Kategória Rendezés
  • Kisherceg

    Kisherceg

    a Görbetükör Színház mesejátéka - a Kisherceg klasszikus története, sok zenével.
  • Kismama-kaland – 280 nap alatt a pocak körül

    Kismama-kaland – 280 nap alatt a pocak körül

    Éled az életed, ha minden jól megy, boldogan. Hisz számodra oly sok kedves ember vesz körül: a szerető párod, család, barátok, jól megy a munka, bulizni jársz, házat, jövőt építesz, saját családot tervezel… Ám egyetlen teszt és két kicsi csík mégis megváltoztat mindent! Elindul egy „utazás”, és amíg pociból pocak lesz, kiderül, hogy eddig maximum nyolcszög volt az a bizonyos kereknek hitt Élet, mert teljes egésszé csak most, a Pocaklakóval válhat, aki ugyan még úton, de máris nagyon jelen van. Egy csoda készülődik ott bent. Egy kis lélek szülőket választott magának, és 9 hónapot ad a felkészülésre. 280 nap… Egyszerre tűnik kivárhatatlanul soknak és ijesztően kevésnek. 280 nap, amibe belesűrűsödik egy féléletnyi hányinger és uborka-fagyi-kombó, tengernyi boldogság és egy sivatagnyi kétség, nevetés, sírás, sírvanevetés – egy új élet alakul, és nem csak a pocakban…habár minden akörül forog.Kutatások igazolják, hogy az embernek vannak emlékei magzati időből, a születés pedig egy életre meghatározó élmény lehet. Így a várandósság, a születésre való felkészülés olyan téma, ami minden korosztályt érint és érdekel. Ezért ihlette az előadást ez a roppant fontos és izgalmas időszak, melynek hétköznapi valóságáról talán méltatlanul kevés színpadi mű szól.
    Most Krajcsi Nikolett mesél valós idejű, megélt és összegyűjtött kismamaélményekről, mely mindenkinél más ugyan, mégis minden Kismama és Kispapa önmagára ismerhet az olykor mulatságos, olykor megható történetekben.
  • Kispad

    Kispad

    A Kispad egy 2 órás színházi nevelési program, amely egy 40 perces monodrámából és azt azt előkészítő, illetve feldolgozó foglalkozásból áll.Egy parkban babakocsit tologatva sétál egy férfi, majd megpihen egy padon. Eszik, újságot olvas, mesél az alvó csecsemőnek. Olyan dolgokról, amik vele történtek és olyanokról, amikről hallott. A történetein keresztül kerülünk egyre közelebb ahhoz a világhoz, amelyben él, azokhoz a problémákhoz, amelyekkel küzd. A dráma a csecsemő sorsáról szól, mi lesz egy emberrel, aki éppen ebbe a világba született.A Kispad olyan narratívákat hoz játékba, amikkel diákként és felnőttként nap mint nap kikerülhetetlenül találkozunk a buszon, a rádióban, az interneten…és egyre élesebben határozzák meg az életünket. A történetek szereplői bankárok, politikusok, cigányok és bevándorlók, a narratívák pedig újra és újra azt a kérdést vetik fel, hogy mennyire határozzák meg gondolkodásunkat a közbeszéd fordulatai, a gyakran ismételt történetek.A Kispad szerzője és rendezője Chris Cooper, a nemzetközileg elismert brit színházi nevelési szakember, a birminghami Big Brum társulat művészeti vezetője.
  • Kispolgári nász

    Kispolgári nász

    A cservenkai Stevan Sremac Színház vendégjátéka
  • Kiss Ádám a nagyvilágban: 80 perc alatt a föld körül

    Kiss Ádám a nagyvilágban: 80 perc alatt a föld körül

    Kiss Ádám önálló estjeAz elmúlt években rengeteg helyen járt a világban, ha nem fellépés, akkor forgatás céljából, egyszer még az is előfordult, hogy magánúton. Sok ország és nép kultúrájába nyert betekintést, és bizony csuda dolgokat látott, fantasztikus emberekkel ismerkedett meg a napsütötte Romániától a ködös Californiáig. De hagyott ő is bőven nyomot az emlékezetükben.Kissádám a nagyvilágban!
  • Kisvakond

    Kisvakond

    Kicsimadár éhes, természetesen Kisvakond és barátai izibe segítségére sietnek. Csak egy gond: mit is eszik egy kicsimadár?Kiderül ez is, mint oly sok minden más. De nem csak kiderül, hanem a bátor és vállalkozókedvű kisgyerekek és nagy gyerekek is megetethetik majd kicsimadarat, feltéve, ha felkészülnek.
  • Kitolás

     Apának lenni nem könnyű. Sőt elképesztően nehéz. Főleg, mert senki nem mondta el, hogyan kell csinálni. Mostanáig!
    Ebben az apanevelő előadásban szó lesz a terhesség különböző fázisairól, a magzattelepátiás kommunikációról, a babakocsivásárlás traumáiról, levakarhatatlan nőrokonokról, a szabadban szoptatás férfiakra gyakorolt hatásairól, a játszótér szellemeiről és a nagy mennyiségben hallgatott Gryllus Vilmos dalok mentálhigiénés következményeiről.
    Válaszokat, persze, én sem tudok. De azért elmondom a frankót. Vagy legalább, hogy velem hogy történt minden.
    Addig is vigyázz! Az ellenség sohasem alszik. Se képletesen, se szó szerint. 
  • Kiválasztottak

    Kiválasztottak

    Mit tennél, ha egyik napról a másikra eltűnnének a zsidók? Mind egy szálig, kivétel nélkül! Előjel, magyarázat, jótanács és (persze, mivel zsidók) pénz nélkül marad a világ.
    Mihez kezdjenek most a neonácik? Kit utáljanak? Mihez kezdjenek a zsidó (vagyis bármely) színház alkalmazottjai? Honnan szerezzenek pénzt? Mihez kezdjen a Kereskedelmi Világbank? Mármint… lesz-e ott egyáltalán valaki?
    A Gólem Színház kabaréja a zsidókról fog szólni. Vagyis a zsidók hiányáról. Mi, itt a Gólemben nagyon szeretünk zsidózni. Az egész ország szeret zsidózni. De hogy lehet zsidózni, ha nincsenek zsidók?
    Mert zsidózás lesz, mint egy rendes kabaréban. Élő zene, dalbetét lesz, mint egy rendes kabaréban. Vicces jelenetek lesznek, mint egy rendes kabaréban. Nyílt őszinteség, burkolt őszinteség lesz, mint egy rendes kabaréban. Egy dolog nem lesz, ami egy rendes kabaréban mindig van: zsidók. Mert, ugye, eltűnnek… Most mihez kezdjen a világ?
  • Kivettem a fejemből egy gömböt

    Kivettem a fejemből egy gömböt

    Abszurd zenés kabaré Danyiil Harmsz írásaiból. 
    "Meglepő dolog történt velem: egyszer csak nem jutott eszembe, mi jön előbb, a 7 vagy a 8. Átmentem a szomszédokhoz, és megkérdeztem, mit gondolnak ennek kapcsán."
    Danyiil Harmsz az orosz abszurd egyik legkiemelkedőbb alakja volt. Műveit racionális elemekből összeálló irracionalitás és nyelvi mágia jellemzi. Témái az értékek és fogalmak relatívvá válását érzékeltetik. Írásaiban bohózati elemek, nyers brutalitás és lírai attitűd egyszerre jelenik meg. Versek, és gyermekversek mellett írt fekete humorral megragadott karcolatokat és egy színművet is.
  • Kívül-belül

    Kívül-belül

    Amikor egy diák része lesz egy közösségnek, meg kell találnia benne a helyét, és ha neki ez nem megy, mert mondjuk kevésbé határozott, bátortalan vagy egyszerűen még keresi önmagát, segítenek majd a többiek. Az más kérdés, hogy a mások által adományozott szerepkörben, státuszban, a hierarchiában kijelölt helyén hogyan érzi majd magát ez a fiatal. 

    A Kívül- belül munkacímű előadásunk azt a kérdést vizsgálja, hogy egy nem kívánt szerepkörnek milyen előzményei, ill. következményei lehetnek. Miért kerülhet valaki egy olyan szerepbe, amiben rosszul érzi magát? Milyen viselkedési formákat szül egy ilyen, stigmaként viselt szerepkör? Hogyan változhat tőle a személyiség? A darab központi szereplője, Áki, elhatározza, hogy kitör az évek óta viselt, a családja és az osztálytársai által ráruházott, nem kívánt szerepből, az ő próbálkozásait követhetjük nyomon. Ez a kényelmetlen skatulya egyre jobban frusztrálja a tizenhat éves fiút, olyannyira, hogy kitörési kísérlete egy ponton agresszióba csap át. 

    A RÉV Színházi és Nevelési Társulat elsődleges célkitűzése, hogy olyan iskolákba, olyan diákoknak vigye el a színház semmivel nem összehasonlítható hangulatát – akár tantermi körülmények közé – akik alig, vagy egyáltalán nem részesülnek ebből az élményből szociális vagy környezeti helyzetük miatt.

    Színész-drámatanáraink több éves szakmai tapasztalattal rendelkeznek mind a színházi, mind a drámás munkát tekintve. Közösségteremtő munkájuk során évről évre több száz diákkal dolgoznak együtt – legyen szó színházi nevelésről, színjátszásról, vagy akár más szabadidős programról, táborokról.

    Az elmúlt 6 év alatt mintegy 300 foglalkozásunkon több, mint 6000 diák vett részt Győrben és környékén.
  • KKK - KÜLÖNLEGES KÁVÉSZÜNET KONCERT

    KKK - KÜLÖNLEGES KÁVÉSZÜNET KONCERT

    KKK - Különleges Kávészünet Koncert - slam poetry előadókkal.
  • Klamm háborúja

    Klamm háborúja

    Összefüggésbe hozható-e Klamm tanár úr egy iskola időn túli tragédiával? Az egykori kedvenc diákja valóban nála járt-e az utolsó estén, mielőtt önkezével véget vetett életének?Egy tanár lelkiismeretének vívódásai a tanári szerep határairól. Meddig tart az ő felelőssége, hol ér véget az iskolai óra? Ez gyötri hősünket, őrlődik és elemzi saját cselekedeteit előre és hátra, mintegy segítséget kérve az előadáson résztvevő közönségtől is.Interaktív játék mindarról, miképpen folytatódik az iskolában zajló élet az iskola falain kívül.Vajon felmentést kap-e Klamm tanár úr saját magától?
  • KLASSZ a pARTon

    KLASSZ a pARTon

    Érdi Tamás zongoraművész és az Óbudai Danubia Zenekar koncertje,vezényel: Farkas Róbert (Németország)Nyári fesztiválunk arca, Érdi Tamás legyőzte a lehetetlent,mert a zene csodákra képes. Tizenöt évesen megnyerte Moszkvában a Louis Braille zongoraversenyt, két év múlva Salt Lake Cityben első helyezést ért el egy ötzongorás versenyművel. Tanult a Bécsi Zeneakadémián, majd a Torontói Royal Konzervatóriumban szerzett művészdiplomát. Szerepelt a Carnegie Hall-ban, a Lincoln Centerben, a Barbican Centerben, játszott a Torontói, az Izlandi, a Szverdlovszki, és az Enescu Szimfonikusokkal, valamint itthon szinte minden zenekarral. Huszonnyolc országban koncertezett. Junior Prima, Prima Primissima-díjas és 2014-ben megkapta a Magyar Érdemrend Lovagkeresztjét.„Sokkal érzékenyebben nyúl a billentyűkhöz, mint a látó emberek... az ő játékában, bizonyos dinamikai tartományokban olyan érzékenység van jelen, ami nálunk természetszerűleg nem lehetséges. Azt merném mondani, hogy Chopin-i mértékkel lehetne ezt a képességet mérni....”Kocsis Zoltán, Parlando, 2010. januárProgram:Mozart - Figaro házassága nyitányWeber - KonzertstückChopin - Andante spianato és Grand polonaiseBeethoven - Musik zu einem Ritterballett 
  • Klasszik 47°N19°E

    Klasszik 47°N19°E


    Téma és variációk Balanchine mára klasszikussá vált 1947-es koreográfiája az orosz balett 19. századi fénykorát idézi meg, annak birodalmi pompájával, csillogásával, ám a klasszikus lépéseket újszerű szekvenciákkal megbolondítva. A Csajkovszkij III. zenekari szvitjének utolsó tételére készült, cselekmény nélküli művet gyakran a Csipkerózsika „kistestvéreként” is emlegetik.Nem véletlen a címadás: a klasszikus báltermi közegben a női és férfi szólótáncos és a balettkar szólói és együttesei hűen követik a zenei tétel 12 variációját. Az egész mű a klasszikus balett könnyed eleganciáját és szerkesztési elveit hordozza, míg minden táncmozdulat a muzsika finom történéseire reagál, és a zenei kompozícióval együtt épül a végső polonéz utolsó, katartikus akkordjáig.

    Etűdök Az Etűdök témája maga a klasszikus tánctechnika, a balett. Kiemelkedő felkészültséget igénylő koreográfia, mondhatni egy különleges balettóra, amely egyben egy társulat technikai tudásának „vizsgája” is: a rúd mellett kezdődik, és egyre összetettebb gyakorlatokban mutatja be az ugrásokat, forgásokat, a spicctechnika specialitásait, míg végül eljut a bonyolult színpadi kombinációkig és magas fokú virtuozitásig. Harald Landert a jól ismert Czerny-zongoraetűdök ihlették, ezek zenekarra hangszerelt változatára készítette koreográfiáját 1948-ban, a Dán Királyi Balett társulatára. A műben megmutatja a fáradságos gyakorlatok szépségét és tökéletességét, felvillantja a különböző tánctörténeti korszakokat, és megjeleníti A Szilfid legendás balerinájának alakját is.