Kategória Rendezés
  • Álomgyár (Dreamworks)

    Álomgyár (Dreamworks)

    – Ivan Viripajev új és teljesen hihetetlen története az örök és egyszerű emberi értékekről szól – a házasságról, a szeretetről, a családról – ezúttal egy hollywoodi film mai nyelvezetét felhasználva. Az álmaink – a mi munkánk, amit bármi áron jól kell beteljesítenünk – mondja az Álomgyár kapcsán Viktor Rizsakov rendező, aki Viripajev számos darabját vitte már sikerre, így a Nemzetiben látható Részegeket is. A kortárs orosz szerző korábbi darabjaihoz hasonlóan a 2011-ben írt Álomgyár (Dreamworks) is a beteljesületlen emberi álmokról, a szeretet utáni vágyról szól, ám ebben az esetben a hollywoodi filmek stílusát idézve, játékos iróniával beszél ezekről a komoly, a mai embereket mélységesen érintő kérdésekről.
  • Álomőrző

    Álomőrző

    a Budapest Táncszínház produkciója
    Doze (Dózis)
    Álmaink ködös történetei, és vágyaink a mindennapi éberségében egy állandóan egyensúlyozó világot teremt e két különböző létállapot között. A Dózisban, Jiri olyan világot mutat be, amely az álom határát feszegeti. Nem merülünk el teljesen az álom mélységeiben, egy űrben tartózkodunk, mely tele van meglepetésekkel. Ahogy sodródunk, szunyókálunk, és lassan közeledünk az ébredéshez.
    Gloomy Latitudes (Komor Mozgásterek)A “Komor mozgásterek” egyszerű módját ábrázolja annak, hogyan lehet az ember ellenálló a valósággal szemben.
    Megtalálni a szökési lehetőségeket a jelen, múlt és jövő ismeretlen tereibe, számtalan különböző módon.
    A legkiválóbb metódus ezen kérdésekről az önmagunkkal való beszélgetés.
    Ez lenne az igazi lényege annak, mi történik testünkben, miközben mozgunk, és non-verbális kommunikációt folytatunk önmagunkkal vagy a körülöttünk lévő láthatatlan lényekhez ugyanabban az időben.
    A nézőnek így lehetősége nyílik, hogy tanúja legyen és megtapasztalja a világ mozgó társalgását, mely beszél és költeményt formál a mozdulatokból.
    Jiří Pokorny 2003-ban csatakozott az NDT2-höz, majd 2006-tól az NDT1 táncosaként folytatta karrierjét. Számos híres koreográfussal dolgozott együtt, mint Jiří Kylián, Paul Lightfoot, Sol Léon, Mats Ek, Chrystal Pite és Ohad Naharin. Emellett koreográfál az NDT2-nél és tanárként dolgozik az NDT Move In Programjában, ahogy a Mediterraneo táncfesztiválon, az olasz Architanz-nál.
  • Álomszínház

    Álomszínház

    az Álomszínház Társulat előadása, dr. Parádi József vezetésével Sokaknak van olyan tapasztalata, hogy életének egy megrekedt szakaszából egy álma segítette ki. Ilyen álmokat várunk.
  • Álomszínház “segítő álmok”

    Álomszínház “segítő álmok”

    Sokaknak van olyan tapasztalata, hogy életének egy megrekedt szakaszából egy álma segítette ki. Ilyen álmokat várunk.
  • Álomszövők

    Álomszövők

    A különleges előadás a szőttes készítésének több évszázados hagyományát idézi meg. A fonalak szépsége, a színek sokasága, a szövés ritmusa, és maga a szövő ember kezének mozdulatai ritmizálják a játékot. Konkrét szövegek helyett zenei effektek, dallamok, énekek és a tárgyakkal előhívott ritmusok teremtenek egy különleges zenei világot a produkciónak.
    A babaszínházi előadások fontos része a lezáró közös játék, a produkció eszközeit, illetve hasonló tárgyakat próbálhatnak ki a gyerekek, s ezalatt felidézik a darab számukra érdekes játékait.Köszönet Balázs Katalinnak, aki a szőnyeget szőtte, és Sümegi Elemérnek, aki a hangszerek készítéséhez nyújtott segítséget.
  • Alul semmi

    Alul semmi

    Több Oscar-jelölés közül a legjobb filmzene kategóriájában nyert szobrot az alul semmi (The full monty) című film, amelynek színpadi musical-változatát Amerika egyik legjobb drámaírója, Terrence McNally írta, akit többek között a Ragtime, valamint A pókasszony csókja című filmekből írt Broadway-sikerek szövegkönyvírójaként ismerhetünk. A dalok megírására David Yazbeket kérték fel. Az eredetileg Angliában, Sheffieldben játszódó történetet áttették New York államba, Buffalóba.Két munkanélküli acélgyári munkás siralmas anyagi helyzetéből – és a főszereplő gyermekének láthatási joga miatt – egy különös vetkőző számban látja a kiutat. Később bevonják egykori művezetőjüket is, majd az alkalmi csapathoz szegődik egy öngyilkosságra hajlamos biztonsági őr, egy jó húsban lévő ezermester, végül egy kissé lerobbant, idősödő fazon. Ebben a felállásban készül a társulat „önleleplező” zenés produkciójára, hogy a fiúk levetkőzzék gátlásaikat és feltáruljon a meztelen igazság. És elindulnak ők hatan, kiszuperált szakik, hogy a magazinok címlapjain mosolygók gondtalan világába érjenek. Elragadó, megindító történet a bolondos szervezésről, melynek végén összeáll a csapat. „Nem fiatalok. Nem szépek. Nem hibátlanok. De ma este színpadra lépnek, és le sem engedjük őket, míg nem marad – alul semmi!”Reményeink szerint az előadásban szinte az egész társulat szerepet kap, és a teljes háttérszemélyzet is részt vesz benne valamilyen módon.

    Broadway-musical   Szövegkönyv: Terrence McNally  Zene és dalszövegek: David Yazbek 
    Fordította: Blastik Noémi  A dalszövegeket fordította: Miklós Tibor   A Fox Searchlight Pictures által forgalmazott film alapján, melynek írója Simon Beaufoy, producer Uberto Pasolini, rendezője Peter Cattaneo JERRY LUKOWSKI, munkanélküli gyári munkás Csomós Lajos DAVE BUKATINSKY, munkanélküli gyári munkás, Jerry legjobb barátja Katkó Ferenc HAROLD NICHOLS, munkanélküli igazgató ugyanabból a gyárból Kovács Áron MALCOLM MACGREGOR, munkanélküli gyári munkás Gulyás Attila ETHAN GIRARD, munkanélküli gyári munkás Szabó Lajos NOAH T. SIMMONS (Csődör),munkanélküli Gerner Csaba JEANETTE BURMEISTER, meghatározhatatlan korú zongorista Szente Éva  PAM LUKOWSKI, Jerry volt felesége Csonka Dóra GEORGIE BUKATINSKY, Dave felesége Liszi Melinda VICKI NICHOLS, Harold felesége Nagy Erika  ESTELLE GENOVESE, Jerry alkalmi barátnője Földesi Ágnes Villő SUSAN HERSHEY, Pam és Georgie barátnője Veselényi Orsolya JOANIE LISH, Pam és Georgie másik barátnője Fehér Tímea NATHAN LUKOWSKI, Jerry kisfia Nyul Bence / Cseh Sebestyén REG WILLOUGHBY, munkanélküli Mészáros Mihály MARTY, munkanélküli gyári munkás Hodu József TONY BONASORTE, munkanélküli gyári munkás Korom Gábor TONY GIORDANO, egy buffalói klub tulajdonosa Jancsik Ferenc TEDDY SLAUGHTER, Pam élettársa Czitor Attila BUDDY WALSH (Keno), férfi sztriptíztáncos Szepsi Szilárd TÁNCTANÁRNŐ Vozár Virág MÁSODIK SZTRIPTÍZTÁNCOS; LELKÉSZ Szabó Zoltán MOLLY MACGREGOR, Malcolm anyja Sallai Zsóka VÉGREHAJTÓ I. Lévai Attila VÉGREHAJTÓ II. Juhos Marcell szh. RENDŐR Puskás Dániel szh. További szereplők, táncosok: Bereczki Karina, Földes Roxána, Kerek Vivien, Lakatos Viktória, Medovarszki Petra, Nádra Kitti   Zenekar: karmester, zongora: Gulyás Levente, zongora: Rázga Áron, trombita: Resetár Attila,  Bíró Tamás, harsona: Resetár Dávid, Kalmár Zoltán, szaxofon, klarinét, fuvola: Kepenyes Pál, Bogdán Gábor, Gitár: Fábián Béla/Téglás Gergely, basszus gitár: Pfeff Márton, dob: Tímár Tamás, ütős: Hajgató Simon   Súgó: Roszik Ivett Ügyelő: Szepsi Szilárd Díszlettervező: Egyed Zoltán Jelmez: Kiss Kata Korrepetitor: Rázga Áron, Gál Csaba Zenei vezető: Gulyás Levente Asszisztens: Vozár Virág   Rendezőasszisztens: Kiss Kata   Koreográfus: Topolánszky Tamás Harangozó Gyula-díjas Érdemes Művész   Rendezte: Tege Antal Próbakezdés: 2019. március 13. Bemutató:2019. május 17.   Az Alul semmi bemutatását a Music Theatre International (MTI) és a Theatrum Mundi Színházi és Irodalmi Ügynökség közötti különleges megállapodás teszi lehetővé. A produkcióhoz szükséges előadási anyagokat az MTI biztosította. 421 West 54th Street, New York, New York 10019 Tel.: (1) 212 541 4684  Fax: (1) 212 397 4684 www.mtishows.com
  • Alvás

    Alvás

    Több generáció egy lakásban. Az emberi élet stációi, szerelem, boldogság, beteljesülés és kiábrándulás, remény és reménytelenség. Semmivel sem összehasonítható atmoszféra! A világhírű norvég szerző, a „fenegyerek” különleges darabjának magyarországi ősbemutatója!
  • Amadeus

    Amadeus

    II. József uralkodása idején Bécsben járunk, itt él és alkot Mozart.
    Az a Mozart, akit környezete kritizál, elutasít és bánt. Egyetlen embernél talál megértésre, csupán az udvari komponista, Antonio Salieri ismeri fel az ifjú zsenialitását. Shaffer drámaírói nagyságát dicséri, ahogy Salieri óvó szeretete Mozart zenéjének bűvöletében aljas féltékenységgé dagad, és már csak egy célja marad: megsemmisíteni az ifjú zsenit, és elsöpörni életművét. 
  • Amadeus

    Amadeus

    Shaffer nem dokumentumok alapján, hanem Puskin: Mozart és Salieri című drámatöredékéből kiindulva, a saját fantáziájából alkotta meg a két rivális zeneszerző történetét 1981-ben. Puskin szövegéből Rimszkij-Korszakov írt operát. Shaffer leleményes darabjának fordulatait eredeti Mozart-zene festi alá a Szöktetés a Szerájból, a Varázsfuvolából, a Figaro házasságából, a Don Giovanniból és a Requiemből.A szorgalmas, törtető, irigy középszer és az isteni tehetséggel megáldott gyenge jellemű zseni romantikus szembeállítása bármely korban és társadalmi helyzetben sikerre tarthat számot. A sors végül mindenkit elpusztít, áskálódó intrikust és naiv áldozatot egyaránt. A művészet diadala csak az utókort boldogítja.A színdarab Magyarországon a THEATRUM MUNDI Színházi és Irodalmi Ügynökség közvetítésével kerül színre.
  • Amadeus

    Amadeus

    Peter Shaffer Amadeusának egyes momentumait hiába keresnénk Mozart vagy Salieri életrajzában. Shaffert nem annyira a történelmi hűség érdekelte, hanem egy sokkal általánosabb és korok felett álló kérdés: miben áll az isteni tehetség, és miért pusztítjuk el azt, akinek ez a tehetség megadatott? Az Amadeusban Salieri sikeres udvari zeneszerző, Mozart kortársa és riválisa. Befolyásos, gazdag, intelligens, de Mozarthoz képest középszerű. Ez a középszerű ember mégis az egyetlen, aki annyira érzékeny, hogy megértse Mozart zsenialitását. Érti, de nem tudja elviselni, mert hiányzik belőle az emberi nagyság, ami ahhoz szükséges, hogy saját korlátait elfogadja. Az Amadeus a művészi tehetség ördögi és isteni vonásait helyezi ellenpólusba, és ezáltal valami nagyon fontosat fogalmaz meg a mindannyiunkban meglévő belső küzdelemről. Kicsinyesség és nagyvonalúság, félelem és bátorság, középszer és kiválóság egymásnak feszülése a darab, és annak fejtegetése, hogy legtöbbször miért a rossz diadalmaskodik bennünk és a világban. 
  • Amadeus

    Amadeus

    A produkcióban élőben hallhatjuk Mozart legcsodálatosabb darabjainak részleteit a Pécsi Szimfonietta harminc zenészének előadásában. A helyszín Bécs II. József uralkodása idején. Itt él és alkot Mozart. Az udvar nagy része kisszerű és ostoba, Mozartot kritizálják, elutasítják, bántják. Antonio Salieri azonban felismeri tehetségét, csodálata kicsinyes irigységbe fordul. Csak egy cél lebeg szeme előtt: megsemmisíteni és elsöpörni Mozart életművét.
  • Amadeus

    Amadeus

    Peter Shaffer világhírű műve Mozart és az őt igazán értő Salieri kapcsolatát építi ki. Egy kapcsolat, ami keserű csodálaton alapszik és élet-halál harcba torkollik a kiválasztottság elnyerésének érdekében. Ez a mű fikció, de mi van, ha Mozartot valóban meggyilkolták?
  • Amazonok

    Amazonok

    Az Amazonok alapproblémája a magány, az egyedüllét és a kapuzárási pánik. A szereplők páncélt növesztenek, hazugságok mögé rejtőznek, újabb és újabb mentségeket találnak a hibáikra, de szép lassan lekopik a felszíni máz és kiderül az igazság, amivel ennyi idő után még nehezebb szembenézni.Martine negyven év körüli háziasszony, aki egyedül él a hatalmas lakásában. A férje nem rég költözött el, miután elhagyta őt egy huszonéves szőkeségért. A nappali egy katasztrófa sújtotta övezetre hasonlít, a padlón csokipapírok és csipszes zacskók hevernek szerteszét. Martine egyetlen vigasza az albérlője, Loïc, aki csipkelődő megjegyzéseivel tartja benne a lelket. Hamarosan azonban újabb lakókkal bővül a lakás. Beköltözik Martine két barátnője, akik szintén egyedülállók: Micky kiváló üzletasszony, vezető beosztásban dolgozik egy reklámügynökségnél, Annie-t pedig húsz év munkaviszony után most rúgták ki az állásából. A három nő eldönti, hogy amazonok módjára fognak együtt élni. Fellázadnak a hagyományos háziasszonyi szerepkör ellen. Egy telefonhívás azonban felborítja a megszokott rendet. Egy közös barátnőjük arra kéri Martine-t, hogy szállásolja el tizenöt napra a fiát, Guillaume-ot, aki szerelmi csalódásában nemrég megpróbált öngyilkos lenni. A három barátnő beleegyezik, a valóságban azonban mindannyian az újonnan érkezett fiatalember kegyeit keresik. Előjönnek a múltbeli sérelmek, újraélednek a vágyak, remények, csalódások…