Kategória Rendezés
  • Kristóf az óriás

    Kristóf az óriás

    Újabb interaktív mesejáték Kristófról, az óriásról. "Lengetjük a kalpagot, túrós mákos jó napot!" Ezzel a dallal kezdődik a gülü szemű lapát kezű, buldog képű története. Csak úgy véletlenül tör-zúz maga körül mindent, ki fogja őt szeretni, mi lesz vele? Végig csetlik-botlik az óriás ember, s vele mi is az úton, amíg megtalálja azt, akinek szolgálatában értelmet nyer az ő ereje.
  • Kruppa Bálint - Királyi Akadémia

    Kruppa Bálint - Királyi Akadémia

    Kruppa Bálint hatévesen kezdett hegedülni, és ezzel egy időben csatlakozott Dobszay László Schola Hungarica gregorián gyerekkórusához. Tizenegy éves korától a Zeneakadémia Különleges Tehetségek Osztályában tanult Perényi Eszter növendékeként, aki zeneakadémiai évei alatt végig a legfontosabb mentora maradt. A hegedű mellett zeneszerzést is hallgatott. A tudományos szemlélet meghatározó szerepet tölt be a hegedűművész életében, így 2016-tól a Zeneakadémia Doktori Iskolájában folytat tanulmányokat. Doktori témájául Stravinsky hegedűműveit választotta – Stravinsky gyakorlatias, mindig a realitásból és a jelenből kiinduló művészetszemlélete rendkívül közel áll hozzá. A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekarának koncertmestereként – többek között Kocsis Zoltán irányításával – szerzett értékes zenekari tapasztalatokat. Jelenleg elsősorban a kamarazenére koncentrál, saját kvartettjével, a Kruppa Vonósnégyessel rendszeresen mutatnak be új műveket. 2013-ban részt vett a Lockenhaus Kammerfesten, és olyan kortárszenére koncentráló fesztiválok állandó közreműködője, mint a Concerto Budapest által megrendezett Hallgatás Napja vagy a pannonhalmi Arcus Temporum Fesztivál. 2015-ben elnyerte a Fischer Annie Ösztöndíjat, a Gundel Művészeti Díjat, valamint a Junior Prima díjat is. Mérföldkövet jelentett számára Bartók Hegedűversenyének előadása, és legfontosabb tervei közt szerepel Stravinsky Hegedűversenyének megszólaltatása, amelyet Bartóké mellett a műfaj 20. századi története legjelentősebb alkotásának tart.



  • Kuckómóka

    Kuckómóka

    ~első színházi élmény 4 éven aluliaknak~„Mikor én kicsike voltam a kuckóba is belebújtam, fenyőfából tüzet raktam, kukoricát pattogtattam”Mindenki által ismert mondókákat fűztünk csokorba és rejtettünk el a szoba mélyén. Ott, ahol senki sincs, nem is mozdul a kilincs, pici titkunk zeneszóval nyílik….30 perc előadás + 20 perc játék
  • Kucok – játssz velünk mesét!

    Kucok – játssz velünk mesét!

    A Kucok egy színházi előadás és egy kreatív mozgásos-zenés foglalkozás keveréke, 3 és 7 éves kor közötti gyerekeknek ajánlott.Milyen is egy kucok? Barátságos rejtekhely, ahova behúzódva a fantázia határtalan kalandokra indulhat, zug, amely megannyi titkot tartogat. Kucokfalva lakói, vagyis a kiváló jazzmuzsikusokkal kiegészült Tünet Együttes, a gyerekek segítségét kérik az elveszett királylány felkutatásában és az éjszaka lidérceinek elűzésében. Az úton a kis kalandorok találkozhatnak az egyszemű óriással, a rozsdás robottal vagy a lila hangyásszal. A játék, a tánc és a zene részesei lesznek, miközben ők maguk is mesehőssé válnak. A kucoki időben mérve reggeltől másnap reggelig tartó mágikus úton a kicsik saját hangja, teste és mozdulatai lesznek a történet, a zene vagy akár a szereplők mozgatói. Eközben ők maguk is szabadon játszhatnak, mozoghatnak, ismerkedhetnek képességeik határtalanságával.A gyermekeknek kényelmes ruha viselését ajánljuk, kérjük a cipőt levenni a színházterem bejáratánál. "Barátságos jelmezekbe bújtatott, a gyerekekre odafigyelő játszótársak, valódi hangszerek, eleven zenészek, emberi hangok és emberi léptékek. A közös cselekvés, az együttlét öröme határozza meg az előadás hangulatát. Fontos lenne, hogy minél több családban, óvodában, de még az elemi iskolában is érezhető legyen a kucok melege." (Szilágyi Zsuzsa, Revizor)"A Kucok ugyanis jó. Sőt, nagyon jó, olyannyira, hogy elhatároztam, az idei összes többi előadásra mindre veszek jegyet. (...) A klasszikus magyar gyerekelőadások stílusát és világát félretéve nemzetközi színvonalú, profi előadást láthattunk, amelynek egy perce sem volt unalmas vagy gagyi." (Kuszkó Judit, Index – Dívány.hu)Előadásonként 35 gyerek vehet részt az interaktív játékban. A korlátozott férőhelyek miatt ajánlatos az előzetes jegyvásárlás.
    Jegyár gyerekeknek 1400 Ft, kísérőknek 1000 Ft.
    Nagy érdeklődés esetén az előadást 17 órakor megismételjük.                  
  • Kukac Kata kalandjai

    Kukac Kata pillangó szeretne lenni, ígyhát elindul kalandos útjára az erdőbe. Elkísérik barátai is - a bolondos sáska, a cirkuszi mackó és a kék béka -, akik jóban-rosszban mellette maradnak. Közös erővel legyőzik a félelmeiket és a veszélyeket, végül mindannyian megtalálják azt, amit annyira kerestek - a barátságot. Mindezt sok zenével, táncal és humorral.
  • Kukac Kata kalandjai

    Kukac Kata kalandjai

    Kukac Kata pillangó szeretne lenni. Így hát elindul kalandos útjára az éjszakai erdőbe, amelyre elkísérik társai is, akik jóban-rosszban vele tartanak. Ők: a bolondos sáska, a cirkuszi mackó és a kék béka. Közös erővel legyőzik félelmeiket és a rájuk leselkedő veszélyeket; hogy a történet legvégére megtalálják mindannyian azt, amit annyira kerestek – a tiszta és mély barátságot. Kalandok sok zenével, tánccal és humorral.
  • Kukac Kata kalandjai

    Kukac Kata kalandjai

    Mesemusical, a Magyar Zenés Színház vendégjátékaKukac Kata pillangó szeretne lenni. Így hát elindul kalandos útjára az éjszakai erdőbe, amire elkísérik barátai is, akik jóban, rosszban mellette maradnak.
    A bolondos sáska, a cirkuszi mackó, a kék béka. Közös erővel legyőzik félelmeiket és a veszélyeket. És a leges legvégén megtalálják mindannyian azt, amit annyira kerestek – a barátságot. Mindezt sok zenével, tánccal és humorral.
  • Kulcskeresők

    Kulcskeresők

    Hogyan lesz hős egy pilótából, aki a leszállópálya helyett a köztemető előtt landol? Hogyan válik egy lakás börtönné?Hogyan lesz az önámítás a túlélés eszköze? És hogyan éljük túl sikertelenségeinket? Ilyen és ehhez hasonló kérdéseket feszeget Örkény István örökérvényű műve, a Kulcskeresők. Egy kulcs, ami eltűnik, és egy bejárati ajtó, amely hol nem záródik, hol nem nyílik. Így kerülnek Fórisék új otthonának rabságába a vadonatúj bérház lakói: a folyton férjéért aggódó, idegroncs Nelli, a leszállási bravúrokat hajkurászó férje, az otthonról menekülő lányuk, az állandó várakozásban élő szomszédnő, a fontoskodó ezermester, és a mások magánéletében betegesen kotnyeleskedő férfi, aki mindenáron meg akarja oldani az idegenek problémáit. Egyszerre szórakoztató és elgondolkodtató dráma, amely garantált kikapcsolódást biztosít minden korosztály számára.
  • Kulcskeresők

    Kulcskeresők

    Egy vígjáték, abszurd helyzetbe ágyazva, melyben tulajdonképpen egy családon keresztül egy nép lelkét ismerhetjük meg, illetve a hitnek a lélekre gyakorolt hatását. Ennyi...
    ... csak közben eltelik egy este, megismerjük a szereplők véleményét egymásról, és kimondatnak olyan mondatok a szoros egymásrautaltságban, melyek nem engedik meg nem történtté, felejthetővé tenni az estét. Egy olyan történelmi parabola, melyet, ha megfelelő szempontból és távlatból figyelünk, rávilágít történelmünk sarokpontjaira. A siker lehetőségét magában hordozó Fóris, az őt támogató feleség és lány, a hitetlen „józan" vejjelölt, a sorsszerű Bolyongó, mind-mind olyan figurák, melyek ismerősek a környezetünkből, illetve annak a bizonyos „színházi görbe tükörnek" a segítségével önelemzésre késztet bennünket, úgy alkotókat, mint nézőket.
    Egy-egy esemény értelmezési kerete lehetővé teszi, hogy magát, az eseményt, számunkra előnyös és kedvező színben tűntesse fel. Ilyenkor az igazság, amennyiben létezik ilyen, mellékessé válik, illetve a saját igazamat találom meg benne, de innentől már csak szubjektív igazságról beszélhetünk; és ha a kíváncsiság hajt bennünket, esetleg megismerhetjük más szubjektív igazságát is. De mi van, ha nem vagyunk kíváncsiak? Csak a magunk látásmódját erőltetjük! Mi a viszonyítási pont?...
    Ja. És akkor még itt van a „rakoncátlan" kulcs és ajtó. Hogy is szoktuk mondani?... DEUS EX MACHINA.
  • Kulcskeresők

    Kulcskeresők

    „Arról írok, hogy ilyenek vagyunk mi, magyarok. Van úgy, hogy alábecsüljük magunkat, és akkor elfog egy kisebbrendűségi érzés, van úgy, hogy túlbecsüljük magunkat, és akkor azt álmodjuk, hogy mindent jobban tudunk mindenki másnál...egyetlenegy van nekünk : a tehetségeink. Na már most, hogy ezekkel a tehetségekkel mit kezdjünk, hogy ezekkel jól gazdálkodunk-e , vagy elpocsékoljuk-e, erről szól ez a darab. Pontosabban és konkrétan, hogy az lesz-e minálunk pilóta, aki pilótának való, és fölveszik-e a rádióhoz azt, akit az isten is rádióriporternek teremtett. Erről szól a Kulcskeresők.” /Örkény István/

    Örkény azt írja, álmodó nép vagyunk. Kulcskeresői sem a saját sem a helyzetük kulcsát nem találják. Végtelen humorral , szeretettel, megértően kezeli hősei álmodozását és önbecsapását, ami egyben nemzeti sajátosságunk. A kudarcainkat feledve vígan kapaszkodunk abba, aki jobb jövőt ígér nekünk és bukásunkat győzelemmé változtatja át. (Kéri Kitty rendező)


    A mű a Proscenium Szerzői Ügynökség Kft. engedélyével kerül bemutatásra.
  • Kulcskeresők

    Kulcskeresők

    Hogyan lesz hős egy pilótából, aki a leszállópálya helyett a köztemető előtt landol? Hogyan válik egy lakás börtönné? Hogyan lesz az önámítás a túlélés eszköze? És hogyan éljük túl sikertelenségeinket? Ilyen és ehhez hasonló kérdéseket feszeget Örkény István örökérvényű műve, a Kulcskeresők.

    Egy kulcs, ami eltűnik, és egy bejárati ajtó, amely hol nem záródik, hol nem nyílik. Így kerülnek Fórisék új otthonának rabságába a vadonatúj bérház lakói: a folyton férjéért aggódó, idegroncs Nelli, a leszállási bravúrokat hajkurászó férje, az otthonról menekülő lányuk, az állandó várakozásban élő szomszédnő, a fontoskodó ezermester, és a mások magánéletében betegesen kotnyeleskedő férfi, aki mindenáron meg akarja oldani az idegenek problémáit.

    A zárt szituáció új valóságot teremt: vallomások születnek sorsokról és kudarcokról, mindez pedig olyan komikus keretek között, hogy fel sem tűnik: kacagás helyett néhol sírnunk kellene. Örkény sziporkázó humorát azonban nehezen lehet megállni nevetés nélkül. Egyszerre szórakoztató és elgondolkodtató dráma, amely garantált kikapcsolódást biztosít minden korosztály számára. Bemutató2015. 02. 20.
  • Különbéke

    Különbéke

    Szabó Lőrinc, ahogy Adorjáni Bálint látja. Irodalmi est ínyenceknek, sok-sok dallal és zenével Szabó Lőrinc, akinek költészete – akárcsak személye – szenvedélyes, szemérmetlen és konok, egyidős a huszadik századdal, melynek már fiatalon egyik legkiválóbb költőjévé vált. Önmagáról és a világról is lesújtó véleménye volt, amit páratlan finomsággal és kedvességgel tudott költészetté varázsolni. Babits – korán felismerve tehetségét – tanítványává és barátjává fogadta, s Tóth Árpáddal közösen maguk mellé vették, hogy együtt fordítsák le Baudelaire életművét.
    Szabó Lőrinc élete során több ezer verset ültetett át magyar nyelvre. Baudelaire, Verlaine és Villon költészete többek között neki köszönhetően vált a hazai irodalmi kultúra részévé.

    Előadja: Adorjáni Bálint
    Zongorán kísér: Nagy Szabolcs

  • Különbéke - Szabó Lőrinc est

    Különbéke - Szabó Lőrinc est

    A Kaláka együttes 1969-es megalakulása óta - nemzedékről nemzedékre, lemezről lemezre - egyet jelent a magyar és az egyetemes költészet remekeinek megzenésítésével. Kirívóan konzekvens életművében a Kortársak című Szabó Lőrinc-vers volt az első, amelyet lemezre vett 1994-ben. Aztán tíz évvel később a Helikon Kiadóval együttműködve a Gryllus Kft. útnak indította a Hangzó Helikon-sorozatot, amelyben - Gryllus Dániel szavaival - "kezdettől fogva a megénekelni vágyott költők listáján szerepelt Szabó Lőrinc". De ahhoz, hogy összeérjen az ő rendkívüli költészete a Kaláka zenéjével, kellett még hét év. "Januárban - így Gryllus - nekiláttunk, válogattunk, olvasgattunk, eldöntöttük, hogy régi dalokat újra felveszünk, s műfordítások is szerepelnek majd. Márciusban mentünk először stúdióba. Aztán nyáron is született néhány új ének… majd novemberben elkészült a könyv és a CD."
    Erre épül az együttes Különbéke című estje, amelyen a megzenésített Szabó Lőrinc-versek (például: Különbéke, Szeretlek, Dsuang Dszi álma, Kortársak, Tücsökzene, Lóci verset ír, Hajnali rigók, Nyitott szemmel, Semmiért egészen, Vezér, A hitetlen büntetése) és -műfordítások (például: Shakespeare: 75. szonett, Villon: Az elveszett ifjúság siratása) mellett részletek hangzanak el a költő leveleiből, a verseihez fűzött kommentárjaiból és a róla szóló írásokból is.
  • Különóra

    Különóra

    A tudás hatalom? Igen, de vajon mire használjuk? A tudásra való éhség bűn-e? Ha már megszereztük a tudást, szabad-e visszaélnünk vele? Van-e határa a tudásnak? Játszhatunk-e Istent? Önmagában a tudás elég-e a diktatúra kialakulásához? A tudást vágyók részei akarnak lenni a tudás következményének? – hát ilyen, és ehhez hasonló kérdéseket fogalmaz meg a Különóra, másik címén A lecke című Eugèn Ionesco által írt abszurd szövegből készült előadás.
  • Különös házasság

    Különös házasság

    Závada Pálnak gyermekkorában édesenyja diavetítőn mutatta be Mikszáth történetét: "Emlékszem, megértettem, hogyan ejtette Dőry báró a kényszerházasság csapdájába Buttler Jánost, aki nem nyerhette el szerelmesének, Piroskának a kezét, emlékezetes maradt nekem a jó barát, Bernáth Zsiga vagy a bölcs Medve doktor alakja, és felejthetetlen volt a tót ezermester, Vidonka Józsi fergetegesen komikus figurája - csak egy dolgot nem értettem akkor: mit tett vajon Szucsinka plébános a Dőry lánnyal, hogy olyan hirtelen és csúnyán kellett aztán férjhez adni őt?"
  • Különös házasság

    Különös házasság

    Mikszáth Kálmán híres regénye, melyből Závada Pál készített nagyszerű színpadi adaptációt a 19. század első éveibe kalauzol minket. A nyári szabadságát töltő Buttler János grófot, Dőry báró arra kényszeríti, vegye feleségül a helyi plébános által megejtett lányát, így leplezve a család becsületén esett foltot. Buttler akárhogy tiltakozik, s fogadkozik, hogy ő már eljegyezte Horváth Piroskát, szomszédjuk leányát, a csábító pap összeadja őket. Buttler Jánosnak ezek után nincs több választása, elfogadni a társadalom által ráerőltetett igazságtalanságot, vagy...?