Kategória Rendezés
  • Workshop gyerekeknek Földi Andrea jelmeztervezővel

    Workshop vasárnap délelőttönként gyerekeknek; a kézműveskedések alkalmával kultúrtörténeti, viselettörténeti témájú feladatokat old meg a 7-12 éves korosztály.
    Időpontok, témák:
    Szeptember 17., 10:00 – róka/ ékszerkészítés
    Október 15., 10:00 - rózsabogár/ applikáció
    November - medve/ papír cipő
    December - birka/ tűnemezelés 
    Jelentkezni az alábbi e-mail címen lehet Földi Andreánál: jelmeztitkok@gmail.com


  • Woyzeck

    Woyzeck

    Hölgyeim és Uraim! Ha a kígyó fölfalja önmagát, marad-e utána egy kígyónyi űr? És olyan hatalom van-e, mely egy emberrel ember voltát megetethetné? Van? Nincs? Van? Fogas kérdés! Minden egész töredék és minden töredék egész! Tessék, csak tessék! Egy valódi állat-ember elméjének anatómiája! Kezdődik az előadás!

    Georg Büchner 23 évesen, élete utolsó hónapjaiban írta Woyzeck című drámáját, amit nem tudott már befejezni. Kézirataiban 31 filmszerű képet írt le, amit két korabeli gyilkosságról megjelent cikk ihletett. Töredékesen fennmaradt drámája lehetőséget ad a hézagok egyedi kitöltésére, s ezáltal arra, hogy újabb és újabb kérdéseket tegyünk föl magunknak: felismernél egy gyilkost, ha elsétálna melletted az utcán? A gyilkosság pillanatában válik valaki gyilkossá, vagy mindig is az volt? Ha megtehetnéd, belenéznél az elméjébe? Az ő helyében te hogy cselekednél?
  • Woyzeck

    Woyzeck

    Ebben a világvégén maradt, felejtett katonai táborban nincs más feladat, mint amit a Kapitány és a Doktor, egy itthagyott rendszer fenntartói kitalálnak. Mintha Trepljov színházát néznénk a tóparton, azt a kozmikus magányt az űrben. Hideg, hideg, hideg. Üres, üres, üres. Nincsenek falak, így mindenki terébe, életébe belelátunk. Ahogy kijárat sincsen, így nem lehet elhagyni ezt a helyet. A szereplők élete a szemünk előtt zajlik, szimultán. Kilépni nem, csak megszűnni lehet. Marie és Woyzeck számára is ez az egyetlen lehetőség.

    Büchner töredékekből álló műve megtörtént bűneseteket vett alapul. Daniel Schmolling 1817. szeptember 25-én leszúrta barátnőjét, L-t; Johann Christian Woyzeck pedig 1821. június 21-én hét késszúrással ölte meg szeretőjét.
    Mi vezethet el odáig, hogy a számunkra legfontosabbat tegyük tönkre, pusztán annak féltéséből? Milyen az az út, amin végighaladva elveszíthetjük az irányítást a gondolataink és a tetteink fölött?
  • Woyzeck

    A háborút és az őt körülvevő világot megemészteni nem képes kisember „papírhajó az óceán közepén” – a jelen előadás fő mottója, legalábbis ez. Sorsukra hagyatva, az eszét vesztő hős és az őt övező szűkszavú, lecsupaszított karakterek mind a békétlenséget övező örök szorongás, az ösztönök megborulásának és a szerelem elkorcsosulásának egészét adják ki. Mindazonáltal, a kiút és a megváltás folyamatosan karnyújtásnyira van a főhőstől, ám a tragikus kifejlet pont ebből a közelségből származik: Woyzekre, akár egy megrészegült cirkuszi artistára, egyre jobban hat a gravitáció, míg végül a zuhanás elkerülhetetlenné válik.A fiatal alkotócsapat Büchner művén keresztül keresi a választ arra, hogy mai „plakátmagányunkban”, kitalált ideák között, képesek vagyunk-e újra felismerni és megélni érzelmeinket és emberségünket. Valamint nagy kérdés az is, vajon melyek azok az ideák, melyek természetünkből fakadóan követendők, és nem egy mesterséges társadalmi folyamat negatív produktumai.„Vannak alkalmak, melyek, hogy úgy mondjam, túl jelentősek ahhoz, hogy kihasználják őket; akadnak dolgok, melyek semmi máson, egyedül magukon szenvednek hajótörést.” - Franz Kafka
  • Woyzeck

    Woyzeck

    A Woyzeck valós eseményen alapul: 1821-ben, Lipcsében, Johann Christian Woyzeck borbély több késszúrással megölte barátnőjét – a korabeli közvéleményt évekig lázban tartotta a latolgatás, beszámítható-e vajon Woyzeck. Georg Büchner (1813-1837) mindössze három drámát írt élete 23 éve alatt. Ezek közül utolsó a Woyzeck, amelyen haláláig dolgozott, de már nem volt ideje véglegesíteni a dráma szerkezetét.
    A szöveget először 1879-ben adták ki, ám viszonylag csekély visszhangot kiváltva. A darab iránt komolyabb érdeklődés csak az első világháború idején, az annak hatására fellobbanó művészeti élénkülés hatására támadt; akkor méltányolták először eredetiségét, sajátos, félelmetes, és teljesen egyedi nyelvi világát, szinte filmszerű jelenetezési technikáját, és a szereplők átütő, lemeztelenített ábrázolását.
    A különös, látomásos szöveg a modern dráma élvonalába emeli a Woyzecket.
  • X, Y, Z

    X, Y, Z

    Miért értjük (ha értjük) saját korosztályunkat és kevésbé az előttünk élőket vagy az utánunk jövőket. 
    Ez vajon egyszerű (örök) generációs konfliktus vagy (mára) civilizatorikus kérdés (is)?Az új kommunikációs technológiák (IT) új típusú kapcsolatokon alapuló közösségeket generálnak, amelyekben kialakul egy új, korábban nem ismert hálózati lét, háttérbe szorítva az elsődleges, személyes ismeretségre épülő közösségeket. Ebben az x-y-z-vel már nem leírható térben létrejövő kapcsolati rendszer maga is virtuális vagy tényleges, valós hálózat? Egyáltalán, milyen új koordináták mentén tájékozódva tudjuk eldönteni mi valós és mi virtuális? Ha már a kommunikációban résztvevő személyek (személyiségek) hitelességét illetően is jogosak a kételyeink, mennyi esélyünk van arra, hogy a „társalgás” feltételei (pl. igazmondás, relevancia, kompetencia, stb.) teljesüljenek?
    …mert azt azért tudjuk, ugye, hogy abban a „hagyományos valóságban” sokkal kevesebb a mosoly, mint a selfie-ken?
  • XII. Budapesti Nemzetközi Cirkuszfesztivál

    XII. Budapesti Nemzetközi Cirkuszfesztivál

    A XII. Budapesti Nemzetközi Cirkuszfesztivál 2018 január 8. és 14. között kerül megrendezésre.A világ egyik legrangosabb cirkuszművészeti seregszemléjeA legjobb, legsikeresebb cirkuszi produkciók a világ minden pontjáról A szakma legkiválóbb képviselői, cirkuszigazgatók, művészeti vezetők egy helyen
  • XIII. Magyar Táncfesztivál

    XIII. Magyar Táncfesztivál

    XIII. Magyar Táncfesztivál - Győr 2017 Június 18-25.Immáron 13. alkalommal rendezi meg a Győri Balett a magyar hivatásos táncegyüttesek legnagyobb országos seregszemléjét: a Magyar Táncfesztivált.Magyarország professzionális társulatai a Győri Nemzeti Színház Nagyszínpadán, az alternatív, kísérletező előadások pedig a stúdiószínpadként szolgáló Kisfaludy teremben mutatkozhatnak meg. A III. Gyermek Táncfesztivál – mely június 21-24. között várja a legkisebbeket – ebben az évben is a Vaskakas Művészeti Központban kap helyet. A 2016-ban megújult arculatú szabadtér pedig ingyenes programokkal várja az érdeklődőket. 
    Minden évben valamilyen újítással rukkolunk elő. Ebben az évben szintén „fesztivál a fesztiválban” jelleggel megtartjuk Magyarország első online táncfesztiválját a FesztiválON-t, ahol 6 neves magyar kortárs táncművész a nézők virtuális bevonásával készíti el rövid produkcióját. Várjuk Önöket június 18-25. között Győrben, a XIII. Magyar Táncfesztiválon!Program és bővebb információ: www.magyartancfesztival.hu
  • XIV. Magyar Táncfesztivál - 2018.06.18-24.

    XIV. Magyar Táncfesztivál - 2018.06.18-24.

    A hazai táncművészet (balett, kortárstánc, néptánc) szinte teljes palettáját felvonultató XIV. Magyar Táncfesztivál és a 4. Gyermek Táncfesztivál magyar professzionális együttesekkel, külföldi produkciókkal, gyermekelőadásokkal várja az érdeklődőket. A tavaly elkezdett FesztiválON online fesztivál erre az alkalomra fejlesztett applikáción keresztül lesz elérhető, egyéni performerek és társulatok is csatlakoznak a fellépők sorába. A táncprodukciók mellett Pina Bausch német táncos-koreográfus művészetét bemutató kiállítás, táncházak, különleges koncertek, kulináris élmények színesítik a táncfesztivált.
  • XIV. René

    XIV. René

    Eisemann Mihály szinte csak slágereket írt! Kevés olyan ember van, aki nem ismeri az Éjjel az omnibusz tetején, Lecsó lecsó, Lesz maga juszt is az enyém, Holdvilágos éjszakán, Bőg a tehén, Hallod-e Rozika te, János legyen fenn a Jánoshegyen, Jaj de jó a habos sütemény című dalokat.Lodoméria, ez a kis ország politikai válságban van. Korrupció, cselszövések, kicsinyes hatalmi játszmák, ellenzéki tüntetések nehezítik az uralkodást. A fiatal király, XIV. René trónját trónkövetelő és egy szomszédos nagyhatalom uralkodója is fenyegeti. És a háttérben még ott van egy nyomasztóan nagy titok, amit az uralkodó környezetében inkább sejtenek, mint tudnak, de René próbálja megőrizni ezt, az ország további sorsát is befolyásoló titkot.Harsányi Zsolt és Zágon István szövegkönyve, szófordulatai Rejtő Jenő legjobb írásait idézik. Szellemes, kicsit abszurd, és végtelenül szórakoztató. Nem mentes a mai korra jellemző áthallásoktól, de nem politizál, csak annyira, amennyire egy képzeletbeli ország viszonyait színpadra állítva ez elképzelhető.Mivel a történet uralkodói környezetben játszódik, ezért kötelező a látványos kiállítású előadás, ami a zene mellett hozzájárul az igazi színházi élményhez. Az 1940-es vígszínházi bemutatóban Tolnay Klári, Mezey Mária, Ajtay Andor, Feleky Kamill játszott. A mi bemutatónkban is több színházi kedvenc, ismert színész lép majd színpadra. Olyanok, akiket már több Karinthys előadásban láthattak és olyanok, akik először lépnek színpadunkra.
  • XVI. Vajdasági Magyar Drámaíró verseny

    XVI. Vajdasági Magyar Drámaíró verseny

    3 író – 3 rendező – 3 ősbemutató