-
Hello again
Egy utcalány egy katonával, egy katona egy nővérrel, egy nővér egy diákkal, egy diák egy feleséggel… De mindegy is „hogy hol, hogy kit, hogy mért”, egy azonban biztos, hogy ezek a találkozások nem éppen horzsolásmentesek. A magasztos szerelem pillanatnyi szükségletté aljasul, amelyben a csillapíthatatlan vágy tetten érhetetlenül válik árulássá, hazugsággá, csalódássá vagy éppen bosszúvággyá. -
Hello, Dolly!
„Boldog akar lenni? Forduljon hozzám!”Mrs. Dolly Levi, a derűs kedélyű özvegyasszony minden idők egyik legjobb házasságszerzője – a fenti mondat vállalkozása, egyszersmind élete mottója is. Annyira érti a mesterségét, hogy ő lesz saját cége legjobb reklámja – még önmagának is férjet szerez! Amikor ugyanis felbukkan a dúsgazdag üzletember, Horace Vandergelder, Dolly nem habozik: addig-addig űzi szeretetreméltóan idegesítő, imádni valóan szörnyűséges praktikáit, míg meg nem szerzi férjül – és közben, mintegy szakmai ártalomként, a darabban színre lépő valamennyi párt összeboronálja. Mindezt persze fülbemászó dallamok, és színpompás koreográfiák kíséretében…Az örökzöld filmmusicalt, melyben egykor Barbra Streisand aratott nagy sikert – és azután számtalan kiváló színésznő még – a színészként, rendezőként egyaránt népszerű Szente Vajk jegyzi, címszereplője Horváth Margit. -
Hello, Dolly!
Mrs. Dolly Levi, a derűs kedélyű özvegyasszony minden idők egyik legjobb házasságszerzője, mottója: „Boldog akar lenni? Forduljon hozzám!” Annyira érti a mesterségét, hogy ő lesz saját cége legjobb reklámja – még önmagának is férjet szerez! Amikor ugyanis felbukkan a dúsgazdag üzletember, addig űzi praktikáit, míg meg nem szerzi, és közben, szakmai ártalomként, össze nem boronálja az összes többi párt is. -
Hello, Dolly!
Mrs. Dolly Levi férjszerzési praktikái állnak a “zenés vígjáték” középpontjában. Dolly mindent – sőt, még annál is többet – megtesz, hogy becserkéssze a gazdag Horace Vandergeldert. Sajátja mellett Dolly mások szerelmi életét is szívén viseli. A gyönyörű, fiatalon özvegyen maradt Molloyt Vandergelder titkárával, Corneliusszal, ez utóbbi munkatársát, Tuckert pedig Molly segédjével próbálja összeboronálni – s nem utolsósorban még a harcművész Ambrose Kempernek is kerít valakit: Vandergelder unokahúgát, Ermengarde-t. Dolly és a fiatalok kalandokkal és leendő férjekkel teli útja során eljutunk New York-ba, ahol az egész társaság a város legelőkelőbb éttermébe, a Harmonia Gardensbe érkezik. Itt szólal meg a musicalirodalom egyik legismertebb dala, a Hello, Dolly! -
Helló, Náci!
Tizenévesek. Az egyik neonáci, a másik migráns. Az imént verekedtek össze. Nemcsak ők ketten, de ők a lúzerek, őket kapták el, hogy aztán egy cellába zárva velük bíbelődjön az éppen ügyeletes foglár. A két srác persze a fogdában is összeugrik, aztán már csak acsarkodik, sőt, közös témát találva egy filmről kezdenek beszélgetni. Ők talán észre sem veszik, de mi láthatjuk, akár szerepet is cserélhetne a két fiatal. Hisz ők nem akarnak mást, mint megélni és tartozni valahová, bárhová.Valahol, bárhol Európában vagyunk. Ott, ahol ma ez az egyik legfontosabb kérdés: el tudjuk-e fogadni a másik embert? Tartozhatunk-e úgy egy közösséghez, hogy abból még ne következzen mások elutasítása? Ilyen és hasonló problémákkal foglalkozik az előadás, melyet minden alkalommal drámapedagógiai foglalkozás követ. -
Helyet az ifjúságnak, avagy adom a bankot!
Ki ne nosztalgiázott volna már a régi magyar filmek bűbájos világát felidézve? Nos, ez az előadás éppen egy ilyen pompás időutazást kínál a harmincas évek édesbús és örökké szerelemtől ittas Budapestjének világába... S ha már oda varázsol bennünket a képzeletünk, ugyan ki ne szeretne cinkosa lenni egy rátermett fiatalembernek abban, hogy bebizonyíthassuk, nem csupán a rang, a hatalom vagy a pénz segítségével lehetünk sikeresek, elegendő egy frappáns ötlet, egy cseppnyi gátlástalanság, némi bátorság: s máris kész a siker, vagy éppen a KASSZASIKER!
A korszak jól ismert, klasszikus karakterei kelnek életre – most a filmvászon helyett -a színpadon,megtöltve kacagással, muzsikával, és némi bölcs tanulsággal is szívünket.
A darab slágereit Fekete Mari zeneszerző jegyzi,s a nagyszerű dalszövegeknek Verebes István a gazdája. Sándor Dávid koreográfiái humoros köntösükben szintén a XX. század első felébe repítik a Nézőket s a Színészeket egyaránt, hogy együtt örüljünk önfeledten az életnek, a szerelemnek, s annak az örökké játékos ifjúságnak,amely ennek a világnak minden gesztusából,mondatából és dallamából árad felénk. -
Hepp!!!
cirkuszi bohócjáték 5-10 éves korigFrenetikus Fregoli utánozhatatlan átváltozóművész éppen feltenné fejére a varázscilindert, amikor Kovakő Kolosszus, a levegő izompacsirtája magához ragadja azt. A két fiú egymásra licitálva igyekszik az elkövetkezendő műsor különlegességét és veszélyességét elmagyarázni, amelyet csak ők képesek ezen a világon bemutatni. A két fiú viszályát megelégelve és egy megfelelő pillanatot kihasználva, Tündéri Tintilla magához ragadja a cilindert és bejelenti a világ legnehezebb, leglélegzetelállítóbb produkcióját: egy gyermek teljes napját. Az előadás olyan cirkuszt varázsol a gyerekek elé, ahol a porondon három mutatványos segítségével a mindennapok nehézségei, attrakciókká változnak. A gyors felöltözés reggel, rollerezés, akrobata számok, míg az erőművész a nehéz iskolatáskával küzd meg, és a sötéttől való félelemmel. Bohóctréfává válik, hogy hogyan kell egy helyben ülni, és a barátkozás nehézségei is a fő műsorszámok közé tartoznak. -
Herkules - A kezdetek
Történetünk a mitológiai időkben játszódik Görögföldön. Míg az istenek az Olümposzon dőzsölnek, addig az emberek nagy része szegénységben él. A tizenhárom éves Herkulest bántja, hogy éhezik a családja. A fiatal fiú erősebb, mint bárki a faluban, de hiába dolgozik akár tíz ember helyett is, attól még nem lesz több termés a földeken. Herkules elhatározza, hogy elindul az istenekhez segítséget kérni. Azonban az Olümposz kapuján nem lehet csak úgy belépni, előbb teljesíteni kell tizenkét emberfeletti, világmegváltó hőstettet. És aki a próbákat kiállja, istenné válik, és átléphet a kapun. Herkules nem ismer lehetetlent, nekiveselkedik a próbatételeknek.
Azonban az istenek nem akarják körükben látni a fiatal hőst – mindent elkövetnek, hogy Herkules elbukjon. -
Hernádi Pont
Hernádi Judit zenés estje Díva, bohóc, ember és színésznő. Ez mind ami vagyok. Ès már egy jó ideje ez vagyok. Ilyenkor illik számot adni mi volt, mi lesz.Tojok az illemre, a szabályokra. Az érdekel, ami egy kicsit más. Mondatok, amiket már elmondtam, amiket nekem szántak vagy szánhattak volna. Dalok, amiket nekem írtak vagy írhattak volna a szerzők, ha kicsit jobban odafigyelnek.Ez az est rólam szól!Szerintem szórakozni fognak. Én is szórakoztam, amíg kigondoltam.
Woody Allen mondta: "Nem félek a haláltól, csak nem szeretnék ott lenni amikor megtörténik"
De mint tudjuk, jöhet egy pont... -
Herzl: A menekült
Helyszín: RS9 Színház - VALLAI kert (1075 Bp. Rumbach S. u. 10.)Herzl: A menekült (70-es évek elfeledett költői)60 perc, szünet nélkül -
Hessmese
mesejátékNehéz elképzelni, de a cafatokra tépett szerelmesleveleket is összeragasztja valaki. Azt pedig még nehezebb elképzelni, hogy ez a bizonyos valaki, név szerint Hess kisasszony, ezzel a hihetetlen szakmával, tündér. Amit pedig még ennél is nehezebb elképzelni, az az, hogy ez a tündér nem jóságos és, hogy is mondjuk… tündéri, hanem: Zsémbes, Mogorva, Zord, Barátságtalan és Undok. Csupa nagybetűvel. Mindez persze érthető, ha az embernek, párdon, tündérnek ilyen rémes munkája van: hiszen összetépett szerelmesleveleket ragasztgat!Gimesi Dóra meséje azonban, a főszereplő természetével ellentétben, sokkal inkább Elbűvölő, Ragyogó, Kedves, Barátságos és Tündéri. Így, csupa nagybetűvel! Mese gyerekeknek és felnőtteknek, nagybetűvel írt szerelmeslevél a szerelemhez. A szerelemről pedig muszáj beszélni, mert nem hiba, nem titok, és nem szégyen; legyünk akár hat, akár hatvan évesek. -
Hessmese
A tündér-postahivatalok majdnem úgy működnek, mint az ember-postahivatalok. A különbség csupán annyi, hogy a tündérpostások a leveleket nem csak kikézbesítik a címzetteknek, hanem – ha úgy hozza az élet – vissza is szállítják a postahivatalba. Mert megesik olykor – a szerelmes levelekkel kiváltképp −, hogy egy-egy cirkalmas betűkkel írt, hosszú éjszakákon át fogalmazott üzenet a szerelem elmúltával fölöslegessé válik. Gimesi Dóra meséje egy ilyen észrevétlenül működő tündér-postahivatalba repít minket, nem máshová, mint a debreceni víztorony legtetejére. Itt ragasztgatja újra össze, iktatja és rendszerezi az eltépett verssorokat, titkos beceneveket, szerelmes szavakat Hess kisasszony, a morcos postamesternő, amiket Jónás és Aranka, a postagalambpár szállít naphosszat a jól ismert debreceni utcákról, a Nagyerdőtől kezdve a Nagytemplomon át egészen a Piac utca legvégéig. Egy nap azonban betoppan a hivatalba Pongrác, a folyton zsémbelő tündérpostás… A történet a két nehéz természetű tündér viszontagságos egymásra találásáról, az újra összeilleszthető, újraírható szerelmes sorok és becéző szavak erejéről egyaránt megszólíthatja a kisebb és nagyobb korosztályt: igazi „családi mese”.Az előadást 6 éves kortól ajánljuk. -
Hetedhét varázslat
Bimbi pont olyan, mint a többi kislány, mégis amikor elalszik, csodálatos dolgok történnek vele. Kedvenc játékai egy jóságos Tündér segítségével megelevenednek, és ki sem fogynak a mesékből. Amikor felébred, már ő is tudja: “A lelked egy kicsiny szegletét őrizd meg az álmoknak, akkor lehetsz igazán boldog.” -
Hetedhét Varázslat
A varázsló a világ országaiból varázsol meséket a nézőknek. Hogy lehet az, hogy egy előadásban megjelenjenek a Brémai muzsikusok, Péter és a farkas, Herkules, Aladdin és Jázmin hercegnő, egy magyar népmese és az Óz, a nagy varázsló szeretnivaló figurái? Miközben a színészek a gyerekekkel együtt majszolják a mesés sütiket, megelevenedik az édesség csodás és varázslatos világa. -
Héthavas gyermekei
Kitárul a legendák kapuja, elkezdődik a történet a Héthavas alatt… Itt élnek színjátékunk hősei, a „hunmaradék” székelyek abban az időben, amikor a keresztény szellem erkölcsi értékei győzik meg a pogányt az új hit emberibb arculatáról.
regényes történet -
Hétköznapi őrületek
Az előadás a harmincas éveiben járó Petr nézőpontjából mutatja be az őt körülvevő világot. Próbál eligazodni az emberi kapcsolatok bonyolult útvesztőjében. Mintha mindenki megbolondult volna kicsit. Szülei, barátja, barátnője, szomszédai, a főnöke. De ők ugyanezt gondolják róla, és egymásról is. Mindegyikük tökéletesen érthető okokból, logikusan viselkedik úgy, ahogy viselkedik. A saját szempontjából. A bolond a másik ember. Zelenka hősei a hétköznapi abszurditások foglyai. Szívszorítóan mulatságosak és szeretni valóan esendőek."Próbáltam normálisan élni, de nem sikerült. Én küzdöttem, de kilátástalan volt, és túlságosan fájt. Most csak figyelem, hogy mi történik körülöttem, és abból merítek ihletet. Minden emberből, akivel találkozom, lesz egy vers."