Kategória Rendezés
  • Papajazz

    A Papajazz 2005-ben alakult Budapesten, profi muzsikusokból.  Az eredetileg quartet felállású zenekar minden tagja nagy kedvelője volt az úgynevezett „oldschool” jazznek, annak ellenére, hogy nem mindegyikük foglalkozott előtte behatóan ezzel a stílussal.Első lemezük a „Papajazz”, 2006-ban jelent meg. 2009-ben, egy tagcserét követően lett igazán elkötelezett a zenekar a ’20-as,’30-as és ’40-es évek muzsikája iránt, 2013 elején pedig egy újabb zenész csatlakozásával öt fősre bővült. 2014-ben a zenekar hatalmas sikert aratva szerepelt a tíz napos, franciaországi La Rochelle Dixie-Jazz Fesztiválon.2015 nyarán rögzítették második lemezük hanganyagát, melyen két dalban vendégük volt Scott Robinson, a new york-i jazztársadalom megkerülhetetlen alakja, aki a felvételen tárogatón játszik. 2016 nyarán a Művészetek Palotájában, a New Orleans Swing Fesztiválon Scott vendégszereplésével be is mutatták az albumot, mely a „My Blue Heaven” címet viseli.2017-ben a zenekar elkészítette harmadik, „Let’s Dance” című lemezét, mely kimondottan a swing táncok kedvelőinek és művelőinek szól.Akár egy kiskocsmában, akár egy hatalmas koncertteremben élvezetes, szórakoztató muzsikát játszanak közönségüknek, repertoárjukon megtalálható a korszak rengeteg ismert és számtalan kevésbé ismert slágere. Szívesen tesznek eleget speciális kéréseknek is, mint például swing tánc fesztiválok, vagy egyéb privát rendezvények háttérzene szolgáltatása.
  • Papp Laci és az éjszakai látogatók

    Papp Laci és az éjszakai látogatók

    Papp Lászlót, háromszoros olimpiai bajnokot, a többszörös amatőr és profi Európa-bajnok ökölvívót, az ország szeretett „Laci”-ját 1964-ben adminisztratív eszközökkel akadályozza meg a Kádár-kormány, hogy mint a cím abszolút esélyese Amerikában megmérkőzhessen a bokszvilág koronájáért.A „Papp Laci és az éjszakai látogatók” című színdarab megkísérel Papp Laci szívébe látni és a lehető legpontosabban ábrázolni azoknak a magányos éjszakai óráknak a szenvedéseit, amely során az ízig-vérig sportember megpróbálja megtalálni eltiltása okait.
  • Para

    Para

    Rendkívüli dolog történt az iskolában. Egyesek szerint egy szimpla diákcsínyről van szó, mások bűncselekménynek nevezik az esetet. Az igazgatónő nyomozásba kezd. Az érintettek hallgatnak. Majd a tanárok különleges nyomokra bukkannak.Az előadás az iskola küzdelmes világát kutatja. Mire vagyunk hajlandóak azért, hogy befogadjon egy iskolai közösség? Hol a határ? Mit vállalunk be, hogy ne legyünk kirekesztve? Mennyire határozzák meg tetteinket a kategóriák, amelyekbe mások sorolnak bennünket? Mitől függ, hogy egy diák vagy egy tanár hogyan érzi magát az iskolában? Mit tehet egy tanár, egy szülő, egy diák, hogy az iskola jobb hely legyen? Mire készít fel bennünket az iskola? Ezekről a problémafelvetésekről gondolkodnak előadásunk szereplői egy iskolai történeten keresztül.
  • Parasztopera

    Parasztopera

    "A Parasztoperában egy balladisztikus történetet dolgoztunk fel opera formában. Zenéjének alapja az erdélyi magyar népdalok, a barokk és a rock bizarr, mégis homogén elegye.
    A történet talán sokak számára ismerős lesz. Nekem a nagymamám úgy mesélte, hogy Szabadszállás környéki emberekkel történt ez meg nagyon régen. Bocsássák meg nekem, ha egyelőre csak annyit árulok el belőle, hogy lesz benne néhány boldogtalan sorsú ember, szenvedély, humor, vérfertőzés és gyilkosság.
    Akinek tetszik, nézze meg többször is!
    Akinek nem tetszik, nézesse meg magát!" Pintér Béla
  • Páratlan páros

    Páratlan páros

     A londoni átlagember, a londoni Kovács János, azaz John Smith egy hétköznapi taxisofőr. Semmi különös. Nem tűnik ki a tömegből, nem lakik fényűző palotában, nem ismeri a királynő, de még a kutya sem. Dolgozik, amennyi csak belefér, még akár azon túl is. Otthon várja csinos felesége. Minden a megszokott mederben csordogálna, ha egy este nem fordul fel minden fenekestül. John ugyanis hősként megvéd egy idős hölgyet két huligántól. Sajnos, a megmentett a megmentőt is fejbevágja a táskájával. Kórház. Egy rendőrfelügyelő viszi haza. De hova is? John más címet mondott be a rendőrségen és mást a kórházban. Megindul a kétségbeesett magyarázkodás, ráadásul a barát és a felső lakó is beszáll a kavarodásba. Az események lavinája elindul... És a mi hősünkről elképesztő dolgok derülnek ki: két lakása van, az egyikben Mary, a másikban Barbara, és mindkettő a felesége!...
    Ray Cooney fergeteges komédiája a Madách Színházban több mint harminc évig ment, és több mint 900 előadás futott le! Prózai darab még sosem ért meg ennyi előadást Magyarországon. Ígéretes, nemde? 
  • Páratlan páros 2.

    Páratlan páros 2.

    Mary izgatottan várja haza wimbledoni otthonába férjét, John Smith taxisofőrt, aki túl sokat késik. Az asszony ezért úgy dönt, felhívja a helyi rendőrséget, hátha hitvesének baja esett. Nem messze tőle, úgy négy és fél percnyi autózásra, Barbara izgatottan várja haza richmondi otthonába férjét, John Smith taxisofőrt, aki túl sokat késik. Az asszony ezért úgy dönt, felhívja a helyi rendőrséget, hátha hitvesének baja esett…

    Ezzel pedig megkezdődik a kalamajka. A férj, John ugyanis egy és ugyanaz a személy, és régóta éli kettős életét, amely most összedőlni látszik; John ugyanis egy idős hölgy segítségére sietve balesetet szenved, és a kórházban nem a megfelelő lakcímét adja meg. A feleségek által értesített rendőrség lelkes nyomozásba kezd, John pedig ámokfutó módjára ingázik a két asszony között.
  • Paravarieté

    Paravarieté

    A közönséges élet csak úgy válik elviselhetővé, ha akrobatikus mutatványnak tekintjük annak minden unott, lapos, lealacsonyító pillanatát. Ebből a gondolatból indul ki Tasnádi István abszurd darabja, a Paravarieté, amelynek a napokban tartottuk az olvasópróbáját a Pinceszínházban.Tasnádi István művét testvére, Tasnádi Csaba állítja színpadra, ahogy a két éve folyamatosan nagy sikerrel műsorunkon szereplő és fesztiváldíjakkal jutalmazott Finito című előadásunk esetében is történt.
  • Párbeszéd koncert 2.0-Pandzarisz Dina,Tálas Áron

    -zene határok nélkül-A szefárd zene és a jazz találkozása Halmos Bélával.A koncertek két, különböző zenei világból érkező előadó párbeszédére épülnek; a beszélgetést ugyan összeköti egy zenei motívum Halmos Béla széki gyűjtéséből, mégsem csak népzenei koncertekre kell számítani, hiszen a zeneművészet majd’ minden ága képviselteti magát. 2018 tavaszán a következő előadók lépnek színpadra: Kemény Zsófi és Szirtes Edina Mókus, Nagy János és Szokolay Dongó Balázs, Mogyoró Kornél és Ölvedi Gábor, Pandzarisz Dina és Tálas Áron, Farkas Rózsa és Salamon Bea, Ferenczi György és Csoóri Sándor Sündi.Pandzarisz Dina hazánkban a szefárd zene nagyköveteként vált ismertté. Autentikus és egyedülálló énekstílusát, páratlan ritmusérzékét és hajlításait a külföldi szakma és közönség is számos alkalommal értékelte, s a magyar énekesnők közt elsőként adhatott egészestés szefárd zenei koncertet Spanyolországban, Cordobában a Nemzetközi Szefárd Zenei Fesztiválon.Dina a népzenén túl a jazz világában is elmerült, a hazai közönség a MÜPA nagyszínpadán, illetve a jazz intimebb kultúrterein is találkozhatott vele.Tálas Áron zongorista, dobos és zeneszerző, a hazai fiatal jazzgeneráció egyik legnagyobb figyelmet érdemlő alakja. Néhány éve még a Jazz Showcase délutáni fellépői közt mutatkozott be, most pedig már Pat Metheny kedvenc gitárosával hallhatjuk.Zongoristaként és zeneszerzőként két saját zenekart vezet: a Tálas Áron Triót és a különböző stílusokon átívelő, groove-os alapokon nyugvó zenét játszó Flight Modust. 2013-ban zenekarával megnyerte a Magyar Jazz Szövetség Jazz Combo Versenyét, ugyanebben az évben Junior Prima-díjat kapott, két évvel később a Montreux-i Jazzfesztiválon a zongoristák között döntőbe jutott, majd Gramofon-díjjal ismerték el. 2015-ben diplomázott a Zeneakadémián, ahol azóta korrepetitorként dolgozik, s tanít a Kodolányi János Főiskola és a Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskola jazz tanszakán is. Rendszeresen láthatjuk a magyar jazzélet meghatározó zenészeinek oldalán.
  • Párbeszéd koncert 2.0: Mogyoró Kornél és Ölvedi Gábor

    Két kiváló muzsikus, különböző hangszerek, más-más élethelyzet, más-más zenei világ, a színpadon pedig megszületik, ami addig sehol sem volt hallható. A havi rendszerességgel megrendezendő koncertek mindegyike valódi zenei kuriózumnak ígérkezik, de a felálláson kívül összeköti az esteket egy zenei motívum is, amely Halmos Béla széki gyűjtésében található. Mégsem klasszikus népzenei koncertekre kell számítani, hiszen a felkért előadók között a zeneművészet majd minden ága képviselteti magát.Ölvedi Gábor világzenei ütőhangszeres előadóművész. Jazzdob magántanulmányok után Törökországban és Marokkóban tanulta a török, perzsa, örmény, szír, egyiptomi, balkáni és észak-afrikai arab ütőhangszeres zenei kultúrát. Jelenleg 12 produkcióban muzsikál, emellett leginkább a különböző népzenék ütőhangszeres világának transzritmusait tanulmányozza és alkalmazza közösségi dobolásokon. Több táncszínházi és színházi darab résztvevője, a Velence-tavi Ütősfesztivál művészeti vezetője.Mogyoró Kornél öt éves korában, bátyja hatására kezdett ütőzni, majd autodidakta módon tanult zenélni. Tizenkét éves korában lépett fel először, húszéves korától vallja magát professzionális ütőhangszeresnek. Számos magyar pop-rock zenekarban közreműködött mint session zenész, mintegy hetven lemezen hallható játéka.
    A pop zene mellett a jazz és a világzene tekintetében is az élvonalban tartják számon. Európa legnagyobb jazz és – világzenei fesztiváljain, klubjaiban játszott a magyar és nemzetközi zenei-, tánc-, színházi élet számtalan reprezentánsával (többek között Presser Gábor, Tátrai Tibor, Palya Bea, European Mantra, Szirtes Edina “Mókus”, Nagy János, Borlai Gergő, Per Mathisen, Kolinda, Vojasa, The Gipsy Doad of Rajastan, Benjamin Herman, Euro African Playground)
  • Párbeszéd koncert 2.0: Nagy János és Szokolay Dongó Balázs

    Párbeszéd koncert 2.0: Nagy János és Szokolay Dongó Balázs

    Két kiváló muzsikus, különböző hangszerek, más-más élethelyzet, más-más zenei világ, a színpadon pedig megszületik, ami addig sehol sem volt hallható. A havi rendszerességgel megrendezendő koncertek mindegyike valódi zenei kuriózumnak ígérkezik, de a felálláson kívül összeköti az esteket egy zenei motívum is, amely Halmos Béla széki gyűjtésében található. Mégsem klasszikus népzenei koncertekre kell számítani, hiszen a felkért előadók között a zeneművészet majd minden ága képviselteti magát.A zongora, a könnyűzene és a magyar népzene találkozása Halmos Bélával.Nagy János Artisjus díjas előadó, jazz-zongorista. Számos hazai és külföldi fesztivál fellépője, olyan muzsikusokkal játszott együtt, mint Al di Meola, David Murray vagy Tony Lakatos.
    Szólistaként, hangszerelőként és stúdiózenészként számtalan lemezen és koncerten közreműködött a hazai zenei élet különböző stílusú előadóival, többek közt Horgas Eszter, Balázs Fecó, Bikini, Jamie Winchester, Hrutka Róbert, Malek Andrea, Szentpéteri Csilla, valamint a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara lemezén.Szokolay Dongó Balázs Artisjus és Príma Díjas előadó. Rajzpedagógiai tanulmányok után kezdett zenével foglalkozni, autodidakta módon tanult népzenét dudán, furulyán, tárogatón. 1994-ben a szakma elismeréseként a Népművészet Ifjú Mestere címet kapta. A kárpát-medencei folklór mélyebb tanulmányozása során kezdett népzene feldolgozással foglalkozni, így születtek saját kompozíciói és azok az improvizatív zenei alapok, amelyek magukon hordozzák a régmúlt magyar, román, szerb, horvát, szlovák és cigány kultúráját, és ugyanakkor modern, kortárs hangvételűek.1990-től több élvonalbeli zenekarban játszott, mint például a Sebestyén Márta trió, a Vasmalom, a Csík Zenekar; gyakori vendége volt a Téka, a Vujicsics, a Muzsikás és a Kolinda zenekaroknak. Dolgozott Rost Andreával és Kocsis Zoltánnal is. A 2017. évi Budapesti Tavaszi Fesztiválon a Liszt Ferenc kamarazenekar közreműködésével mutatták be első egész estés saját művét, a Sír az út előttem c. dalciklust.„Kodály is felhívja a figyelmet, hogy jó lenne, ha a népzene és a klasszikus zene közelebb kerülne egymáshoz. Inspiráló, ha két különböző műfajban gondolkodó találkozik. S ha tud együtt alkotni, akkor mindig érdekes dolog születik.”
  • Párbeszéd koncert – Eredics Salamon és Cserta Balázs

    Párbeszéd koncert – Eredics Salamon és Cserta Balázs

    A koncertsorozat hatodik előadásaKét kiváló muzsikus, különböző hangszerek, más-más élethelyzet, más-más zenei világ, a színpadon pedig megszületik, ami addig sehol sem volt hallható. A havi rendszerességgel megrendezendő koncertek mindegyike valódi zenei kuriózumnak ígérkezik, de a felálláson kívül összeköti az esteket egy zenei motívum is, amely Halmos Béla széki gyűjtésében található. Mégsem klasszikus népzenei koncertekre kell számítani, hiszen a felkért előadók között a zeneművészet majd minden ága képviselteti magát.Az októberi koncert résztvevői: Eredics Salamon és Cserta BalázsEredics Salamon hat éves korában kezdett furulyázni. Tagja a Söndörgő együttesnek, akikkel megfordult a világ számos koncerttermében és fesztiválján. Blockflötésként számos zenei verseny győztese, fellépett többek között Kocsis Zoltánnal, Kelemen Barnabással, a Budapesti Fesztiválzenekarral és a Liszt Ferenc Kamarazenekarral. 2010-ben szerzett diplomát a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem népzene szakán. 2011-ben Junior Prima díjban részesült.Cserta Balázs jazz-szaxofon, népi-fúvós előadóművész és tanár. Különböző formációk tagjaként sokféle zenét játszik a népzenétől a klasszikus és világzenét át a jazzig.
    A Hang-Szín-Tér Big-Band alapító tagjaként kezdett el szaxofonozni, játszik a Modern Art Orchestra, a Fabula Rasa, valamint a Galiba zenekarokban, ennek köszönhetően vehetett részt sok fesztiválon, különböző versenyeken. Session zenészként rengeteg művész mögött, zenekarban, színházi produkcióban, lemezfelvételen működött közre – Állami Népi Együttes, Duna Művészegyüttes, Budapest Jazz Orchestra, Zséda, Rúzsa Magdi…
  • Párbeszéd koncert – Garami Gábor és Bede Péter

    Párbeszéd koncert – Garami Gábor és Bede Péter

    A koncertsorozat ötödik előadásaKét kiváló muzsikus, különböző hangszerek, más-más élethelyzet, más-más zenei világ, a színpadon pedig megszületik, ami addig sehol sem volt hallható. A havi rendszerességgel megrendezendő koncertek mindegyike valódi zenei kuriózumnak ígérkezik, de a felálláson kívül összeköti az esteket egy zenei motívum is, amely Halmos Béla széki gyűjtésében található. Mégsem klasszikus népzenei koncertekre kell számítani, hiszen a felkért előadók között a zeneművészet majd minden ága képviselteti magát.A szeptemberi koncert résztvevői: Garami Gábor és Bede PéterGarami Gábor zenész, rádiós műsorvezető 15 évesen kezdett dobolni és nagybőgőzni, két évig a Dunaújvárosi Vasas Néptáncegyüttes zenekarában játszott. Budapesten eleinte amatőr zenekarokban muzsikált, több kiváló zenész-tanártól – Nesztor Iván, Solti János, Berdisz Tamás, Pálmai Zoltán, Szanyi János – vett órákat, s 2007-ben a Los Angeles-i Musicians Institute-ban Fred Dinkins kurzusán is részt vett. A magyar népzene, a klasszikus és fúziós jazz, az elektronikus kísérleti zene, valamint a soul és a funky műfajok vannak legnagyobb hatással zenei stílusára. 1996 óta kereskedelmi rádiós műsorvezetőként dolgozik. 2010-ben alapított zenekarával – Garami Funky Staff – rendszeresen koncerteznek.Bede Péter hét év klarinétozás után 17 évesen kezdett szaxofonozni. Dresch Mihálynak meghatározó szerepe volt abban, hogy komolyzenei tanulmányait követően érdeklődése a jazz és a népzene felé fordult. Egy évig a Besh o droM együttes tagja volt, közben gyimesi zenét tanult furulyán. Rendszeresen részt vett moldvai és gyimesi népzenei táborokban, ahol alkalma volt eredeti népzenészektől tanulni. 2002-ben alapította meg saját együttesét, a Fanfara Complexát, mellyel elsősorban moldvai tánczenét játszanak. A Fonó Records gondozásában két lemezük jelent meg eddig. Jelenleg tagja a Balogh Kálmán Gypsy Cimbalom Band-nek, valamint Bognár Szilvia együttesének, a Csintekerintőnek. Játszik a Párniczky András vezette Nigun-ban, zenél vendégként a Buda Folk Band-ben, valamint a Bazseva zenekarban.
  • Párbeszéd koncert – Tóth Ádám és Lipics Viola

    Párbeszéd koncert – Tóth Ádám és Lipics Viola

    Lipics Viola: „Négy évesen azt mondtam, hegedűs leszek. Így lett. Klasszikus diplomákat szereztem különböző egyetemeken, majd a népzene, később a könnyűzene felé fordultam. Nem ragaszkodom konvenciókhoz, szívesen kísérek táncegyüttest, vagy játszom popzenei színpadokon. A Köztársaság Bandája, a Punnany Massif zenekar világa az, amit sajátomnak vallok és tevékenykedem benne, de ugyanilyen szívesen tanítok gyerekeket, megmutatva nekik a zene sok-sok színét, lehetőségét.”Tóth Ádám: „Hét évesen kezdtem el hegedülni, klasszikus- és népzenét párhuzamosan tanultam Salgótarjánban. Érettségi után az ELTE földrajz szakán szereztem diplomát, de a zenélést soha nem hagytam abba eközben sem. Jelenleg a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem hallgatója vagyok és a Bakator Zenekarban, valamint Pálházi Bence Bandájában hegedűseként muzsikálok. Zenei világomtól nem áll távol a népdalok feldolgozása sem, ezzel a Kiss Kata Zenekar hegedűseként ismerkedem.”