Kategória Rendezés
  • OT színműsora

    OT színműsora

    A Lorem Ipsum egy egyszerû szövegrészlete, szövegutánzata a betûszedõ és nyomdaiparnak. A Lorem Ipsum az 1500-as évek óta standard szövegrészletként szolgált az iparban; mikor egy ismeretlen nyomdász összeállította a betûkészletét és egy példa-könyvet vagy szöveget nyomott papírra, ezt használta. Nem csak 5 évszázadot élt túl, de az elektronikus betûkészleteknél is változatlanul megmaradt. Az 1960-as években népszerûsítették a Lorem Ipsum részleteket magukbafoglaló Letraset lapokkal, és legutóbb softwarekkel mint például az Aldus Pagemaker. Miért használjuk? Ez egy régóta elfogadott tény, miszerint egy olvasót zavarja az olvasható szöveg miközben a szöveg elrendezését nézi. A Lorem Ipsum használatának lényege, hogy többé-kevésbé rendezettebb betûket tartalmaz, ellentétben a Tartalom helye, Tartalom helye-féle megoldással. Sok desktop szerkesztõ és weboldal szerkesztõ használja a Lorem Ipsum-ot mint alapbeállítású szövegmodellt, és egy keresés a lorem ipsum-ra sok félkész weboldalt fog eredményezni.
  • OT TESZT előadása - fűvészkert

    OT TESZT előadása - fűvészkert

    A Lorem Ipsum egy egyszerû szövegrészlete, szövegutánzata a betûszedõ és nyomdaiparnak. A Lorem Ipsum az 1500-as évek óta standard szövegrészletként szolgált az iparban; mikor egy ismeretlen nyomdász összeállította a betûkészletét és egy példa-könyvet vagy szöveget nyomott papírra, ezt használta. Nem csak 5 évszázadot élt túl, de az elektronikus betûkészleteknél is változatlanul megmaradt. Az 1960-as években népszerûsítették a Lorem Ipsum részleteket magukbafoglaló Letraset lapokkal, és legutóbb softwarekkel mint például az Aldus Pagemaker. Miért használjuk? Ez egy régóta elfogadott tény, miszerint egy olvasót zavarja az olvasható szöveg miközben a szöveg elrendezését nézi. A Lorem Ipsum használatának lényege, hogy többé-kevésbé rendezettebb betûket tartalmaz, ellentétben a Tartalom helye, Tartalom helye-féle megoldással. Sok desktop szerkesztõ és weboldal szerkesztõ használja a Lorem Ipsum-ot mint alapbeállítású szövegmodellt, és egy keresés a lorem ipsum-ra sok félkész weboldalt fog eredményezni.
  • Othello

     Jago meggyőzte Othellót, hogy Desdemona hűtlen; volt-nincs, elveszett.
    Othello féltékeny, mint egy vadállat. Nincs más: a jót el kell választani a rossztól, a testet a lélektől. Vad, rémes tett, barbár, bűnös és fölösleges; értelmünk visszahőköl tőle. És mit tesz a szívünk? Veri hozzá a tamtamot.
  • Othello

    Othello

    Othello, Velence fekete tábornoka éjjel titokban megszökteti és feleségül veszi a város egyik előkelő családjának egyetlen lányát, az „angyali” Desdemonát. A kirobbanó botrányt váratlan esemény odázza el – a török flotta százegynéhány hajóval megtámadja a velencei fennhatóság alatt álló Ciprus szigetét. Othellónak azonnal indulnia kell, útjára elkíséri egyéjszakás új asszonya is. A „világpolitika” talán megoldaná a családi drámát – ám van egy mellékszál: egy féltékenységből, sértett önérzetből, bosszúvágyból szőtt sátáni történet. Hadsegédje, Jago helyett a mór egy fiatal firenzei nemest, Cassiót lépteti elő hadnagyává – vérig sértve ezáltal korábbi hűséges hívét, bizalmasát, akit még Desdemona megszöktetésének tervébe is beavatott. E bosszú története a darab – három tragikus éjszaka.
  • Othello

    Othello

    a RÉV Színház és a KB35 Inárcs koprodukciója(William Shakespeare Othello című drámája és Márton László fordítása alapján)
    “JAGO: Láthatsz sok görnyedő hülyét, ki kedvét leli a nyomorult szolgaságban, s ha megvénül, kirúgják. Korbácsot a becsületes baromnak! És vannak olyanok is, akik színlelik a hűséget a főnökhöz, jól meghíznak a zsírján, és ha már vastagra bélelték kabátjukat, maguk urai lesznek; s igazuk van! Ilyennek vallom jómagamat is. Csak a látszat visz saját célom felé!”
    A vidéki független szféra két képviselője, a KB35 Inárcs és a győri RÉV Színházi és Nevelési Társulat koprodukciójában, William Shakespeare Othellójával olyan témákat érintenek, mint a xenofóbia, manipuláció vagy a családon belüli erőszak. A két csoport története jó pár helyen keresztezte egymást, legyen szó Balassagyarmatról, Inárcsról vagy épp a MU Színházról, ahol első közös bemutatójukra készülnek. 

    Othello idegen. Mert idegenként gondolnak rá, mert gyűlölik, mert félnek tőle. 
    Desdemona lázad. A rendszer, az apja, a kérők ellen. 
    Rodrigo fizet. Jagonak, mindenért, az életével. 
    Cassio bohém. Iszik, mulat, öl. 
    Emilia szeret. Egy férfit, egy másikat, az életét. 
    Brabantio átkoz. A lányát, az idegent, a létet.  
    Jago tervez. Bosszút, Othello ellen. 
  • Othello, a néger mór

    Shakespeare hazájában az Othellót tartják legtökéletesebb tragédiájának, s ha alkotásai közül egyiknek vagy másiknak oda kell ítélni az elsőség pálmáját, bizonyára Anglián kívül is sokan lesznek, kik a mély tragikum, a szenvedély megrázó hangjai, a jellemzés igaz volta mellett a világos és meggyőző indoklásért, a fokozatosan és kitérés nélkül haladó cselekményért, az egységes, minden ízében szorosan összeillő szerkezetért az Othellóban csodálják a nagy költő legtökéletesebb alkotását. Színpadon soha sem téveszti el megrendítő hatását, és a legnagyobb tragikus színészek, Burbage-től egész a korunkbeli kiváló Shakespeare-tolmácsokig, Othello szerepében aratták legfényesebb diadalaikat. A legnagyobb magyar tragikus költőnek, Katonának, színészkorában Othello volt legkedvesebb szerepe. A kecskeméti Katonában Zayzon Zsolt játssza a többszörös diadalt aratott mórt, Rusznyák Gábor rendezésében.
  • Otthon

    Otthon

    Az előadás központi témája az otthontalanság érzetének tragédiájában áll. Egy átlagos család, nem hétköznapi sorsa tárul elénk; a dráma fő témája emberi létünk, vagyis önmagunk keresése mellett az egyetemes elvágyódás. A produkció merít a mitológiából, kiemeli és újrafogalmazza a tékozló fiú esetét, mához közelíti a történetet, élve a félreértések adta lehetőségekkel és ennek a témának a hangsúlyos és értelmezhető kibontásával. Mit jelent számunkra az „otthon” fogalma? Lehet-e vonzalom esetleg szerelem idegennek hitt emberek között akik, amúgy testvérek? Mit ér egy anya élete, ha már nem ismeri fel egyszülött fiát? Hogyan érthető félre az aggódó szeretetteljes mozdulat vagy értelmezhető át a testvéri figyelem egy vonzalmat keltő pillantássá? Mi a különbség mozdulat, a mögötte lévő szándék és a feltételezett szándék között? Félreértés a félreértésben, színház a színházban. Ezt kívánja az előadás egy sajátos formanyelv segítségével megmutatni, mégpedig a kortárs-, kontakt- és néptánc mozgásvilága, ezek stiláris ötvözésének segítségével arra törekedve, hogy az alkotás személyes jellege hangsúlyosabban, kiemeltebben előtérbe kerüljön.
  • OUT! - az internet fogságában

    Vicky nemrég iskolát váltott Németországban. Új osztályában a szókimondó lány magabiztosan lép fel, ami többször feszültséget szül. Osztálytársai megpróbálják Vicky-t arra kényszeríteni, hogy betagozódjon az osztály hierarchiájába. Ennek következtében elindul egy erőszakból, kiszolgáltatottságból és kirekesztésből álló ördögi kör, mely az új lány helyzetének teljes ellehetetlenüléséhez vezet. Vicky nővére Magyarországon él. Célja, hogy a húgát kisegítse a reménytelen élethelyzetéből, és ehhez születik egy terve.Az előadás tudatosítani szeretné a diákokban, hogy hogyan és miért indul el a zaklatás folyamata, és hogy az internetnek ebben milyen erős gerjesztő szerepe.
  • Outbreak

    Veszély, melyben a test önmagát fedi fel. Bátorság, melyben a test őszinte értékeit vizsgáljuk.
    A testre, mint metaforára kell tekintenünk.
    A test teljes, de mégis folyamatosan szétszakított, önmagából kitört állapotát láthatjuk.
    A test nem személyesít meg, nem eszköze az imitációnak és a kinyilvánításnak. Névtelen.
  • Outlét

    Outlét

    Mottó:
    Nem mindegy, hogy honnan startolsz. Azt mondják, az embernek mindig van választása. Nekem nem volt.

    Az alkotók gondolatai:
    "Outlét... Átvilágítani az emlékeken, helyére tenni a múltat, áttetszővé és átjárhatóvá tenni a jelent, hazavinni magunkat önmagunk legmélyére. Úgy gondoljuk, hogy van egy pont: átjáró álom és ébrenlét között, ahol találkozni tudunk önmagunk legelemibb energiáival... különös mélytengeri állapot ez, víztömegek alatti világ, ahol legféltettebb gondolataink és érzéseink kapnak helyet, ülepednek le - egyik réteg a másik után, egyik álom a másik után. Ezeket a rétegeket próbáljuk meg felfejteni, és képekben megfogalmazni: egyfajta "személyes kódrendszer" felállításáról van szó, amelyben a nézőkre az asszociációkon keresztüli "kódfejtés" expedíciós feladata hárul. Csángógésa, pszihedelikus szerelem, pom-pom-pionír."
    Az önéletrajzi ihletésű előadás a két, a Marosvásárhelyi Színművészeti Egyetemen végzett és a temesvári Csiky Gergely Színházban korábban többször együtt játszó színésznő személyes gondolatain keresztül szól gyökereik kereséséről, lehetséges megerősítésérő, nőiségről és a szavak teremtő erejéről. A hol különváló, hol periodikusan összefonódó életutak kapcsán nem csupán saját magukat, hanem a velük együtt és körülöttük formálódó környezetet is vizsgálják.
    Az összművészeti (szöveg, mozgás, animáció, videó-projekció, zene, ének) előadás különleges vizuális látványvilággal bír, Szilágyi Ágota és Tankó Erika "mélytengeri léthez" illeszkedő jelmezeit Szőllősy Attila egyedi, LED technológiával kidolgozott fényterve teszi különlegessé.
  • OUTSIDE

    OUTSIDE

     OUTSIDE, vagyis kívül. Ez a címe a MU Terminál új előadásának. Jelenlegi életünkben a néző kívül rekedt a színházon, az előadóművész pedig partra vetett bálnaként próbálja jelezni felé, hogy még életben van. Az online előadások koreográfusa filmrendezővé, a táncos filmszínésszé, a színházi látogató TV nézővé válik. Fejes Ádám rendezése úgy mesél az elveszettségről, hogy a szó szoros értelmében ott játszódik, ahová nézői száműzve lettek: a színházon kívül. Légy részese te is ennek a rendhagyó találkozásnak! 
  • Óvárosi Szent László Napok

    Óvárosi Szent László Napok

    Óvárosi Szent László Napok - 2017. június 23-24. péntek-szombatA Barátság Kulturális Központ és a százhalombattai civil szervezetek együttműködésében nagyszabású programsorozat kerül megrendezésre a Szent László-emlékév alkalmából.Időpont: 2017. június 23. péntek, 17:00
    Helyszín: Százhalombatta Óváros ÓVÁROSI KULTURÁLIS NAPOKA hagyományos Szent László napi búcsú alkalmából újra megelevenítjük az Óvároshoz kötődő kulturális eseményeket. A népi irodalmi és zenés-táncos produkciók mellett napjaink szórakoztató műfajai is helyet kapnak a programok között, valamint családi-és sport programok, gyermekműsorok teszik teljessé a kínálatot. június 23. péntek17.00 „A mi óvárosunk” – fotó- és rajzkiállítás megnyitó
    18.00   Zenálkó Gála helyi tehetséges gyermekek műsora
    19.00   Hamvadó cigarettavég – a Magyarországi Szerb Színház előadása
    21.00   Óvárosi mozi Dubecz Tivi bácsival június 24. szombatdélelőtti családi- és sport programok:
    óvárosi futás, óvárosi Foci kupa, Pitypangos Óvoda családi programjadélutáni családi -és közösségi programok:
    meseudvar, kézműves foglalkozások, népi játékok, főzőverseny, nemzetiségi udvarszínpadi műsorok:
    15.00   „Minden, ami Mezőföld” – a Forr-Más Hagyományőrző Együttes és vendégeinek műsora
    16.15   Guca Partyzans Brass Band koncert
    18.00   Rozbora Ádám Quartett koncert
    19.00   „Szereted-e még" – összeállítás Cserháti Zsuzsa, Máté Péter, Szécsi Pál és Domján Edit dalaiból Váradi Eszter Sára és Keller János előadásában
    20.00   Stereo Swing feat Szűcs Gabi koncert
    22.00   Utcabál
  • Overdose

    Overdose

    Nincs identitást adó közösség. Nincs út a transzcendenshez. Nincs megváltás. Pótszerek vannak. A kielégíthetetlen üresség luxus-arzenálja. Miniatürizált virtuális menny.                                                           
    "A nyomás kollektív, a deformáció egyéni: egyeseket emelnek a rudak, másokat összenyomnak, megszabják az utat, limitálják a szabadsági fokot. A filmszerűség, a képek és átállások fegyelmezett váltakozása és Kunert Péter lebegős, technokrata-animál zenéje egy nyomasztó, monokróm, mégis izgalmas világ illúzióját hozza, ahol a csoportdinamika élőbbnek hat, mint maguk a figurák." Gálla Nóra, Ellenfény Online
  • Óz

    Óz

    Kansas szürke. Dorka elvágyódik. A bádogember igazi szívet akar, a madárijesztő eszet, az oroszlán pedig bátorságot. Ja, Óz meg hatalmas. Gondolod először. Aztán kiderül, hogy az otthon hiányzik, a szív, az ész és a bátorság viszont nem. És hogy Óz sem az, akinek hisszük. Most akkor ez hogy van? Oké, kezdjük elölről.
    Kansas szürke. Dorka elvágyódik. Felrepíti egy forgószél… elkezd haza vágyódni, elindul a vágyak Sárga útján Smaragdvárosba, és találkozik néhány baráttal, akikre mindig is vágyott, és akik szintén mind vágynak valamire. Például Dorkára, aki mindjárt újra hazarepül… Most akkor ez hogy van? Oké, kezdjük elölről...