-
Kapitalizmus
A kapitalizmus nem csak társadalom-politikai rendszer.
A kapitalizmus nem csak etikai rendszer.
Kapitalizmus az is, ahogyan érzünk.
Kapitalizmus az is, ahogyan érzékelünk, ahogyan figyelünk, reagálunk.
Kapitalizmus az is, ahogyan álmodunk és álmodozunk.
Kapitalizmus az is, ahogyan a haszon, a profit és a burzsoá szarások ellen harcolunk!
A kapitalizmus a proletárok keblén melengetett kígyó!
A kapitalizmus az anyák ajkán kicsorduló altató!
A kapitalizmus az esztétikai élvezetekre nyit szemet, a vad bulit ígérő szórakozásra!
A kapitalizmus nem unalmas, mint a dialektikus materializmus doktrínája!
A kapitalizmus egy csábító, aki a vér, könny és izzadság cirkuszát ígéri,
Neked, csak neked, mert te megérdemled, csak te,
Csak te, csak te, csak te… -
KAPIZSGÁLÓ
A Bohócok a Láthatáron csoport és partnerei, a Nyitókör Közép-Európai Playback-Színházi Iskola Egyesület és az ANAMUH – Arts for Dialogue előadása Az előadás témáját a párkapcsolatokra jellemző helyzetek, történetek és örök kérdések adják. Milyen húszévesen és milyen negyvenévesen párkapcsolatban lenni…Az előadás eszközei
A fórumszínház: egy olyan részvételi színházi forma, amelyben a nézők résztvevővé válnak és közösen gondolkodnak es játszanak egy fiktív történetről. A történet főszereplőjének helyzete általában kilátástalan, konfliktusokkal teli es a nézők ezeket a helyzeteket próbálják megváltoztatni úgy, hogy a főszereplő jobb helyzetbe kerüljön es képes legyen kiállni magáért, célját elérni.A playback-színház: interakcióra és improvizációra épülő történetmesélő színházi műfaj, mely a közösség bölcsességét, erejét és a színház művészetét egyaránt működteti. A közönség tagjai személyes élményeiket mesélik el, a színészek pedig azokat ott helyben visszajátsszák. Minden egyes történet egyedi és mindegyikben benne van a közös emberi. Közelebb hoz egymáshoz minket, ahogy meglátjuk és megéljük a másik élményében a sajátunkat is.
A színházi improvizáció: mint színházi műfaj angolszász eredetű, itthon is egyre ismertebb és népszerűbb. A színészek a nézők ötleteit, javaslatait használják a jelenetek megalkotásakor, amelyek általában és céljukat tekintve sokszor könnyen emészthetőek és humorosak.
A Bohócok a Láthatáron és partnereinek új művészeti projektje kísérlet arra, hogy egy komplex közösségi színházi élményt nyújtson a résztvevő-nézők számára. Olyat, amelyben lehetőségük nyílik saját kapcsolati mintáikra, problémáikra és élethelyzeteikre rátekinteni, azokra reflektálni, azokról közösen gondolkodni. Az előadás célja egy olyan közösségi helyzet megteremtése, amelyben együtt játszik és gondolkodik résztvevő-néző és színész. -
Kapufa és öngól
Boy és Szuzi akár szokványos tinédzser pár is lehetne. Boy kapus a kisváros focicsapatában, Szuzi pedig imádja lazacokról szóló természetfilmeket. Kapcsolatuk mégsem mindennapi, hiszen a lány már halott, a fiú fejében pedig, idúzített bombaként ketyeg egy Sam névre keresztelt vérrög.Körmöczi-Kriván Péter Drámázat Debüt-díjas szövege friss, keserédes, meglepő, 21. századi színházi térbe termett, gyökerei viszont egy olyan képhez nyúlnak vissza, amit már Shakespeare apánk is csak kölcsönözött: két fiatal szív, kiknek szerelmére a halál nyom örök pecsétet. -
Kar/ Halotti Tor-Csekkold! 3.0
Tárgyak színháza & koncert az Anna Karenina motívumaira.A halotti tor alatt, a nyugodt gyászzene és a poharak csilingelése mellett, a méltóságteljes búcsúzás helyett az elhunyt életének epizódjai kezdenek leperegni. A pincér óvatlan mozdulatain, a zene, szavak és tárgyak feltűnés nélküli kombinációján keresztül életre kelnek, akár a vendégek képzelőereje, akik a bortól mámorosan úgy beleélik magukat a múltba, hogy végül az Anna Karenina szereplőivé válnak.Orosz realista kabaré, orosz népi motívumok ihlette zene és mozgó tárgyak intim jeleneteinek keveréke. Hat színész, öt hang, harmonika, trombita, hegedű, cselló, nagybőgő és egy asztal, melyen életre kelnek a tárgyak, hogy újraalkossák a regény töredékeit. A zene és színház metamorfózisa, az egyénről szóló hagyományos színpadi formák lerombolása, ami átalakul egy mindannyiunkról szóló groteszk karikatúrává. -
Karácsony Lappföldön
A Népház Show Formációs Tánc Egyesület 1989-ben alakult és azóta a város egyik legsikeresebb táncegyüttese. Szinte minden városi eseményen elkápráztatják a közönséget a gyönyörű ruhákban, változatos koreográfiákat táncoló gyerekek, fiatalok.A táncegyüttes jelenlegi létszáma 40 fő, az utánpótlást közel 160 óvodás és iskolás korú tanuló biztosítja. Minden évad végén pazar gálaműsor keretében mutatják be a színház nagyszínpadán az adott évben tanultakat. -
Karácsonyi Csillag
Az előadás téli ünnepünk varázslatos és titokzatos voltát hirdeti. A legkisebbek számára is érthető és követhető módon, bábokkal és zenével, énekekkel fűszerezett élő játékkal elevenedik meg a betlehemi történet. Fény és sötétség, szent és profán, humoros játékosság és ünnepélyes, komoly ragyogás váltják egymást a látottak során.Egy ritmus-játékkal kísért beköszöntő után a hármas osztású paravánon különböző fajtájú bábok jelennek meg. Vásári bábjátékok hangulata vegyül hagyományos, népi betlehemesek elemeivel. Az előadás csúcspontján, a kisded születésének pillanatában megváltozik, sőt, megáll az idő. Angyali szózat hallik, minden ragyogni látszik. Kiolthatatlan fény érkezik a világba, amely fölött semmilyen ördögi szándék nem arathat győzelmet.A Magamura Alkotóműhely és a Ziránó Színház közös előadása. -
Karácsonyi ének
Zenés mesejáték - karácsonyi kísértet-história a Gödöllői Fiatal Művészek Egyesületének előadásában.A darab főhőse a szőrösszívű, kapzsi Scrooge úr, akinek a karácsonyi időszak nem egy különleges ünnep, hanem még a szürke hétköznapoknál is rosszabb. Dühvel és megvetéssel nézi az emberek készülődését, ezért még kegyetlenebb, még kapzsibb és még gonoszabb. Magányos estéjén csodálatos dolog történik vele, meglátogatja a rég halott üzlettársa, majd három további szellem: a régi, a jelen és a jövő karácsony szelleme, akik megmutatják Scrooge úrnak a múltját, jelenét és jövőjének rémképét. Ráébresztik fájdalmas mulasztásaira, de arra is, hogy még semmi sem jóvátehetetlen. Élete utolsó pillanatáig van lehetősége jót cselekedni, amit meg is tesz!A gödöllői előadás a regény felhasználásával újonnan színpadra írt változat, melyben a cselekményhez kapcsolódó, új szöveggel hangzanak el a legismertebb karácsonyi dalok élő zenei kísérettel. Az igazi karácsonyi történet és hangulat remek kikapcsolódás gyermekeknek és felnőtteknek egyaránt.2x45 perc, egy szünettel -
Karácsonyi hangverseny
A Liszt Ferenc Kamarazenekar koncertje 1 részbenMozart: D-dúr divertimentoCsajkovszkij: Andante cantabileBritten: Simple symphonyBach: AirGrieg: Holdberg szvitVivaldi: Tél -
Karácsonyi Kaláka koncert
A Kaláka karácsonyi koncertje mindig kicsit kilóg az utolsó szombatok sorából, mert decemberben mindig Karácsonykor muzsikálunk. Játszunk a karácsonyi dalainkból is Major Gábor barátunkkal. Az est vendégei Sebestyén Márta, akivel együtt énekelünk és Cakó Ferenc, aki sokszor elbűvölt már valamennyiünket homokanimációival. Velük mindig ünnep együtt lenni a színpadon. Karácsonykor duplán. /Gryllus Dániel/ -
Karácsonyi mese - koncert
Műsoron:Benjamin Britten: Változatok és fúga egy Purcell-témáraCsajkovszkij: Rokokó variációk (közreműködik: Weisz Péter – cselló)Csajkovszkij: Diótörő - szvitKözreműködik: Tatabánya Big BandVezényel: Román Géza -
Karácsonyi táncjáték gála
A Berczik Sára Budai Táncklub karácsonyi gáláján Bárány Ilona, Pétery Melinda és Puskás Judit 2016-ban készült legsikeresebb táncjáték koreográfiáit mutatják be a moderntánc és a klasszikus balett tagozatos növendékek. -
Karády Katalin-est
Tangóharmonikás katonatiszt (Rusz Márk Milán) játszik fogolytársainak valahol Szibériában. Nem tudni pontosan, hogy ki is ő, csupán csak sejteni lehet, hogy talán Karády Katalin eltűnt vőlegénye. Közben hosszú kabátban, kofferrel kezében egy megtört, didergő asszony érkezik (Karády Katalin szerepében Varga Klári), aki elmeséli, egykor ünnepelt sztár volt, de a kommunista rendszer félreállította. -
Karamazov
Fjodor Mihajlovics Dosztojevszkij 1821. november 11-én született Moszkvában, és csak hittük, hogy 1881. februárjában halt meg kedvenc városában, Pétervárott. Dosztojevszkij egy szép napon megunta a szegénységet, a nyomort, a kritikusokat, a szerencsejáték-függőség bilincseit, az alkotás terhét, és búcsút vett feleségétől, a jó Anna Grigorjevnától, és úgy tett, mint aki jobb létre szenderült. Azóta fölröppent pár kósza hír a társalgási lapokban furcsa szemtanúkról, akik látták a híres orosz írót.
N.N. felcsernő szavai alapján 1905-ben a pétervári Csernisev hídnál járt. 1912-ben R.R. bárónő lakásán egy spiritiszta szeánszon tette tiszteletét. Legközelebb az 50-es évek elején látta Sztálin tolmácsának felesége, akit Dosztojevszkij állítólag arra utasított, hogy fojtsa vízbe gyermekét. 2012 tavaszán bukkant föl legutóbb, a Blaha Lujza téri 4-6-os megállóban, ahol épp a BKV ellenőrök próbálták megbüntetni az öreg orosz bliccelőt. Ekkor fiatal színészek vették védelmükbe a furcsán ismerős öregurat, aki a szemtanúk szerint nagyon rossz állapotban volt.
Az aggódó színészek ezután kórházba vitték Dosztojevszkijt. Egy tapasztalt pszichiáter vette kezelésbe, aki eltiltotta a játékgépektől, és azt javasolta, terápiás jelleggel kezdjen el újra írni, valami különlegeset, valami mást, mint a régi művei. Azóta a gyógyult szerző hálából adaptálta a színészeknek Karamazov testvérek című, utolsó nagyregényét…
Utazol egy körülbelül negyvenötezer pudos villamoson. Futnak alattad a verszták. Csak bámulsz ki bután a fejedből, nézed a nyírfák táncát a végtelen sztyeppén. A Blahán fölszáll az ördög. Olyan másfél rőf. Jön és néz. És tudod, hogy megfog. Mert nincs jegyed. Egy pópával is megtörtént ez. Aztán elment, és nem találták. De végül megtalálták. Így jár az, aki nem halt meg, de még él.