-
Táncrapszódia
Rosta S. Csaba – Demcsák Ottó: LabirintusA labirintus az örök emberi útkeresés szimbóluma, s annak az etikai kételynek a kivetülése, hogy képesek vagyunk-e az ismeretlen sötétségben tájékozódni, legyőzni az ős-gonoszt, és visszatalálunk-e a fényre.Szergej Rahmanyinov – Alekszej Batrakov: Lángoló szívA táncjáték egy különleges műhelymunka eredménye: Alekszej Batrakov, az oroszországi Saransk City Ballet igazgató–koreográfusa mesterkurzust tartott a Sopron Balett tagjainak, majd az együttes három férfi táncosa részt vett Batrakov szaranszki társulatának munkájában. Így született meg a Lángoló szív, amelynek az alkotó koreográfus A szerelem és romantika diadala alcímet adta. A lelket és szívet megemelő, hatalmas érzelmi amplitúdókkal dolgozó előadás az igaz szerelem és a közösségért hozott áldozat apoteózisa.W. A. Mozart – Rovó Péter: Mozart szeletHáromtételes, finom humorú táncetűd arról, ahogy a közönség készül, útra kel és megérkezik a színházba – a’ la Mozart! -
Táncrapszódia
A Magyar Nemzeti Táncegyüttes turné keretében képviseli Magyarországot Japánban. A turné során két önálló, egész estét betöltő műsorral, valamint táncházakkal, tánctanításokkal hívták fel a nézők figyelmét a tradicionális magyar tánc-, zene- és énekkultúra sokszínűségére. Az est során a Társulat turnéprogramjából egy két részre bontott válogatást állít színpadra a magyar nyelvterület legszebb néptáncainak bemutatásával. -
Táncrapszódia - Japán Tour 2016
A Magyar Nemzeti Táncegyüttes immáron sokadik alkalommal ismét meghívást kapott, hogy egy – 2016. februárjában induló – turné keretében képviselje Magyarországot Japánban. A társulat hat hét alatt a szigetország számos nagyvárosában és több vidéki helyszínen lép színpadra, hogy minél több emberhez juttassa el a tradicionális népi kultúránk gyöngyszemeit. A turné során két önálló, egész estét betöltő műsorral, valamint táncházakkal, tánctanításokkal szeretnék felhívni a nézők figyelmét a – Japánok körében már most is óriási népszerűségnek örvendő – tradicionális magyar tánc-, zene- és énekkultúra sokszínűségére. A mai est során a Társulat turnéprogramjából egy 2 x 40 perces válogatást állít színpadra, melynek során lendületes és sokszínű folklór-műsorukban a magyar nyelvterület legszebb táncait mutatják be, különös hangsúlyt fektetve az eredeti és stílusos előadásmódra. A Kárpát-medence táncait felvonultató előadásukban látható lesz a jól ismert csárdás, a lányok mutatványos üveges tánca és az erdélyi cigány táncok, csakúgy, mint a férfiak virtuóz legényes tánca.
A Magyar Nemzeti Táncegyüttes Japán turnéját az Emberi Erőforrások Minisztere, valamint a Nemzeti Kulturális Alap támogatja. -
Tangó
Nem kevesebbre vállalkozik az író, mint hogy parodisztikus elemekkel teletűzdelt, meghökkentő fordulatokban bővelkedő groteszk-költői játékban ábrázolja a XX. századi történelem, társadalom és életforma bonyolult változásait. Három nemzedék három történelmi korszak: nagyapáink immár poros, megalkuvásokkal terhes, nevetségesen szolgalelkű világa, apáink bukott forradalmi illúziói, zagyva handabandázásba menekülő jövőtlensége, és az ifjú generáció – hamleti töprengésekkel teli –, a világot „kizökkent" állapotából a rend újbóli visszaállításával megmenteni akaró bohóctréfái.A három nemzedék konfliktusa tehát abszurd családi komédia: a fasizmus, a terrorizmus veszélyeire figyelmeztető tragikomédia.A többrétegű, sokfajta asszociációt ébresztő játék elgondolkoztathatja nézőit, miközben jól szórakoztatja is őket. Olyan mű, melynek élményét hazaviheti magával a néző. -
Tango no Tango - Moderntangó show
Mi, az hogy tangó? Szerelem? A bemutató talán majd megadja a választ. A mindig megújuló előadás fellépő művészeinek közvetítésével megismerjük a tangó mai, élő arcát, lehetőségeit, kapcsolódásait, stílusait. A napjainkban is táncolt klasszikus forma mellett láthatunk nuevo tangót, neotangót, kortárs tangót - mint ahogyan a zenék is a klasszikustól Piazzola művein át ívelnek a jelen tangózenéjéig. A táncok és a dalok lendülete, sokszínűsége segít bemutatni, hogy a tangónak van jövője. Kitár egy kaput, amelyen belépve megtalálhatjuk a tangó lelkét. -
Tanuljunk hallani
Az előadások a világ egyik legrégebben felismert titkát járják körbe: hogyan lehetséges, hogy hangok hatására gondolatok születnek bennünk? Miként válik egy zenei frázis gondolattá, és hogy keresi az útját egy gondolat, hogy végül zenében öltsön testet? Zeneszerzők kontra hallgatók, hallgatók kontra gondolat. Van-e még fülünk meghallani a gondolatot?Az előadássorozat tematikája:
Január: Egy vers - Több zeneszerző
Február: Zeneszerzői technikák a gondolat szolgálatában
Március: Mozart: Quintett KV452 - Társalgás - szöveg nélkül
Április: Mozart: Quartett KV478 - Dráma - szöveg nélkül
Június: A hangszín, mint mondanivaló -
Tanulmány a nőkről
„A nők gyakran gondolják azt, hogy a férfiak ostobák. Hogy miattuk dúlnak háborúk a kontinenseken, és hogy az ő korlátoltságuk következtében drágák a ruhaanyagok. És hogy általában milyen más lenne az élet, ha nem nyüzsögne mindenütt az a sok férfi. De ha már belepték a Földet, miért nem azért élnek, hogy megértsék a női lélek mélységeit?" – filozofál az író, aki tanulmányt ír nőkről. -
Tanulmány a nőkről
Mi történik, ha három nő eldönti: „nem leszek a játékszered”, ezért aztán „most kéne abbahagyni”? Zsuzsa, Éva és Jolán elhatározza, hogy elválik a férjétől. Felkeresik a fiatal ügyvédnőt, dr. Képes Verát és felkérik válópereik lebonyolítására.Vera hatalmas lendülettel veti bele magát élete első ügyeibe, de becsúszik egy apró hiba: mindhárom férj egy csapásra beleszeret a bájos jogásznőbe. A nők megpróbálják visszaszerezni a férfiakat, és ugyan „nincsen olyan ember, ki ne érezné egyszer, hogy sírni kell”, a Jókai Színház zenés válóoka, egészen biztosan felszárít minden könnyet és derűt visz a mindennapokba. -
Tanulmány a nőkről
Éva és Zsuzsa válóperes ügyvédhez készülnek, amikor csatlakozik hozzájuk Jolán, aki szintén kedvet kapott a váláshoz. Három nő, három korosztály, három különböző indok.
Indul az önfeledt szórakozást kínáló komédia, amelyben többek között olyan ismert slágerek csendülnek fel, mint a „Nem leszek a játékszered”, a „Például te” vagy a „Most kéne abbahagyni”.
-
Tanulmány a nőkről
zenés vígjátékA hatvanas évek egyik legsikeresebb magyar filmje, a Tanulmány a nőkről című vígjáték színpadi adaptációját mutatja be a Magyar Zenés Színház, a nosztalgiát idéző kor slágereivel -
Tap Evolution
A darab célja, hogy megismertesse a sztepptáncot a nézőkkel, bemutassa a műfaj kialakulásában fontosabb szerepet játszó táncokat, illetve azt, hogy a kor és a zenék változásával milyen stílusok alakultak ki. Ebben ad útmutatást a narrátor, aki egy idővonalon vezeti végig a nézőt. Az előadás végére átfogó képet kapunk a Soft Shoe és Hoofer stílusokról, valamint az ezt megelőző néptáncokról. Segítségünkre lesz még az amerikai sztepptáncot alkotó négy alaptulajdonság: az elegancia, a könnyedség, a ritmikusság és a humor, melyek emberi formát öltenek. Általuk jön létre a képekben megjelenő tánctörténeti ismertető. Mindezt olyan dolgok színesítik majd, mint a homok, a víz vagy a görkorcsolya. Ezáltal lesz teljes az az élmény, melyet a sztepptánc történelmének és jelenlegi helyzetének bemutatásával szeretnénk átadni Önöknek.Az előadás időtartama: 45 perc -
Tárlat az utcán
Miért érdemes ma, 2016-ban a Vincent van Gogh drámájával méltóképpen foglalkozni? A Vincent van Goghéval, aki művész és prédikátor volt egy személyben? És a Paul Gauguin drámájával, aki Vincent van Goghnak éppen az ellentéte volt, de nemcsak legfőbb ellenfele, de legjobb barátja is tudott lenni?
Vincent van Goghnak különleges képességei voltak. A Jövőbe is látott. Látta, mi fog történni a XX. és a XXI. században! Tudta bizony, hogy a XXI. század első évtizedeiben mitől kell rettegnie az embernek. A látottak elviselhetetlen fájdalommal töltötték el. Pedig a megoldást is látta. Néha különös dolog történt vele: megnyílt fölötte az Ég Kapuja... De a XIX. század legnagyobb festője – aki egyben korának egyik legnagyobb gondolkodója is – még ekkor sem elégedett. Hallgassunk csak bele drámai monológjába: „Az önmegtartóztatás legmaga¬sabb rendű gyakorlatát végezhetem a prédikálás és a festés helyett?! Mily nagyszerű megoldás! A legfontosabb a Fény-valóság meg¬ta¬lálása?! Kísérletet tehetünk a Fény-valóság megterem¬tésére?! (...) Mert a valósá¬gosnál valóságosabb Való¬ság Fény-valóság?! Az ember a Fényben érzi igazán védettnek magát?!... Micsoda?! Nincs értelmesebb cselekedet a földi életben, mint eljutni abba az Önma-gunkba, aki Fénybe képes öltözni?! Mert ez a passzivitás útja?! (...) Ó, most állítottam fel a legvarázslatosabb csapdát, s majdnem bele is léptem!" -
Tárlat az utcán
Miért érdemes ma, 2016-ban a Vincent van Gogh drámájával méltóképpen foglalkozni? A Vincent van Goghéval, aki művész és prédikátor volt egy személyben? És a Paul Gauguin drámájával, aki Vincent van Goghnak éppen az ellentéte volt, de nemcsak legfőbb ellenfele, de legjobb barátja is tudott lenni?
Vincent van Goghnak különleges képességei voltak. A Jövőbe is látott. Látta, mi fog történni a XX. és a XXI. században! Tudta bizony, hogy a XXI. század első évtizedeiben mitől kell rettegnie az embernek. A látottak elviselhetetlen fájdalommal töltötték el. Pedig a megoldást is látta. Néha különös dolog történt vele: megnyílt fölötte az Ég Kapuja... De a XIX. század legnagyobb festője – aki egyben korának egyik legnagyobb gondolkodója is – még ekkor sem elégedett. Hallgassunk csak bele drámai monológjába: „Az önmegtartóztatás legmaga¬sabb rendű gyakorlatát végezhetem a prédikálás és a festés helyett?! Mily nagyszerű megoldás! A legfontosabb a Fény-valóság meg¬ta¬lálása?! Kísérletet tehetünk a Fény-valóság megterem¬tésére?! (...) Mert a valósá¬gosnál valóságosabb Való¬ság Fény-valóság?! Az ember a Fényben érzi igazán védettnek magát?!... Micsoda?! Nincs értelmesebb cselekedet a földi életben, mint eljutni abba az Önma-gunkba, aki Fénybe képes öltözni?! Mert ez a passzivitás útja?! (...) Ó, most állítottam fel a legvarázslatosabb csapdát, s majdnem bele is léptem!" -
Társak
Egy Férfi és egy Nő, akik Társak. Egy Férj és egy Feleség, akik történetesen festőművészek.Szeretet. Önfeláldozás. Rivalizálás. Önmegvalósítás. Egyenlőség és Egyenlőtlenség.Felborulhatnak-e a klasszikus társadalmi szerepek, képesek vagyunk-e párkapcsolatainkat újra értelmezni, s kilépni a tradíciók világából?August Strindberg a XIX-XX-dik század fordulóján élt legnagyobb hatású svéd drámaíró ezeket a témákat járja körül, s ezekre a kérdésekre keresi a választ Társak című vígjátékában.Berta és Axel történetét a századforduló idején vetette papírra, s noha azóta sok minden megváltozott világunkban, alakjai annyira frissek és maiak, hogy egyetlen pillanatig sem érezzük őket tőlünk távolinak vagy archaikusnak. És ha ez így van, akkor ez nem csak a szerző csodálatra méltó expresszivitását mutatja, hanem azt is, hogy a sok változás ellenére az alapvető emberi érzelmek és kapcsolatok bizony korántsem változtak az elmúlt 120 évben.A Bartók Kamaraszínház stúdióterme kiváló tér lesz arra, hogy bekukkantsunk egy párkapcsolat legszebb és legnehezebb pillanataiba egyaránt, s ha tetszik, összevethetjük ezt saját életünk mindennapjaival. -
Társak sorozat - Vendégünk: Orbán János Dénes és Körömvirág együttes
24 órás versfolyam - a versfolyam zárása: 18.00 órakor. -
Társas játék
Két csoportot alakítanak a gyerekekből, akik kitalálják, megszavazzák, melyik állatnevet veszik fel, és akik egy dobókockás játék résztvevői lesznek. A cél, hogy a közös élelmüket rejtő helyet (faodú, bokor, barlang, patak...) először érjék el.
Az oda vezető út sok buktatót tartalmaz, amiket énekkel, kirakóval, akár ugrálós játékkal, találós kérdések megfejtésével lehet végigjárni. Egyéni, néhány fős és teljes csoportok alakulnak, érdekszövetségek, szavazások, a siker elérésében a közös biztatás sokat jelent!