Mire képesek a körmönfont szerelmes nők? Ki számít jó hazafinak? Kit és hogyan minősít az, ha valakiért a politikai hovatartozása miatt rajonganak?A Zűrzavaros éccaka című vígjáték egy olyan éjszaka bonyodalmait meséli el, melyben a titkos és tiltott szerelmeké a főszerep. Szinte mindenki egyszerre cseppen a káosz közepébe, hiszen, ha egy házon belül adott a szerelmi háromszög, az ravasz játszmákat követel. Ráadásul élet-halál kérdésévé, majd a megoldás kulcsává válik egy elrontott házszám is. Az egész éjszakát összegubancoló cselszövések eredménye pedig: elégedettség, boldogság és a tény, hogy egy felszarvazott rendőrférj pont a tudatlansága miatt válik szerethetővé. A nagy kibékülés örömében pedig egy új politikai csillag is születni látszik: egy lelkes, eszmékkel teli ifjú elöljáró tudhatja csak igazán, mit is akar a nép. Ezt gondolják a történet szereplői. De eközben a történések vajon mennyire szülnek bennünk ironikus gondolatokat? Talán össze nem illő kérdések ezek, de ez az igazán zűrzavaros éjszaka végén mindent megmagyaráznak a kellően csattanós válaszok.
  • “HER–BÁL”

    “HER–BÁL”

    A matekérettségin Anna segít puskázni Tamásnak. Hogy miért? Mert tetszik neki… Aznap házibuli van Déneséknél, ahova Tamás meghívja Annát. Hogy miért? Mert tetszik neki… A meghívó egy papír, amit nem lehet összegyűrni. Hogy miért? Mert el kell szívni… Ez az igazi belépő… A buli felejthetetlen, vagy mégis jobb lenne inkább elfelejteni az egészet?A Kövér Béla Bábszínház első tantermi projektje egy aktuális problémát dolgozz fel a “HER – BÁL Meghívó” című fórumszínházi előadásában. A tantermi körülmények közt játszódó előadás alaphelyzete egy a közelmúltban megtörtént valós eset és számtalan más hasonló, sajtóanyagból rekonstruálható hír alapján készült. Az összes megtörtént eseménynek azonos az idővonala – történetszála, melyeknek szakaszai, matematikai pontossággal lepontozhatóak/ kijelölhetőek.A kíváncsiság mindannyiunkban ott rejlik, de képesek vagyunk -e reálisan megítélni a szituációkat, és felmérni, mi a helyes? Tudunk-e jól dönteni, ha a többieknek akarunk megfelelni? Ha nem akarunk kimaradni semmiből? Ha élni szeretnénk? Úgy igazán…Tudunk-e jól dönteni, ha az érzelmek átveszik az irányítást? Ha a megszégyenüléstől való félelem, a bizonyítási vágy következtében nehezen mondunk nemet, kiváltképp, ha a legjobb barát vagy egy kezdődő szerelem a felbujtó. És, hogy mire bújtathat fel? Például drogok kipróbálására.Számolunk -e a következményekkel?Hogyan döntünk egy olyan helyzetben, ahol hajt a kíváncsiság, hatnak a többiek ránk, nem akarunk kilógni, nem akarunk kitűnni, nem akarunk semmit, csak hogy hagyjanak békén, zavartak vagyunk, azt se tudjuk mit is akarunk, befolyásolhatók vagyunk?Csak azt tudjuk, nem a szüleink vagyunk…Az általunk felvázolt történet nagyon is mai, valós problémákról árulkodik, amiről muszáj sokat beszélni.Az előadásban és utána – egy foglalkozás keretei közt – színházi és szociális munkás szakemberek segítségével a nézőkkel együtt keressük a válaszokat.De van-e jó megoldás, lehet-e jól dönteni? Nézzük meg, vitassuk meg!
  • “Patchwork-család”

    A Fabulatórium playback színház előadásaA nézők magukkal hozott és elmesélt hangulatait, érzéseit és történeteit mutatjuk meg a playback improvizáció módszereivel.
  • “Segítség, függő lett a gyerekem!”

    “Segítség, függő lett a gyerekem!”

    a Fabulatorium Playback Színház előadásaKilátástalannak tűnő tanulmányok. Köddé váló zsebpénz. Pia, drog, cigi.
    Elkeseredett vagy gyanútlan vagy? Merre keresendő a segítség és hol rontottad el?
  • “… De mivel saját képmására teremtett…”

    “… De mivel saját képmására teremtett…”

    -színpadi etűd Jónás Tamás verseire-a DESzínház – Alkalmi Társulat előadása
    Impresszionisztikus tisztelgés Jónás Tamás cigány költő művészete előtt. Egy „ének a hideg tűzhöz” az önértékelés lélekromboló dilemmáiról, a tökéletességre vágyás belső késztetéséről és lehetetlenségéről, az emberi létben rejlő kegyetlenségről és fájdalomról. Ugyanakkor egy játékos derűkeresés is, hiszen „aki nem táncol, az pórul járhat”.
    A DESzínház a Roma Sajtóközpont felkérésre ezzel a rövid színpadi etűddel járult hozzá a 2016-os Roma Nap debreceni programjához.
  • „...Sem emlék, sem varázslat...”

    „...Sem emlék, sem varázslat...”

    Radnóti Miklós élete, tisztasága, elképesztő látása, vizualitása megragadó. Szívének dobbanása, szerelmének varázslatos megélése minden színész számára kihívás, verseinek áradó képei, szavai csak arra várnak, hogy újra meg újra halljuk, lássuk, érezzük őket. A magyar költészet egyik legnagyobb alakja. Sorsa, szenvedése, kiszolgáltatottsága, váteszi látásmódja, saját sorsának pontos előérzete révén figyelmeztető jelként magasodik elénk. Testvérünk, barátunk, társunk a magyar történelem sodró, mai hullámzásában is.