Kategória Rendezés
  • A Szerető

    Az előadás során 22 dal és dalrészlet hangzik el élő zenei kísérettel az egykori MR2 rádió legnagyobb slágereiből (Vad Fruttik, 30Y, Kaukázus, Eszter és a GumiZsuzsi, Kiscsillag, Quimby, Heaven Street Seven, Péterfy Bori & Love Band, Magashegyi Underground, Nemjuci, HoneyBeast, Hiperkarma, Subscribe, Ocho Macho, Majka, Budapest Bár, Palya Bea, Kispál és a borz, Belmondo, Kesh, Anna and the Barbies, Kesh).
    „RICHARD - Jön ma a szeretőd?
    SARAH - Aha.
    RICHARD - Mikor?
    SARAH - Háromkor.
    RICHARD - Mentek valahova… vagy itthon maradtok?
    SARAH - Hát, azt hiszem maradunk.
    RICHARD - Azt hittem, el akarsz menni arra a kiállításra?
    SARAH - Igen, akartam, de ma inkább itthon maradnék vele.
    RICHARD - Aha. Na, mennem kell.
    …RICHARD - Akartam már kérdezni tőled.
    SARAH - Mit?
    RICHARD - Mikor azzal töltöd a délutánt, hogy hűtlen vagy hozzám, eszedbe jut néha, hogy én azalatt az íróasztalomnál ülök, pénzügyi kimutatások és táblázatok mellett?
    SARAH - Ezt még sose kérdezted.
    RICHARD - Nem, de mindig szerettem volna tudni.
    SARAH - Hát persze, hogy eszembe jutsz.
    RICHARD - Igazán? És mit érzel olyankor?
    SARAH - Még pikánsabb tőle az egész."
    Párkapcsolaton belüli: szerelem, titkolózás, birtoklás, hazugságok és féligazságok, szerepjáték, durvaság, játszmák, versengés, viták, könnyek, megcsalás – nem megcsalás, gátlások és féktelen vágyak.Azoknak szól, akik szeretik a párjukat vagy szeretnék újra megszeretni, akik arra vágynak, hogy szeressenek vagy őket szeressék.

    Az előadást csak 14 éven felülieknek ajánljuk!
  • A szerető álma

    A szerető álma

    „A szaxofon tehet mindenről. Érces, dévaj hangjai beúsznak az elektronikus zongora futamai alá; finom dzsesszfíling, csipetnyi melankólia, meg némi erotika, megbizsergetik a szívet, a lelket, a gyomrot, s egyéb testrészeket. Mire föleszmélsz, már levettek a lábadról. S akkor már ott áll a pódiumon egy fekete bőrdzsekis izgalmas nő, vörös loboncos hajzuhatagával, és mindjárt jönnek, ömlenek a szavak is, záporoznak a képek, úsznak a verssorok, felszikráznak a töredékek. Majd történetek hangzanak fel, súlyos és könnyű, megcsavart történetkék, finom novellettek, fanyar, ironikus tálalásban. S mindezt még megfűszerezi Takács Kati az ő utolérhetetlenül meleg altjával és csibészes mosolyaival, humorral, meditatív interpretációval, vad kifakadásokkal, dacos női felcsattanásokkal, nehéz csendekkel meg elkomoruló megzuhanásokkal, és a békebeli szalon nézőjét már-már elringatja a sok delikát ingerforrás, s aligha marad érkezése figyelni arra, hogy a szomszéd asztalkánál vajon min tűnődhet két decens hölgy…” (Kovács Dezső)
    „Hosszú időre volt szükségem, míg összerakosgattam az anyagot és közben éreztem, hogy szükségem lesz társakra, hát választottam négy férfit: két zenészt, egy táncost és egy rendezőt. Jó mulatság volt a próbákon a női szemszöget egyeztetni a férfi tapasztalással. Miközben Tóth Krisztina gyönyörű, izgalmas nyelvezetét összesimítottuk a zenével, s érzem annak örömét, ahogy egy tekintettel, egy mozdulattal, egy közös lélegzetvétel szünetében megteremtődik közöttünk az együttes színpadi létezés, a színház.” (Takács Katalin)
  • A széttáncolt cipellők

    A széttáncolt cipellők

    A király dúl-fúl, az ország kasszája üres, s a király szófogadatlan leánya mégis éjről éjre tönkretesz egy pár cipellőt. Az uralkodó semmilyen kulcsa és zára sem tudja megakadályozni a hercegnőt, hogy a holdvilágban eltűnjön oda, ahol a világ még elvarázsolt, s lábait, mintegy transzban, mágikus zenére mozgassa, nagy lyukakat ejtvén cipőin. A királykisasszony pedig csak ásítgat, s állítólag nem emlékezik semmire. Éjszakáról éjszakára megismétlődik e titokzatos folyamat, bár tizenkét hercegnek lett volna módja megfejteni a rejtélyt, valamennyien kudarcot vallottak. Aki három éjszaka alatt sem tudja megfejteni a misztériumot, az, mint a mesék törvényéből következik, a fejét veszti. A vállalkozók száma mindaddig apad, amíg egy derék cipész elhatározza, hogy véget vet a tönkretett cipőhalmaz növekedésének, és követi a lányt az álomvilágba.
  • A széttört tál

    A széttört tál

    a KEREKASZTAL SZÍNHÁZI NEVELÉSI KÖZPONT előadásaAz előadás célcsoportja az a korosztály (10-13 évesek), mely a felnőtté válás azon szakaszában van, amikor a Ki vagyok én, és ki akarok lenni? kérdése válik központivá. Edward Bond sajátosan sűrű és széles összefüggés-rendszert megnyitó darabja kapcsán a résztvevőkkel közösen keressük a válaszokat.
  • A szfinx, avagy búcsú a kellékektől; Te Imre, itt valami ketyeg

    A szfinx, avagy búcsú a kellékektől; Te Imre, itt valami ketyeg

    Barack Obama szerint a terrorizmus által legjobban veszélyeztetett objektumok a stadionok, színházak és koncerttermek. Nem tudunk nem tudomást venni a körülöttünk változó, egyre veszélyesebbé váló világról, melyről csak a színház eszközeivel és a rivaldán keresztül mondhatunk véleményt. Hubay Miklós drámája „Te Imre itt valami ketyeg” csattanós választ ad a robbantásokra. Az igazat mondják a hírcsatornák, vagy egy álarc? Mi, vagy ki a Szfinx valójában?
  • A szív hídjai

    A szív hídjai

    1965. Amerikai kisváros. Egy nő, aki Olaszországból Amerikába költözött, hogy régi terveit feladva, feleség és anya legyen egy farmon. Egy férfi, aki a National Geographic számára készít fényképeket a környék fedett hídjairól. Egy véletlen találkozás, amelyből megrendítő szerelem lesz. Sorsuk talán mindig egymás felé tartott- még ha nem is tudtak róla. Négy napjuk van rá, hogy gyökeresen megváltoztassák egymás életét. Lehetséges ez?
    A nagysikerű regény filmváltozata Meryl Streep és Clint Eastwood főszereplésével meghódította az egész világot. Magyarországon először Udvaros Dorottya és László Zsolt kelti életre a felkavaró történetet.
  • A Szkalla lányok

    A Szkalla lányok

    A nemzetközi hírű Macskajáték számtalan előadást ért már meg különböző szövegvariációkkal. Berényi Gábor  már régebben készített egy  „kamaraváltozatot” , most pedig  A Szkalla lányok címen egy olyan szövegváltozatot, amelyben  csupán a két főszereplő mondja el, éli meg a Szkalla nővérek híres történetet.
  • A szőke ciklon

    A szőke ciklon

    „Az élethez kell egy kis őrültség!” – és Evelyn Weston személyesen hozza el nekünk, miközben egy fegyenc szoros kíséretében, szőke ciklonként, az Álmodó Buddha nevű szobrocskát hajszolja, Sir Bannisterrel az oldalán. Szente Vajk adaptációjában öt színész huszonöt szerepben, meg egy zongorista tárja fel Rejtő Jenő világát.  
  • A szóló szőlő, mosolygó alma, csengő barack - avagy Katinka kertje

    A szóló szőlő, mosolygó alma, csengő barack - avagy Katinka kertje

    a Magyar Népmese Színház előadásaA király azon tépelődött, hogy legkisebb leánya Katinka kívánságát bizony nem tudja teljesíteni, mikor is hintója beleragadt a sárba. A disznócska ugyan segített a királyon, de cserébe elvitte magával Katinkát. Hát búsulhatnánk, de még se, mert a disznócska királyfivá változott. Azonban csak ez után jöttek az igazi bonyodalmak!
  • A Szőlőszem

    A Szőlőszem

    Petőfi Sándor életéről és költészetéről kizárólag versei felhasználásával Az előadást 10-től 14 éves korig ajánljuk.E rendhagyó irodalomórának is kiválóan alkalmas előadás annak a csaknem általánosan tapasztalható vélekedésnek megdöntésére született, amely Petőfit sablonosnak, ódivatúnak, porosnak és unalmasnak tartja. Valóban elavultak e lánglelkű költőóriás gondolatai vagy csak a róla alkotott képünk felszínes? Olyan sokan, olyan sokféle érzelmi töltettel szavalták már verseit, hogy már nem is látjuk a lényeget: az EMBERT! A zsenit, aki rövid élete ellenére több emberöltőnyi életművet hagyott ránk. Verseiből és életéből emberséget, történelmet, csibészséget és filozófiát is tanulhat a XXI. századi ember.
  • A szőnyeg

    A szőnyeg

     A szőnyeg zarándoklatra hív a sivatag belsejébe, a fekete asszonyok különleges rózsakertjének közepébe, egy lélek menyegzőjére az örökkévalósággal. Az egyidejűleg négy néző számára megtapasztalható előadás vizuális és gondolati látomásokon keresztül – képek, szövegek és érinthető díszletelemek segítségével – finoman és meditatívan vezet el egy keleti szőnyeg motívumaiból kirajzolódó valóság egyre mélyebb rétegeibe. A stációkat végigjárva személyes élményt kaphatunk egy, a keleti misztika által inspirált, művészi nyelven átszűrt és egybeszőtt beavatási útról.
  • A szörnyeteg (Bradley az osztály réme)

    A szörnyeteg (Bradley az osztály réme)

    Bradley egy magatartászavarokkal küzdő kisfiú, akit a környezete egy kis szörnyetegnek gondol és úgy is bánik vele. De vajon, ha nekünk ezek a rosszalkodó kisfiúk szörnyek, akkor mi nekik mik vagyunk? És akkor milyen az igazi szörny? Hol lakik és hogy néz ki és hogyan viselkedik? Nem érzi-e magát ő is sokszor magányosnak és nem szeretettnek, elhagyatottnak? És ha segítséget kér, vajon megértjük-e? Ha meggyötört és támaszt kér, vajon megadjuk-e? És ha ilyenkor elutasítjuk, elkülönítjük vagy elzavarjuk akkor ki is az igazi szörnyeteg?

    Az előadást megelőző ráhangoló játéksor és az azt követő, a néző gyerek véleményére épülő feldolgozó beszélgetés  elválaszthatatlan része a programnak.
  • A Szubrett álma

    …ki ne szeretne egy mesevilágban élni, ahol minden gyönyörű és minden tökéletes. Nincsenek konfliktusok, anyagi gondok, veszekedések, és minden értünk van, rólunk szól…… lázadásom csendes, szelíd érdektelenségbe fulladt, és én hirtelen olyan, de olyan érdektelennek és szürkének éreztem magam, hogy egy veréb hozzám képest színpompás papagájnak tűnt. Ha valaki most megkérdezné, hogy miért nem álltam ki magamért, visszakérdezek, itt mindenki mindig kiállt és kiáll magáért?…kislányként láttam magam, hatalmas uszályos, rózsaszín ruhában, gyémánt diadémmal a fejemen, ahogy lelebegek egy lépcsősoron, aminek két oldalán fess, frakkos férfiak állnak nekem sorfalat, és lent, a lépcső alján vár A FÉRFI – csupa nagybetűvel -, aki gyönyörű, kedves, romantikus, odaadó, mindemellett mérhetetlenül gazdag, és csak engem akar…És a csodák valóra válnak pont akkor és pont úgy, ahogy sosem gondolnánk, csakúgy, mint a mesében. Nem kell hozzá más, csak a megingathatatlan hit.
    Egy szubrett meséli el nekünk, – az öltözőjében, színpadra lépése előtt, sok , rendhagyó módon interpretált operett slágerrel fűszerezve – hétköznapi kalandokkal telt, amerikai álomra hasonlító karrier történetét, amiből természetesen a romantikus szerelem sem maradhat ki.

  • A szűz és a szörny

    A szűz és a szörny

    Egy eltorzult arcú „alvilági herceg” története, aki egy balatoni rablás során történő sérülés miatt, magányos életre kényszerül Budapesten a nyolcadik kerületi lakásába zárva. A „Szörny” albérletbe adja egyik szobáját a kis „Krisztának”, akit nem érdekel a külső. Történetük vége azonban, nem éppen mesebeli.
  • A szving meg a tangó

    Miközben Európa a XX. század első nagy háborújába hajszolja magát, majd annak következményeit nyögi, Amerikában új világ épül: két nagyváros indul rohamos fejlődésnek – az északi féltekén New York, a délin pedig Buenos Aires. Hogy melyik lesz az új világ központja, még nem dőlt el. Ezt a kort idézi meg a táncjáték két része, amely itt is, ott is a mulatók világába visz el bennünket, ahol szól a szving meg a tangó.