Kategória Rendezés
  • Petőfi Szalon

    Petőfi Szalon

    A Petőfi Szalon küldetése, hogy a színház számára nélkülözhetetlen és a nézők számára láthatatlan dolgozókat „elővarázsolja” a kulisszák világából. Havonta egy alkalommal megismerkedhet-
    nek olyan kollégákkal, akik nélkül nem működhetne egyetlen színház sem. A Petőfi Szalon első évadában bepillantást nyerhetnek a súgó, ügyelő, asszisztens, világosító, akusztikus, kellékes,
    színpadmester, díszletgyártó, színházi titkár és szervező különleges munkájába. Tartsanak velünk, tegyék fel kérdéseiket, legyenek kíváncsiak!

  • Petra von Kant

    Petra von Kant

    „Az ember rossz. Mindent kibír. Mindent.
    Az ember kemény és kegyetlen, és mindenki pótolható számára.
    Mindenki."
    Petra sikeres divattervező, karriere csúcsán. Háta mögött két férj. Elege van a rabságból és a kényszerből. Nem akar semmilyen mintát követni, szabad akar lenni. Selfmade woman. Petra beleszeret Karinba. Karinnak szüksége van Petrára. Petra újratervezné az életet. Rainer Werner Fassbinder az 1960-70-es évek német filmjének fenegyereke. A Petra von Kant keserű könnyei egyik korai és talán legjelentősebb drámája, amely a belőle forgatott filmmel együtt a korszak paradigmaváltó alkotásaihoz tartozik a szerelem, a szexualitás, a nemi szerepek és az emberi kapcsolatok ábrázolásában.
  • Phaedra

    Phaedra

    Mi történik velünk, ha napfényre kerülnek érzéseink? Ha be kell vallani, el kell ismerni, ami ott dobog a torkunkban? Leginkább talán ettől félünk. Félni szoktunk. Félünk törékenynek lenni, félünk felvállalni azt, ami ugyan tiltott, de ennek ellenére emberi. 
    Phaedra az egyik legnagyobb görög hérosz, Thészeusz asszonya. Nő. Azaz feleség, ember, érző lény egy olyan világban, ahol a lányokat rabolni szokták, hajóval szöktetni őket a szigetvilágon át, s ha a szerelem lángja alábbhagy, hát csendben magukra hagyni egy palota hideg falai között. A régi szerelem emlékét ilyenkor leginkább csak apró hőspalánták őrzik: egy fiú, akinek nevétől még nem visszhangzik a föld, de akinek szívébe oltva ott él a példakép: a hős apa sorsa, kalandos élete, magasztos cselekedetei. 
    Látszólag nyugodt világ ez: minden egyensúlyban. A vad, sziklás tájakat rettenthetetlen hősök tisztítják meg a veszélyektől, a kikötőkben pedig hűséges asszonyok várják férjeiket. Phaedra azonban szeret. És már nem Thészeuszt, aki hét tengeren át szöktette őt egykor: szívébe más férfi arcát csempészte a szerelem kíméletlen istene.
    Bűn-e szeretni azt, akit nem szabad? Ezt kérdezi az ógörög mítosszal, az abból ihletődött francia klasszikus tragédia szövegével a Figura új előadása.
  • Piaf–marche / Piaf–menet

    Piaf–marche / Piaf–menet

    a Kosztolányi Dezső Színház és az Újvidéki Színház közös produkciója Száz éve, igen , pontosan száz éve született egy veréb. Tizenhárom éve, hogy ez a veréb az Újvidéki Színház színpadán énekelni kezdett Mezei Kinga személyében, a Rózsaszínű halál című darabban.Most mindkettő visszatér, a szívük zakatol (padam, padam, padam, azt mondja), himnuszt énekelnek a szerelemhez és nem, nem bánnak semmit sem.Piaf–marche / Piaf–menet(hommage á Edith Piaf)
  • Pianissimo

    Pianissimo

    „A némák hangtalan suttogása néha erősebb, mint a hangos emberek üvöltése.”Pianissimo - azaz nagyon halkan. Halkan, szinte észrevétlenül kommentálja életünket valami hang - ezúttal egy növény. Bizony, egy ottfelejtett dekorációnak megvan a véleménye rólunk, és nem is rejti véka alá. Izgalmas, szokatlan stílusjáték veszi kezdetét, amikor hazug világunkat leleplezi egy beszélő növény.
  • PianoPlays etűdök Liszt és Wagner műveire (részlet) Passage Beethoven VII. szimfónia

    PianoPlays etűdök Liszt és Wagner műveire (részlet) Passage Beethoven VII. szimfónia

    Nagy örömünkre szolgál, hogy február 16-án a Győri Balett társulata nyitja meg a táncszakma várva-várt  új otthonát.Külön, erre az alkalomra a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Zenekarával kiegészülve, Beethoven VII. szimfóniájának feldolgozásával készülünk – Passage címmel.. Az ünnepi estben továbbá részleteket adunk elő a még tavaly bemutatott PianoPlays – etűdök Liszt és Wagner műveire című nagysikerű balettünkből is Balázs János zongoraművész közreműködésével.
  • PianoPlays/Passage

    Velekei László Harangozó-díjas koreográfus műveiben mindig az egyéni tettek és a társadalmi megítélés között feszülő ellentétek jelennek meg. PianoPlays című koreográfiájának megalkotásához most azonban egy örök, mindannyiunk által ismert témát: a szerelmet választotta. A rövid etűdökből felépülő produkció a szerelem különböző arcait mutatja meg, mely olykor viharos tenger, máskor lassan csobogó, rejtett patak. Harc és játszma két ember között: megsebezni és sebet szerezni, meggyógyítani és meggyógyulni. De vajon ki vérzik el a másiknak okozott sebből?A ”szerelmi ringbe” a Győri Balett vezető táncosai szállnak. Hozzájuk társul Balázs János Liszt Ferenc-díjas zongoraművész, fiatalos lendületével, kiemelkedő technikai virtuozitásával, aki egyéni zenei látásmóddal, saját elképzelései mentén tolmácsolja Liszt Ferenc és Richard Wagner zongoraműveit.
  • Pici Bonbon

    Pici Bonbon

    Góbi Rita táncművész, koreográfus, táncpedagógus tánc-mesejáték előadása a legkisebbeknekZene, mozgás, kép harmonikus egysége vezeti a gyerekek figyelmét, akik a táncossal együtt élhetik át az előadás apró csodáit.
  • Pilátus éjszakája

    Pilátus éjszakája

    A rumpo (rumpere, rupi, ruptus) ige, amelyből a korrupció szó is származik, eredeti értelme szerint a szív kettéhasítását jelenti. Mikor is válhat a jelképes értelmezés helyett nyilvánvalóvá ez az etimológia? Akkor, amikor egy bírósági eljárásba a politika beleavatkozik. Amikor egy bírót megzsarolnak. Amikor egy bíró zsarolható. Szenvedés és küzdelem kell ahhoz, hogy az ember a kereszt teológiáját megértse. A kettéhasított szív szenvedése és igaz küzdelme.
  • Pillanat-ragasztó

    Pillanat-ragasztó

    A pillanat egy rövid idejű, színes és erős érzelmekkel meghatározott, egy adott cselekményből kiragadott idő.
    Alkalmas arra, hogy az előtte lezajló történést és az utána következő eseményeket sejtesse, érzékeltesse.
    Ezt az időpillanatot, amikor valami különleges történik, egyfajta minőségnek „az Isten céljára kijelölt időpont”-nak érzékeljük.
    A Modern Tánc-Játék Stúdió erre a kiragadott időre koncentrálva hozta létre legújabb darabját. Az előadás pillanatai, jelenetei és mozgásmotívumai, önmaguk történetei, melyeket számos rétegben fejthet fel a néző.
    Pillanataink megélése, megragadása, összekapcsolása és értelmezése kerül előtérbe.
    A jelen mennyiben írja át meghatározó pillanatainkat? Mit jelent a múlttal töltött idő? Igazán úgy emlékszünk, ahogyan megtörtént? Átíródik a pillanat, vagy csak mi érezzük másnak a múlt és jövő keresztmetszetében?
    Előző darabunk folytatásaként, egy mélyebb réteget kutatva keressük a válaszainkat.„Ébreszd fel egész testedet a háromszázhatvan csonttal és ínnal együtt,
    és a bőr nyolcvannégyezer pórusát,
    egyetlen szikra kell csak,
    és a szent gyertya meggyullad.”
  • Pillangó

    Pillangó

    Debrecen környéki falu. Zsuzsika és Jóska. Két fiatal, akik nem lehetnek egymáséi, mert szegények. Családjaik nem nézik jó szemmel, hogy gyermekeik nem módos embert választottak. De a szerelem legyőzhetetlen… A Pillangó a Móricz Zsigmond által ábrázolt parasztvilág Rómeó és Júliája – csak éppen halál nélkül – igaz, egy hajszálon múlik minden…
  • Pillantás a hídról

    Pillantás a hídról

    A híd, ami Brooklynban van, és ahonnan lepillantva az olasz negyed látható.
    Az előadás a határokról szól. 
    Az utolsó pillanatokról, amikor már átkelünk, de még a hídon vagyunk, és még visszanézhetünk.
    A rosszon még innen, de a helyesen már túli pillanatokról. Azokról a pillanatokról az átkelés közben, ahol még meg lehet állni, vissza lehet pillantani, netán vissza is fordulni. 
    Végig ott feszül a kérdés: tényleg, vissza lehet-e innen még fordulni? Vagy még innen? ... Esetleg innen…? Honnantól válik véglegessé az átkelés?
  • Pillantás a hídról

    Pillantás a hídról

    Eddie Carbonét pusztulásba viszi egy olyan szenvedély, amely észrevétlenül hatalmasodik el rajta, teljesen kiforgatja eredeti, tisztességes énjéből, és olyan tettekre ragadtatja, amelyek már halála előtt megszüntetik, kitörlik belőle azt az embert, aki valaha volt.Miller drámájának hőse, Eddie, valójában nagyszerű fickó. Erős, kitartó, megbízható, és erkölcsös férfi, aki szerény sorsa ellenére is igyekszik tisztes megélhetést biztosítani családja számára. Mert a családját mindennél jobban szereti, mindenekelőtt lányaként nevelt unokahúgát, Catherine-t, aki ugyancsak rajong nevelőapjáért. A családi idillt két olasz rokon érkezése töri meg, akik illegális bevándorlóként érkeznek az Államokba.A Catherine és Rodolpho között alakuló viszony Eddie-t teljesen kifordítja önmagából. Innentől kezdve a vad indulatok és tébolyult szenvedélyek irányítják az eseményeket, s mi közben, akár egy görög sorstragédiában, már elejétől fogva tudjuk, érezzük, hogy Eddie bűnös szerelmével tragikus vétséget követ el, tehát sorsa megpecsételődött.
  • Pimasz angyalok

    Pimasz angyalok

    Két fényesen ragyogó csillag, Karády Katalin és Marlene Dietrich olykor irigylésre méltó, másszor szívszaggató, de mindenképpen kalandos életébe nyerhetünk bepillantást. Sikerben, fényűzésben is ember az ember, méghozzá olyan problémákkal és terhekkel, amelyeket elviselni csak a nem mindennapi teremtések tudnak. Feneketlen mélységek, szédítő magasságok, érzelmi hullámok, jól ismert dalok, küzdelem az életben maradásért.