-
Segítség, megnősültem!
A Segítség! Megnősültem! egyszemélyes vígjáték, remek szórakozást ígérő one man show.Intenzív színházi élményt és garantált szórakozást ígér Pindroch Csaba új önálló estje, a „Segítség, megnősültem!” című egyszemélyes vígjáték, amelynek 2016. október 29-én, a budapesti Thália Színházban volt a bemutatója, és azóta számos teltházas előadás követett a Tháliában és vidéken. A Sebestyén Elemér azonos című regénye alapján írt kortárs komédiáját Pindroch Csaba társ-dramaturgként, producerként és az előadás egyedüli szereplőjeként jegyzi, a darab rendezője Radnai Márk.A hagyományos bohózat és a modern stand-up comedy stílusjegyeit egyaránt felvonultató előadás sajátos görbe tükröt tart az esküvő előtti és utáni hétköznapok legkülönbözőbb komikus vagy éppen keserű pillanatainak. Mindannyiunk számára ismerős helyzeteket láthatunk, felszabadult nevetéssel ismerhetünk magunkra Pindroch Csaba sokoldalú és őszinte játékát nézve, aki a házasság témájában jártas és végtelenül szerethető színészként bravúrosan tálalja ezt a nem mindennapi színházi fogást.„Bár tele van csípős megjegyzésekkel és humoros szituációkkal, mégis olyan ez a darab, mint egy szerelmi vallomás. Üzenet tőlem személyesen a feleségemnek, továbbá minden férfitól valamennyi nőnek, köszönetképpen azért a fontos, hihetetlenül boldogító, de olykor végtelenül bosszantó és így rengeteg humorforrást adó csodálatos emberi kapcsolatért, amit úgy hívunk, hogy házasság” – mondja Pindroch Csaba. -
Sehallselát Dömötör
Ismerek egy kisfiút. Olyan öt-tíz éves forma. A haja sem nem szőke, se nem barna, olyan igazi, kócos szénakazal, amilyen a kisfiúknak lenni szokott. A szeme se nem kék, se nem zöld, még csak nem is fekete, de olyan huncutul mosolyog, hogy erre a szemre szokták azt mondani a felnőttek, hogy „szeme sem áll jól neki”. Pedig jól áll az a szem, de még milyen jól! Egyébként hogy látna meg vele mindent, még azt is amit nem kéne? Persze azt amit kéne, nem mindig veszi észre… de ezt csak a komolykodó felnőttek mondják, nekik pedig köztudottan unalmas az észjárásuk…
Egyébként hogyan állíthatnánk erről a kedves gyerekről, hogy füllenteni szokott? Hogy nem mindig pakolja el a holmijait és néha elfelejt fogat mosni? Hogy szereti csúfolni a lányokat és gyakran csúnyán beszél?
Na, igen… előfordul… de kivel nem? Hisz – mint mondtam – ez a kisfiú éppen olyan, mint a többi. Éppen olyan eleven, kíváncsi, és rosszcsont-fajta, mint amilyennek lennie kell. Pont olyan fejcsóválást indító típus, akit feltétlenül meg kell nevelni. Persze a tapasztaltabbak tudják, hogy ez szinte lehetetlen… és minek is? Így sokkal mulatságosabb… és így szerethető!Weöres Sándor Sehallselát Dömötöre a gyermekirodalom örök életű figurái közé tartozik, nem véletlenül. A mindig kalamajkába keveredő kisfiúnak olyan hétköznapi problémákkal kell megküzdenie, amik tulajdon butaságából fakadnak, s mulatságos helyzeteket produkálnak. -
self_Tango
„kezes lábas nász
fejetlen gyász
derékba tört tánc…”A darab vezérmotívumai:
Tangó: Közös séta, amelyben a táncosok pillanatról pillanatra döntenek a követendő lépésekről. A tangó markáns férfidominanciát mutat, ami kezdő pároknál valóság, az összehangolódott párok esetében azonban csak látszat: a harmonikus táncban a férfi érzékeli a nő igényeit, és élménnyé teszi számára a táncot azzal, hogy előkészíti a lépéseit.
Ön-tangó: A fel nem kért nő tánca az ön-tangó, ahol a magányosság mélyen áthatja a szereplő minden rezdülését. Egy szingli életorma, kényszerből kreált hímnős lét, harmonikusnak tűnő skizofrénia, fura utópia. Elsőre…
Azonban magában rejti a lehetőségét egy olyan önmagunkkal folytatott táncnak, ahol kiismerhetjük a lelkünk másik nemű lélekrészét, s egyensúlyba hozhatjuk ezt a két részt önmagunkon belül. Valós társsal igazán az kapcsolódhat, aki képes önmagát is táncba vinni…
Karma-fonat: Egy elképesztő hosszú női hajfonat, amely a messzi múltban-az ősi női erők forrásánál gyökerezik és nő bele folyamatosan a jelenbe. Első viselője egy a csodálatos Polipnő volt, akinek tengernyi dús, göndör hajcsóváiról mítoszok szólnak. A hajkorona további örököseinek csalódásai, tragédiái és traumái is beleszövődtek az emlékfonatba. Ez az erőnyaláb, ami az évszázadok során egy fura horgonnyá alakult most újra kibomlik…
Test-húrok: Valós férfi női kapcsolódások, különböző pontokon. Fogadalmak, kötések, elköteleződések, egymásra utaltság, rugalmasság és merevség, biztonság és szabadság: ahol a férfi és a női erő kiegészíti egymást…
„… női haj-monológ visszhangzik férfi tettben
férfi tett visszhangzik női haj-monológban” -
Semmelweis
A Semmelweis című opera ősbemutatójának amerikai zeneszerzője, Raymond J. Lustig és szövegírója, Matthew Doherty a tettvágytól buzgó, önmagával és a világgal viaskodó Semmelweis pszichéjében, valóság és képzelet mezsgyéjén kalauzolja végig a közönséget. A zeneműben kiemelt szerepet tölt be a női kar és annak minden, éteri szépségű megnyilvánulása. Semmelweis figurájának musicalhatású szólóit és a helyenként játékos karakterű, dallamos, olykor misztikus hangulatú énekkari tételeket egy különleges hangszereket is megszólaltató kamarazenekar kíséri sokszínű, gazdag zeneművet hozva létre.
A szólistákkal kiegészült kórus, valamint kortárstáncosok jelenítik meg a gyermekágyi lázban elhunyt nőket és Semmelweis életének szereplőit, akik lidércekként kísértik Semmelweist. A darab címszerepét Szabó P. Szilveszter játssza, szövegét pedig Szabó T. Anna költő ülteti át magyar nyelvre. A produkciót különleges vizuális világgal, számos vendégalkotó bevonásával a fiatal rendező, Boross Martin állítja színpadra.
A Semmelweis-emlékév támogatásával. -
Semmi
„Semminek sincs értelme, ezt régóta tudom” – közölte Pierre Anthon. „Ezért semmit sem érdemes csinálni. Erre most jöttem rá.” Ezután Pierre elhagyta az iskolát, és felült egy szilvafára. Pierre szerint minden csak azért kezdődik el, hogy egyszer véget érjen. Az osztálytársai megijedve Pierre filozófiáján, a „fontos” dolgok gyűjtésébe kezdenek, hogy bebizonyíthassák: igenis van értelme az életnek. A „játék” egy pont után már túlságosan nagy áldozatokat követel… -
Semmi Konferencia - Dalos színház
A Semmi Konferencia alkotói, Földes Eszter és Lovasi András már a munka kezdeti fázisában is gondolkodtak egy, az Erkel Színházban bemutatott koncertszínház mellett is érvényesülő, „hagyományosabb” drámai formán, ahol a színész „színészkedik”, a zenész pedig „zenészkedik”. Az így született dalos színházi előadás a Semmi Konferenciának egy új, intimebb perspektíváját nyújtja.Ebben a darabban – egy színészre bízva az összes drámai szerepet, Földes Eszter egymaga alakítja Pétert, a kisfiút, Zsuzsát, az édesanyát és a hajléktalan Jónás karakterét is. Igazi színészi brillírozásra ad lehetőséget egy ilyen feladat. A rendhagyó, egyszemélyes előadásban a konferencia a semmi természetéről egy igazán látványos bábelőadás formájában jelenik meg, amit vetített animációk és egyedi, sajátos fények tesznek még emlékezetesebbé.A történetet továbbra is a Kiscsillag zenéje központozza a zenekar és Lovasi András előadásában. -
Semmi pánik!
Az ifjú amerikai diplomatát apja megbízza, hogy két hétig igazgassa a nagykövetséget. A szokásos adminisztráción kívül díszvacsorát kell lebonyolítania egy olajmágnás tiszteletére. A bonyodalmat az okozza, hogy váratlanul bemenekül a követségre egy turista feleségével és bájos kislányával, akiket felbőszült arab fegyveresek üldöznek. Woody Allent 1965-ben ez a vígjáték tette a Broadway ünnepelt szerzőjévé. -
Senki se mer egyedül élni
Egy történet, ahol az évek egyetlen pillanatba zsúfolódnak. Egyetlen pillanat, ami évekké tágul. Nem tudjuk már többé, kik is vagyunk pontosan, hol vannak a határaink, hol kezdődött az élet. Mi lett szépen megálmodott terveinkkel? Kivé váltunk, kinek a hipnózisában élünk? Mi építettük fel ezt a valóságot, vagy a valóság hozott létre bennünket?Egy párkapcsolat történetén keresztül mágikus utazásra hívunk a képzelet, az érzékelés és az érzelmek határvidékeire. -
Serdülőkor
RED APPLE THEATRE – SRÍ LANKA előadása„Srí Lankán, a többi ázsiai országhoz hasonlóan mi felnőttek sokat aggódunk a gyermekekért, különösen a szűz lányokért. Ám csak a fegyelmezésükkel foglalkozunk, nem figyelünk az életükre, szerelmükre, reményeikre. A serdülőkorban mindez csak fokozódik. A mozgásszínházi előadás egy kisfiú és egy kislány életútjáról szól, arról, hogy milyen különbségek jelennek meg az életükben, hogyan veszik fel ezekkel a harcot, valamint hogyan kellene felvenniük a harcot.” – nyilatkozta a rendező, Sachithra Rahubadda.A mozgásszínházi előadáson kívül a társulat tagjai foglalkozásokat tartanak több jászberényi középiskolában is.A társulat az ázsiai szigetország állami díjas társulata. -
Sex, drugs, gods & rock ’n’ roll
Radikális stand up tragedy
Eric Bogosian és José Saramago szövegei nyománAz Aradi Kamaraszínház, a MASZK Egyesület és a Bakelit Multi Art Center produkciójaIsten nagy játékos, szereti az akciót, de Isten nem lövi be magát, Istennek lenni azt jelenti: zaj, rombolás és szórakozás.„Tapasztó Ernő rendezése pofátlanul menő és szabadon pörgő, a Ponyvaregény és A Wall Street farkasának fílingjét idéző ámokfutás, ugyanakkor egzisztencialista vita, Istennel folytatott per – egy felkészült vádlóval.” revizoronline.com„Fogalmunk sincs, hogyan kap levegőt Harsányi Attila az egylélegzetnyi poén-szökőárban, nevettünk, röhögtünk, hahotáztunk, de a végén bizony elakadt a lélegzet…” toptipp.hu„Harsányi Attila elképesztő átalakulásai fantasztikus színészi játékot eredményeztek.” librarius.hu„Harsányi Attila egyik karakterből bújik a másikba, a szemünk előtt változik át, ó, de szeretjük ezt a zökkenőmentességet látni a színpadon, főleg egy ilyen darabban, amin lehet nagyokat röhögni, de azért nagyon mélyen el is lehet gondolkodni.” Thealter Fesztivál blog -
Shakespeare Forever!
Andrzej Seweryn nemzetközi hírű lengyel színész és filmszínész, a Comédie Francaise örökös tagja jelenleg a varsói Lengyel Színház (Teatr Polski) igazgatója. Shakespeare forever! című előadásában párbeszédet kezdeményez a közönséggel Shakespeare-ről és a világról.V. Henrik, Hamlet, Falstaff, III.Richárd, valamint Ariel, Lady Macbeth és Júlia szerepeiben a színész felmutatja Shakespeare költészetének szépségét és bölcsességét. Jól ismert monológokból egy izgalmas történetet hoz létre az irodalomról, kultúráról, a győztes, a kétkedő és a védekező emberről. Utal a főbb Shakespeare-témákra is: a hatalom rögeszméjére, az érzéki őrületre, az időtlen szerelemre és a szomorú magányosságra, féltékenységre és árulásra, az élet értelmével kapcsolatos kételyekre és a remény éltető erejére.Az előadás a Shakespeare-műveket jól ismerőknek és azoknak is szól, akik még csak most kezdenek el ismerkedni életművével. Shakespeare szakértői meghallgathatják kedvenc monológjaikat Piotr Kamiński fordításában, amelyeket Andrzej Seweryn mesteri módon ad elő. Az utóbbiak pedig bátorítást meríthetnek arra, hogy tovább folytassák a stratfordi géniusz színpadi világának megismerését. -
Shakespeare Királynője
Shakespeare királynője - a trón és a színpad mögé, azaz a kulisszák mögötti világba visz el bennünket Bereményi Géza új drámája. Bármely trón és színpad rejtett helyszíne izgalmas lehet az átlagpolgárnak és átlagnézőnek, aki soha nem láthat be oda, ahol a politikát és a színházat csinálják. Hogyne lenne mindez érdekes akkor, amikor a hatalmat és a művészetet a világtörténelem egyik legjelentősebb uralkodója, I. Erzsébet és legjelentősebb alkotója, William Shakespeare jelenítik meg? „Olyan, mintha az elveszett Shakespeare királydráma került volna most elő. Shakespeare kortárs szerző kortárs drámákat írt a saját korában. Kortárs jelmezekben és térben. Az akkori jelenidőben fogalmazta újra Hamlet, II. Richárd, III. Richárd… történelmi figuráit. A történelmi Hamletnek vagy Richárdnak nem sok köze volt a megírt figurákhoz, nem játszatta őket 2-300 évvel azelőtti kosztümökben, nem múzeumi színház volt, ami a meiningenizmus XIX. század divatja óta sokszor tért hódít a színház- és filmművészetben. Tehát kortárs dráma a jelenidőben. Bereményi mélyrehatóan tanulmányozta I. Erzsébet és Shakespeare korát, és ennek alapján fogalmazta meg ezt a példabeszédet a mindenkori erőszak és illúzió birodalmáról. Az Erzsébetség és Shakespeare-ség hasonlóságáról és különbözőségéről, uralkodó és színházcsináló alkotó ember örök viszonyrendszeréről. Ami újra és újra ismétlődik a világtörténelemben. A miértekre keresi a választ. Bármilyen nemes célt szentesíthet-e nemtelen eszköz? Vagy leginkább lássuk és ezáltal láttassunk? Alkotó ember csak így segíthet mások életén.” (Galambos Péter, rendező) -
Shakespeare összes rövidítve (SÖR)
ANGOL NYELVŰ ELŐADÁSA Shakespeare Összes Rövidítve egy fergeteges komédia, amelyben három színész tesz kísérletet arra, hogy Shakespeare mind a 37 drámáját színre vigye kevesebb, mint két óra leforgás alatt.A darab a londoni West End-en óriási siker. A Madhouse, Magács László rendezésében vitte színre saját változatát, és azóta játssza a darabot teltházak előtt. Az előadás Európa több országában nagy sikert aratott. A darab nyaktörő sebességgel pereg, úgy, hogy a társulat három tagja játssza a férfi és női, fiatal és öreg szerepeket. Othello történetét egy gengszter-rap kelti életre, a történelmi drámákat egy amerikai futballmeccs keretei között jelenítik meg, a Hamletet pedig húsz másodpercben foglalják össze.