-
A szemüveges szirén
Volt egyszer egy kislány, aki a világvégi sziget, Szelesszirt világítótornyában élt az édesapjával. Miközben Atlanta édesapja épp a világítótorony-őrök sakkbajnokságán játszik rádión keresztül, a kislány tengerre száll, hogy visszajuttasson családjához egy eltévedt sirályfiókát. Az éjszaka közepén kihajózó Atlanta nem sejtheti, hogy a rejtélyes Feketekőhöz vezető úton különös találkozásban lesz része.Titokzatos madarak, világjáró kísértetek és szerelmes bálnavadászok a hősei Dunajcsik Mátyás rendkívüli atmoszférájú történetének. -
A szent család
Az 1985-ben napvilágot látott mű több mint három évtized múltán is húsbavágóan időszerű, és ennek a nagyszerű drámának a főszerepében tér vissza teátrumunkba minden idők egyik legkedveltebb pécsi színésznője, a Kossuth- és Jászai-díjas, Érdemes és Kiváló művész, Vári Éva, akinek rangos díjakkal elismert alakításai máig élénken élnek közönségünk emlékezetében. A Pécsi Harmadik Színházban Füst Milán, Örkény István és Spiró György sokrétű figuráit formálta már meg elementáris erővel a Boldogtalanok Húbernéjától a Tóték Mariskáján és a Macskajáték Orbánnéján át a Kvartett Feleség szerepéig. Most Schwajda főhőseként egy szeretetre éhes, esendő öregasszonyt kelt életre, aki nemcsak kiszolgáltatott és szerencsétlen teremtés, de egy szörnyeteg is: pokollá teszi a környezete életét, pletykál és intrikál. Négy gyereket nevelt föl, és egyedül maradva foggal-körömmel harcol a szeretetükért. Hamis eszközökkel próbál vélt vagy valós igazáért küzdeni, de nem rosszaságból teszi mindezt, hanem azért, mert a kisszerű gonoszkodás elszórakoztatja.A lánya és a fiai sem rosszindulatból, szívtelenségből, hálátlanságból hanyagolják el, hanem mert más lett az életritmusuk, életformájuk, gondolkodásmódjuk. Szülő és gyermek közül egyik sem különb a másiknál. A körülmények, amelyek között az Anya él, a manipulációi, az ,,ellenfelek” és ő maga is olyan kisszerűek, hogy minden erőfeszítése komikumba fullad. Ettől válik a darab olyan abszurd komédiává, amelynek a mélyéről egy ember tragédiája süt át.Schwajda György az a drámaíró, aki leginkább megfogadta Örkény István tanácsát, hogy az abszurdot nem kiagyalni kell, hanem föllelni az életben. Ábrázolásmódjának alapja, hogy minden, amit leír, alapjában véve valóságos, csakhogy ezt az abszurditásig fokozza – ebben a történetben is.A Vincze János rendezte előadás olyan szimultán mérkőzéshez hasonlít, amelyben a főszereplő mindig más ellenfelekkel mérkőzik. A szülőkhöz, a gyerekekhez, a többi emberhez fűződő viszonyaink tartalmára kérdez rá, és e viszonyainkat kell önmagunkban percről percre tisztáznunk. -
A szép és a szörnyeteg
A történet régi, mégis időtlen: egy kis francia falucskában él egy káprázatosan szép és okos leány, Belle, akit üldöz szerelmével a jóképű, de durvalelkű, törtető Gérald.
Egy napon Belle apját rabságba ejti a környék kastélyában lakó, rettegett szörnyeteg, és “váltságdíjként” a leányt kéri. Belle gondolkodás nélkül feláldozza magát, és önként besétál a szörny csapdájába. Ahogy telnek a napok, úgy ismeri és szereti meg egyre jobban a taszító külső mögött jólelkűnek és nemesnek bizonyuló herceget.
Csodálatos zene, káprázatos jelmezek és lélegzetelállító díszlet teszi felejthetetlenné előadásunkat. -
A szépség és a szörnyeteg
zenés meseCarsten Ramm színházi feldolgozásában a színészek játékával a szépség és a szörnyeteg mindenki által ismert meséje elevenedik meg Florin Gabriel Ionescu rendezésében. Zenés mese az egész családnak.A legtöbb gyerek ismeri az elátkozott herceg történetét, akit csak egy lány igaz szerelme képes megmenteni. Igaz, szörnyen néz ki az állat, de minden házassági ajánlattal, melyet a ’kegyetlen’, szép Elise visszautasít, egyre szimpatikusabbá válik.Embernek túl borzalmas, szörnyetegnek túl barátságos, állatnak túl emberi, és az előadás végére egy új képességgel is gazdagabb lesz. -
-
A szerelem természete
„Intim, lírai, szemérmetlenül szemérmes és egyben komolysága mellett is vicces önvallomás arról a tébolyult állapotról, amelyet amúgy szerelemnek hívunk.” -
A szerelem zsoldosai
Műsorunkkal azon férfiak és nők emléke előtt tisztelgünk, akik megjárták a párkapcsolat legmagasabb csúcsait és legmélyebb bugyrait. Akik kezdetben társra vágytak, hogy ne kínozza őket a magány, végül pedig magányra vágytak, hogy ne kínozza őket a társ. -
A Szerető
Az előadás során 22 dal és dalrészlet hangzik el élő zenei kísérettel az egykori MR2 rádió legnagyobb slágereiből (Vad Fruttik, 30Y, Kaukázus, Eszter és a GumiZsuzsi, Kiscsillag, Quimby, Heaven Street Seven, Péterfy Bori & Love Band, Magashegyi Underground, Nemjuci, HoneyBeast, Hiperkarma, Subscribe, Ocho Macho, Majka, Budapest Bár, Palya Bea, Kispál és a borz, Belmondo, Kesh, Anna and the Barbies, Kesh).
„RICHARD - Jön ma a szeretőd?
SARAH - Aha.
RICHARD - Mikor?
SARAH - Háromkor.
RICHARD - Mentek valahova… vagy itthon maradtok?
SARAH - Hát, azt hiszem maradunk.
RICHARD - Azt hittem, el akarsz menni arra a kiállításra?
SARAH - Igen, akartam, de ma inkább itthon maradnék vele.
RICHARD - Aha. Na, mennem kell.
…RICHARD - Akartam már kérdezni tőled.
SARAH - Mit?
RICHARD - Mikor azzal töltöd a délutánt, hogy hűtlen vagy hozzám, eszedbe jut néha, hogy én azalatt az íróasztalomnál ülök, pénzügyi kimutatások és táblázatok mellett?
SARAH - Ezt még sose kérdezted.
RICHARD - Nem, de mindig szerettem volna tudni.
SARAH - Hát persze, hogy eszembe jutsz.
RICHARD - Igazán? És mit érzel olyankor?
SARAH - Még pikánsabb tőle az egész."
Párkapcsolaton belüli: szerelem, titkolózás, birtoklás, hazugságok és féligazságok, szerepjáték, durvaság, játszmák, versengés, viták, könnyek, megcsalás – nem megcsalás, gátlások és féktelen vágyak.Azoknak szól, akik szeretik a párjukat vagy szeretnék újra megszeretni, akik arra vágynak, hogy szeressenek vagy őket szeressék.
Az előadást csak 14 éven felülieknek ajánljuk! -
A szerető álma
„A szaxofon tehet mindenről. Érces, dévaj hangjai beúsznak az elektronikus zongora futamai alá; finom dzsesszfíling, csipetnyi melankólia, meg némi erotika, megbizsergetik a szívet, a lelket, a gyomrot, s egyéb testrészeket. Mire föleszmélsz, már levettek a lábadról. S akkor már ott áll a pódiumon egy fekete bőrdzsekis izgalmas nő, vörös loboncos hajzuhatagával, és mindjárt jönnek, ömlenek a szavak is, záporoznak a képek, úsznak a verssorok, felszikráznak a töredékek. Majd történetek hangzanak fel, súlyos és könnyű, megcsavart történetkék, finom novellettek, fanyar, ironikus tálalásban. S mindezt még megfűszerezi Takács Kati az ő utolérhetetlenül meleg altjával és csibészes mosolyaival, humorral, meditatív interpretációval, vad kifakadásokkal, dacos női felcsattanásokkal, nehéz csendekkel meg elkomoruló megzuhanásokkal, és a békebeli szalon nézőjét már-már elringatja a sok delikát ingerforrás, s aligha marad érkezése figyelni arra, hogy a szomszéd asztalkánál vajon min tűnődhet két decens hölgy…” (Kovács Dezső)
„Hosszú időre volt szükségem, míg összerakosgattam az anyagot és közben éreztem, hogy szükségem lesz társakra, hát választottam négy férfit: két zenészt, egy táncost és egy rendezőt. Jó mulatság volt a próbákon a női szemszöget egyeztetni a férfi tapasztalással. Miközben Tóth Krisztina gyönyörű, izgalmas nyelvezetét összesimítottuk a zenével, s érzem annak örömét, ahogy egy tekintettel, egy mozdulattal, egy közös lélegzetvétel szünetében megteremtődik közöttünk az együttes színpadi létezés, a színház.” (Takács Katalin) -
A széttáncolt cipellők
A király dúl-fúl, az ország kasszája üres, s a király szófogadatlan leánya mégis éjről éjre tönkretesz egy pár cipellőt. Az uralkodó semmilyen kulcsa és zára sem tudja megakadályozni a hercegnőt, hogy a holdvilágban eltűnjön oda, ahol a világ még elvarázsolt, s lábait, mintegy transzban, mágikus zenére mozgassa, nagy lyukakat ejtvén cipőin. A királykisasszony pedig csak ásítgat, s állítólag nem emlékezik semmire. Éjszakáról éjszakára megismétlődik e titokzatos folyamat, bár tizenkét hercegnek lett volna módja megfejteni a rejtélyt, valamennyien kudarcot vallottak. Aki három éjszaka alatt sem tudja megfejteni a misztériumot, az, mint a mesék törvényéből következik, a fejét veszti. A vállalkozók száma mindaddig apad, amíg egy derék cipész elhatározza, hogy véget vet a tönkretett cipőhalmaz növekedésének, és követi a lányt az álomvilágba. -
A széttört tál
a KEREKASZTAL SZÍNHÁZI NEVELÉSI KÖZPONT előadásaAz előadás célcsoportja az a korosztály (10-13 évesek), mely a felnőtté válás azon szakaszában van, amikor a Ki vagyok én, és ki akarok lenni? kérdése válik központivá. Edward Bond sajátosan sűrű és széles összefüggés-rendszert megnyitó darabja kapcsán a résztvevőkkel közösen keressük a válaszokat. -
A szfinx, avagy búcsú a kellékektől; Te Imre, itt valami ketyeg
Barack Obama szerint a terrorizmus által legjobban veszélyeztetett objektumok a stadionok, színházak és koncerttermek. Nem tudunk nem tudomást venni a körülöttünk változó, egyre veszélyesebbé váló világról, melyről csak a színház eszközeivel és a rivaldán keresztül mondhatunk véleményt. Hubay Miklós drámája „Te Imre itt valami ketyeg” csattanós választ ad a robbantásokra. Az igazat mondják a hírcsatornák, vagy egy álarc? Mi, vagy ki a Szfinx valójában?