-
Út (Δρόμος)
a Kritiki Skepsi Görög Színház vendégjátéka görög nyelven„A Magyarországon élő közel négyezer görög nemzetiségű fejében átsuhant már a gondolat, hogy jobb-e vagy rosszabb-e görögnek lenni Magyarországon, mint magyarnak lenni ugyanitt. Nem. Sem nem jobb, sem nem rosszabb. Más. A saját kultúráddal, a saját nyelveddel, a saját identitásoddal megtalálni önmagadat és helyedet a világban. A balansz Magyarországon az emberben magában van, mert Magyarország többször tanúbizonyságot tett arról, hogy befogadott bennünket. Ezt az utat mutatja meg a darab”A bemutatásra kerülő performance jellegű zenés, táncos darab, egyfajta „retrospektív anamnézis” modern dramaturgiai eszköztár felhasználásával, amely a magyarországi görögség hetven évvel ezelőtti tragikus sorsából, polgárháborús idősíkjából kiindulva reflektál mai világunk kihívására. Egyszemélyes indíttatású monodráma, melyben az unoka keresi önnön valóságát a nagyszülők ösvényén járva.Az 1949-es testvérháború az ősi Hellas hübrisze, mely a nemzeti önállóság-, függetlenség- és demokrácia-felfogás különbözősségének tragikuma.A hetven éves görög dráma egyik epizódja a nagypapa múltjának - világunk globális méretű kettéhasadásnak nyomásában - az unoka kezében kell újra értelmezést nyernie.Az ősök hagyománya kötelez, az úton végig kell menni. -
Utánképzés ittas vezetőknek
A hat férfi és három nő ittas vezetésért vesztette el a jogosítványát. Hogy újra vezethessenek, a Közlekedési Hatóság utánképző-központjának döntése szerint, háromnapos pszichológus által vezetett csoportterápián kell részt venniük. A terápiát két pszichológusnő vezeti. Különböző társadalmi és pszichés háttérrel rendelkező embereket hoz össze az utánképzés. Az esetek feltárása során nem csupán a konkrét eseményt ismerjük meg, feltárul egy életút, egy sors is. Ijesztő és egyben nevettető történetek, meghökkentő életek, hihetetlen gyerekkor, rémes családi hátterek. Az ittas vezetés a legkülönfélébb embereket terelte egy légtérbe. Olyan arcok találkoznak egymással, akik az amúgy rettenetesen merev magyar társadalomban szinte soha nem érintkeznek, pláne nem kerülnek őszinte kitárulkozó helyzetbe. Mert az utánképzés lényege épp az őszinteség, őszintén elmondani, kik vagyunk, mit tettünk, mit tervezünk tenni, s mi a véleményünk a másikról. Itt nincsenek különbek, mindenki ugyanolyan. A darab során egyre ismerősebbek lesznek a szereplőink, egyre többet tudunk meg róluk, látjuk, hol nem mondanak igazat, mert hiába a megajánlott diszkréció, az elvárt őszinteség, megsem meri senki teljesen nyíltan felvállalni azt, ami történt. Ki a bűnös, mi az egyén felelőssége, mi a közösségé, ezekkel a felvetésekkel zárul a darab, s hogy milyen vékony jégen táncolunk, s bármikor átszakadhatunk a bűnelkövetők világába, vagy netán, ha még ennél is nagyobbat szakad a jég, akkor az életvesztésbe.
Az Utánképzés többhősös darab, nagy lehetőség tizenegy színésznek, hisz a szerepek súlya szinte azonos, a színen örökösen jelen van mindenki, az is játszik, aki épp nincs benne a dialógusban, és mindezek mellett persze egy kortárs szöveg nyitása egy mai, nagyon a midennapokból fakadó történettel a közönség felé. -
Utánképzés ittas vezetőknek
keserű komédia Háy János visszatérő szerzőnk; Házasságon innen, házasságon túl című műve a Magyar Színház egyik legnagyobb sikere. 2018 tavaszán vadonatúj, Budapesten még nem játszott keserű komédiáját, az Utánképzés ittas vezetőknek című darabját mutatjuk be. Vagy mondjunk inkább gyomor-keserű komédiát?!
Az Utánképzés ugyanis olyan emberekről szól, akiknek ittas vezetésért elvették a jogosítványát, s háromnapos csoportterápián kell részt venniük. A mai magyar társadalom nagyon (vagy a legkevésbé sem!) jellegzetes alakjai vonulnak fel előttünk: intézetis férfi, olasz-magyar nem-is-annyira-menő csávó, közös képviselő, trendi műkörmös, projektmenedzser, újságíró, munka-alkoholista multis, vendéglátós és persze két pszichológusnő, akik a terápiát vezetik, és akik szintén nem egyszerű figurák! Ismerős arcok, ismerős sorsok és történetek, mégis percről percre meglepik a nézőt!
Egyszerre hihetetlenül szórakoztató és elgondolkodtató kis remekmű ez a darab – abban a két korty ital közötti szünetben, amit úgy hívnak: az Élet. -
Utazás
A történet főszereplője egy bátor angol ariszokrata hölgy, Lady Ashton, aki bármit megtenne, hogy a harcokban megsebesült szerelmét, az egyetemi tanár Veres Pált kimentse az 56-os megtorlás őrületéből. Az orosz bevonulás véres és zűrzavaros napjaiban - inkognitóban - az országban ragadt külföldiek egy csoportjával autóbuszon próbálják meg elérni az osztrák határt. Csakhogy Szurov őrnagy, a határ mellett állomásozó szovjet hadtest vezetője gyanút fog, megállítja a menekülő csapatot, és végzetesen beleszeret Lady Ashtonba….A Tábori György azonos című regénye nyomán készült rockoperának a különlegessége, hogy a bátor küzdelmet, amit a magukra hagyott magyar hősök vívtak 1956 őszén, külföldiek, elsősorban egy angol hölgy tragikus sorsú szerelmi emlékének felidézésével teszi hitelessé - csodálatos drámai erejű, eklektikus, kifejező zenékkel... -
Utazás a szempillám mögött
„Az idő sohasem fogy el. Mindig ugyanannyi lesz előtted, mint mögötted. Vagyis mindig középen fogsz állni. Mindig ugyanannyi lesz az emléked, mint amennyi a kíváncsiságod. Erre ti mit csináltok? Naptárakat rajzoltok, és ébresztőórákat szerkesztetek, gyűjtitek, méritek és zsugorítjátok, ami elfogyhatatlan.”Csukás István a magyar gyermekirodalom egyik legmeghatározóbb alakja; Süsü, Mirr-Murr és a Nagy ho-ho-horgász megalkotója. Művei a magyar gyerekek felnőtté válásának elengedhetetlen részét képezik. Gabi elveszíti hőn szeretett üveggolyóját, s álmában annak keresésére indul. Ezen a kalandos, izgalmas élményekkel teli utazáson különleges társakra lel, akik ideig-óráig segítik eligazodni az álmok és az élet útvesztőiben.A halhatatlan író, költő páratlan életműve előtt egy különleges, zenés meseelőadással kívánunk tisztelegni.„Aki kíváncsi, annak működik már az agya! Akinek működik, annak már helye van a világban! És jegyezd meg jól, akinek mozog az agya, sohasem fog unatkozni! Nincs nagyobb csapás, mint az unalom! Brr!” Gabia kislányKOVÁCS GYOPÁRHangyaVARGA-HUSZTI MÁTÉIgazgatónőCSAPÓ VIRÁGSánta kutyaCSAPÓ VIRÁGTanítónéniDANYI JUDITPukkancs egérDANYI JUDITTornatanárLAKATOS MÁTÉHangutánzó bagolyLAKATOS MÁTÉKálmán bácsiKÖRTVÉLYESSY ZSOLTPapaVARGA ZOLTÁNPókVARGA ZOLTÁNI. NyúlDANYI JUDITII. NyúlCSAPÓ VIRÁGIII. NyúlLAKATOS MÁTÉI. VakondDANYI JUDITII. VakondCSAPÓ VIRÁGIII. VakondLAKATOS MÁTÉI. szónokDANYI JUDITII. szónokCSAPÓ VIRÁGIII. szónokLAKATOS MÁTÉI. seregélyDANYI JUDITII. seregélyCSAPÓ VIRÁGIII. seregélyLAKATOS MÁTÉRendezőSIPOS IMREDíszlettervezőMATYI ÁGOTAJelmeztervezőMATYI ÁGOTAKoreográfusSZEGVÁRI JÚLIAZenei vezetőKÁROLY KATIIVÁN SÁRASúgóPATYI SZILVIAÜgyelőKOVÁCS ÍRISZRendezőasszisztensKONYÁRI TAMÁS -
Utazás az éjszakába
Egy amerikai család átlagos reggelije. Csakhogy a felszínes csevegés mögött feszült indulatok rejtőznek, s az idő múlásával elfojtott sérelmek törnek a felszínre. Hamarosan elszabadul a pokol az elegáns házban! Döbbenetes erejű történet családi viszonyokról, önhazugságról, szeretetvágyról- és hiányról, emberi erőről és gyöngeségről. Parádés szereposztás! -
Útirajzok
Petőfi Sándor Úti levelek Kerényi Frigyeshez című művéből szerkesztette és előadja Csadi Zoltán.Petőfi Sándor húszas éveinek elején merész vállalkozásra szánja el magát, otthagyja biztos kenyérkereső állását a Pesti Divatlapnál, és hosszabb felvidéki majd erdélyi utazásra indul. Ennek emlékét őrzi két naplója az Úti jegyzetek és az Úti levelek. Az előadásban Petőfi sallangmentes, tiszta, keresetlen stílusa találkozik egy modern hátizsákos utazó eszköztárával és életérzésével. Játék az irodalommal, a színházzal, szerepekkel, figurákkal, hajdan volt híres írókkal, közéleti személyiségekkel és az ő történeteikkel. Mindez egy különleges díszletben: egy ösvényen vagyunk háttérben a Petőfi utazásait megjelenítő egyedi képzőművészeti alkotással, főszereplőnk az utazó, maga Petőfi Sándor és egy minden csodát rejtő hátizsák. -
Útirajzok - Egy fiatalember visszaemlékezése
Petőfi Sándor: Útirajzok - Egy fiatalember visszaemlékezései
Jánosi Ferenc és Szemerédi Bernadett Petőfi-estje
1848. február. Forradalom készülődik. Petőfi szavak helyett cselekedni akar. De hogyan vehetne részt a harcban erőt adó kabátja nélkül?
Hazatér hát szülei egykori otthonába Szalkszentmártonra, hogy ottfelejtett atilláját magára öltse és úgy induljon a forradalomba. Attilája zsebében azonban rátalál régi naplójára és elmeséli egykori utazásainak élményeit. Még egyszer. Utoljára. -
Ütközések
a Nagyvárad Táncegyüttes vendégjátékaÜtközések című előadásukat 9 koreográfus jegyzi, akik 9 önélló mozgásrendszert, s önálló mozgásanyagot hoztak létre, amelyet a rendező, Dimény Levente gyúrt egy előadássá. -
-
Vackor karácsonya
Puha, fehér hótakaró borította be az erdőt, s a békésen szállingózó hópelyhek tánca közben az állatok izgatottan készülődnek a karácsonyra. Mindez alatt – a mackók szokásához híven – Vackor is a téli álomra készülődik, ám mikor bebújik az ágyba egy gyönyörűen tündöklő csillagra lesz figyelmes, mily ragyogót még sohasem látott.
Vackor elindul hát, hogy megkeresse, és megszerezze magának. Útja során találkozik régi barátaival, akikkel újabb izgalmas kalandokba keveredik, mígnem a kerek erdő bebarangolása után, karácsony estéjén ismét otthon találja magát. A kismackó csalódottan, üres kézzel lép be a házba, de amikor meglátja szülei örömtől csillogó szemét, furcsán bizsergő érzésre lesz figyelmes mely beragyogja a szívét. Vackor rájön, hogy a csillag, melyet oly nagyon keresett mindig is ott volt vele, mert az nem más, mint családja szeretete.