-
Kunigunda hozománya
Legátó király birodalma tönkremegy és az országot csak az mentheti meg, ha Bandura, vagy Dákó királyfi gyorsan feleségül veszi valamelyik gazdag királylányt. A szépséges Kunigunda fényképe mindkettőjüket elvarázsolja és gondolkodás nélkül útnak indulnak, hogy legyőzve a veszélyes akadályokat, elnyerjék a kezét. A királylány anyukája, Moderáta királynő roppant okosan terveli ki a próbatételeket: csak az veheti feleségül Kunigundát, aki legyőzi az erdőben garázdálkodó Lila Kacaj boszorkányt, a vérszomjas sivatagi rablót, Ben Gazt és végül Hexametert, a szörnyűséges hatlábú sárkányt. Akárcsak a legtöbb mesében, a viszontagságos és próbákkal teli út végén ezúttal is kiderül: az igazság győz és mindenki elnyeri méltó jutalmát, vagy büntetését. -
Kuplékirály
Kuplékirály avagy Vencel, mikor veendsz el?énekes bohóság Weiner István kupléiraMélyen tisztelt és nagyérdemű, házas és házatlan, ifjú és örökifjú közönségünk! Összetrom-trom-trom-trom-trombitálunk boldog-boldogtalant erre a békebeli kabaréra, ahol Weiner István örökbecsű kupléiból mindenki megtalálja majd a kedvencét! A Győrei Zsolt – Schlachtovszky Csaba kettős – csirizelte Kuplékirály gyógyír szerelmi bánatra gyufaivás helyett, elkalauzol nászéjszakánkon és a frontvonalon egyaránt. Zongoraszó mellett kísérjék figyelemmel az epekedő Vencel és az utána epekedők sorsát, és meglátják, hogy az előadás után ott ragadnak a fejükben a dalok, és rendületlenül szólnak otthonaikban, a folyosón, az utcán, mint a gramo-gramo-gramofon!Közreműködnek a Dunaújvárosi Bartók Táncszínház táncművészei.14 éves kortól ajánlott -
Kurázsi mama és gyermekei
Brecht a háború képtelenségét állítja elénk Kurázsi mama és gyermekei című művében, mely a vallásháborúnak mondott 30 éves háború idején játszódik ugyan, de a háttérben mint mindig gazdasági érdekek állnak. Kurázsi mama, Fierling Anna, a markotányos nő számára, ha kicsiben is, a háború ugyancsak üzlet, megélhetés, ahonnan élve kell kikerülni. Ez egy embertelen, mégis – sajnos - nagyon is emberi világ, mely elpusztítja a kulturális értékeket és magukat az embereket is. A főhősnőt elvakítja a nyerészkedés, a túlélésért való küzdelem, eszelős makacssággal űzi mesterségét egy olyan világban, ahol minden felborult. Ahol a békére vágyó ember nem kap bizalmat mondván, békében „nincs becsületszó, nincs hűség, nincs hit, nincs egy szemernyi tisztesség… hiszen rég nem volt háború. Honnan is volna erkölcs... A béke disznóól, rend csak a háborúban van. Békében a nép elvadul… nevük sincs az embereknek, magukat se ismerik. Csak háborúban vannak tisztességes lajstromok.., mert rend nélkül nincsen háború!...Mint minden jónak, a háborúnak is nehéz a kezdete. Ha aztán nekilendül… az emberek már a békétől ijednek meg, mert össze kell számlálni a veszteséget. Mégis előbb a háborútól riadoznak. Új még nekik.” Rémisztő kép. Ijesztő parabola…
Az előadás a Suhrkamp Verlag AG engedélyével, a Hofra Kft.(www.hofra.hu) közvetítésével jött létre. -
Kurázsi mama és gyermekei
"Egyre mélyebbre süllyedünk, és ritka a leves, és ha mások volnánk, tolvajok, gyilkosok, talán tele volna a hasunk! Mert az erény nem fizetődik ki, csak a komiszság; ilyen a világ, pedig nem kéne, hogy ilyen legyen!" – mondja a Szakács Bertolt Brecht 1939-ben írott darabjában. Az, ahogy Brecht az erkölcsről, a pénzről, az üzleti érdek mindenhatóságáról, a túlélési életstratégiákról beszél, legalább annyira aktuálissá teszi ma is a Kurázsi mamát, mint a háború témájának időszerűsége a darab születésekor. -
Kussoltat a sors
Pálfy Margit színművésznő Latinovits emlékműsora. Az est Latinovits Zoltán emlékére született. Ady Endre, Alföldi Jenő, Csoóri-Kósa, Csoóri Sándor, Csurka István, Déry Tibor, József Attila, Juhász Ferenc, Nagy László, Simonyi Imre, Utassy József, Veress Miklós, Zelk Zoltán és Zombor Béla verseit és prózáit egy káromkodó jeremiádba, mai-mindenkori kisisteneket okoló és káromló, felelősségre vonó és megvető tűzokádásba fogja össze. -
Kutyácska
Az ismert magyar népmese, interaktív színpadi változatával ismerkedhetnek meg a gyerekek, és ahogy már évek óta megszokhattuk, ismét közös mókára, játékra hívjuk kis nézőinket, ahol a színészekkel együtt tolhatják a mese szekerét. -
Kutyafül, macskakő, egérút
kutya-macska barátságok és macska-egér játékok három óvodásraTokány Benyus, a kutya, Milóza Dísz Terka, a macska, és Kurta Lacika, az egér nem ismerik egymást. Ahogy gazdáik: Tibi, Kata és Bálint sem. Mind a hatan első napjaikat töltik az óvodában, és ez egyiküknek sem könnyű: Tibi és Tokány Benyus sokat sírdogál, Kata és Milóza Dísz Terka sokat magyaráz, Bálint és Kurta Lacika sokat dühöng. Kutya-macska barátságot macska-egér játék követ, kutyabajt egéritatás - de nem árulunk zsákbamacskát: végül minden ebcsont beforr. -
Kutyaharapás
Az előadás a máról szól, szereplői mind magyarok, különböző útlevelekkel: erdélyi (A román), van délvidéki (A szerb), van felvidéki (A tót), kárpátaljai (Az ukrán) és pesti, a nyolcadik kerületből (A cigány). Bankrablást terveznek. Az összezártságban mindenki másképpen reagál a nyomásra, áldozatok, sakkfigurák és értékes bábuk nagy játszmája ez. Bármilyen nehéz, a legvégén mégis muszáj kimondani az igazat, hisz a barátság kötelez. -
Kutyánszky Kázmér…avagy egy versíró kutya kalandjai
mesemusicalElkezdődött, és túlzás nélkül állítható, a színházi évad legjobb, legszórakoztatóbb zenés mesejátékának
a Csukás István - Berkes Gábor - KUTYÁNSZKY KÁZMÉR, avagy egy versíró kutya kalandjai című darabjának olvasó próbái a GERGELY THEÁTERBEN.
Pazar szereposztással várhatja a közönség az előadás bemutatkozását." -
Kutyaportéka
A Trafó, a MASZK Egyesület és a Füge Produkció Kutyaportéka című ősbemutatója nyitotta pénteken este az idén már 29. évadába lépett Thealtert, a független színházak nemzetközi találkozóját.A darab egy kisvárosi kórkép, amellyel a szerző, Gábor Sára az idei POSZT legjobb dramaturgnak járó elismerését is elnyerte. A szöveg egy kelet-magyarországi kisváros életéből táplálkozik, valós tapasztalatokra építve, de fiktív szereplőkkel. -
L1danceFest 2017 - 1. nap
Nemzetközi kortárs tánc-színházi előadások fesztiválja
16. alkalommal Budapesten az L1 Egyesület szervezésében!
A fesztivál a tavalyi jubileum után profilt váltott és két fő részre tagolható: szimpózium és showcase program. Mindkét eseményre várják a nem szakmai és a szakmai közönséget egyaránt.
PROGRAM:
szeptember 21-23. COLLECTIVITY & IN(TER)DEPENDENCE címen SZIMPÓZIUM meghívott, nemzetközi vendégekkel, panel-vezetőkkel (együttműködésben a CEU-val és a CEU CAC részleggel)
szeptember 24. Performing V4 Biennial KONFERENCIA
szeptember 25-27. SHOWCASE PROGRAM, RÖVID DARABOK (max 20 perces) seregszemléje
szeptember 25. hétfő:
19.00 előtér:
tanzmobil prezentáció:
Sarah BLUMENFELD (FR) és Mira Lina SIMON (D) (30’)
19.30 showcase program – rövid darabok:
SZABÓ Veronika:
A kisbaba (20’)
A kisbaba egy groteszk, bouffon bohóc színházi előadás, amiben a női test szerepét és az anyaszerep ellentmondásos természetét vizsgálom. Az előadás játék a felelősségről, elvárásokról és a vágyakról. Szűz Mária minden feladatot ellát, ami egy anyának a mindennapokban kötelessége: tisztába tesz, mosdat, töröl, simogat, énekel, etet, szeret. De mit csinálna egy bohóc a kisbabával? Mik a vágyak a kötelességek mögött? Hibázhat egy anya? Vajon rakétává válhat egy kisbaba popsija?
A kisbaba a „Babies” című színházi előadás szólóváltozata, amelyet Very Clock társulat a Londoni Styxben, a House of Idiotban és a Royal Central School of Speech and Draman játszott. Külön köszönet Anna Cliffordnak, Roberto Sánchez Pierolanak, Jon Davisonnak és a London Clown School tagjainak az előadás fejlesztéséért. Eddigi előadások: Royal Central School of Speech and Drama (UK), Bark Like a Lady Fesztivál (UK), House of Idiot Comedy Night (UK), Queer Puppet Kabaré (UK), Slant V. Fesztivál, Objects of Desire Fesztivál and Kabaré Krúdó (HU), Fábrica de Harinas (SP).
Alkotó/előadó: Szabó Veronika
Támogatók: L1 Egyesület, Műhely Alapítvány, London Clown School
www.szaboveronika.com
xxx --- xxx
Paweł SAKOWICZ (PL):
TOTAL (20’)
A tánc virtuozitását boncolgatni az élményekből táplálkozó elmélkedés egy fajtája, azonban empírikusan nehezen igazolható. Az ilyen találgatások célja általában nem más, mint hogy meghatározzuk a tánc-virtuozitás ideális, elvárt mértékét a gazdasági, politikai és meta-humanisztikus változások tükrében. A tánc-virtuozitás boncolgatásának egyik meghatározó jellemzője, hogy kockázatvállaló módon radikális vágypolitikai forgatókönyveket hoz létre.
Koreográfia/Szöveg/Előadó: Paweł Sakowicz
Művészeti konzultáns: Dalija Aćin Thelander
Technikai megvalósítás/Fény: Łukasz Kędzierski
Gyártás: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk (Solo Projekt Plus 2015 rezidens program)
Támogatók: Budapesti Lengyel Intézet, Adam Mickiewicz Institute
www.pawelsakowicz.com
xxx --- xxx
KOVÁCS Emese:
Törékeny (10’)
(Mi lesz, ha ránk találnak?) Nem néznek. (Nem akarok játszani, amúgy sem.) / Könnyű ez! (Láthatatlan vagyok…) Puszilj meg, pillangó! / Néztelek, ahogy alszol, és más akartál lenni közben. Most miért sírsz? / Csak be vagy ijedve tőlem. Hidd el, nekünk ez a jó. (Miért nem lehetek szabad?) / Csikizni foglak, és nem állok le, ha ellenkezel. Elmennél? Úgyse mersz. / Túl közel vagyok. (Hagyj békén. Ne engedj el.)
A duó a SzólóDuó Nemzetközi Tánc Fesztivál 2017 döntős előadása.
Koreográfia: Kovács Emese
Előadók: Ács Dóra, Kovács Emese
Fény: Horváth Ádám Márton
Zene: Miroslav Tóth (SK)
Támogatók: L1 Egyesület, Műhely Alapítvány, Zéró Balett, SÍN Kulturális Központ, Orkesztika Alapítvány -
L1danceFest 2017 - 3. nap
19.00 előtér:
BLASKÓ Borbála:
B.A.H. (15’)
Magritte és egy bezárt világ alakjai. Kinek-kinek elfojtásra ítélt sajátos vágyaival. Megpróbálni kitörni és az ebből fakadó kudarc eredményeként beburkolózni a magunk alkotta csapdák gyűrűjébe.
Előadók: Gál Horváth Bernadett, Elek Lucia, Kálmán Zsófia, Kovács Vanessza, Pécz Roland
Koreográfus: Blaskó Borbála
Támogató: L1 Egyesület, Műhely Alapítvány
19.30 showcase program – rövid darabok:
Roxana KÜWEN (D):
twenty toes (húsz lábujj) (6’)
A darab egy szokatlan teremtmény világába viszi nézőjét, ahol 5 labda van a főszerepben. Roxana úgy mozog a színpadon, hogy azt hisszük négy keze és 20 ujja van… vagy 4 lába és 20 lábujja? Teljesen egyedülálló zsonglőrmutatvány az övé, amely közvetlen hat nézője képzelőerejére és vizuális érzékelésére.
Koncepció/Előadó: Roxana Küwen
Támogató: Lucky Trimmer
www.roxanacircusartist.com
xxx --- xxx
Nobuyoshi ASAI (J):
Nomads (Nomádok) (13’)
Táncelőadás két táncosra.
Ez a darab olyan, mintha rátalálnál az alteregódra azáltal, hogy megfigyeled belső éned és behatolnál legősibb, leghomályosabb belső területeidre, ahol szembetalálkozhatsz vele. A folyamat arra hasonlít, amikor a tükör előtt utánozzuk saját magunkat és így tanulunk meg dolgokat magunkról és másokról.
A darab a személyes, belső kutakodást vizsgálja, mely az alteregó megtalálására irányul egyfajta búvármerülésként az „én” sötét és rejtett mélységeibe.
A kutatás a mozdulatok tükörszerű utánzásának ősi logikája mentén halad. Az interakció ott kezdődik, ahol az objektum és a szubjektum kapcsolata intimmé válik. A japán kultúrára való rezonálás tetten érhető abban, hogy az „utánzás, másolás” a japánoknál egyenértékű a „tanulással”. Így aztán a szemtől-szemben állás, a másik mozgásába való tökéletes behelyezkedés nem vezet önmegsemmisüléshez, de még csak alárendeltséget sem jelez. Egész egyszerűen egy olyan módszerről van szó, ami segít elmerülni egy ember valóságában, amelyben a “másik” visszatükrözött képe új perspektívákat nyithat és/vagy megvilágít eltemetett vagy régóta szunnyadó elemeket.
Koreográfia: Nobuyoshi Asai
Táncosok: Nobuyoshi Asai, Ismaera Takeo Ishii
www.pierremiroir.com
Nastja ŠTEFANIć (HR):
Etude for viola and midi controller (Etüd brácsára és midi konrtollerre ) (20’)
A brácsajáték gesztusai és annak zenei manifesztációja egymáshoz fűzi a táncost, a zenészt és a közönséget. Ez egy sokrétegű játék a mechanikus és az organikus struktúrák közt, a hang, a test és a hangszer között kialakuló sokféle kapcsolaton keresztül. A közönség belemegy abban a játékba, ami a test és a hang dekonstrukciós folyamata, hogy az újra összerakáskor egy új létezőt teremtsen. Mindezeket a klasszikus zenei koncertek formájának és a koncertek szokatlan környezetbe helyezésének megfigyelésével érhetjük el.
Koncepció/Koreográfia: Nastasja Štefanić
Zene/Előadók: Nastasja Štefanić, Miro Manojlovic
Mentor: Irma Omerzo, Ivana Bakal
Kosztüm: Ani Adulmar
Fény: Marino Frankola
A projektet az Academy of Dramatic Arts in Zagreb támogatta. -
L1danceFest 2017- 2. nap
Nemzetközi kortárs tánc-színházi előadások fesztiválja
16. alkalommal Budapesten az L1 Egyesület szervezésében!
A fesztivál a tavalyi jubileum után profilt váltott és két fő részre tagolható: szimpózium és showcase program. Mindkét eseményre várják a nem szakmai és a szakmai közönséget egyaránt.
PROGRAM:
szeptember 21-23. COLLECTIVITY & IN(TER)DEPENDENCE címen SZIMPÓZIUM meghívott, nemzetközi vendégekkel, panel-vezetőkkel (együttműködésben a CEU-val és a CEU CAC részleggel)
szeptember 24. Performing V4 Biennial KONFERENCIA
szeptember 25-27. SHOWCASE PROGRAM, RÖVID DARABOK (max 20 perces) seregszemléje
szeptember 26. kedd:
19.00 előtér: Billy COWIE (SCO) The Revery Alone (loop)
19.30 showcase program – rövid darabok:
LADJÁNSZKI Márta (H – L1-tag) helyzetjelentésM 2017-18 (20’) munkabemutató
Koncepció/Rendezés: Ladjánszki Márta
Táncos (alkotótárs): Carmen Gianina Coţofană (RO)
Zeneszerző/Zenész: Varga Zsolt
Támogatók: L1 Független Művészek Közhasznú Egyesület, NKA – Táncművészet Kollégiuma, EMMI, Műhely Alapítvány, CNDB (RO), Linotip – Centru Independent Coregrafic (RO), Bukaresti Magyar Intézet, Studio Alta (CZ), Román Kulturális Intézet Budapest
www.martaatwork.com / www.L1.hu
KOVÁCS István (H) Ismerkedés a halállal (20’)
Külön köszönet Dénes Imrének
Lior LAZAROF (IL – L1-rezidens 2017) Sometimes I Pour (15’)
Koreográfia/Szöveg/Mozgás: Lior Lazarof
Vizuál: Koroknai Zsolt DLA
Hang: Gryllus Ábris
Támogatók: L1 Egyesület, EMMI, Műhely Alapítvány, Life Long Burning program, Ultima Vez
www.liorlazarof.com -
L1DANCEFEST2017
12.00-17.00 – 2. Performing V4 Biennial (konferencia az előadóművészek helyzetéről és projektekről a V4-es régióban)
19.00 – koncert
Info: http://l1dancefestival.blogspot.hu