-
Alul semmi
Több Oscar-jelölés közül a legjobb filmzene kategóriájában nyert szobrot az alul semmi (The full monty) című film, amelynek színpadi musical-változatát Amerika egyik legjobb drámaírója, Terrence McNally írta, akit többek között a Ragtime, valamint A pókasszony csókja című filmekből írt Broadway-sikerek szövegkönyvírójaként ismerhetünk. A dalok megírására David Yazbeket kérték fel. Az eredetileg Angliában, Sheffieldben játszódó történetet áttették New York államba, Buffalóba.Két munkanélküli acélgyári munkás siralmas anyagi helyzetéből – és a főszereplő gyermekének láthatási joga miatt – egy különös vetkőző számban látja a kiutat. Később bevonják egykori művezetőjüket is, majd az alkalmi csapathoz szegődik egy öngyilkosságra hajlamos biztonsági őr, egy jó húsban lévő ezermester, végül egy kissé lerobbant, idősödő fazon. Ebben a felállásban készül a társulat „önleleplező” zenés produkciójára, hogy a fiúk levetkőzzék gátlásaikat és feltáruljon a meztelen igazság. És elindulnak ők hatan, kiszuperált szakik, hogy a magazinok címlapjain mosolygók gondtalan világába érjenek. Elragadó, megindító történet a bolondos szervezésről, melynek végén összeáll a csapat. „Nem fiatalok. Nem szépek. Nem hibátlanok. De ma este színpadra lépnek, és le sem engedjük őket, míg nem marad – alul semmi!”Reményeink szerint az előadásban szinte az egész társulat szerepet kap, és a teljes háttérszemélyzet is részt vesz benne valamilyen módon.
Broadway-musical Szövegkönyv: Terrence McNally Zene és dalszövegek: David Yazbek
Fordította: Blastik Noémi A dalszövegeket fordította: Miklós Tibor A Fox Searchlight Pictures által forgalmazott film alapján, melynek írója Simon Beaufoy, producer Uberto Pasolini, rendezője Peter Cattaneo JERRY LUKOWSKI, munkanélküli gyári munkás Csomós Lajos DAVE BUKATINSKY, munkanélküli gyári munkás, Jerry legjobb barátja Katkó Ferenc HAROLD NICHOLS, munkanélküli igazgató ugyanabból a gyárból Kovács Áron MALCOLM MACGREGOR, munkanélküli gyári munkás Gulyás Attila ETHAN GIRARD, munkanélküli gyári munkás Szabó Lajos NOAH T. SIMMONS (Csődör),munkanélküli Gerner Csaba JEANETTE BURMEISTER, meghatározhatatlan korú zongorista Szente Éva PAM LUKOWSKI, Jerry volt felesége Csonka Dóra GEORGIE BUKATINSKY, Dave felesége Liszi Melinda VICKI NICHOLS, Harold felesége Nagy Erika ESTELLE GENOVESE, Jerry alkalmi barátnője Földesi Ágnes Villő SUSAN HERSHEY, Pam és Georgie barátnője Veselényi Orsolya JOANIE LISH, Pam és Georgie másik barátnője Fehér Tímea NATHAN LUKOWSKI, Jerry kisfia Nyul Bence / Cseh Sebestyén REG WILLOUGHBY, munkanélküli Mészáros Mihály MARTY, munkanélküli gyári munkás Hodu József TONY BONASORTE, munkanélküli gyári munkás Korom Gábor TONY GIORDANO, egy buffalói klub tulajdonosa Jancsik Ferenc TEDDY SLAUGHTER, Pam élettársa Czitor Attila BUDDY WALSH (Keno), férfi sztriptíztáncos Szepsi Szilárd TÁNCTANÁRNŐ Vozár Virág MÁSODIK SZTRIPTÍZTÁNCOS; LELKÉSZ Szabó Zoltán MOLLY MACGREGOR, Malcolm anyja Sallai Zsóka VÉGREHAJTÓ I. Lévai Attila VÉGREHAJTÓ II. Juhos Marcell szh. RENDŐR Puskás Dániel szh. További szereplők, táncosok: Bereczki Karina, Földes Roxána, Kerek Vivien, Lakatos Viktória, Medovarszki Petra, Nádra Kitti Zenekar: karmester, zongora: Gulyás Levente, zongora: Rázga Áron, trombita: Resetár Attila, Bíró Tamás, harsona: Resetár Dávid, Kalmár Zoltán, szaxofon, klarinét, fuvola: Kepenyes Pál, Bogdán Gábor, Gitár: Fábián Béla/Téglás Gergely, basszus gitár: Pfeff Márton, dob: Tímár Tamás, ütős: Hajgató Simon Súgó: Roszik Ivett Ügyelő: Szepsi Szilárd Díszlettervező: Egyed Zoltán Jelmez: Kiss Kata Korrepetitor: Rázga Áron, Gál Csaba Zenei vezető: Gulyás Levente Asszisztens: Vozár Virág Rendezőasszisztens: Kiss Kata Koreográfus: Topolánszky Tamás Harangozó Gyula-díjas Érdemes Művész Rendezte: Tege Antal Próbakezdés: 2019. március 13. Bemutató:2019. május 17. Az Alul semmi bemutatását a Music Theatre International (MTI) és a Theatrum Mundi Színházi és Irodalmi Ügynökség közötti különleges megállapodás teszi lehetővé. A produkcióhoz szükséges előadási anyagokat az MTI biztosította. 421 West 54th Street, New York, New York 10019 Tel.: (1) 212 541 4684 Fax: (1) 212 397 4684 www.mtishows.com -
Alvás
Több generáció egy lakásban. Az emberi élet stációi, szerelem, boldogság, beteljesülés és kiábrándulás, remény és reménytelenség. Semmivel sem összehasonítható atmoszféra! A világhírű norvég szerző, a „fenegyerek” különleges darabjának magyarországi ősbemutatója! -
Amadeus
II. József uralkodása idején Bécsben járunk, itt él és alkot Mozart.
Az a Mozart, akit környezete kritizál, elutasít és bánt. Egyetlen embernél talál megértésre, csupán az udvari komponista, Antonio Salieri ismeri fel az ifjú zsenialitását. Shaffer drámaírói nagyságát dicséri, ahogy Salieri óvó szeretete Mozart zenéjének bűvöletében aljas féltékenységgé dagad, és már csak egy célja marad: megsemmisíteni az ifjú zsenit, és elsöpörni életművét. -
Amadeus
Shaffer nem dokumentumok alapján, hanem Puskin: Mozart és Salieri című drámatöredékéből kiindulva, a saját fantáziájából alkotta meg a két rivális zeneszerző történetét 1981-ben. Puskin szövegéből Rimszkij-Korszakov írt operát. Shaffer leleményes darabjának fordulatait eredeti Mozart-zene festi alá a Szöktetés a Szerájból, a Varázsfuvolából, a Figaro házasságából, a Don Giovanniból és a Requiemből.A szorgalmas, törtető, irigy középszer és az isteni tehetséggel megáldott gyenge jellemű zseni romantikus szembeállítása bármely korban és társadalmi helyzetben sikerre tarthat számot. A sors végül mindenkit elpusztít, áskálódó intrikust és naiv áldozatot egyaránt. A művészet diadala csak az utókort boldogítja.A színdarab Magyarországon a THEATRUM MUNDI Színházi és Irodalmi Ügynökség közvetítésével kerül színre. -
Amadeus
Peter Shaffer Amadeusának egyes momentumait hiába keresnénk Mozart vagy Salieri életrajzában. Shaffert nem annyira a történelmi hűség érdekelte, hanem egy sokkal általánosabb és korok felett álló kérdés: miben áll az isteni tehetség, és miért pusztítjuk el azt, akinek ez a tehetség megadatott? Az Amadeusban Salieri sikeres udvari zeneszerző, Mozart kortársa és riválisa. Befolyásos, gazdag, intelligens, de Mozarthoz képest középszerű. Ez a középszerű ember mégis az egyetlen, aki annyira érzékeny, hogy megértse Mozart zsenialitását. Érti, de nem tudja elviselni, mert hiányzik belőle az emberi nagyság, ami ahhoz szükséges, hogy saját korlátait elfogadja. Az Amadeus a művészi tehetség ördögi és isteni vonásait helyezi ellenpólusba, és ezáltal valami nagyon fontosat fogalmaz meg a mindannyiunkban meglévő belső küzdelemről. Kicsinyesség és nagyvonalúság, félelem és bátorság, középszer és kiválóság egymásnak feszülése a darab, és annak fejtegetése, hogy legtöbbször miért a rossz diadalmaskodik bennünk és a világban. -
Amadeus
A produkcióban élőben hallhatjuk Mozart legcsodálatosabb darabjainak részleteit a Pécsi Szimfonietta harminc zenészének előadásában. A helyszín Bécs II. József uralkodása idején. Itt él és alkot Mozart. Az udvar nagy része kisszerű és ostoba, Mozartot kritizálják, elutasítják, bántják. Antonio Salieri azonban felismeri tehetségét, csodálata kicsinyes irigységbe fordul. Csak egy cél lebeg szeme előtt: megsemmisíteni és elsöpörni Mozart életművét. -
Amadeus
Peter Shaffer világhírű műve Mozart és az őt igazán értő Salieri kapcsolatát építi ki. Egy kapcsolat, ami keserű csodálaton alapszik és élet-halál harcba torkollik a kiválasztottság elnyerésének érdekében. Ez a mű fikció, de mi van, ha Mozartot valóban meggyilkolták? -
Amazonok
Az Amazonok alapproblémája a magány, az egyedüllét és a kapuzárási pánik. A szereplők páncélt növesztenek, hazugságok mögé rejtőznek, újabb és újabb mentségeket találnak a hibáikra, de szép lassan lekopik a felszíni máz és kiderül az igazság, amivel ennyi idő után még nehezebb szembenézni.Martine negyven év körüli háziasszony, aki egyedül él a hatalmas lakásában. A férje nem rég költözött el, miután elhagyta őt egy huszonéves szőkeségért. A nappali egy katasztrófa sújtotta övezetre hasonlít, a padlón csokipapírok és csipszes zacskók hevernek szerteszét. Martine egyetlen vigasza az albérlője, Loïc, aki csipkelődő megjegyzéseivel tartja benne a lelket. Hamarosan azonban újabb lakókkal bővül a lakás. Beköltözik Martine két barátnője, akik szintén egyedülállók: Micky kiváló üzletasszony, vezető beosztásban dolgozik egy reklámügynökségnél, Annie-t pedig húsz év munkaviszony után most rúgták ki az állásából. A három nő eldönti, hogy amazonok módjára fognak együtt élni. Fellázadnak a hagyományos háziasszonyi szerepkör ellen. Egy telefonhívás azonban felborítja a megszokott rendet. Egy közös barátnőjük arra kéri Martine-t, hogy szállásolja el tizenöt napra a fiát, Guillaume-ot, aki szerelmi csalódásában nemrég megpróbált öngyilkos lenni. A három barátnő beleegyezik, a valóságban azonban mindannyian az újonnan érkezett fiatalember kegyeit keresik. Előjönnek a múltbeli sérelmek, újraélednek a vágyak, remények, csalódások… -
Amerikai Elektra
Eugene O’Neill trilógiáját, az Amerikai Elektrát Aiszkhülosz tragédiája, az Oreszteia ihlette. Az amerikai mester követi az ókori dráma történetét, de a cselekmény színhelyét és időpontját megváltoztatja. A darab Amerikában játszódik a polgárháborút követően. Az argoszi uralkodóház helyett pedig egy jómódú amerikai család tragikus sorsát követhetjük nyomon.A háborúból hazatérő apa és fia felejteni szeretné szörnyű élményeit, de az otthon idillje hamarosan kegyetlen csatatérré változik. O’Neill sokat merít a darab megírása idején (1930 körül) népszerű freudi tanításokból. Az Oidipusz-komplexus, a ki nem élt érzelmek, a tudat alatt őrzött gyermekkori sebek, az elfojtott szexuális vágyak nagy erővel vannak jelen a véres családi drámában. Egyes kritikusok nem véletlenül nevezik a darabot pszichológiai esettanulmánynak.Az oslói Norvég Színház az antik kórust egy dzsessztrióval helyettesíti. Az előadás közönség- és kritikai sikert aratott mind Oslóban, mind a stockholmi Bergman Fesztiválon. A remek színészi játék, a kiváló zene, a vizuális elemek összjátéka hűen és a mához szólóan közvetíti O’Neill megrendítő darabját. -
Amerikai legenda
Zenés játék Elvis Presley életéről egy részbenElvis Presley nemcsak korának volt szimbolikus alakja. A mai napig milliós rajongótábor tartja életben a legendát. 2011-ben Budapest díszpolgára lett és a Margit híd budai hídfőjénél parkot neveztek el róla. Az Amerikai legenda című előadásunkkal mi is a „királyra” emlékezünk.
Napvilágot lát Elvis egyetlen házasságának története, magánéletének kevésbé ismert részletei. Felcsendülnek az énekes ismert dalai, hogy újra és újra magával ragadjanak bennünket. -
Amika cukrászdája
"Amika, amióta csak az eszét tudta, nagyon-nagyon vágyott egy cukrászdára. Álma valóra is vált – méghozzá hét alkalommal élete során. De minden egyes alkalommal rövid időn belül be kellett zárnia a cukrászdáját, és továbbköltöznie: nagyvárosból, kisvárosba, kisvárosból nagyközségbe, nagyközségből pedig kicsibe, hogy ott új életet kezdve új reményekkel telve új cukrászdát nyithasson - amit rövid időn belül újra bezárhat. Mert Amika cukrászdája túl különleges volt!"
Hetedik kudarca után egy véletlen folytán elvetődött Éppen-Ez községbe, ahol hamarosan megnyitotta a Furi Cukit, ámlegnagyobb bánatára az ottlakóknak sem ízlett a rukkolával díszített nadragulyaszószos vietnámi tök. Amika éppen a könnycseppjeivel áztatná el vadonatúj cukrászdáját és vele együtt az összes, sóskalében tálalt uborkadzsemmel töltött lúdlábtortáját, amikoris egy különleges fordulat történik; egy színes esernyőbe kapaszkodó furcsa figura pottyan a mesekönyv fehér lapjai közé. Vajon honnan jött, hová megy és egyáltalán látta e valaki???
Egyedi látványvilággal és sok zenével színesítve Kolozsi Angéla meséje elrepít minket oda, ahol álmodnunk, szeretnünk és változnunk szinte kötelező. -
Amiről még nem meséltem
Február 27-én vendégünk lesz:SORS TAMÁSvilágcsúcstartó, többszörös paralimpiai, világ- és Európa-bajnok úszóSport a kultúra szentélyében, a színházban!Beszélgetés az emlékezésről, a minta fontosságáról, könyvajándék (egy boltban nem kapható értéket vehetünk kézbe), kötetlen csevegés, minden hónapban egyszer.A vendég: mindig egy olyan nagy magyar sportoló, akiről azt gondoljuk, hogy Emberként és SportEmberként is jó minta!Legyen a színház egy közösségi tér, ahol nem „csak” akkor van élet, amikor előadás van!Mindenkit szeretettel várunk, aki– szereti a sportot;– szereti a színházat;– szeret beszélgetni;– szeret igaz embereket látni, hallani;– hisz a jóban;– ráér február 27-én este.A házigazdák:
Zalán János, a Pesti Magyar Színház igazgatója és
Elbert Gábor, a Pécsi Tudományegyetem tanára, sportvezető, tréner, korábbi sportszakállamtitkár -
Amit akartok (Vízkereszt)
Illíria szigetének népe álmos-derűs egyhangúságban él. Erre a helyre csak megérkezni lehet, elhagyni soha. Az van, ami a tengeren innen van. Ezt kell szeretni. És itt mindenki szeret(ne) valakit. És mindenki azt szeretné, akit nem lehet. A hajótörést szenvedett Viola a finom lelkű Orsino herceget, Orsino a gyászba öltözött Olívia grófnőt, Olívia a fiúnak öltözött Violát akarja. Szerelmesek és cselszövők kergetik egymást utcákon, kertek alatt, a zenétől átitatott illír éjszakában. Az élet derűs. Az illír elit jól elvan. A részegesek részegeskednek, az udvari bolond énekel, az udvarmester rendet tart, az udvarhölgy mesterkedik. Szól a zene. -
Ámor
Az Ámor a Teodórosz Terzopulosz (Theodoros Terzopoulos) által rendezett trilógia második része, az Alarme („Riasztás”) és az Encore („Ráadás”) mellett. Az Ámor egy színpadi kompozíció, amely Thanasis Alevras költeményén alapul. Első alkalommal 2013 decemberében mutatták be, majd három évadon keresztül játszották az athéni Attis Színházban, valamint európai turnékon, ahol kivívta a közönség nagyrabecsülését és a kritikusok dicséretét.
Terzopulosz aukciós házzá alakítja a színpadot, ahol minden árucikké válik: a szerepek, a kellékek, az érzelmek, az emlékek, sőt, még az emberi testrészek is, vizsgálódásnak alávetve és felbecsülve az adás-vételek során. Az árakat az értékpiac ingadozása befolyásolja. A színészek megfigyelőkként ironikus megjegyzésekkel jellemzik a mai helyzetet, valamint manipuláló és a hatalom által manipulált emberek szélsőséges viselkedésformáit mutatják be egy globális válságot élő korban. Azonban mindent felforgat Ámor, vagyis a szerelem ígérete, az egyetlen, amely az emberivé válás hajtóerejeként működhet. -
An evening of MIME with Jay Miller
“In Moving Experiences” From the Sublime to the RidiculousA student of French Mime Master Marcel Marceau, Jay performs vignettes
in various mime styles. A single man looking for love on the internet, a spitiual seeker attempting to find peace in meditation, a day at the circus. and improvisation ideas fromt he audience.
An experience for the whole family. Bring Grandma and the kids. -
Anconai szerelmesek
Ancona egy kikötőváros az olasz csizma vádliján. Itt játszódik ez a vérbő, mediterrán komédia, mely a legnagyobb vígjátékszerzők cselekményszövését idézi.Egymásra találnak elveszettnek hitt szerelmesek, rég látott testvérek, apa-lánya... Mindez remek humorral, szellemes párbeszédekkel...És a hab a tortán: Örökzöld olasz slágerek!Olyan dalok csendülnek fel, mint „Ciao, Ciao Bambina”, „Volare”, „L'Italiano”, „Quando, quando”, „Una lacrima sul viso”, „Felicita”...