Kategória Rendezés
  • A könnyehulló madár

    A könnyehulló madár

    A történet főhőse egy idős korára magára maradó, ám annál jobbkedvű, komisz szegényember, aki mások szerint dologtalanul éli világát. Miután jól összeveszik az őt gúnyoló vajákos asszonyokkal, elmeséli történetét: különös kalandok árán sikerül eljutnia a Sárkány birodalmába, hogy kiszabadítsa a fogvatartott Könnyehulló Madarat, akinek gyógyító ereje enyhülést hozhat a világnak. Útja során mellé szegődik a Fekete Lány, akinek köszönhetően a történet vége nem várt fordulatot tesz. A történet rávilágít bennünket, hogy bizony nem vagyunk tökéletesek, és sokszor a évedéseink, vagy „vakságunk” áldozatai vagyunk. Kellő lelki erővel és alázattal azonban felülemelkedhetünk hibáinkon, és a legveszedelmesebb ellenségeinket is magunk mögé utasíthatjuk.

    Az előadásban nagy szerep jut a színészek virtuozitásának, a jelmezek látványos és humoros látványvilágának, hogy a gyermekek figyelmét játékosan vezessük az egész mesén keresztül.

    Szereposztás:
    Szegénylegény
    Bruckner RolandVajákos asszonyok, Kelekótya Madár
    Piller ÁdámAnya, Könnyehulló Madár
    Venczel HajnalkaKígyó, Fekete lány
    Nagy ZsuzsiTáltos ló, Ördög, Tolvaj
    Tóth ÁkosÖrdögök Öreganyja, Sárkány
    Nagy Gábortolvaj, ördög
    Piller Ádám
    Díszlet: Szűcs József Szöcske
    Technikus: Kovács László
  • A Könyvmoly

    A Könyvmoly

    A Könyvmoly – egy bábszínész – a könyvek között élő meghatározhatatlan lény, aki nagyon szereti a könyveket szagolni, nézegetni, olvasgatni. Könyvtárbeli kutakodása alkalmával megismerkedik a néző gyerekekkel. Rábukkan egy különlegesen nagy könyvre. Három mesét talál benne: A három kívánság, Az okos lány, A kőleves. Ezeket a meséket a fenti sorrendben „elolvassa” – eljátssza, elbábozza a gyerekeknek, miközben az előadás egyre inkább interaktívvá válik. Az utolsó mesében már tevőleges résztvevők a gyermekek is. Az előadást 3-tól 6 éves korig ajánljuk.
  • A kör négyszögesítése

    1921-ben egy szűk, koszos moszkvai szobában Vászja és Ábrám szokatlan feladatot kap az élettől: mindketten megnősülnek, a másik tudta nélkül. A fiataloknak nem csak a helyhiánnyal kell megküzdeni, hanem a forradalmi eszmék, a költő barátjuk, valamint egy feudalista bicikli is folyamatosan nehezíti a dolgukat. A szerelem azonban minden akadályt legyőz, nem számít, morális-e.
  • A kör négyszögesítése

    A kör négyszögesítése

    A kör négyszögesítése című vígjátékunkat, amely öt fiatal együttélésének megpróbáltatásait tárja elénk a múlt század húszas éveinek Szovjetúniójából. 
    Az előadásból azonban kiderül: a hely és az időpont másodlagos, a mondanivaló akkor is, ma is éppúgy megállja a helyét... 
    Egy szűk és koszos padlásszobában él a munkás Vászja és az értelmiségi Iván. Pont egy napon, a másik tudta nélkül kötnek házasságot... Így a négy fiatalnak a darab során már nem csak a helyhiánnyal, a forradalmi ideológiákkal, költő barátjukkal és a szocialista családerkölccsel, hanem saját érzéseikkel is meg kell küzdeniük. És nem csak a padlásszobán, a Karl Marx-köteten, a párnán és a vacsorán, de előbb-utóbb saját házastársukon is osztoznak... 
    És hogy mi kell egy szolid szovjet házassághoz? Valentyin Petrovics Katajev kétfelvonásos vígjátéka szerint először is boldogság. Aztán sok félreértés, még több veszekedés, egy kis kergetőzés, fenyegetőzés, elszakadás, majd nagy, romantikus egymásra találás. Hiszen mondanunk sem kell, hogy végül minden akadályt legyőz: a szerelem.
  • A kóró és a kismadár

    A kóró és a kismadár

    Interaktív mesejáték, a Zanotta Art Egyesület előadásában. Itt nemcsak a kóró énekel együtt a kismadárral, miközben azt ringatja, hanem a gyerekek is. A dominószerűen pörgő mese alapja a kismadár, aki magányában a kóróval szeretne lenni, ám az egy sor feladat elé állítja a kismadarat. A helyszíneket bejárni három játékvezető segít a gyerekeknek, így eljutnak a kecskéhez, a farkashoz, a faluhoz, a tűzhöz, vízhez, a bikához, a bunkóhoz, a férgecskéhez és végül a kakashoz is.
  • A kőszívű ember fiai

    A kőszívű ember fiai

    A nemesdombi kastély ura, Baradlay Kazimir, akinek élete végére a „szívere mind patológiai, mind bibliai értelemben kővé vált", egy özvegyet és három fiút hagy maga után. A halottas ágyánál végrendelkezik a család sorsáról, miszerint legidősebb fia, Ödön diplomata legyen az orosz udvarnál, Richárd a katonai pályán haladjon tovább Bécsben, Jenő pedig tisztviselőként dolgozzon. Felesége pedig pár héttel az ő halála után menjen férjhez Rideghváry Bencéhez, politikai utódjához, mert ezt kívánja a család érdeke. Ám a „kőszívű emberfelesége'’ megfogadja: „Erőt adj, Isten! Az ő parancsát legyőző erőt!...halld meg, Uram, és úgy bocsásd színed elé lelkét, és úgy légy hozzá irgalmas a túlvilágon, ahogy én fogadom és esküszöm előtted, hogy mindazon rossznak, amit ő végakaratával parancsolt, az ellenkezőjét, mindennek az ellenkezőjét fogom teljesíteni!... Úgy segíts engem, végtelen hatalmasságé Isten!"
  • A kőszívű ember fiai

    A kőszívű ember fiai

    Másik Lehel - Medveczky Szabolcs- Vizeli Csaba
    A KŐSZIVŰ EMBER FIAI
    Történelmi musical
    A Monostori Erőd, a Premier Production és a Magyarock Dalszínház közös produkciója.

    Jókai Mór regénye alapján a szövegkönyvet és a dalszövegeket írta: VIZELI CSABA
    zene: MÁSIK LEHEL, MEDVECZKY SZABOLCS

    A történelmi musical a 19. századba, a szabadságharc idejére röpít minket. A császárpárti Baradlay Kázmér özvegye, szembeszegülve férje végakaratával, jó magyarnak, boldog embernek szeretné látni a fiait, akik forradalmár lelkületű anyjuk biztatására 1848-as forradalom ügye mellé állnak. A leggyengébbnek tűnő, fényes pálya előtt álló Jenő a szabadságharc leverése után az életét is feláldozza bátyjaiért. A műben a hazaszeretet, a testvéri és szülői önfeláldozás és a becsület mellett az árulás, az erkölcstelenség, a bosszú irányítja az embereket és a történelmet egyaránt.


    pözvegy Baradlayné, a kőszívű neje, özvegye NAGY ANIKÓ
    Baradlay Ödön, az elsőszülött CSENGERI ATTILA
    Baradlay Richárd, a második fiú BALOGH GÁBOR
    Baradlay Jenő, a legifjabb fiú MÁSIK LEHEL
    Liedenwall Edit, Richárd szerelme MAHÓ ANDREA
    Lánghy Aranka, Ödön szerelme BODNÁR VIVIEN
    Plankenhorstné Antoinette báróné TÓTH RENÁTA
    Plankenhorst Alfonsine úrhölgy KUCZMANN ÁGNES
    Rideghváry Bence, császári adminisztrátor LAKLÓTH ALADÁR
    Palvicz Ottó, vértes őrnagy, Alfonsine szerelme FECSKE DÁVID
    soror Remigia, rendfőnöknő NEMCSÓK NÓRA
    Fritz Goldner, diákvezér GOMBÁS ÁDÁM
    Huberg, Haynau hadsegéde GOMBÁS ÁDÁM
    Tallérossy Zebulon, magyar nemes GOMBÁS ÁDÁM
    Mausmann Hugo, verselő diák KRNCAN MILÁN
    Pál úr, Richárd szolgája PETŐCZ ANDRÁS
    Mihály mester, pesti csizmadia PETŐCZ ANDRÁS
    Haynau, császári tábornok, kormányzó MAKRAI PÁL
    Tormándy, haladó gondolkodású magyar nemes MAKRAI PÁL
    Görgei Artúr, honvédtábornok GERDESITS FERENC
    gróf Gálfaly Pál, magyar arisztokrata GERDESITS FERENC
    Lánghy Bertalan, protestáns prédikátor BENE ZOLTÁN
    Leonin, orosz nemes, Ödön barátja BENE ZOLTÁN
    Karl Ernst, törzshadbíró BENE ZOLTÁN
    Klapka György, honvédtábornok TAKÁCS EMIL
    Futár SZABÓ DÁVID

    továbbá
    Magyarock Dalszínház társulata
    Katonai hagyományőrzők Udovecz György vezetésével.

    Pirotechnika: KUBOVICS ATTILA
    Kellék: SZARVASSY CSABA ZSOLT
    Fodrász: PASTOREK KATALIN
    Jelmez: BALAI ZSUZSA, MÁSIKNÉ VIZELI ANITA
    Színpadkép: SIKLÓSI JÓZSEF Ybl-díjas építész, VIZELI CSABA

    Rendező munkatársa: KOVÁCS ANNA
    Színpadi mozgás, kaszkadőr szakértő: GYÖNGYÖSI TAMÁS
    Koreográfus: BAKÓ GÁBOR
    Rendező: VIZELI CSABA

  • A kőszívű ember fiai

    A kőszívű ember fiai

    Baradlay Kázmér halála előtti intő szavai elhalványulnak a szabadság eszméit valló családja körében. „A föld ne forogjon, hanem álljon”, ezek az utolsó atyai szavak a dicső negyvennyolcas magyar szabadságharc előtt. Ám minden megváltozik: Akinek jeles polgári karriert szán, feláldozza magát a haza oltárán, akinek remete életet jelöl ki, megnősül, a legidősebb fiú sem marad otthon, hanem elindul az önálló élet felé. Jelzés, hogy a sors alakítható, és a végzet sem állandó.
  • A kőszívű ember fiai

    A kőszívű ember fiai

    színmű két részben - Jókai Mór azonos című regénye alapján -
    Írta:
    Böhm György és Korcsmáros György
  • A krétakör-ítélet

    A krétakör-ítélet

    igazságkeresés két felvonásban - Bertolt Brecht nyomán, Eörsi István fordításának felhasználásávalEgy szétesett világban mindenki menekül, és menti, amit lehet.
    Aki megment egy gyermeket, a jövőt menti meg. Gruse Vachnadze nem mérlegeli, hogy a gyermek honnan jött, hogy milyen kockázatos őt bújtatni. Nem néz mást, csak az életet, s észre sem veszi, hogy a megpróbáltatások közt már anyaként néz a gyermekre.
    Mert nincs semmi, ami több erőt adhat a fájdalmak elviseléséhez, mint egy gyermek.
  • A kripli

     Martin McDonagh újra egy írországi, falusi környezetbe kalauzol minket, ahol az egymásra utaltság, a monotonitás és a kilátástalanság mételyezi a mindennapokat. Ebben a kis közösségben él egy testileg hátrányos helyzetű, árva kamasz fiú, akin mindenki csak élcelődik. Hiszen addig sem a saját elfuserált életükön kell gondolkodniuk, amíg rajta köszörülik a nyelvüket. Mindenki ezt az érzelmek eltakarására alkalmas védőmechanizmust működteti, nehogy sebezhetőnek tűnjön ebben a zord világban. Minden szereplő groteszk, olykor brutális módon fejezi ki magát, mégis valahol a mélyben ott húzódik a valódi szeretet. A ’30-as években játszódó történet idején a szigeten épp egy ál-dokumentumfilmet forgatnak. Ez a forgatás reményt ébreszt Csámpás Billyben, hogy van kiút a monoton és megaláztatásokkal teli életből. A világ kitágul ugyan számára, de ez a tapasztalat ráébreszti, hogy „sanyargatói” valójában az igazi és szerető családja; az élhetetlen sziget pedig minden nehézségével együtt az igazi otthona. 
  • A kripli

    A kripli

    Írország egyik isten háta mögötti szigetén él Billy, a kacskakezű, kacskalábú, apátlan-anyátlan árva, aki a falusiak gúnyáradata és kegyetlensége elől könyveibe és a tehenek fixírozásába menekül. Felcsillan a megváltás lehetősége: amerikai filmesek szállják meg a környéket és Billy új célja eljutni hozzájuk. Útja során azonban nem a jövő, hanem a múlt világosodik meg: hogyan is haltak meg a szülei…
  • A krokodilus

    A krokodilus

    Mi történik, ha valakit lenyel egy krokodil? Meghal, mondanák Önök. De mit mond Dosztojevszkij? Miután a pétervári csinovnyikot (ma úgy mondanánk: hivatalnokot), Ivan Matvejevicset egy hatalmas krokodil váratlanul lenyeli, nemhogy meghalna, de – a krokodil legnagyobb meglepetésre – kifejezetten örül új helyzetének. A fenevad gyomrából ugyanis világosságot és új eszméket hirdethet polgártársainak. „Elég csak elkülönülni valahol, vagy belekerülni egy krokodilba, máris megteremtődik az egész emberiség számára a paradicsomi lét lehetősége” – bölcselkedik Ivan Matvejevics, A krokodilus főhőse. Dosztojevszkij visszaemlékezései szerint a kisregényt egy valós esemény ihlette: egy német zoológus 1864-ben Szentpéterváron élő krokodilt mutogatott az egzotikus élményekre vágyó közönségnek pénzért. A különös, groteszk élmény hatására Dosztojevszkij fanyar, filozofikus humorú, abszurd történetet kerekített, amely leginkább Gogol pétervári történeteinek (mint például az Orr vagy a Köpönyeg) irodalmi hagyományából merített. Az orosz és egyúttal a világirodalom egyik legjelentősebb írója, Fjodor Dosztojevszkij elsősorban társadalmi, filozófiai és pszichológiai kérdéseket boncolgató, fajsúlyos regényeiről és elbeszéléseiről ismert. Ugyanakkor fennmaradt több szatirikus hangvételű, a 20. századi abszurd irodalmat megelőlegező írása is, melyek Dosztojevszkij alkotói vénájának, irodalmi tehetségének sokszínűségét bizonyítják. Ezek közé tartozik az 1865-ben A krokodilus címmel megjelent, úgynevezett „fantasztikus” kisregénye is, amely elmélyítette, ugyanakkor új formában jelenítette meg a kor művészetének egyik fontos motívumát, az emberi személyiség megkettőződésének problematikáját. A magyarországi ősbemutató rendezője, Valerij Fokin, a kortárs orosz színházi élet egyik kiemelkedő alkotója, aki egyúttal a moszkvai Mejerhold Kortárs Művészeti Központ alapítója, és jelenleg az egyik legjelentősebb orosz színház, a szentpétervári Alekszandrinszkij Színház vezetője. Számos művészeti díjjal elismert rendező munkásságában különös hangsúlyt kapnak Gogol, illetve Dosztojevszkij műveinek színpadi adaptációi, melyeket vállaltan Mejerhold színházi formanyelvének továbbgondolásával készít.
  • A kutya különös esete az éjszakában

    A kutya különös esete az éjszakában

    Christopher egy napon élettelenül találja Wellingtont, a szomszédék kutyáját. Wellingtont vasvillával ölték meg. Ráadásul a rendőrség azt hiszi, Christopher tette. Christopher ezért úgy dönt, nyomozásba kezd: hiszen napvilágra kell kerülnie, ki a brutális tettes.Csakhogy Christopher tizenöt éves. És egyedül még az utcájukon túl sem járt soha. A szálak viszont messzire vezetnek. Ahhoz, hogy a dolgok végére járjon, Christophernek meg haladnia saját magát, túl kell lépnie addigi életén. Ami nem könnyű. Christopher ugyanis autista.Vajon sikerül-e kiderítenie az igazságot? És mi történik, ha sokkal fájdalmasabb igazságokra bukkan?A Mark Haddon bestselleréből készült darabot a londoni Nemzeti Színház mutatta be először, az előadás rekordszámú, összesen 7 Olivier-díjat nyert el. Christopher izgalmas és megható története élmény lehet gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt.
  • A kutya vacsorája

    A kutya vacsorája

    A Kutya Vacsorája a magyar undergound muzsika egyik fényezetlen sarokköve. Varga Livius helyenként filozofikus máskor ironikus szövegei mellett a hazai alternatív muzsikusok supergroupja húzza a zenei stílusokon átívelő talpalávalót. A Kutya Vacsorája koncertjein a közönség belekóstolhat zenei flow élménybe, miközben a pszichológus- filozófus komédiás szembesít magunkkal; esendő fenségünkkel.