-
Káli holtak
Zombiapokalipszis készül a Káli-medencében. A régen eltűnt falvak egykori lakói a temetőkből kikelve elözönlik a festői tájat, betörnek az újvonalas gasztropanziókba és biofarmokra: egész nyáron forog a Káli holtak című új magyar sorozat a fiatal sztárszínész, Csáky Alex főszereplésével. Akinek aztán a Füst Milán Színház római vendégjátékán a kificamodott időt kell helyre tolnia, mint a trianoni Hamletként elhíresült előadás címszereplője. Majd indul az évad, kezdődnek az új próbák – „mindig az a kurva rohanás”. Alex pedig harapja az életet, a szerepeket, a sikereket, egyre magasabbra szalad, mígnem a csúcson beleszédül az őt figyelő mélységbe.„Egyszer csak megint ott a fenyegető mélység balról, a szélfútta Keleményes-sziklára lépek. Beleborzongtam, mire fölfogtam, milyen erő tombolhatott itt. Látni vélem a lávaszökőkutak zubogását, hallani az ágak reccsenését, a földbe csapódó kövek robaját; közben perzsel az eszelős hőség. Vagy ötmillió éve. Ember még sehol. Aztán az egész völgyet beborítja a füstölgő törmelékár. Ilyen szeretnék lenni. Ilyen perzselő és ellenállhatatlanul előretörő. És ilyen nyomot kéne hagynom. Beépülni. Rejtőzni, és úgy kerülni egyszerre csak legelőre.”Térey János egy nyaralás alkalmával a Káli-medencében beleütközött a Fear The Walking Dead című sorozat óriásplakátjába. Ebből és POSzT-válogatói élményeiből indult ki utolsó regényében. -
Kalliopé
Kalliopé az évszázadok során végigkísérte több száz író életét. Csókja olyan mesterművekhez adott ihletet, amelyekről még ma is tisztelettel szólnak az irodalmárok. De hol vannak ma a múzsák? Kik kapják meg értékes csókjaikat? Hogyan változott az idővel együtt a viszony az alkotók és alkotásaik között? A színpadon feltárul egy világ, melyben a varázslat több mint fantázia, a művészet több mint kedvtelés, a szerelem pedig nem csak édes. Az előadás 18 éven felülieknek ajánlott! -
Kálmán-Nap
A Kálmán-nap arról az életszakaszról szól, amikor a történet szereplői felismerik, hogy egy olyan életkorba léptek, amikortól minden csak ismétlődés az ember életében, sok fordulat már nem várható, nincs több kockázatvállalás, őrzése van annak, ami már megvan, mert nincs idő és erő újrakezdeni.„A történetek mindig ugyanazok, csak más és más fénytörésben tűnnek fel a különböző időszakokban. Megtalálni a nyelvet, a hangütést, hogy érvényesen szólalhassanak meg ezek az alapmesék – ez erős motiváció mindannyiunk számára. Életre kelteni, jelenidejűvé tenni az archetipikus karaktereket, hogy felismerhetőek és beazonosíthatóak legyenek. A jelen tettenérése, megragadása a cél, hogy a beazonosíthatóság révén, továbbgondolásra késztessünk, támpontokat adjunk a problémák feldolgozásához.A történet, történetünk látszólag egyszerű, egy kis semmiség, végtelenül hétköznapi eset, apró ügy. De mi pontosan ezt a picit szeretnénk megmutatni, mert hiszünk benne, hogy ami a papíron láthatatlan, a színpadon láthatóvá válik, az apróság nagy lesz, éppen akkora méretű, ami már elég a beazonosíthatósághoz, ami tájékozódási pontokat, megerősítést, esetleg vigasztalást ad nézőnek” – mondta el Hajdu Szabolcs az előadásról. -
Kalucsni
A mások élete… Történik valahol Erdélyben, nem sokkal a rendszerváltás előtt - de megtörténhetne bárhol, bármikor, bárkivel. Egy velejéig romlott, megnyomorító rendszer, ahol üldöző és üldözött, megfigyelő és megfigyelt láthatatlan kötelékekkel tapad egymáshoz, és minden nap, minden percben megmérettetik, ki a bűnös, ki az áldozat. Egy tipikus (magyar) értelmiségi család egyre súlyosabb kompromisszumokra és döntésekre kényszerül, csak hogy megszerezze a hőn áhított kivándorló útlevelet. De az ördöggel kötött alkuknak ritkán szokott jó vége lenni - az embertelen és arctalan mechanizmust csak ideig-óráig lehet kijátszani… A kérdések viszont velünk maradnak: szabad-e egész emberségünket áruba bocsátani a remélt jobb életért? Társunkat, saját vérünket, önmagunkat? Meddig ér, és mit igazolhat a félelem? Saját bűneink, árulásaink, elől hová tudunk kivándorolni? -
Kalucsni
A Kalucsni egy endogám és promiszkuus erdélyi kisvárosi világot tár elénk, amelyben az üldöző és az üldözött, a szekus, az értelmiségiek és a minden hájjal megkent munkások élete nem választható el egymástól. Mindenki magyar, félszavakból is értik egymást,
Dragomán egy Iphigénia-mítoszba csomagolja a darabot: egy 16 éves lányt lök oda a család a főszekusnak a kivándorló útlevél reményében. Az előadás amolyan bevezetés a nyolcvanas évekbe, egy értelmiségi család életén keresztül. A cinema verité eszközei révén minden emberszagú: a tér, a tárgyak, a színészi játék. Mások élete, akik mi vagyunk: ez a közelség az, ami érdekessé teheti az előadást azok számára is, akik nem élték meg a nyolcvanas éveket. Ők fölismerhetik, hogy tulajdonképpen most is azt élik az iskolában, otthon, az emberi érintkezések szintjén.
Visky András -
Kálvária Lakópark
A Kálvária Lakóparkban Magda a külföldre költözés kapujából zuhan bele a vér szerinti apjától örökölt lakásba. Amíg anyja újratemetéseken ad elő bűvésztrükköket, a lány előtt lassan megidéződik az elveszett apa alakja, aki a család történetéből látszólag nyom nélkül eltűnt. Majd a két nő életébe megérkezik egy múlt nélküli, fiatal férfi. Magda lakásába kevesen jutnak be és még kevesebben jutnak ki onnan: a Kálvária Lakópark abszurd világot tár elénk, melyben az eltemetett múlt feltámad, a tér életre kel, az emlékek megelevenednek, a falak mesélni kezdenek.
A Kálvária Lakópark dramaturgja Kristóf Borbála, a sejtelmes kapcsolatrendszerekben vergődő figurákat pedig Nyakó Júlia, Kurta Niké és Varju Kálmán alakítja. A poétikus, abszurd és humoros nyelvezetű dráma zenéjét Ivan Buharov jegyzi, a többek között szürrealisztikus audiovizuális filmjeikről elhíresült Igor & Ivan Buharov formációból. Az előadás látványáért Szabados Luca felel, aki 2008 óta tagja és állandó alkotója a Pneuma Szöv. nyitott művészeti hálózatnak, illetve 2011 óta dolgozik jelmez- és látványtervezőként elsősorban független társulatokkal, állandó alkotótársa a TáP Színháznak és a Don't Eat Groupnak.
Az előadás fontos elemei lesznek a videó bejátszások, melyeket Pántya Bea vizuális művész, kísérleti filmes készít, aki 2012-ben végzett a Moholy-Nagy Művészeit Egyetem animáció szakán. -
Kamaramuzsika a Nézőtéri Szalonban V.
Mesterek és Tanítványaik sorozat II.Műsor:Johann Sebastian Bach: Geburtstags – Kantate (BWV 206) - Hört doch der sanften Flöten Chor…
Antonio Caldara: Quell’Usignuolo
Léo Delibes: Le Rossignol
Cesare Ciardi: L'usignolo
Adolf Terschak: Die Nachtigall
Giuseppe Verdi: Notturno „Guarda che bianca luna”
/SZÜNET/Jules Mouquet: La flute de Pan sonata Op. 15 II.tétel
Mikhail Ippolitov Ivanov: Négy költemény
1.Kezek nyúlnak kezekhez
2. Sárga kismadárka
3. Ne menj el, úgy, hogy nem bocsátottál meg drágám!
4. Ó barátom itt egy virág a hajamból
Anton Bernhard Fürstenau: Die Flöte
Adam – Schmidt: Bravour – Variationen -
Kamaszok
tánjátékJó lenne azt állítani, végre megfejtettük önöknek, milyenek a mai kamaszok. És hogy senki ne aggódjon, Grecsó Zoltán új rendezését látva nem lesz több gondja, ha kamasz. Se kérdése, ha szülő. De csak azt tudjuk biztosra mondani, hogy a mai tinédzserek nem olyanok, mint amilyenek a „tavalyiak" voltak, és még csak arra sem hasonlítanak, mint amilyen sihederek a szüleik voltak. És ez persze azt is jelenti, hogy nagyon is olyanok: ugyanazokat a köröket futják, hasonlóan gigászi csatákat vívnak, ahol az életük a tét. A nagy sikerű Képzelt beteg után,- amely előadás a Fülöp Viktor-ösztöndíjas táncos-koreográfus Grecsó Zoltán legtöbbet játszott darabja, s egyben a GG Tánc Eger számára készített legutóbbi munkája- ismét a fiatalokhoz (is) szól. De mindenképpen róluk. Az előadás, ahogy tőle megszokhattuk, a tánc és a színház humoros, izgalmas kavalkádja, keveréke. A Kamaszok, miközben megnevettet, felkavar, tükröt tart elénk, rólunk szól, arról a sejtelemről, hogy az akkori, felnőttként talán banálisnak gondolt döntéseink, kamaszkorunk drámái tényleg egy életre szóltak. És bármit is teszünk, csak úgy tudunk szeretni, ahogy megtanultunk, és ugyanabból az anyagból vagyunk, amivé akkor gyúrt minket az élet. -
Kamea Dance Company: Carmina Burana
A Kamea Dance Company az izraeli táncszcéna egyik meghatározó együttese.
Közönségbarát előadásaik sajátossága a gazdag, virtuóz mozgásnyelv és a felfokozott szenvedélyesség. Tamir Ginz együttesvezető koreográfiája Carl Orff klasszikusát az érzékiség, a szerelem és az erotika rituáléjaként jeleníti meg a táncszínpadon. A legendás dalok friss, mai értelmezésben kelnek életre a tánc nyelvén, s ünneplik a fiatalságot, a vágyat és a fizikalitás szépségét egy rendkívül látványos, izgalmas és temperamentumos produkcióban.
Közönségbarát előadásuk sajátossága a gazdag, virtuóz mozgásnyelv és a felfokozott szenvedélyesség. Tamir Ginz együttesvezető koreográfiája Carl Orff klasszikusát az érzékiség, a szerelem és az erotika rituáléjaként jeleníti meg a táncszínpadon. A legendás dalok friss, mai értelmezésben kelnek életre a tánc nyelvén, s ünneplik a fiatalságot, a vágyat és a fizikalitás szépségét egy rendkívül látványos, izgalmas és temperamentumos produkcióban. -
Kányavár
A Soltis Lajos Színház másodéves színistúdiósainak vizsgaelőadása
Sanyibá a suli legnépszerűbb tanára összehívja diákjait egy érettségi előtti utolsó közös hétvégére, de mindnyájan lentragadnak az erdei házikó pincéjében.
Felszínre törő érzelmek, kimondatlan sérelmek... tonhalkonzerv.
Összezárva egy hétvégére okostelefonok nélkül. -
Káosz
Mika Myllyaho kortárs finn drámaíró, színész, 2010 óta a Finn Nemzeti Színház igazgatója. 2008-ban megjelent második drámája, a Káosz három harmincas éveiben járó nő életét mutatja be. Eni, Juli és Andi története a társadalom elvárásainak csapdájába esett női sorsok sötét komédiája, amelyben a látszólag átlagos nők látszólag átlagos élete hirtelen hajmeresztő szélsőségekbe csap át. Amikor a világ gondjai túlzottan rájuk nehezednek, leülnek egy-egy csésze kávé mellé, és megpróbálnak rájönni, hogy mi az oka és következménye kríziseiknek. Amint a három grácia megpróbál saját komfortzónáján kívül kerülni, a laza, kávézóban eltöltött délutánokból verekedés, sírrongálás és rendőrségi ügy is kerekedik.A Káosz valódi káoszba torkollik, és sikeresen mossa el a határokat a sajnálat és a humor, az együttérzés és a megvetés, a tragédia és a felhőtlen nevetés között.Myllyaho drámája három olyan nőről szól, akikről csak reméljük, hogy a valóságban nem léteznek, de ha mégis, akkor kész a káosz! -
Káosz
Egy 30-asokból álló baráti társaság tagjai – Szofi,általános iskolai tanár; Emma, újságíró, Júlia, pszichiáter – időről-időre kávéházakban találkoznak azért, hogy megosszák egymással életük legfontosabb eseményeit és a bajban támogassák egymást. Amikor a világ gondjai túlzottan rájuk nehezednek, leülnek egy-egy csésze kávé mellé és megpróbálnak rájönni, hogy mi az oka és következménye krízisüknek. Myllyaho drámája három nőről szól, akiket nemcsak kávézókban, hanem utcákon, iskolában, hajókiránduláson és egy orvosi váróban is látunk, valamint egy rendőrségi fogdában, ahova részegen zárják be őket egy átmulatott éjszaka után. A darab külön érdekessége, hogy valamennyi figuráját a három főszereplő nő alakítja. -
Káosz
fekete komédia„ Két párhuzamos világ létezik… A harmónia világa és a káoszé. A harmónia világához tartozik minden, ami szeretet, rend és kellemesség. De ezzel párhuzamosan mindig ott egy másik világ, a káosz birodalma.[...] Miről van itt szó? Mi ez az egész? Két párhuzamos világ létezik… A harmónia világa és a káoszé. A harmónia világához tartozik minden, ami szeretet, rend és kellemesség. De ezzel párhuzamosan mindig ott egy másik világ, a káosz birodalma. Benne minden gyengeségünk, félelmünk, a gyermekkorunkban elszenvedett igazságtalanságok, minden, ami feldolgozatlan maradt bennünk. És pont amikor azt a legkevésbé szeretnénk, ez a két világ elkezd egymásba csúszni, és elnyeléssel fenyeget a káosz.” -
Kapaszkodj Malvin, jön a kanyar
Felolvasó színházi előadás. 3 előadásból álló sorozat a XX. század magyar történelméből. Minden előadás előtt ráhangoló beszélgetést tartunk.
JÖN A KANYAR” CÍMMEL
EGY HÁBORÚS ESEMÉNY HITELES TÖRTÉNETÉT
AZ IGAZGSÁGNAK MEGFELELŐEN AZZAL A SZÁNDÉKKAL,
HOGY AZ ÖSSZES JELENLEVŐK LÁSSÁK
MI TÖRTÉNT VELÜNK. 1959-ben adták ki „A 2. magyar hadsereg megsemmisülése a Donnál” című könyvet a Hadtörténeti Intézet levéltárának anyagából. A könyv a 2. magyar hadsereg parancsainak egy részét tartalmazza, továbbá részleteket a hadsereg hadműveleti és harctudósítási naplóiból. Ennek az eredeti forrásokat közlő dokumentum-gyűjteménynek alapján készült a darab, mellőzve a történetírók és kommentátorok szintézisét. Maguk a tények megtalálhatók a 2. magyar hadsereg tisztjei által vezetett harci naplókban és a hadsereg parancsaiban.