Kategória Rendezés
  • A kis herceg

    A kis herceg

    "Ezt a történetet is legszívesebben úgy kezdtem volna, mint egy tündérmesét, ilyesformán: "Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy kis herceg. Ez a kis herceg egy parányi bolygócskán lakott, amely alig volt nagyobb nála és nagyon szerette volna, ha van egy jó barátja..." Azoknak, akik értik az életet, ez így sokkal igazabbul hangzott volna... Hat esztendeje már, hogy kis barátom búcsút vett tőlem. Azért mesélek most róla, hogy nehogy elfelejtsem, mert szomorú dolog elfelejteni a barátunkat. Nem mindenkinek van barátja. S ki tudja, még utóbb belőlem is lehet olyan felnőttforma ember, akit nem érdekel már más, csak a számok... Igyekezni fogok tehát olyan részletesen felidézni mindent, amennyire csak lehet. Hogy sikerül-e, abban persze egyáltalán nem vagyok biztos. Ezt azonban meg kell bocsátanotok nekem, alighanem öregszem...”
  • A kis herceg

    A kis herceg

    Egy mozdulatnyi káosz tér meg a világba, egy imbolygó bolygó kifut a pályájáról és egy nem e világi teremtmény a Földre érkezik. Fájdalmasan szép ábrándozás az elveszett ártatlanságról, kígyókról, rózsákról, folyton eloltott és folyton meggyújtott lámpákról, vulkánokról, majomkenyérfáról - mozgással, zenével, vizuálisan felspannolva, úgy, ahogy eddig még nem láthattuk és nem hallhattuk."Mert jól csak a szívével lát az ember"A kis herceget Antoine de Saint-Exupéry a második világháború alatt írja, amelyben pilótaként maga is részt vállalt. Bár első pillantásra (és a házi olvasmány-lista sugallatára) gyermekkönyvnek tűnik, a felnőttekhez is jelentős mértékben szól...Az egyre inkább elidegenedő világban Saint- Exupéry úgy érezte, üzenete nem éri el máshogy a kortársait, csak ha a mindenkiben, feltételezhetően még élő, gyermekhez fordul.Ma azt kérdezzük ezzel a szöveggel: milyen mértékben sikerült megőriznünk magunkban a tisztaságot és a hitet? Mert e történet lényege valóban nem felnőttekhez szól – sokkal inkább a gyermekhez, amely a felnőttekben él és amelyet még nem emésztett föl a felnőttvilág. Legalábbis reméljük... 
  • A kisfiú meg az oroszlánok

    A kisfiú meg az oroszlánok

    Vannak a gyerekek – és vannak a felnőttek. 
    Van Peti – és van Apa. 
    Petiéknél, a kerti pajtában egy Bruckner Szigfrid nevű oroszlán lakik. 
    Apa szerint Petinek túl élénk a fantáziája.
    Vannak a felnőttek – és vannak a gyerekek.
    Viktor, az építész megismerkedik Petivel – és megismerkedik Bruckner Szigfriddel is.
    Aztán Apa úgy dönt, hogy a pajtát le kell bontani. És erre a feladatra Viktort kéri meg…
  • A kisfiú meg az oroszlánok

    A kisfiú meg az oroszlánok

    „Még nem volt szerencsénk…Bruckner Szigfrid vagyok, a szavannák ura, egyébként artista és főzsonglőr. Van szerencsém.”De Szigfrid csak a kiválasztottak előtt fedi fel kilétét. Látja Peti, a nagycsoportos óvodás, Viktor a Szigfrid lakhelyéül szolgáló pajta lebontásával megbízott jófej építész és annak titkos szerelme, Gabriella – de rejtve marad a fontoskodó rendőr, a házsártos cirkuszigazgató és a folyton rohanó Apa előtt. Hogy mindez megváltozzék és meséhez illőn, jó véget érjen, szükség lesz még a kisfiú betegségére, Szigfrid álhalálhírére, eltűnt nejének, Szilviának a megkerülésére, egy lebontási engedély megsemmisítésére, és egy öreg oroszlán cirkuszi búcsúföllépésére… A mese és a valóság elemeit ötvöző költői történet arra is int, hogy felnőttként se űzzük ki magunkból a gyermekkorunkat színező álmokat. 
  • A kiskakas gyémánt félkrajcárja

    A kiskakas gyémánt félkrajcárja

    a Görbetükör Színház  mesejátéka 
    Interaktív, zenés produkció. A színpadon megelevenedik az isztambuli palota környezete és hangulata. A szultán soha többet nem akarja hallani azt a történetet, amiben ő pórul jár. Ha ti segítetek a palota tömlöcéből kiszabadult öregembernek és a hastáncos lánynak, akkor végig hallgathatjátok a tiltott mesét, ami a kis kakasról és az őt megillető gyémánt félkrajcárról szól.  

  • A kislány és az oroszlánok

    A kislány és az oroszlánok

    a Színes Szilánkok Diákszínpad előadása Lázár Ervin A kisfiú és az oroszlánok c. regénye nyomán
  • A kíváncsi kiscsikó

    A kíváncsi kiscsikó

    Játék a hangokkal, mozgással, ritmusokkal
    A Mesebolt Bábszínház pöttömszínházi előadása

    "Kiscsikó, kiscsikó,
    Az én Ráróm hintaló.
    Felülök rá, hoppla-hó!
    Úgy repülünk, mint az álom
    Messzi hetedhét határon."
    (Palotay Gyöngyvér)
  • A kölcsönkért gyufa

    A kölcsönkért gyufa

    A XIX. századi Finnországban, a fejlődés sodrából kimaradt tanyavilágban és kisvárosban játszódó történet tele van olyan népi humorral, ami minket leginkább a székely vicceinkre emlékeztet.Elfogyott a gyufa a tanyán. Antti elballag a szomszéd tanyára, hogy kérjen gyufát.
    De hogy kerül Antti a városba? 
    És lehet, hogy elhajózott Amerikába? Gyufáért?
  • A kommunizmuz története elmebetegeknek

    A kommunizmuz története elmebetegeknek

    Balázs Zoltán chicagói rendezése Budapesten -  az előadás angol nyelven magyar felirattal látható  
    2016. március 16-án mutatták be Balázs Zoltán rendezésében Matei Vișniec A kommunizmus története elmebetegeknek című abszurdját a chicagói Trap Door Theatre-ben. A Maladype Színház művészeti vezetője az amerikai alkotóműhely alapító-igazgatójának, Beata Pilch meghívására érkezett a Szelek városába, ahol rendezését jelentős közönség- és szakmai érdeklődés kísérte. A chicagói Trap Door Theatre-ben bemutatott A kommunizmus története elmebetegeknek című előadás budapesti bemutatója június 8-án lesz a Budapesti Bábszínház nagyszínpadán. A magyarországi vendégjáték után az előadás továbbutazik a nagyszebeni SIBFEST Nemzetközi Színházi Fesztiválra, majd Nagybányán, Brassóban és Constanzán is bemutatkozik
    .A darabról:
    Jurij Petrovszkij fiatal szovjet író a szocializmus építéséről írt novelláiért és elbeszéléseiért megkapja az Állami Díjat, amelyet személyesen a dicső Sztálin elvtárs ad át neki. Az Írószövetség különleges feladatra szemeli ki: azzal bízza meg, hogy őrülteket részesítsen ideológiai kiképzésben, ezért rövid elbeszélésekben mondja el egy elmegyógyintézet ápoltjainak a kommunizmus történetét. Megbízói instrukciói szerint: "Vesse latba egész tehetségét és hazafiságát, hogy elmebetegeinket is táplálhassa a remény, melyet a Nagy Októberi Szocialista Forradalom gyújtott a világ dolgozóinak szívében..."
    A Trap Door Theatre-ről:
    Beata Pilch legfőbb küldetésének a kortárs európai művek bemutatását tartja. Színházára a tradíciók és a modern eszközök ötvözése jellemző, amellyel a mai modern társadalomban megjelenő abszurditást fejezi ki. A színház társulata 1994-ben hozta létre állandó játszóhelyét Chicagóban, ahol eddig több mint hetven előadásukat élvezhette az amerikai közönség.
  • A koncert, avagy semmi sem tökéletes

    A koncert, avagy semmi sem tökéletes

    Csakis a fiatalok. A világban, akármerre nézünk, háborúskodás: vallási türelmetlenség, terrorizmus, hitetlenség, gyűlölet – de itt, ahol élünk, Magyarországon, ahol több, mint fél évszázada béke van, mi sem tudunk meglenni egymással. Menthetetlen békétlenségünkkel csakis a fiatalok szakíthatnak, csak bennük bízhatunk hát. Ők vannak a színpadon – és sok-sok zene. EZEK A FIATALOKAz idősebb nemzedéknek sokat mond a fenti cím, a hatvanas években készült, és a fiatalok özönlöttek a moziba, hogy nemzedékük későbbi ikonjait nézzék-hallgassák. „Ezek a fiatalok” mindig vannak, Olt Tamás színész-rendező, ez alkalommal drámaíró történetének is ők a főhősei. A srácok, akik összebuherált hangszereiken keresik az akkordokat, és három akkorddal már lázasan próbálnak, számokat írnak, és persze mi másról álmodnak, mint hogy egyszer majd a színpadon… Olt történetében, mily meglepő, megjelennek a lányok is, akik szépek, fiatalok, és szerencsére zenélni is tudnak. Igaz, egyelőre „csak” klasszikus zenét, de a kantátától rövidebb az út a rockig, mint fordítva. A két csapat „véletlenül” találkozik, mit ad Isten, még a szerelem is felszikrázik, már csak egy kis csoda kéne, hogy megszülessen az a bizonyos nagybetűs Koncert.A csoda érdekében a szerző elindít egy harmadik szálat is, gengszterek, pisztolyok, zsarolás, átverés – mégiscsak a 21. században vagyunk…És a kaposvári színpadon megjelennek a fiatalok, azok például, akik most szerződtek a társulathoz, megszólal a zene, és a nézőtéren még azok is fiatalokká válnak, akik azt a bizonyos filmet látták egykor.Mi pedig örömmel nyugtázzuk, ezek a fiatalok a jövőt jelentik.