-
Makrancos Kata
Shakespeare korai vígjátékának központi témái a hatalmi harcok, valamint a férfi és nő közötti viszálykodás. A darab nők tizenhatodik században betöltött társadalmi helyzetének egyfajta paródiája, és a velük való bánásmód ábrázolása, amely a modern kor nézőinek körében gyakran vált ki nemtetszést. -
Makrokozmosz
A Mikrokozmosz és a Dr. Kozmosz előadások után Balassa Eszter és Csadi Zoltán alkotópárosa színházunk felkérésére elkészítik a Makrokozmosz című előadást is. Nem volt tervben trilógia létrehozása, az előző évadokban bemutatott előadások nagy sikere és az egymáshoz lazán kapcsolódó történetek azonban mégiscsak indokolják egy harmadik produkció megszületését. Hogyan látjuk felnőttként a gyerekeket? Mit tanulhatunk a gyerekektől? – többek között ezeket a kérdéseket feszegeti az előadás. A hétköznapok rohanásában és az állandó teljesítménykényszer közepette hajlamosak vagyunk elfelejteni, milyen gyönyörű is a világ, és hogy a csoda a legegyszerűbb, a legkisebb dolgokban is ott rejlik. A gyerekek – velünk ellentétben – bátran megélik a pillanatot, képesek felfedezni a világmindenséget, a teljességet a legapróbb dolgokban is. Nincs más dolgunk tehát, mint megfigyelni egy játékába belefeledkező gyermeket… Előadásunkhoz drámapedagógia foglalkozás kapcsolódik. -
Maksaméta
A humorista általában egyedül dolgozik, mint egy bérgyilkos, pedig alapvetően társas lény. Ezt bizonyítja Maksa Zoltán, aki havonta jelentkező klubkabaréjában olyan kollégákat mutat be a Klebelsberg Kultúrkúria közönségének, akiket ő is kedvel, s akik szakmai-emberi kvalitásaikkal vagy már bizonyítottak, vagy újgenerációsként most szeretnének a közönségnek. -
MAL/Give in
- két előadás egy este -
A Műhely Alapítvány Mesterprogramjának részeként
A szakmai és a közönség körében is nagy sikert aratott Az Ismeretlen Kutatása program után, a Műhely Alapítvány új sorozattal, a Mesterprogram – mentorálás és kutatás a kortárs táncban programmal segíti az alkotók munkáját, és hozza közelebb a közönséget az alkotókhoz, a kortárs művészethez.
„A DART budapesti székhelyű kortárs táncegyüttes. Célunk, hogy sokszínű összetételünk és kiváló, nemzetközi alkotókkal fenntartott jó szakmai kapcsolataink segítségével, olyan új formátumú produkciókat hozzunk létre, melyek a hazai kortárs táncélet alkotói és nézői számára is egyaránt szórakoztatóak, figyelemfelkeltőek. Célunk, hogy amit csak lehet és arra érdemes, illetve amiről úgy gondoljuk, hogy hiányzik az itthoni kortárstánc szférából, azt „hazahozzuk”, felvillantsunk olyan stílusokat, együttműködési formákat, szemléleteket, melyek a szakma hasznára és a nézők örömére válhatnak.”
A társulat tagjai: Varga Kinga, Nagy Emese, Várnagy Kristóf, Simet Jessica"
MAL (bemutató)
A két alkotó Charles Baudelaire: A romlás virágai (Les fleurs du mal) című verseskötetéből inspirálódva, valamint saját tapasztalataiból merítve igyekszik a mai társadalomra és annak az adott hatalmi rendszerhez való viszonyára reflektálni. A darab egy belső romlási folyamatot mutat be, mely elkerülhetetlen következménye a hamis valósághoz való ragaszkodásnak, megjeleníti az ember morális szabályrendszere és a rá nehezedő külső nyomás közötti harcot. Mindezt az előadók könnyed és látszatra felszínes atmoszférát teremtve adják elő, a bennünket körülvevő „máznak”, illúziónak tartva tükröt.
Alkotók és előadók: Nagy Emese, Simet Jessica
Zene: Frank Bretschnedier/ Kutiman
Give I
„Ha olvasni szeretnél, arra ott a könyvtár. Inspirálódtunk, amiből inspirálódtunk, legyen ez a mi ügyünk, lehet, hogy nem is fontos. De ha az előadás után is érdekel, lépj oda hozzánk és elmondjuk. Egyébként pedig nem szeretnénk, hogy olvass a darabunkról, hanem azt hogy a bőrödön érezd.”
Alkotók és előadók: Várnagy Kristóf, Nagy Emese, Simet Jessica,Varga Kinga
DJ: Legars (Újvári-Pintér György)
Művészeti mentor. Hód Adrienn -
Malek Andrea és az eszement meseband
A koncert elején Aranka, a takarítónő bejelentést tesz, hogy a meghívott művésznő hirtelen lemondta a fellépést, ezért őt kérték meg, hogy a gyerekeket versekkel, mesékkel és dalokkal szórakoztassa. A kocsijából a takarítás kellékein kívül előkerülnek Lackfi János, Varró Dániel, Szabó T. Anna és Bartos Erika versei. Legtöbbjük természetesen az előadók által – a világzenei stílusban- frissen megzenésítve. Malek Andrea énekesnő és színésznő is egyben, színpadi létére itt is a közvetlenség és igényesség jellemző. A vicces és tanulságos verseken, meséken kívül elhangzik két átdolgozott „klasszikus“ is Halász Judit műsorából.Észrevétlenül elröpül az idő, Aranka is búcsúzik, hogy a kellemes szünet után egy vidám szambát énekelve folytassa a munkáját… -
Malek Andrea és az eszement meseband
A koncert elején Aranka, a takarítónő bejelentést tesz, hogy a meghívott művésznő hirtelen lemondta a fellépést, ezért őt kérték meg, hogy a gyerekeket versekkel, mesékkel és dalokkal szórakoztassa. A kocsijából a takarítás kellékein kívül előkerülnek Lackfi János, Varró Dániel, Szabó T. Anna és Bartos Erika versei. Legtöbbjük természetesen az előadók által – a világzenei stílusban- frissen megzenésítve. Malek Andrea énekesnő és színésznő is egyben, színpadi létére itt is a közvetlenség és igényesség jellemző. A vicces és tanulságos verseken, meséken kívül elhangzik két átdolgozott „klasszikus“ is Halász Judit műsorából.Észrevétlenül elröpül az idő, Aranka is búcsúzik, hogy a kellemes szünet után egy vidám szambát énekelve folytassa a munkáját… -
Malte Laurids Brigge
Ősbemutató, felvételről! - Legújabb előadásunk itt látható először, a nagy közönség számára!
Rilke ezen műve egy hömpölygő gondolatfolyam, főleg az élet dolgairól. Végül is egy költő írta. "…kísérlet arra, hogy a dolgokat a szív karátjával mérjük."
„Dehogyis tudták, kivel állnak szemben. Nagyon nehezen lehetett őt most szeretni, ő pedig érezte, hogy csak egyvalaki képes erre a szeretetre. De ő még várakozott…”
Magyarországon eddig még nem állították színpadra Rilke ezen művét - a pandémia miatt a bemutató zárt ajtók mögött történt 2020. decemberében. Így, először a világhálón keresztül láthatják a kedves nézők! -
Mamma mia
2014-ben, a Mamma Mia! hazai bemutatójával kezdte meg az együttműködést a Szegedi Szabadtéri Játékok és a Madách Színház. A világon először a Szegedi Szabadtérin állíthatta színre Szirtes Tamás rendező nonreplika verzióban a szuperprodukciót. A siker óriási volt, csak a Dóm téren azóta több mint 57 ezren látták az ABBA-musicalt, és mi sem bizonyítja jobban a nézők szeretetét, mint hogy 2017-ben immár a negyedik évad alkalmával tűzik műsorra a darabot. Az alkotók ígérik: idén is fergeteges diszkóhangulatot varázsolnak a Dóm térre, a buli végén pedig várhatóan most is elkerülhetetlen lesz a közös tánc. A pörgős, vicces, érzelmes musicalben olyan világslágerek csendülnek fel, mint a „Dancing Queen”, a „Knowing Me Knowing You”, a „Super Trouper” és természetesen a „Mamma Mia!”. A musical július 7-én és 8-án lesz újra látható. -
Mandragóra
Hogyan hódítsuk meg életünk nőjét, ha eleve halmozottan hátrányos helyzetből indulunk: kőgazdag, bár öreg férje van, akitől ugyan mindent megkap, viszont nem találkozhat senkivel, a hölgy hétköznapjait minden hájjal megkent anyja irányítja, erényességére pedig képmutató gyóntatóatyja vigyáz. A mi oldalunkon ellenben csak egy mérsékelten használható barát áll, továbbá egy gátlástalan szélhámos, aki akárkit képes rábeszélni bármire, valamint az a tény, hogy szerelmünk házassága gyermektelen, noha a férj leghőbb vágya egy sivalkodó poronty. És felmerül még egy káprázatos ötlet, melyet egy titokzatos növény, a mandragóra legendája sugall. De vajon beválik-e? -
Manka
Mi kell ahhoz, hogy a harmincnégy éves szokást, a jól bevált, megbízható, egyetlen menedéket jelentő mindennapos rutint felrúgjuk? Mikor leszünk annyira öregek, hogy elmondhatjuk magunkról: minket már semmi sem lep meg. Még a szerelem se. Mi kell a gyilkossághoz? Féltékenység? Düh? Titok? És egyáltalán: meddig titok a titok? Ki a tettes? Aki elkövet, vagy aki hagyja, hogy elkövessék mások? Vannak nagy kérdések a hétköznapokban? Vagy csak zseninek álcázott őrültek, akik mindenfélét összehordanak, csak hogy eltöltsék végre az időt. Miről kell meggyőződnünk? Meg kell győződnünk egyáltalán? Lehetünk-e bizonyosak bármiben is? Hét ember a színen, mindenki szeret, mindenki hisz, mindenki csordultig tele jó szándékkal. És akkor mégis: miért olyan nehéz együtt lenni? Ki az ember? Mi az ember? Vagy nincs semmi más, csak színház? -
Manó Tánc
Ezen estéken minden gyermek számára biztosítjuk, hogy egy évben legalább kétszer színpadon mutathassák meg azokat a kis koreográfiákat, melyeket a rendes órák keretein belül sajátítanak el.
TerMini Táncestek:
február 24. 16:00 /Haladó és Kis-Haladó csoportok
február 24. 18:00 / Közép-Haladó csoport
február 25. 16:00 / Mini és Manó csoportok
február 25. 17:00 / Menő csoport -
Manon
Miről szól a Manon? Az igézően szép lányról, a szerelemtől vak fiúról, s arról, hogyan és miért vezet a köztük lévő mindent elsöprő szenvedély becstelenségbe, bűnbe s végül a halálba. Hiszen alakulhatna boldog vég is a történetből, ha a két ifjú szerelmes, Manon és Des Grieux látná, ha képes lenne kitapintani a moralitás kényes határait. A regény és az opera szerzőit, Prèvost abbét és Massenet-t az foglalkoztatta, miként történhet meg jóravaló, köztiszteletben álló emberekkel, hogy a szerelem vakká tegye őket a helyes és helytelen közti különbség felismerésére. Vajon ez eleve belénk kódolt, elrendelt kényszerűség? És van-e legalább menekülési útvonal, mellyel korrigálhatjuk hibás döntéseinket, ha végre felismerjük a biztos tragédiát a tévút végén? Az egyetlen szereplő, aki megvilágíthatná a helyes utat, erőtlen. Aki a rossz útra irányít, erős. Így aztán az a gyönyörű szenvedély, amely akár holtig tartó boldogságot is hozhatna, tragédiát szül.