-
Játszótér
Szeretnénk a táncot kedvelő közönség igényeit minél szélesebb körben kielégíteni, a táncművészetet egyre inkább ismertté és kedvelté tenni, új nézőket - hangsúlyozottan a gyermekeket és fiatalokat is - becsalogatni a nézőtérre, megismertetni velük a tánc nyelvét, hogy később a táncot értő és kedvelő, színházlátogató felnőttekké váljanak. Az ifjúságnak kedvez a GG Tánc Eger idei stúdiószínpadi produkciója: a társulat egy interaktív mesevarázslattal készül a gyermekek számára, melynek bemutató előadását a fesztivál keretein belül láthatja majd a közönség. -
Jávor "Pali" utolsó mulatása
1959. augusztus
A Városmajori Kórház udvarában, egy kórterem ablaka alatt muzsikus cigányok
zenéjükkel gyógyítgatják beteg társukat. Váratlanul megjelenik Jávor Pál, a
színészlegenda, a magyar film korabeli királya, aki szintén a kórház ápoltja. Mulatni
szeretne, még egyszer… És szeretné elmondani mindenkori „bizalmasainak”, a
cigányzenészeknek mi történt vele eddigi élete során: kik voltak a szülei, miként lett
színész, hogyan ismerte meg a feleségét, mi történt vele a koncentrációs táborban és
hogyan fogadták a hollywoodi álomgyárban.
Mondandójába belesűríti véleményét és végigvezet minket a magyar film és
színjátszás hőskorán.
Mindeközben szeret, imádkozik és mulat, mulat, mulat…. -
Jávor Pál, a fenegyerek, a színművész és az Ember
Jávor Pál minden idők egyik legkedveltebb színésze, a harmincas évek férfiideálja.
Vétkesek közt cinkos, aki néma – írja Babits Mihály. Jávor nem volt cinkos, nem volt néma! Kiállt a kollégákért, az üldözöttekért. 1944 áprilisában eltiltják a színészettől, majd kilenc hónapos meghurcoltatás következik. Mindezek ellenére vidám és szórakoztató zenés játékunkban megismerheti Jávor eddig ismeretlen arcát. -
Jazz Side Story
West Side Story jazzben elmesélve.Mit okoz két ember találkozása, különleges kapcsolata egy egész tömegben? A Pesti Magyar Színiakadémia West Side Storyból ismert Tony, Maria, Riff, Bernardo, Cino, Anita történetét dolgozza fel újragondolva, elrugaszkodva a normáktól, a fizikai színház sokszínűségét (akrobatika, tánc, harcművészet) kihasználva. -
Jeanne D'arc - a jelenidő vitrinjében
Egy alig 19 éves lányt megölnek, elevenen elégetnek. Egy széttartó nemzet tagjai egy olyan országban, ami darabjaira hullhatott volna, ha ennek a lánynak a hite és megszállottsága nem menti meg ettől őket. Mivel érdemelte ki ezt a büntetést? Ideológiai viták áldozata lett? Miért tagadta meg az az ország, amelyikért heroikus küzdelemmel harcolt? Átfordulhat az eltökélt hit fanatizmusba, a kiválasztottság érzése önhittségbe? -
Jégbe zárt cirkuszvilág - Antarktisz gyermekei
Az Antarktisz gyermekei – Jégbe zárt cirkuszvilág a tavalyi Atlantisz gyermekei – Vízi cirkusz című produkciónk folytatása. A Fővárosi Nagycirkusz és a moszkvai Nikulin Cirkusz számos vendégművésszel együtt létrehozott produkciója hasonló csodákat mutat meg, ezúttal az emberi lélek mélyére invitálva a nézőinket. Még ha jégbe is van fagyva valakinek a lelke, még ha komor szomorúság jégpáncélja is borítja valakinek a szívét, a csoda akkor is benne van, csak észre kell venni és elő kell csalogatni. Műsorunk sok érzelemmel játszik egyszerre, találkozik itt a keleti misztikum és a felszabadult rekeszizomgyötrő nevetés, a szelíd szerelmes romantika és az elbűvölő vad szenvedély, a tökéletesre finomított ügyesség és az áthatóan légies szépség. Az Antarktisz gyermekei – Jégbe zárt cirkuszvilág igazi szemkápráztató revüműsor, amelyben egymás után csúsznak be a jégen korcsolyázó bohócok, zsonglőrök, ugróköteles, bicikliző vagy kézen korcsolyázó artisták, hogy aztán gólyalábas táncosnőknek, levegőbe váratlanul felemelkedő artistáknak, kacér gyorsöltözőknek vagy kiegyensúlyozott erőemelőknek adják át a helyüket. Engedjék, hogy hatással legyünk Önökre és engedjék, hogy a mi vidám cirkuszi lelkünk elragadja az Önökét: ha csak egy picit jobban szeretnek majd élni műsorunk után, boldogok leszünk! -
Jégtörő
fórumszínházi előadás - 16+
Misi telepi roma diák, akit osztálytársai folyton gúnyolnak és ugratnak, miközben tanárai sem állnak ki mellette, sőt részt vesznek a megaláztatásában. Hogyan lehet ebből a helyzetből kitörni? Min változtathatna Misi, a szintén roma, de jólszituált városi környezetben élő Melissza, a többi osztálytárs, vagy a biológiatanár? Lendítsd előre a jeleneteket saját ötleteiddel, és segíts megmenteni Misit! A Jégtörő előadás összetett konfliktushelyzete eltér a fórumszínházak általában egy konfliktusra épülő jelenetstruktúráitól. A két joker (játékos, összekötő ember) feladata a kemény jelenet után először megbeszélni, értelmezni a látottakat a nézőkkel, majd a színészek újrajátszatják a jelenetet úgy, hogy a nézőknek bármikor lehetőségük van egy-egy szereplő helyére beállni, és úgy előrelendíteni a jelenetet, hogy a konfliktussor elkerülhetővé váljon, és az elnyomott Misi képes legyen kiállni saját magáért. -
Jégtörő Mátyás
Tamási Áron műve sziporkázó mese, melyben két történetszál, két világ, a szellemi és a földi, fonódik össze egy misztikus történetben.Egy szellem a csillagokból érkezik a Földre, két szegény székely, Mátyás és Márta esküvője napján, hogy vigyázza, igazgassa sorsukat. Csodálatos dolgok történnek: a gólya beszélni kezd, az anyósról kiderül, hogy boszorkány, az após lidércet költ a hóna alatt. A szellem pedig mindeközben különböző állatok testébe költözik, hogy így lehessen a választott pár közelében és óvhassa őket. -
Jelen/Lét Fesztivál
2018. március 20-27. között kerül megrendezésre a magyar nemzetiségi színházak Jelen/Lét fesztiválja, két helyszínen, a Nemzeti Színházban és a Magyarországi Szerb Színházban mutatkoznak be nemzetiségi színházak és amatőr színjátszó társulatok -
Jelen/Lét Fesztivál Megnyitó Gálaműsor
Konferál:Benkő Péter – Jászai Mari-díjasHolczinger Szandra Fellépnek:• Hadzsikosztova Gabriella – Malko Teatro – Bolgár Nemzetiségi Színház• Cervinus Teátrum táncszínházi produkciója – Csasztvan András koreográfiája• Jónás Judit – Cinka Panna Cigány Színház• Gyurity István – Pécsi Horvát Színház• Szent Szerafim Ortodox Férfi Kórus – Nagybecskerek• Váradi Mária – ANI – Budavári Örmény Színház• Artashat Örmény Színház – Levesben c. előadásból részletTrojan Tünde (lengyel)Kollatos Fotios (görög)Jurkovits Zorica (szerb)Álmosd Phaedra (görög)Koncz Eszter (magyar)Tóth G.-Keller Linda (örmény)Frank Ildikó (német)• Matoricz József – Magyarországi Szerb Színház• Frank Ildikó – Német Nemzetiségi Színház• Rusz Milán – Magyarországi Szerb Színház• Nyári Oszkár – Karaván Színház és Művészeti Alapítvány• Urartu Örmény Színház – musical részlet• Deutsche Bühne Német SzínházBoglári TamásPaula DonnerMelissa HermannHorgász DezsőAndrzej JaslikowskiLotz KatalinZakariás MátéKarmin Nura – Nemzetiségi NépdalfantáziaÖssznemzetiségi finálé -
Jelenben a múlt
Róluk beszélveRóluk beszélve, a táncosokról. Milyen élmények hatnak rájuk, mint önálló egyének. És ezekből melyek azok, amelyeket meg is osztanak másokkal.Az egyén és a közösség, illetve a közösség tagjai tehát szükségszerűen valamilyen kapcsolatban állnak egymással. Ennek a viszonynak az alapja az egyének együttműködése. Az egyén alkalmazkodik a közösséghez és együttműködik annak tagjaival. Másrészt saját érdekeinek, céljainak, akaratának megfelelően tud döntéseket hozni és cselekedni. Az egyénnek önmagához, a fizikai és szellemi külvilághoz és más emberekhez való viszonya jelenik meg. Kiteljesedés ez az önmegnyilvánításban, alkotásban, önnön hatóképességünk megtapasztalásában.A táncosok felfedezése, mint emberi individuumok. Egyénenként, lelkekként tekintünk rájuk a múlt, a jelen és a jövő kivetülései, emlékek fényében.A mozgásban levő táncosok pontról pontra “hódítják meg” a teret, mintha belerajzolnák s egyszerre több helyen is láttatni akarnák magukat. Egy lendületes táncot láthatunk, a mesterkéltség attitűdje nélkül, s a munka, amit végeztünk a felfedezés élményét adja majd.Mindannyian csodálatos és kihívásokkal teli kommunikáció részeseivé válhatunk.A valódi élet találkozás az én és egy másik között, és a másikon keresztül válunk valamennyien énné. Azokon a találkozásokon keresztül, ahol megnyílunk egymás előtt.” Entre dos AguasAz Entre dos Aguas egy lendületes és rendkívül eredeti flamenco/kortárs táncelőadás.Mélyen áttanulmányozott ritmus, gesztikuláció és a különböző tánckultúrák elemei, szellemisége olvad össze ebben a darabban.A gitárjátékkal aláfestett előadásban feszültséggel és fájdalommal teli képek követik egymást. Különböző jelenetek mutatják be az Andalúziai folklór kezdeteit. Ezután a karakterek összehasonlítására fókuszál a darab, erős és büszke kapcsolatokra, melyek a „Tablao” jelenetben érik el a feszültség csúcspontját, ahol a nő, mint csábító jelenik meg, akinek van választása, és a férfiak csoportja, melyet fogva tart, és amely ki van szolgáltatva a nő játékainak.Folyamatos mozgások jelennek meg belső felfüggesztett elemekkel tarkítva, ahonnan a testek új röppályák meghatározása nélkül indulnak el.A test-, és térvonalak mindig pontosak és meghatározottak. A nehézség a feszültség létrehozásában, és a mozdulatok gyorsaságában rejlik.