-
Függésben
- középiskolásoknak szóló előadás -“Egyszer valaki megalázott. Sokszor, ha egyedül vagyok, vagy valami nehezebb helyzet elé kerülök, az a valaki megjelenik az életemben, persze csak gondolatban. Olyankor magamban beszélek hozzá. Elképzelem, hogy bosszút állok, szembesítem a hibáival. Ilyenkor megnyugszom, de aztán újra és újra megjelenik. Egyszer azt olvastam, hogy az olyanokból lesznek függők, akiket ért valami rossz élmény, és ezt nem tudják feldolgozni. És ezért nyúlnak szerekhez, mert ilyenkor azt elfelejtik. Azt hiszem nagyjából én is ezt teszem, csak nem valami szerrel, hanem gondolatban.” -
Függőleges pillanat
A függőleges pillanat a lét egy kiragadott szelete, belesűrítve kirobbani kész világunk őrült káosza, száguldása, bizonytalansága, kiszolgáltatottsága.
Hosszú, elnyúló, testtelen, mozdulatlan és kitörésre kész, jelen idejű és több annál.Nem létező emlékekkel, ismerős szavakkal, zajjal és csenddel. Valahol…
Most épp, mint egy táj… -
Függöny fel!
Ki ne gondolt volna már arra, hogy színház az egész világ? És színész benne minden ember? Főleg persze azok, akik tényleg színészek. Mert ők is emberek.Michael Frayn komédiája bepillantást enged a kulisszák mögé. Hogy nem nyílik a díszletajtó. Hogy eltűnt a kellék. Hogy hisztis a művésznő. Hogy hol a művészúr. Hogy az asszisztens meg az ügyelő. Hogy elfogyott a kávé. Hogy összeomlott a rendező. Hogy rossz a darab. Hogy jó a darab. Hogy van-e darab.A legenda szerint a szerző fejéből akkor pattant ki a színdarab ötlete, amikor egy barátja előadásán unatkozott: Mennyivel érdekesebb lehet az, ami a színfalak mögött történik... -
Függöny fel!
Michael Frayn drámaírói karrierje egy unalmas előadással kezdődött 1970-ben, amikor az álmából felriadó szerzőnek eszébe jutott, mennyivel izgalmasabb lehet, hogy mi történik a kulisszák mögött. Így született 12 évvel később, 1982-ben a Noises off, mely magyar színházban Ugyanaz hátulról, Még egyszer hátulról, Veszett fejsze, Függöny fel! címen vált híressé.
A történet egy színházi főpróbán kezdődik (az Ádámkosztüm c. megkérdőjelezhető minőségű bohózatot próbálják) a neurotikus rendező kétségbeesett erőfeszítése ellenére is elemeire hullik szét a társulat s az előadás. A második felvonásban ugyanazt látjuk, csak egy későbbi időpontban, s hátulról. De a káosz fokozódik, a konfliktusok végletekig éleződnek, a kellékek megbokrosodnak, a katasztrófa elkerülhetetlen...
Kedves nézőink, ezúton szeretnénk Önöket figyelmeztetni készülő előadásunk mellékhatására: az előadás alatt intenzív nevetőgörcsök léphetnek fel, a görcsök az előadás végeztével fokozatosan csitulnak, pár nappal később már csak halk kuncogás formájában köszönhetnek vissza. Megértésüket előre is köszönjük! -
Függöny fel!
„Fölveszed a szardíniát, leteszed a szardíniát. Ennyi a bohózat. Ennyi a színház.”És valóban… Vagy mégsem? Ki ne szeretett volna már belesni egy színház nappal is olyan titokzatosnak tűnő kulisszái közé, megmártózni a festett csillogásban, beszívni díszletek enyves szagát, belesni a papírmasé ajtók, hátul üres szalonok mögé? Ki ne lett volna már legalább egyszer kíváncsi arra, milyen lenne „hátulról” is egy előadás, azoknak a szemszögéből, akik estéről estére hűségesen ott állnak, hogy szórakoztassanak minket? Michael Frayn pontosan erre ad lehetőséget: két és félórányi pazar, felhőtlen szórakozás, kergetőzés, megcsalás, hajtépés, és könnyes kibékülés, mindez megspékelve több tál szardíniával és egy arab burnusszal, közben pedig lassan még egy előadás is elkészül - majd szétesik… -
Függöny fel! avagy Még egyszer hátulról!
a Zenthe Ferenc Színház és a Váci Dunakanyar Színház közös produkciójaSzínház, mi más - avagy káoszból rendet. De tegyük a szívünkre a kezünket - ugye, hogy izgalmasabb a rendetlenség? Minél nagyobb, annál jobb. Nos, jó hírünk van (a darabbéli társulatnak nem biztos), lesz itt káosz, nem kevés! A színházcsinálás mindig izgalmas téma, főleg ha döcögős-röhögős. Megálmodunk valami szépet és nagyot, majd jönnek a próbák... s velük a határidő, a kellékek, a rivalizálás, a szerelmek, a hiszti, a botrány, a „lenyeljükabékát”, a dühroham, a dugipia, a takarásban a folyton ellógó kolléga, meg a beugró beugrójának a beugrója... de végül megvan minden, (talán) összeáll az előadás, ahol látjuk végre... visszafesleni a nagy nehezen felfűzött gombolyagot: kezdődik a nyílt színi bosszú, a dühroham, a hiszti, a tévedés, a beugró beugrójának kiugró beugrása, a dugipia véget nem érő továbbvándorlása meg a játszott-igazi viszonyok, a kellékmizéria és a rend - mint rendezés - totális kudarca... a siker garantált!!! Az első felvonásban az Ádámkosztüm című darab főpróbájába tekinthetünk bele, majd a második felvonás azt mutatja be, hogy a már egy hónapja futó előadás közben mi zajlik a képzeletbeli nézők számára láthatatlanul – a díszlet és a függöny mögött. Higgyék el, az igazi komédia itt van... Végül ismét a díszlet „rendes” oldalára kerülünk, de valahogy már más az érzetünk a darabbeli darabról. -
Fukushima mon Amour
Japán gyönyörű, lenyűgöző ország tele mítoszokkal. Az egyetlen olyan ország, amely megtapasztalta az atombomba támadást. Ez a katasztrófa hatalmas szenvedést és szörnyűséget vont maga után, azonban az összetartozás egyre nőtt ezekben a fájdalmas időkben. Vajon változtak azóta a japán emberek vagy ugyanazok maradtak? Japánban és a világ minden táján hiányzik az emberiség, az állat- és növényvilág iránti tisztelet és elfogadás, ám a mindenki felé áradó szeretet az, amely képessé tesz minket a boldogságra. -
Furcsa Pár
New York. Oscar Madison, a léha, laza, nemtörődöm újságíró befogadja a lakásába barátját, Felixet, aki válófélben, és lelki válságban van. Nagy hibát követ el ezzel. Mert Felix rögtön kötelességének érzi, hogy meghálálja Oscar nemes gesztusát: kötényt köt maga elé, portalanít, rendet rak, takarít, porszívóz, főz, mosogat, törölget, felszolgál és sterilizál. Oscar agglegényi élete felborul. Szép lassan kezdi megelégelni ezt a különös élettársi kapcsolatot…Neil Simon, huszadik század egyik legnagyobb vígjátékírója biztos kézzel vezeti a közönségét a viharos szórakozás felé. A címszerepekben Kautzky Armand és Mészáros István nevetteti a nézőket. -
Furcsa pár - női változat
A női barátság és összetartás igazi misztérium…
Főleg a férfiaknak. Hát még, ha a szóban forgó páros egyik tagja válik, és nincs hol meghúzza magát. Milyen jó, hogy van kire főzni, hasznossá tehetjük magunkat, kiélhetjük lakberendezői képességeinket és a barátnőnk, habár egyik képességünkre sem kíváncsi, mégis megtűr. A pedáns és hipochonder nő és az életvidám és rendetlen csaj barátságát tényleg semmi nem tudja megzavarni… vagy mégis? Két spanyol macsó és néhány féltékeny barátnő a legerősebb szövetséget is képes megingatni. -
Furfangos Péter, avagy az egér farkincája
Páskándi Géza népmesei motívumokból merítő mesejátékának hőse: Csavaró-Csutorás Péter vándor ezermester, aki "harcba száll" a királylány kegyeiért. Nem mindennapi furfanggal legyőzi a vele versengő előkelő hercegeket. A zenés mesejáték végén a nép egyszerű gyermeke elnyeri méltó jutalmát, Gyémántszép Királykisasszony kezét, no meg Garasos Király fele királyságát s vele a királyság fele kincstárát, mert hát a király fölöttébb takarékos uralkodó. Ezt a tulajdonságát, atyai boldogsága sem feledteti el vele. -
Fúrnitúr
A Fúrnitúr kőkemény kiképzést biztosít minden ügyfelének, hiszen egy gyerek körül számos teendő akad a gügyögésen kívül: Shurman megtanulja, hogyan kell használni az orrszívó porszívó elnevezésű kínzóeszközt. Hogy miképpen szokás hatást gyakorolni a székrekedéses gyermek lelkére és bélrendszerére. Sőt, még a sajátos szexuális szokásokkal rendelkező apóstípusokra is meg kell szereznie a jogosítványt. Mindezt persze ajánlatos lenne idegrohamok nélkül végigcsinálni, hogy a szerelemből is megmaradjon valami a gyermekvállaló ivaros lények között.