Kategória Rendezés
  • W. A. Mozart: A varázsfuvola

    Szcenizált Hangverseny Tatabánya Város Szimfonikus Zenekarának hangverseny-sorozata
  • Warrenné mestersége

    Warrenné mestersége

     A nagy vagyonok körül gyakran titkok lappanganak, de mint tudjuk, nehéz akármit örökre titokban tartani, a rejtélyekre rendszerint fény derül.
    Furcsamód meggazdagodott családok felnőtté váló sarjai előtt előbb-utóbb nyilvánvalóvá válik, miből telt szüleiknek házra, nyaralóra, luxusterepjárókra, külföldi taníttatásra, hogy miből lett a vagyon, s milyen módokon tartható fenn a gazdagság. Be lehet állni a haszonélvezők közé, lehet folytatni mindazt, amit a törvény ugyan megenged, s nem tilt a jog, csupán a lelkiismeret és az emberi erkölcs berzenkedik. Vagy más utat választani…
    Természetesen lehet nemet mondani, csak rendkívül nehéz, és igen kellemetlen következményekkel jár: tisztességes, becsületes, mindennapi munkából kell megélni!
    Shaw bízik a fiatalságban, hisz a változtathatóságban, s megfogalmazza abbeli reményét, hogy helyes erkölcsi alapállással és szilárd kitartással hátat lehet fordítani hitvány és galád társadalmi beidegződéseknek. Sajnos égetően aktuális mélyen elgondolkodnunk a dráma gondolatiságán, morális üzenetén. 
  • Warrenné mestersége

     A nagy vagyonok körül gyakran titkok lappanganak, de mint tudjuk, nehéz akármit örökre titokban tartani, a rejtélyekre rendszerint fény derül.
    Furcsamód meggazdagodott családok felnőtté váló sarjai előtt előbb-utóbb nyilvánvalóvá válik, miből telt szüleiknek házra, nyaralóra, luxusterepjárókra, külföldi taníttatásra, hogy miből lett a vagyon, s milyen módokon tartható fenn a gazdagság. Be lehet állni a haszonélvezők közé, lehet folytatni mindazt, amit a törvény ugyan megenged, s nem tilt a jog, csupán a lelkiismeret és az emberi erkölcs berzenkedik. Vagy más utat választani...
    Természetesen lehet nemet mondani, csak rendkívül nehéz, és igen kellemetlen következményekkel jár: tisztességes, becsületes, mindennapi munkából kell megélni!
    Shaw bízik a fiatalságban, hisz a változtathatóságban, s megfogalmazza abbeli reményét, hogy helyes erkölcsi alapállással és szilárd kitartással hátat lehet fordítani hitvány és galád társadalmi beidegződéseknek. Sajnos égetően aktuális mélyen elgondolkodnunk a dráma gondolatiságán, morális üzenetén. 
  • We will rock you

    We will rock you

    A musicaltörténelem legnagyobb sikerei, a 10 leghosszabb ideig játszott musical között tartják számon a 2002-ben, Londonban bemutatott, Queen dalokból készült We Will Rock You musicalt. Az előadást 6 kontinensen, eddig 17 országban mutatták be hatalmas sikerrel, több mint 16 millió néző tomboló ovációval fogadta. Londonban, a Dominion Színházban rekordideig, 12 éven át játszott, 4600 eladáson 6,5 millió néző látta a musicalt, amely többek között a közönség által odaítélt Laurence Olivier-díjat is megkapta.
  • Weöres kaviár

    Weöres kaviár

    Összeállt a Weöres Kaviár Banda, hogy elszórakoztassa önöket Rejtő, Karinthy, Szőke Szakáll soha el nem évülő humorú kabaréjeleneteivel, a kor szerelemre csábító dalaival. Tánc is lesz, de módjával!
  • White Swan – Az Izrael Balett előadása

    White Swan – Az Izrael Balett előadása

    A nagy klasszikus balettek előadására alapított Izrael Balett 1967-ben jött létre. Berta Yampolsky és Hilel Merkman több mint négy évtizeden át vezette az együttest, melyet ma már a nemzetközi élvonalban jegyeznek. Izraelben ez az egyetlen olyan tánctársulat, mely az új produkciók mellett klasszikus koreográfiákat – például George Balanchine munkáit – is műsorra tűz. A budapesti vendégjátékon a tánctörténet egyik nagy alakja, Lev Ivanov (1834–1901) felújított koreográfiáit láthatjuk.

  • WIENER WALZER

    WIENER WALZER

    Vannak pillanatok, amikor nem lehet nem dönteni. Ezekben a helyzetekben azonban a jó döntés ritkán a helyes is. Ilyenkor mérlegre kerül emberi minőségünk. Milyen mértékben vagyunk képesek felelősséget vállalni saját tetteinkért? És milyen messzire megyünk el, ha az érdekeink úgy kívánják? Mert hiába vagyunk ártatlanok, ha a körülmények nem minket igazolnak.

    Ebben a játszmában nem az a kérdés, hogy ki a bűnös, hanem az, hogy végső soron ki tud megmaradni ártatlannak?
  • Willy Russel: Shirley Valentine

    Willy Russel: Shirley Valentine

    Történetünk hősnője egy jó kedélyű, cserfes, remek öniróniával és humorral megáldott háziasszony, aki felnevelvén gyermekeit egyedül marad morózus férjével, így aztán nem marad más lehetősége, minthogy gondját-baját a konyhafallal ossza meg. És álmodozik: utazásról, kalandokról… mígnem barátnője kezébe nyomja az „időzített bombát”, befizeti egy görögországi nyaralásra. És elkezdődik a dilemma.
  • Work in Progress

    Work in Progress

    (újcirkusz)Az újvidéki "Kreativni pogon" együttes előadása A mai Szerbiában, a Progress gyár munkásainak mindennapjaiba tekinthetünk be, nem mindennapi módon. A cirkuszművészet hagyományaira alapozva, de a műfaj megújítását célul kitűzve készül az előadás, melyben ugyanolyan fontos szerepet kap a zene, a tánc, az ének és a színház. Állatok nem lesznek! Éhbérért dolgozók, főnök, munka, cigiszünet, l`amour, sztrájk ‒ na az lesz!
  • Workshop gyerekeknek Földi Andrea jelmeztervezővel

    Workshop vasárnap délelőttönként gyerekeknek; a kézműveskedések alkalmával kultúrtörténeti, viselettörténeti témájú feladatokat old meg a 7-12 éves korosztály.
    Időpontok, témák:
    Szeptember 17., 10:00 – róka/ ékszerkészítés
    Október 15., 10:00 - rózsabogár/ applikáció
    November - medve/ papír cipő
    December - birka/ tűnemezelés 
    Jelentkezni az alábbi e-mail címen lehet Földi Andreánál: jelmeztitkok@gmail.com


  • Woyzeck

    Woyzeck

    Hölgyeim és Uraim! Ha a kígyó fölfalja önmagát, marad-e utána egy kígyónyi űr? És olyan hatalom van-e, mely egy emberrel ember voltát megetethetné? Van? Nincs? Van? Fogas kérdés! Minden egész töredék és minden töredék egész! Tessék, csak tessék! Egy valódi állat-ember elméjének anatómiája! Kezdődik az előadás!

    Georg Büchner 23 évesen, élete utolsó hónapjaiban írta Woyzeck című drámáját, amit nem tudott már befejezni. Kézirataiban 31 filmszerű képet írt le, amit két korabeli gyilkosságról megjelent cikk ihletett. Töredékesen fennmaradt drámája lehetőséget ad a hézagok egyedi kitöltésére, s ezáltal arra, hogy újabb és újabb kérdéseket tegyünk föl magunknak: felismernél egy gyilkost, ha elsétálna melletted az utcán? A gyilkosság pillanatában válik valaki gyilkossá, vagy mindig is az volt? Ha megtehetnéd, belenéznél az elméjébe? Az ő helyében te hogy cselekednél?
  • Woyzeck

    Woyzeck

    Ebben a világvégén maradt, felejtett katonai táborban nincs más feladat, mint amit a Kapitány és a Doktor, egy itthagyott rendszer fenntartói kitalálnak. Mintha Trepljov színházát néznénk a tóparton, azt a kozmikus magányt az űrben. Hideg, hideg, hideg. Üres, üres, üres. Nincsenek falak, így mindenki terébe, életébe belelátunk. Ahogy kijárat sincsen, így nem lehet elhagyni ezt a helyet. A szereplők élete a szemünk előtt zajlik, szimultán. Kilépni nem, csak megszűnni lehet. Marie és Woyzeck számára is ez az egyetlen lehetőség.

    Büchner töredékekből álló műve megtörtént bűneseteket vett alapul. Daniel Schmolling 1817. szeptember 25-én leszúrta barátnőjét, L-t; Johann Christian Woyzeck pedig 1821. június 21-én hét késszúrással ölte meg szeretőjét.
    Mi vezethet el odáig, hogy a számunkra legfontosabbat tegyük tönkre, pusztán annak féltéséből? Milyen az az út, amin végighaladva elveszíthetjük az irányítást a gondolataink és a tetteink fölött?