Kategória Rendezés
  • Így szerettek ők - Szabó Lőrinc

    A felolvasószínházi sorozat a legismertebb magyar írók és költők művek és könyvek mögötti szerelmi életét mutatja be a Nyáry Krisztián által megírt népszerű történetek nyomán. A sorozat ötletgazdája Réczei Tamás rendező, aki a Szegedi Tudományegyetem bölcsészhallgatóinak kutatásai alapján készítette el az egyes előadások szövegkönyvét.Az első részben Szabó Lőrinc, Mikes Klára és Korzáti Erzsébet történetét dolgozza fel - 25 évig tartott a "bűnös viszony". A költőt maga Nyáry Krisztián, élete asszonyait Kerekes Viktória és Kurta Niké személyesíti meg
  • II. Edward

    II. Edward

    II. Edvárd vészterhes uralkodása és siralmas halála

    Szerelmi és politikai tragédia áll a II. Edvárd című előadás középpontjában. Az uralkodót Puskás Zoltán alakítja, aki 12 év szünet után tért vissza színészként az Újvidéki Színház deszkáira. Közte és II. Eduárd között, mint mondja, sok a hasonlóság. Puskás Zoltán, színész: „Nem vagyok jó politikus, nem is értek hozzá. Én az érzelmeimnek élek, nagyon emocionális típus vagyok. Nem tudok politikával foglalkozni, az agyam szerintem nem is kell, hogy próbálkozzon ezzel. Aztán pedig, itt van az a fajta felvállaltság, amit az Eduárd is képvisel ebben a darabban.”

    Szereposztás: II. Edward ‒ Puskás Zoltán
    Gaveston / Lightborn ‒ Mészáros Árpád
    Izabella ‒ Jankovics Andrea, m. v.
    Rice ap Howel ‒ Pongó Gábor
    Lady Mortimer ‒ Banka Lívia
    Mortimer ‒ Gombos Dániel
    Idősb Spencer ‒ Giricz Attila
    Spencer ‒ Ozsvár Róbert, m. v.
    Kent ‒ Kőrösi István
    Stratford ‒ Német Attila
    Margaret ‒ László Judit
    Eddy ‒ Szalai Bence, m. v. Díszlet és jelmez: Árva Nóra, m. v.
    Zene: Klemm Dávid, m. v.
    Dramaturg: Lénárd Róbert
    Fotó: Sđan Doroški
    Hang: Bíró Tibor
    Fénydesign: Majoros Róbert Fény: Illés Attila
    Smink és haj: Bojana Radović
    Ügyelő és a rendező asszisztense: Lovas Csilla Rendezte: Lénárd Róbert Az előadás csak 18 éven felülieknek ajánlott!
  • II. Vallai Péter Kortárs Előadóművészeti Fesztivál

    II. Vallai Péter Kortárs Előadóművészeti Fesztivál

    2016. novemberében újra megrendezésre kerül az RS9 Színházban a Vallai Fesztivál, melynek célja a kortárs irodalom és előadó-művészet kapcsolatának erősítése, és ezáltal Vallai Péter művészi örökségének ápolása.2016. november 24-27-én a budapesti RS9 Színházban (és a Vallai Péterről elnevezett Vallai Kertben) megrendezésre kerülő fesztiválra ezúttal is elsősorban kortárs lírai és prózai műveket feldolgozó alkotások jelentkezését várjuk. Műfaji megkötés nincs, a kiválasztásban az elsődleges szempont a produkció minősége. A háromnapos fesztivál az előzsűri által kiválasztott alkotásoknak nyilvánosságot teremt, valamint számos különdíj mellett a legjobb három produkció – egy háromtagú szakmai zsűri (Kőváry Katalin rendező, Lőkös Ildikó dramaturg és Stermeczky Zsolt Gábor kritikus) döntése alapján – fődíjban részesül.RÉSZLETES PROGRAM: 

    NOV. 24.: 
    15:30 - megnyitó [VK]
    16:00 - II. Vallai Fesztivál: Jónás könyve, Török Sophie előadásában [VK]
    18:30 - Koronázás [SZ]
    20:00 - Hamletman [VK] 

    NOV. 25.: 
    17:00 - 1914 / 1915 / 1916 // RS9 Színház /// II. Vallai Fesztivál [SZ]
    18:30 - A szereplő neve, Nóra [VK]
    20:00 - Hangember duó 18+ [FT]

    NOV. 26.: 
    10:00 - Borsógörgető // Vallai Fesztivál [SZ]
    13:00 - Ederlezi - zenés játék (10. ea.) a Vallai Fesztiválon [SZ]
    14:30 - Ajtót nyitok [VK]
    16: 00 - “... De mivel saját képmására teremtett...” [SZ] 
    17:30 - Útirajzok - Egy fiatalember visszaemlékezései [VK] 
    19:00 - Kinőtt szív [SZ]
    20:30 - Suttógók [VK]
    22:00 - Horváth Balázs: sorok, szavak, betűk... [SZ]

    NOV. 27.: 
    13:00 - Míg kék borosta serken a csöndre - RS9 Vallai Fesztivál [VK]
    17:30 - Oké, Madárzsoké! [FT], versenyporgramon kívül: 
    19:00 - A negyvenkettedik széken ülő nő [SZ]

    Versenypogramon kívül:
    21:00 - Egy perccel tovább [VK]

    22:00 - Eredményhirdetés [SZ]
  • III. Béla - az aranykor trónusán

    III. Béla - az aranykor trónusán

    Koronázási ünnepi játékok a Nemzeti Emlékhelyen, a székesfehérvári Koronázó téren
  • III. Open Fesztivál (1. nap)

    III. Open Fesztivál (1. nap)

    Közös részvétel

    Harmadik alkalommal kerül megrendezésre az OPEN Nemzetközi Közösségi Színházi Fesztivál. Pontosabban OPEN Nemzetközi Közösségi és Részvételi Színházi Fesztivál. Azaz kiegészült az elnevezés a részvételi színház fogalmával. Ezt azért éreztük fontosnak éppen most, mert a november 13-18. között megrendezésre kerülő rendezvényünkön a részvételen lesz a hangsúly. Válogatásunk révén idén mindegyik előadás a részvételiségre épít, a néző aktivitására, azaz jelenlétére. 

    Olyan produkciókat ígérünk az érdeklődőknek, amelyek egyediek, különlegesek és hiánypótlóak a magyar színházi kínálatban. Olyan alkotókat, hazai és nemzetközi művészeket mutatunk be, akik fontosnak érzik, hogy ne a hagyományos színházi keretekben és formákban gondolkozzanak, akik a színházat a cselekvés, a részvétel fórumaként is értelmezik.

    A részvételen, a közös játékon, a közös gondolkozáson lesz a hangsúly.  Pontosabban ezek lehetőségén, azaz a fesztivál előadásain mindenki a saját kedve és temperamentuma szerint vehet részt. Mi a lehetőséget adjuk, hogy az előadások alatt a részvétel által a közönség közösségé formálódjon.

    Mindegyik előadás a nézőre kíváncsi. Az éppen és akkor, itt és most jelenlévő érdeklődőkre. Rátok, Rád, Önre, Önökre, Mindenkire. Közös játékra invitálnak.  

    Nyitott vagy rá? Somló Dávid: Mandala

    Egyszerre közösségi koreográfia, a nézőt átölelő hang kompozíció és bensőséges meditáció egy üres színházi térben. 
    Az előadást a résztevő nézők egy lassan kibontakozó folyamat során együtt teremtik meg, a darab zenéjét mozgatható hangszórókon, különböző útvonalak mentén a térben hordozva. 

    A ‘Mandala’ arra keresi a választ, hogy miként létezünk és létesítünk kapcsolatot, amikor nem maradt más csak sétálni és hallgatni.

    Az előadás nem-résztvevő nézőként is megtekinthető. Az előadást moderált beszélgetés zárja.  

    A darab első, színházi térben játszódó verziója 2016 tavaszán lett bemutatva az oxfordi Audiograft Festival pályázatának nyerteseként.  Az 5 estés londoni bemutató (The Yard Theatre) mellett, a darab előadásra került többek között a szintén londoni We Are Now fesztiválon, a berlini Montag Modus performansz sorozat, illetve a Sao Paolo-i Festival Internacional de Musica Experimental részeként. A darab 2.  helyezést ért  el  az olaszországi Verbániában megrendezésre kerülő II. CROSS International Performance Award- on.

    Somló Dávid Budapesten élő interdiszciplináris alkotó/zenész. Az elmúlt években olyan interaktív hang alapú performanszokat készít, amelyek mozgó hangforrások segítségével emelik ki a tér, a test és a hang kapcsolatát és egy a befogadót átölelő előadói teret teremtenek. Elődásai bemutatásra kerültek szerte Európában és Brazíliában is többek között a FIME Sao Paolo (BR), CROSS Awards (IT), NOW'16 (UK), Audiograft Festival (UK), Montag Modus (GER) és UH Fesztivál (HU) keretében. Az L1 egyesület rezidens művésze 2017-ben.

    Koncepció, Kompozíció: Somló Dávid
    Fény: Sándor Dániel
  • III. OPEN Fesztivál (2. nap) (Bemutató!)

    III. OPEN Fesztivál (2. nap) (Bemutató!)

    Kelemen Kristóf – Pálinkás Bence György:
    Borkóstolással egybekötött tehetséggondozás

    Kedvelik azon megmérettetéseket, amelyeken a rátermettség helyett a szimpátia, esetleg rokoni- vagy érdekkapcsolatok döntenek? Amikor a lelkiismeretet legyőzi a lábszagú lustaság, a politikai korrektséget pedig a zsíros cinizmus és a felsőgomb-kigombolás? A Hungarikum Ügynökség 2017-ben is megrendezi háromfordulós, Hungarikum-ismereti vetélkedőjét, amelynek nem kisebb a tétje, mint hogy ki nyeri el a Hungarikum Ügynökség Lovagkeresztje elismerést. Vendégeinknek ügyességi és kvízfeladatokkal kell bizonyítaniuk rátermettségüket. A program díjátadó gálával zárul.

    Az alkotókról:
    Kelemen Kristóf dramaturg, rendező, a Miközben ezt a címet olvassák, mi magukról beszélünk című, több fesztivált megjárt előadás rendezője, a Radnóti Miklós Színház dramaturgja, az SZFE Doktori Iskola doktorandusza. 

    Pálinkás Bence György kollaboratív művészeti projektekben, kísérleti tanórákon dolgozik. A Fiatal Képzőművészek Stúdiója Alapítvány kuratóriumi elnöke, a Magyar Képzőművészeti Egyetem doktori hallgatója. 

    Nagy sikerű Magyar akác című közös produkciójukat beválogatták a dunaPart4 programjába.
  • III. OPEN Fesztivál (4. nap)


    Vadas-Tóth-Gryllus: Sleeping Beauty Project
    (kísérleti közösségi előadás)

    A Sleeping Beauty Project a belső világunk és külső valóság közötti átmeneti térbe invitálja a nézőt. A saját virtuális performanszunk megélése és átélése valósulhat meg a nézők találkozása és kapcsolódása révén.

    A Sleeping Beauty Project alapgondolata a Csipkerózsika-meséből indul ki, és a történetből fakadóan három nagy témával foglalkozik: Halál, Mese, Hétköznapok. Az előadás nézője egy élményközpontú esemény résztvevője, amelyet adott esetben ő maga működtet. A táncelőadás egy olyan eseményt kíván életre hívni, amely a képzőművészet, közösségi aktivitások, workshop, színház, happening lehetőségeit ötvözi. Az alkotók a hétköznapi élet természetes jelenségeinek tematizálása által igyekeznek összetett tartalmakat kibontani, melyek segítségével önmagunkkal szembesülhetünk a mindennapi élet, a pihenés, az álom, a halál és az identitás tereiben. Ez a játék vagy koreográfia a színház üres terében zajlik szinte önmagukra hagyva a nézőket, akiket egy hang vezérel, és aktivitásra késztet. Ebben a szituációban a nézők időnként egymás nézőivé válnak. Az interakció nem egy kellemetlen néző-bevonásról szól, hanem egy aktív jelenlétről, a fantáziavilág felnyitásáról, melyben az álom, az ébrenlét, a valóság és a fantáziálás spekulatív koreográfiájában minden egyes néző ugyanabban a szituációban létezik.

     „Az előadás végig a blöff, a vicc és a komolyság vékony jegén táncol. Ez a színház ugyanis- mint általában a jó kortárs színház, ahol mindig van rizikófaktor - nemcsak abból áll amit látunk és érzékelünk, hanem amilyenek a reakcióink, amennyire engedjük vagy nem engedjük magunkat befolyásolni, (meg)vezetni a darab során. Csak akkor eszmélünk, hogy valamiben voltunk, amikor az utazás egyszer csak véget ér és megérkeztünk. Egyedül és együtt egy új valamiben.”- Králl Csaba

    „Koreográfia, játék, audiovizuális terror, interakció, tréning és happening kellemes keveredése az előadás. Sokkal inkább magunk gyónunk magunknak, mintsem az alkotó lelkének kivetülésére figyelnénk. Annyi szóló, ahány néző és boldogan élünk, míg meg nem halunk.”- Sisso

    Vadas Zsófia Tamara táncos, koreográfus. Koreográfiát és táncpedagógiát tanult a Budapest Kortárstánc Főiskolán. Táncosként a Tünet Együttes és Hód Adrienn, illetve a Hodworks korábbi előadásaiban volt látható. Jelenleg, Molnár Csaba (Az Ökör, Eclipse) Vass Imre (Taking place) és a Stereo Akt (Felülről az Ibolyát, Promenád) darabjaiban látható. Saját munkáira a kollektív alkotói szemlélet jellemző. A Dányi-Molnár-Vadas trió által létrehozott Nyúzzatok meg című előadás Lábán-díjban részesült 2014-ben.

    Gryllus Ábris média designer, zenész. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Média Design szakán diplomázott. A FOR. zajtechno formáció egyik tagja. Hanginstallációi bemutatkoztak már a Berlini Gallery Weekend-en, a Bécsi Design héten, a Soundscapes Festival-on, a Velencei Biennálén, illetve a budapesti OFF Biennálén. Vadas Zsófia Tamarával dolgozott már együtt, közös előadásuk, amely a Krund Ni Ovel címet viseli, szerepelt az idei NEXT Feszt programjában.

    Tóth Márton Emil képzőművész. A Magyar Képzőművészeti Egyetem szobrász karán diplomázott.  Szólóban és a Nemmivoltunk! Crew tagjaként tevékenykedik, de más művészeti területeken is aktív. Részt vett a Sleeping Beauty Project első eseményének létrehozásában a 2016-os Sziget Fesztiválon. 2013-ban alkotóként dolgozott a Műhely Alapítvány Az Ismeretlen kutatása című programjában.
  • III. OPEN Fesztivál (5. nap)

    Vadas-Tóth-Gryllus: Sleeping Beauty Project
    (kísérleti közösségi előadás)

    A Sleeping Beauty Project a belső világunk és külső valóság közötti átmeneti térbe invitálja a nézőt. A saját virtuális performanszunk megélése és átélése valósulhat meg a nézők találkozása és kapcsolódása révén.

    A Sleeping Beauty Project alapgondolata a Csipkerózsika-meséből indul ki, és a történetből fakadóan három nagy témával foglalkozik: Halál, Mese, Hétköznapok. Az előadás nézője egy élményközpontú esemény résztvevője, amelyet adott esetben ő maga működtet. A táncelőadás egy olyan eseményt kíván életre hívni, amely a képzőművészet, közösségi aktivitások, workshop, színház, happening lehetőségeit ötvözi. Az alkotók a hétköznapi élet természetes jelenségeinek tematizálása által igyekeznek összetett tartalmakat kibontani, melyek segítségével önmagunkkal szembesülhetünk a mindennapi élet, a pihenés, az álom, a halál és az identitás tereiben. Ez a játék vagy koreográfia a színház üres terében zajlik szinte önmagukra hagyva a nézőket, akiket egy hang vezérel, és aktivitásra késztet. Ebben a szituációban a nézők időnként egymás nézőivé válnak. Az interakció nem egy kellemetlen néző-bevonásról szól, hanem egy aktív jelenlétről, a fantáziavilág felnyitásáról, melyben az álom, az ébrenlét, a valóság és a fantáziálás spekulatív koreográfiájában minden egyes néző ugyanabban a szituációban létezik.

     „Az előadás végig a blöff, a vicc és a komolyság vékony jegén táncol. Ez a színház ugyanis- mint általában a jó kortárs színház, ahol mindig van rizikófaktor - nemcsak abból áll amit látunk és érzékelünk, hanem amilyenek a reakcióink, amennyire engedjük vagy nem engedjük magunkat befolyásolni, (meg)vezetni a darab során. Csak akkor eszmélünk, hogy valamiben voltunk, amikor az utazás egyszer csak véget ér és megérkeztünk. Egyedül és együtt egy új valamiben.”- Králl Csaba

    „Koreográfia, játék, audiovizuális terror, interakció, tréning és happening kellemes keveredése az előadás. Sokkal inkább magunk gyónunk magunknak, mintsem az alkotó lelkének kivetülésére figyelnénk. Annyi szóló, ahány néző és boldogan élünk, míg meg nem halunk.”- Sisso

    Vadas Zsófia Tamara táncos, koreográfus. Koreográfiát és táncpedagógiát tanult a Budapest Kortárstánc Főiskolán. Táncosként a Tünet Együttes és Hód Adrienn, illetve a Hodworks korábbi előadásaiban volt látható. Jelenleg, Molnár Csaba (Az Ökör, Eclipse) Vass Imre (Taking place) és a Stereo Akt (Felülről az Ibolyát, Promenád) darabjaiban látható. Saját munkáira a kollektív alkotói szemlélet jellemző. A Dányi-Molnár-Vadas trió által létrehozott Nyúzzatok meg című előadás Lábán-díjban részesült 2014-ben.

    Gryllus Ábris média designer, zenész. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Média Design szakán diplomázott. A FOR. zajtechno formáció egyik tagja. Hanginstallációi bemutatkoztak már a Berlini Gallery Weekend-en, a Bécsi Design héten, a Soundscapes Festival-on, a Velencei Biennálén, illetve a budapesti OFF Biennálén. Vadas Zsófia Tamarával dolgozott már együtt, közös előadásuk, amely a Krund Ni Ovel címet viseli, szerepelt az idei NEXT Feszt programjában.

    Tóth Márton Emil képzőművész. A Magyar Képzőművészeti Egyetem szobrász karán diplomázott.  Szólóban és a Nemmivoltunk! Crew tagjaként tevékenykedik, de más művészeti területeken is aktív. Részt vett a Sleeping Beauty Project első eseményének létrehozásában a 2016-os Sziget Fesztiválon. 2013-ban alkotóként dolgozott a Műhely Alapítvány Az Ismeretlen kutatása című programjában.
  • III. Richárd

    III. Richárd

    Kevés olyan ikonikus figura van a színháztörténetben, mint III. Richárd. A sztereotípia: Richárd, a véreskezű zsarnok. De ki ez az ember valójában, és milyen az a közeg, amely engedi őt felemelkedni? „Ki torzult, félig-kész és idő előtt / Küldettem el e lélegző világba, / Bénán s idétlenül, hogy a kutyák / Megugatnak, ha bicegek előttük” – jellemzi önmagát Richárd, mégis: híres „torzsága” ellenére nincs akadály előtte – bárkit képes elcsábítani, manipulálni vagy legyőzni. Kegyetlenül és csillogó intellektussal szerzi meg magának a trónt, miközben szórakoztatja és egyben cinkosává teszi a mindenkori színházi publikumot. Igazi színházcsináló. Hamlet után övé a leghosszabb Shakespeare-szerep a maga 1124 sorával. E hálásan gyűlöletes figurának eljátszása mindig fontos állomás egy színész pályáján. III. Richárdot ezúttal Alföldi Róbert alakítja, akit színészként először láthatunk a Radnóti színpadán.
  • III. Richárd

    III. Richárd

    Évszázados háborúk után, megfogyatkozva bár, de béke ül Angliára. Az utcán szól a zene, hömpölyög a sör, a pincékben orgia, az embereket beárazzák, a holtakat elfelejtik. “Éljen, hisz béke van!” – harsogja a nép. Egy ember áll csak meg, hogy torz árnyékát nézve, feltegye a kérdést: valóban ez a béke? Richárd hősként harcolta végig a háborút, de a békebeli címlapokon már nem mutatna jól. Egyedül maradt. Gyűlöli a világot, köp a megszokásokra és retteg az unalomtól. Eldönti hát: játszani fog…„Most, hogy gondolkozom és beszélek, hallom magamban a magamról való beszéd mámorát és az én-től való részegség állapotát élvezem. Ha titkolnám, elárulna és lefokozna. Így, hogy bevallom, csak a látás erejét növeli. Az én? Ha arra jó, hogy az ember gyilkoljon vele, miért ne lenne jó arra, hogy lerészegedjék tőle? Semmitől sem riadok vissza. Nem tisztelem különösebben sem az ént, sem az ellenkezőjét. Az én esetemben is, mint másban, minden attól függ, hajlandó vagyok-e feláldozni valamiért, ami több.”    (Hamvas Béla)
  • III. Richárd

    III. Richárd

    Panel jut eszünkbe a darabról – III. Richárd - a diktátor. Élethalál ura. Despota. Abszolút önkényúr. Zsarnok. És soha nem az: mért lehet zsarnok, önkényúr, despota, élethalál ura, diktátor? Hogy válhat azzá? Ő ilyen meg ilyen, azért. Feltámad benne a vágy, fel akar kerülni a csúcsra. De az nagyon kevés lenne, hogy ő így dönt, és ezt akarja. Kellenek hozzá a többiek, akik ezt elősegítik. Nagyon aládolgoznak. Nem akkora formátumú emberek, mint Richárd, nem akkora ambícióval, de a maguk területén megtesznek mindent. Ők aládolgoznak, ő meg majd képviseli az érdekeiket. Valamit kapnak cserébe, ezt remélik. Mindegy, hogy anyagi előny, vagy hatalmi pozíció.
    Azért lehet őket felhasználni mindenfélére, mert nagyon is bennük van a maguk területén, hogy ugyanolyan gazemberségeket kövessenek el, és még nincsenek is ennek feltétlenül tudatában. Csak az világítja meg az eszüket, amikor elvesztik az eszüket, meg az életüket. Nem úgy, mint Richárd, aki egy percig nem gondolja, hogy amit csinál, az rendben van Isten és ember törvénye szerint. A Richárddal szemben felsorakozók úgy vélik, joguk van erkölcsileg felháborodni, de amikor ők voltak kivételezett helyzetben, akkor ugyanúgy eltaposták, megölték, megölették a másikat. Indokuk: csak úgy tudják megvédeni az érdekeiket, ha elteszik láb alól a másikat, mert annak az az érdeke, hogy őt tegye el láb alól. Nagyon kézenfekvő, mindennapos érvrendszer. Látjuk a csupasz érdekeket. Attól válik közüggyé, hogy mégiscsak nagyobb a felelősség, hogy nem egy lakásról van szó, hanem egy országról, ahol emberek élnek. Akik félnek, és akiket a félelem mozgat. Sunyítanak. Sunnyognak. Tele rossz tapasztalattal, ami szintén indok a nem cselekvésre. Mi ezzel tudunk azonosulni. Azt gondoljuk, hogy velünk nem történhet meg. Ne gondoljuk! Emberi viselkedésformákat látunk, amiből magunk számára is levonhatunk valami tanulságot, még ha nem követjük is, helytelen módon.
    A III. Richárd története a Rózsák Háborújának utolsó állomása. A York-ház győzelmével békekorszak ígérkezik. IV. Edward király kisebbik öccse, Richárd unatkozik. A háborúban kitűnt bátorságával, vakmerőségével, de békében torz külsejével – születési rendellenesség – nem lát megfelelő terepet képességeinek. Úgy dönt, újra harcba száll, ha nem is nyíltan, ezúttal a saját családjával. Célja a trón megszerzése. Aki útjában áll, azt eltakaríttatja. Elég jól ismeri az embereket, az emberi természetet, kedvére játszik velük. De amikor megszerzi a hatalmat, elveszti játékosságát. Félteni kezdi a hatalmát. Az ezután elrendelt gyilkosságok mindenkinek megakadnak a torkán. Neki is. Egyetlen igazi ellenfele van – a saját lelkiismerete. Az gyengíti meg. Azért tudja legyőzni az új trónigénylő. bármennyire csábít is az analógia, hogy Richárdot a közelmúlt vagy akár a jelen diktátoraival azonosítsuk, mégiscsak van egy döntő különbség: hogy ő tudatában van az erkölcsi világrendnek. Tudatosan választja a rosszat. Nem gondolja, és nem hazudja jónak.”
  • III. Richárd betiltva, avagy jelenetek Meyerhold életéből

    III. Richárd betiltva, avagy jelenetek Meyerhold életéből

    Minek kell ennyit foglalkozni ezzel a Richárddal? Elvégre csak a harmadik hely jutott neki, nem?
    Miért nem rendez ez a Vszevolod gyerek inkább Szentivánéjit, vagy Ahogy tetsziket, az olyan vicces.
    Miért nem foglalkozik ez a Meyerhold az élet szép oldalával? Miért kell egy imperialista angol arisztokrata firkálmányait rendezni? Miért dacol a hatalommal? Miért képes meghalni az igazáért?
    Miért ő a huszadik század legnagyobb művészeinek egyike? A(z) Újvidéki Színház előadása
  • iJobs

    iJobs

    „Mindnyájunkra figyel a gépek szeretetteljes kegye.”Steve Jobs valódi ikon. Legenda. Példakép. De vajon mi húzódott a rendkívüli karrier mögött? Ki volt igazából ez a mindenki máson átgázoló, karizmatikus, megnyerő, ugyanakkor hidegvérű és kegyetlen mogul, aki már huszonévesen multimilliomosként uralta a számítástechnikai piacot? Könyörtelen törtető, lelkiismeretlen gazember vagy sérült, magányos, bosszúszomjas idealista? Az előadás Jobs és cége, az Apple életének három fontos, sorsfordító momentumába enged bepillantást – nem karriertörténet és nem életrajz, hanem maga az élet: valódi színház drámával, feszültséggel és egész életünkre kiható tétekkel. Barátságok, szerelmek, kisikló és újra sínre kerülő emberi sorsok – minden, ami a legendás Apple-termékbemutatók színfalai mögött zajlott.
    A Spirita Társulat fiatal színházi alkotók alulról szerveződő közössége, amely modernizált klasszikusokat és kortárs színműveket visz színpadra. A Bethlen Téri Színház kiemelt prózai társulataként a 2017/18-as évadban két továbbjátszott előadással és három új bemutatóval jelentkeznek.