Kategória Rendezés
  • Anconai szerelmesek 2

    Anconai szerelmesek 2

    Zenés vígjáték, Magyarock Dalszínház előadása
    A legendás zenés komédia második része húsz évvel követi az első rész történéseit. A történet a Balaton partján folytatódik, ahol találkozhatunk végre Viktória sokat emlegetett édesanyjával, Zsuzsannával, az első rész közkedvelt szereplőivel és gyermekeikkel.Szerelem, bonyodalom és sláger-sláger hátán. Többek között a The Power of Love, One Way Ticket, Words, I Like Chopin, I Will Survive, Kung Fu Fighting, Yes Sir, I Can Boogie, Hafanana, Rasputin, Dschinghis Khan és a Give Me Your Heart Tonight című dalok csendülnek fel a műben.
  • Angster re-generációk

    Angster re-generációk

    Egy orgonakészítő dinasztia sorsa – interdiszciplináris dokumentumszínház„2017-ben ünnepeljük az Angster József által 1867-ben alapított orgonagyár 150. évfordulóját, ebből az alkalomból és a gyárnak emléket állítva született ez az előadás. Belső drámáját két azonos nevű, ám ellentétes sorsú ember élete adja. A kácsfalusi német anyanyelvű gyáralapító erős hittel és tehetséggel felépítette Közép-Európa egyik leghíresebb orgonagyárát, míg két generációval később nagyapám, ifj. Angster József – aki idén lenne 100 éves -, bár elköteleződve készült a gyárvezetésre, hivatását derékba törte a kommunista diktatúra. Az előadásban a család és a gyár történetéhez köthető események, sajtóanyagok és a gyáralapító önéletrajzi írásának részletei elevenednek meg, ifj. Ansgter Józsefről készült dokumentum felvételek, illetve Angster Judittal és Budavári Attilával készült riportfilmek kerülnek levetítésre. Mozgó installációk, kép- és hangfelvételek segítségével idézzük fel az Angster hagyományt és az orgonák égi hangját.” Bérczi Zófia
    A Bérczi Zsófia vezette Élőkép Színház főként a vizuális színház műfajában hoz létre előadásokat. E műfajban a mű szöveges cselekmény helyett látvány alapú dramaturgia szerint építkezik, és az életre keltett látványelemeké a főszerep – mely esetenként lehet maga az ember is. A formailag és tartalmilag újszerű látásmód kifejeződése, a képzelet feltárása, átélhetősége, illetve ennek átadása iránti vágy által vezérelt ÉLŐKÉP alkotói világa a vizuális kommunikáció és a színház metszetében helyezkedik el. Munkáiban a kép, képzet és képzelet szerves egységet alkot installációval, előadóművészettel.
    Az előadás időtartama 120 perc
  • Angyal szállt le Babilonba

    Angyal szállt le Babilonba

    A szegénységet betiltották, az új uralkodó tele van tervekkel, a törvénykezés legfőbb dolgával, a köpködés szabályozásával foglalatoskodik, a katonaság kacsázva menetel olyan ismeretlen tájakra, mint Róma vagy Peking, az exkirály ejtőernyőzik, hullanak a költők és zenészek mint a legyek, a rockkoncerteken ott mulat a hóhér, a jóléti állam pedig bicebócán táncoló horogkeresztekkel közeledik a megvalósulás felé.
  • Angyalföldi ballada

    Angyalföldi ballada

    Meddig kereshetünk kifogásokat, hibáztathatjuk társadalmi és szociális körülményeinket, ahelyett, hogy felelősséget vállalnánk tetteinkért? Erre a kérdésre keresi a választ az előadás. A parasztfiúból gyári munkássá váló Makra Vince igazi antik tragédiahős. Hübrisze annyiban tér el az antik hagyományokétól, hogy ott a hősök saját felsőbbrendűségük tudatában követik el a drámai vétséget, istenként ítélkezve, míg Makra Vince éppen komplexusai miatt kerül hasonló helyzetbe. Makra Vince hiába költözik Pestre egy jobb élet reményében, éhbérért robotol egy gyárban. Jóképű fiú, félénksége és elveszettsége miatt a nők messze elkerülik. Aztán megismerkedik Gabival. A nő először visszautasítja, de rövidesen kiderül, hogy csak azért, mert elvált asszony gyerekkel, és a korabeli erkölcsök szerint az ilyen nem feleségnek való. A balladisztikus darab nem csak egy tragikus szerelem állomásai követi nyomon, hanem a 60-as évek meghatározott sajátosságait és körülményeit is. Balázs Fecó dalai egyszerre érzékeltetik a balladisztikus hangvételt és a reményt egy jobb életre.
  • Angyalfütty - Berecz András ének és mesemondó estje

    Angyalfütty - Berecz András ének és mesemondó estje

    A népmesét, a mesemondást, a magyar nyelvet ünnepli ez az est. Az elhangzó mesék a magyar próza legszebb állapotait, hamisítatlan nyelvi észjárásunkat, ezrek-százezrek munkáját emelik régóta érdemelt magasságba, a színpadra. Teológiailag kikezdhető mesék ezek, de párájuk mindig függőleges, s mikor botlik is, ég felé törekszik. Ez alkalommal a világ teremtését ismerjük meg töviről hegyire, akképpen, hogy az Úr rejtett műhelytitkaiba pillantunk be. Felvillannak az idők, mikor e teremtett világon Krisztus Urunk Szent Péter kérésére - okulásunkért, javulásunkért - még egyet-egyet ront, igazít, durvít, finomít…Az est tetőpontján egy angyal leszorított szárnyakkal fütyölve zuhanik alá, tánctalan, szomorú világunkba, egyre sebesebben - hogy a népek végre igaz jó kedvikből táncolni tanuljanak. Angyali édes zuhanást, jó figurás szellem- és lélektáncot kívánunk a Kedves Közönségnek!
  • Angyalok Szárnyalása

    Angyalok Szárnyalása

    Jótékonysági est
  • Ann-droid

    Ann-droid

    A 21. századi Pinokkió-átiratban Ann, a kis robotlány célja az emberré válás, ehhez pedig földön, vízen, levegőben rengeteg kaland és megpróbáltatás árán vezet az út. A robotlány eközben a legfontosabb emberi erényekkel is megismerkedik – felnőtteket és gyermekeket egyaránt magával ragadó módon.
  • Ann-droid - Egy robotlány csodálatos kalandjai

    Ann-droid - Egy robotlány csodálatos kalandjai

    A történet főszereplői Alfréd, a hóbortos feltaláló és teremtménye Ann, a kíváncsi robotlány. Kettőjük kapcsolatának szépségeit és nehézségeit mutatja be a darab, miközben megismerjük Alfréd egyéb teremtményeit, Bip Bip-et, a hűséges robotlabdát és megannyi kreált, fantasztikus lényt, mint Láb-Gombát, Nyaló-Kannát és Kéz-Verőt. Kedves személyiségüknek és játékos kinézetüknek köszönhetően ezek a részben rajzolt, részben valódi lények egyenrangú szereplőkké válnak a történetben. A darabot végigkommentálja a harmadik, láthatatlan szereplő, akit Papp János mindent betöltő hangja személyesít meg.