Kategória Rendezés
  • Micimackó

    Micimackó

    Micimackó története talán 1921 augusztusában kezdődött, amikor A. A. Milne fiának, Christophernek a születésnapjára egy játékmackót ajándékozott, mely után karácsonyi ajándékként következett Füles, majd Malacka. Kanga és Zsebibaba később lettek a gyerekszoba lakói. Milne egy estimese-sorozatot kezdett írni, ahol a történetek fiának és plüssállatainak kalandjairól szóltak. A történet szerint régen, valamikor az ősidőkben, de legalábbis múlt péntek előtt, Micimackó erdőben élt, saját kunyhójában. A Száz holdas pagony lakói még: a fontoskodó Nyuszi, a tudálékos Bagoly, a félénk Malacka, a sértődős kengurumama, Kanga a kicsinyével, Zsebibabával, no meg a vidám Tigris, és persze mindnyájuk szeretett gazdája – Micimackó legjobb barátja – Róbert Gida. Ebben az erdőben mindig történik valami mulatságos vagy izgalmas esemény. Micimackó háborúságba keveredik a méhekkel, elefántfogásra indul barátjával, Malackával, s hőstetteiket zengő versekben énekli meg. Sokszor bajba is keveredik, lévén Csekélyértelmű Medvebocs, de Róbert Gida, aki már nagy és okos – hatéves –, mindig mindent rendbe hoz.A darab humora a helyzetekből, a sajátos gyermeki logikából és a szereplők beszédéből fakad. A gyermeki logika is gyakran mosolyt kelt. A nyelvi humor nagyrészt a zseniális fordító, Karinthy Frigyes leleményének köszönhető.Rendkívül mulatságos, hogy az állatkák a felnőttek beszédfordulatait, érdekes/értelmetlen kifejezéseit szövik társalgásukba, gyakran anélkül, hogy jelentésükkel tisztában lennének. Vagy a maguk nyelvére fordítják le az érthetetlen kifejezéseket, s így lesz felfedezésből tejfelezés. Udvariasságból érdeklődnek egymás hogyléte iránt, s különösen Bagoly beszél gyakran az angolok kedvenc témájáról, az időjárásról. Bár az epizódoknak a középpontjában Micimackó áll, a néző érzi, hogy a szereplők Róbert Gida képzelet- és érzelemvilágát testesítik meg.
  • Micimackó

    Micimackó

    A Mandala Dalszínház „Micimackó” feldolgozása A.A.Milne négy eredeti történetét dolgozza fel a színpadon. Látványos, meseszép díszletekben, klasszikus rendezői felfogásban, színes, ötletes jelmezekben varázsolják elénk Micimackó és barátainak e néhány kedves, bájos történetét a Mandala Dalszínház színészei. Láthatjuk a mindig mézre éhes Micimackó kalandjait a méhekkel, kacaghatunk „Póruljárt Péter”, azaz Malacka fürdetésén, együtt kutathatjuk fel Füles elveszett farkát, s a végén folyton búslakodó és mélázó barátunk születésnapját is megünnepelhetjük. A történet meséjét jól ismert dalok színesítik. Az előadást jó szívvel ajánljuk óvodásoknak, 1-6. osztályos általános iskolai korosztálynak, de biztosak vagyunk benne, hogy a pedagógusoknak és a szülőknek, nagyszülőknek sem fog csalódást okozni!
  • Micsoda cirkusz

    Micsoda cirkusz

    Szórakoztató, interaktív, színházi este minden korosztálynak!Minden a pillanat műve, a közönség instruálhatja a szereplőket, megadhatja a szituációkat! Gyere velünk játszani!
  • Micsoda társaság!

    Micsoda társaság!

    A 2007-ben elhunyt Kossuth-díjas, és osztrák posztumusz lovagkereszttel kitüntetett erdélyi író történeteinek vidámsága nem felszínességből fakad, humora mélyről, az alapos ismeretek ellenére meglévő szeretetből táplálkozik. A családi regénysorozat, mely a gyakorló szülőknek és a felnövekvő ifjúságnak is fontos, a kalandok vidámsága mellett az emberi természet mélyét is feltárja és benne azokat a dolgokat, amik összetartanak egy családot.
  • Midőn halni készült

    Midőn halni készült

    A darab Janus Pannonius utolsó, elképzelt óráit vetíti a néző elé. A nagybeteg költő Medvegrádban haldoklik, menekülés közben. Legyöngülve, az őt gondozó cselédbe vizionálja ifjúságát, illetve férfikorát. A mű középpontjában mégis Mátyás király és Janus Pannonius püspök, kancellár küzdelme áll.
  • Migránsoook

    Migránsoook

    MIGRÁNSOOOOK
    - avagy túlsúlyban a bárkánk -
    Vișniec zárt jelenetekben ábrázolja életünk kulturális, etnikai, politikai, eszmei túlterheltségének körvonalait. Ez a történet egyszerre szól a világ állampolgárairól és otthonukat vesztett individuumokról, egyszóval egy országról, melynek határai egész földünkre kiterjednek. A történetfüzérek csomópontjában az otthon szó átlényegül, ezáltal az elidegenedés és a társadalmi széthullás kényelmes megszokottságba mosódik; miközben minden, ami a valóságot közölné, sorsunk groteszk átirataként vezeti a tekintetet.
    „Egy globalizált világban mi mindannyian migránsok, de nem bevándorlók vagyunk. Tud követni?” Kérdi az agytornász, miközben szavait laza egymásutánban dobálja a politikai korrektség mentsvárának dísztermébe. A történetmozaik ezen része a szavak erejéről beszél, amelyek készek elrejteni a tapasztalati világunk csontig hatoló igazságát. Ám ezen szilánkok összeállásának fényében, a csempészek, emberárusok és embermaradványok, a migránsok és „otthon lakók” tettei oszlásnak indítják a beszédből kiépülő ködöt. Végül marad a szétroncsolt Unió gazdateste, amiben a szilárdan álló, realitásból megszülető bizonyosság kimért növekedésnek indulhat. 
    Ez az előadás letisztult formában szembesít a minden nap megélt vagy éppen eltaszított jelenünk kérdéseivel, melyeknek fizikai mélységét egy különlegesen kiépülő és folyamatosan átalakuló tér biztosítja.
  • Miközben ezt a címet olvassák, mi magukról beszélünk

    Miközben ezt a címet olvassák, mi magukról beszélünk

    Dokumentarista előadásunk kiindulópontja egy Békés András által rendezett, 1969-es színészvizsga, amely Peter Handke Közönséggyalázás című színpadi szövegéből készült. A hatvannyolcas szellemiséget magán viselő mű alaphelyzete az, hogy a játszók, azaz a színészek civil minőségben felmennek a színpadra, és közlik a nézőkkel, hogy itt most nem lesz színjáték, nem fogják őket szórakózatni, helyette ők, a nézőközönség lesznek a téma – mindeközben megszólalásaikkal sorra megkérdőjelezik a klasszikus, polgári színjátszás alapvetéseit. 1969-ben, az Ódry Színpadon félbeszakadt az előadás, mivel Ádám Ottó, a tanszékvezető kivonult a teremből, kifejezve ezzel nemtetszését – ma már nehezen tudjuk elképzelni, hogy mekkora súlya volt ennek: a színészek először azt hitték, ki vannak rúgva, viszlát Főiskola, viszlát pálya, belőlük már sosem lesz színész. Ez volt a harmadéves, első Ódry Színpadon játszott vizsgájuk, amellyel tulajdonképpen először mutatkoztak be a nagyobb nyilvánosság előtt. Az első gyakorlati évben, amikor már mindenki a szerződése miatt aggódott. 
    Az eset kapcsán készítünk előadást, amelyhez megkérdeztük az érintetteket: mindenki másképp emlékszik, és a különböző történetek mögött emberi sorsok mutatkoznak meg. Az esemény feldolgozásán túl az elhangzottakat megpróbáljuk konkrétan is magunkra, a saját helyzetünkre vonatkoztatni. Az előadás résztvevői mind a Színház- és Filmművészeti Egyetem jelenlegi vagy nemrég végzett hallgatói. Pályakezdők. 
    Hogyan élték meg a színészhallgatók, hogy hirtelen egy formabontó színházi akció közepében találták magukat? Mennyire azonosultak a hatvannyolcas szellemiséggel? Mi állt Ádám Ottó kivonulásának hátterében? Mi volt a Színművészeti Főiskola státusza akkoriban, és mi ma? Hogyan változtak az elmúlt ötven évben az elhelyezkedési statisztikák? Mit jelent pályakezdőnek lenni? Milyen munkalehetőségei vannak egy színésznek? Hogyan zajlik egy reklám-casting? Hogyan viszonyulnak a színháztörténethez a mai fiatalok? Lehetséges-e egyáltalán a párbeszéd a generációk között? Vagy egyszerűen csak egymás között?
  • Mikrokozmosz

    Mikrokozmosz

    zenés mesejáték 6 éves kortólVan kezem, lábam. Van hangom, tudok beszélni. Én én vagyok, te pedig te vagy. De ki is vagyok én? És ki vagy te? Milyenek a fiúk? És milyenek a lányok? A fiúk mindig rosszak, a lányok mindig jók? És miért ilyenek vagy olyanok? És milyen az, ha kistestvérünk lesz? Mi lesz anyu szeretetével? Elveszi, és a kistestvérnek adja? Vagy megsokszorozza és csak több lesz belőle? De szeretem én azt a másikat? És milyen az, ha nyaralunk vagy kirándulunk? Rengeteg kérdés, de hol van rá a válasz?Előadásunkban Bartók Béla Gyermekdalok és Mikrokozmosz című műveinek újragondolt részleteivel,valamint kortárs költők gyerekverseivel keressük a kérdésekre a lehetséges válaszokat, ismerkedünk a világgal és kicsit önmagunkkal.
  • Mikszáth különös házasságai

    Mikszáth különös házasságai

    Mikszáth Kálmán 1910-ben halt meg. Felesége, Mauks Ilona, 1922-ben publikálta emlékiratait. Ezek a tények. E színdarab szerzője azonban előre megfontolt aljas szándékkal hamisít, ami az évszámokat illeti. Nála akkor kezdi írni Mikszáthné az emlékiratait, amikor Mikszáth még él. Csak így születhetett olyan helyzet – a darab alapszituációja -, hogy miközben a hitves fogalmazgatja memoárjait, egyúttal meg is tárgyalja urával a leírtakat és tanácsokat kér. Mikszáth mindent dühödten korrigál, állandóan belebeszél felesége emlékirataiba. Közben újraélnek régi epizódokat, sőt elképzelnek jövendőbelieket is. Ahogy vitatkoznak a kétféleképpen rögződött emlékeken zsörtölődve kiigazítják egymást: a felidézett múlt kettős fénytörésében kibontakozik egy harmadik változat, a nézőé, aki a tények pedantériája helyett a tények költészetét kapja. A tények költészete pedig – a valóság.
  • Mikulásnapi családi koncert

    Mikulásnapi családi koncert

    Az 1976-ban alakult legendás Bojtorján Együttes gitárosa, énekese, dalszerzője,
    Pomázi Zoltán 1999-ben hozta létre az Új Bojtorján nevű formációt, melynek tagjai azóta is töretlen lelkesedéssel zenélnek kicsiknek és nagyoknak egyaránt.Ezúttal – a százhalombattai közönségnek – mindazon dalok kerülnek előadásra, amelyek az együttes két karácsonyi lemezén hallhatóak.
    Klasszikus és népi karácsonyi énekek, téli hangulatú dalok és Bojtorján slágerek szerepelnek a műsorban.
  • Mikve

    Mikve

    A mikve rituális fürdő, ahol az ortodox zsidó nők megmerítkeznek, és ezáltal megtisztulva térnek vissza otthonukba, hogy teljesítsék házastársi kötelességüket. Ám a darabbéli asszonyok, miközben testileg lemeztelenednek egymás előtt, lelkük titkait gondosan próbálják megóvni. Hiszen kell-e, lehetséges-e megkérdőjeleznünk alapértékeket, alapigazságokat, ha mindenki más hisz bennük?De ha a hit nevében éppen magáról az emberről, az emberségről feledkezünk meg? És egyáltalán létezik olyan ember, akinek minden tette, minden tulajdonsága, minden gondolata megfelel az elvárásoknak? Ha másokat megbélyegzünk, azzal el tudjuk magunkról terelni a figyelmet?Lehetséges-e, kell-e, merünk-e lázadni a normák ellen, ha a közösséghez való tartozásunk éppen attól függ, betartjuk-e annak szabályait? Egy közösséget valóban csak a vakhit és mások kirekesztése tud összetartani és erőssé tenni? Téthelyzetben a félelem, a szabálykövetés, a megfelelni vágyás, vagy emberségünk, igazságérzetünk erősebb?Hadar Galron színdarabja a humánum és a szabadságvágy drámája.
  • Mikve

    Mikve

    Crnkovity Gabriella, Miki
    Michaela. Jobban szereti, ha Mikinek szólítják. A vallásosság távol áll tőle, azt is mondhatnánk, hogy anti-ortodox. Énekesnő. Szabad gondolkodású, ami a beszédében és a viselkedésében egyaránt megmutatkozik. Nem tűri a korlátokat, a szabályokat, a törvényeket. Azt cselekszi, amit a szíve diktál. A szerelméért viszont bármire képes. Így kerül a mikvébe. Szereti a férjét, aki nemrég rákattant erre az ortodox dologra és nem hajlandó vele lefeküdni, amíg Miki meg nem tisztul....
  • Mikve

    Mikve

    Hadar Galron Mikve című színműve nyolc nő mélyen őrzött titkokkal, félelmekkel és vágyakkal terhelt sorsát tárja elénk egyfelől drámai nyíltsággal, bátorsággal, másfelől szívbéli empátiával és humorral.A különböző problémával küzdő szereplők közül mindenki találhat magának valakit, akivel titkon egy kicsit azonosulni tud, és hazafelé felteheti magának a kérdést: Tovább hazudunk-e másoknak, és legfájóbb módon önmagunknak, vagy merünk-e igazat mondani, merünk-e még a halál előtt legalább egyszer ÉLNI, bátrak lenni, akár egy nehezebb, de mindenképpen tisztább, teljesebb, szabadabb élet árán is?