Kategória Rendezés
  • Babaszínház: Cinege, cinege, kismadár

    Első színházi élmény a Vaskakas Bábszínház előadásában 0-3 éves korigHogy a két madárleső manónak összesen hány puha-pihe-csipogós-röpülős fiókája van, s hogy azok milyen fülbemászó csiviteléssel, trillázással, csipogással röpködnek, megtudhatják, ha megnézik kicsike gyerekeiket ölükben ringatva a Vaskakas Bábszínház csecsemőknek szóló előadását, melyet Kocsis Rozi (Blattner Géza-díjas) állított színpadra. A csilingelő muzsikát Rab Viki szerezte, a pihés jószágokat Bartal Kiss Rita (Blattner Géza-díjas) tervezte. Játssza: Gergely Rozália, Bora LeventeKözismert mondókák, gyerekdalok, kiszámolók, dúdolók és dünnyögők a játék építőkövei, melyeket az anyukák, apukák, nagymamák haza is vihetnek egy kis füzetben, hogy otthon folytatódhasson a közös játék.
  • Babaszínház: Cini-cini muzsika

    Babaszínház: Cini-cini muzsika

    Első színházi élmény 0-3 évesek számára a Bóbita Bábszínház előadásbanCini-cini muzsika, táncol a kis Zsuzsika, meg a tücsök koma, meg a katica. Csörögnek a kishalak, csattognak a kiskacsák, lovacska nyerít, patkója dalol. Minden, minden muzsikál ebben az apróknak szóló játékban!A babaszínházról:"Akármilyen hihetetlen, a csecsemők, a három éves kor alatti aprócska gyerekek is fogékonyak a színházi előadásra. Persze nem akármilyenre, hanem kifejezetten nekik készülő játékokra.Tudós csoportok: pszichológusok, pedagógusok és művészek hosszú évek óta tartó vizsgálatai alapján ismert, hogy a művészi élmények már a méhen belüli életben is befolyásolják a fejlődést. A kínai császárnékról mesélték, hogy amikor állapotosak lettek, csak szép dolgokat volt szabad nézniük, hallgatniuk és szagolniuk, hogy a magzat is szép és kiegyensúlyozott legyen.
    Kínában már akkor tudták, amit a mai pszichológia tanít, hogy életünk első kilenc hónapja – még az anyaméhben – és az azt követő három év egész életünkre kihat. Irányt szab személyiségünknek, kreativitásunknak, lelki egészségünknek, egyszóval mindennek, ami bennünk később igazán fontos lesz.
    Az esztétikai élmény, annak közös megélése, otthoni felidézése, s újraélése a csecsemő-szülő kapcsolat erősítésén, elmélyítésén túl, új tapasztalatokkal, ismeretekkel gazdagítja a kisgyermeket. Hatékonyabban, mint bármikor későbbi élete során. A művészet ebben az életkorban segíthet talán a legtöbbet."
  • Babaszínház: Papírvarázs

    Babaszínház: Papírvarázs

    a Mesebolt Bábszínház előadása 1-4 éves korigPapírcsipke, papírszalag,
    papírdoboz, papírtekercs
    hiszed-e, hogy nem is papír
    hanem fura csuda játék?Lesz belőle kis halacska
    meg porszívó, ha akarja
    magas lépcsőkön szaladgál
    hajócskaként a vízre száll
    tűnő árnyékká változik
    keresd - csak rád várakozik! Bedobozolta: Trifusz Péter 
    Hangicsálta: Kiss Dávid
    Összehajtogatta: H. Nagy Katalin
    Varázsolják: Gyurkovics Zsófia, Kovács Bálint
  • Babaszínház: Síppal-dobbal

    Babaszínház: Síppal-dobbal

    Első színházi élmény 0-3 éveseknek a Vaskakas Bábszínház előadásábanKottafüzet, hangjegyek, ritmusképletek - mi történik, ha életre kelnek? Repülnek a hanggombócok, cikáznak a vonalak, száguldoznak a violinkulcsok. A játszók meg zenélnek, mindennel, amit csak érnek: síppal, dobbal, nádihegedűvel.
  • Babett hazudik

    Babett hazudik

    „Szóval Londonba akartok menni? Hát legyen. De miért vagytok ilyen kis gyávák? Élni tudni kell. Legyen egy hét New York. Ezt kérem apámtól szülinapomra, egy utazást, akivel én akarom. Azt fogja mondani ’Édes kicsikém, hát kirándulni karsz a barátaiddal? Hát nem mondom, sok pénz, de egyszer tizenöt az én kis hercegnőm.’ Elviszem közületek azt, aki ajándékot ad nekem. Két vagy három embert.”

    Németh Ákos legfrissebb darabjának a helyszínei: utca iskolával és gyorsétteremmel, úszómedencés terasz egy villában, szoba egy elhanyagolt házban, kilátó, rendőrőrs – vagyis ismerősek, kultikusak. A történet szereplőinek egyike, Babett pedig úgy mesél az álmairól, hogy közben mindenki valóságnak hiszi. Ártatlan játéknak indul, aztán tragédiába fordul. Ki a felelős? Mit tehet a felnőtt? 

    Németh Ákos a közéletünk problémáira kérdez rá, miközben tizenévesekre fókuszál. 
  • Babett hazudik

    Babett hazudik

    Kamaszkor. Talán az emberi élet legellentmondásosabb időszaka. Átmeneti kor: már nem gyermek, még nem felnőtt. Gyerekkori illúziók és felnőttkori realitások találkozási pontja. Németh Ákos darabjának hősei kamaszok, akik ellentmondásos személyiségüket egy ellentmondásos, átmeneti társadalmi helyzetben próbálják érvényesíteni. Zűrzavar belül – zűrzavar kívül. Hogyan lehet itt életben maradni?„Babett láthatóan egy álomvilágban él. Azt gondolom, hogy ez sok tizenévessel előfordul, és nagyon sokakkal megtörténik, nem kell ehhez tizenévesnek lenni. Babett ezt az álomvilágot egyszerűen nem engedi maga körül lebontani és egyre erőszakosabb lépésekhez nyúl ennek érdekében. Azt szeretném, hogy gondolkozzunk el azon, van-e joga az embernek ábrándokat építeni és azokat bármi áron elfogadtatni.” (Németh Ákos, író-rendező)Részlet a darabból:„Szóval Londonba akartok menni? Hát legyen. De miért vagytok ilyen kis gyávák? Élni tudni kell. Legyen egy hét New York. Ezt kérem apámtól szülinapomra, egy utazást, akivel én akarom. Azt fogja mondani, 'Édes kicsikém, hát kirándulni akarsz a barátaiddal? Hát nem mondom, sok pénz, de egyszer tizenöt az én kis hercegnőm.' Elviszem közületek azt, aki ajándékot ad nekem. Két vagy három embert."
  • Bábrakadabra: Szivárványmese

    Bábrakadabra: Szivárványmese

    Babaelőadás - 6 hónapostól 3 éves korig
    énekes-verses füzér a legkisebbeknek
    A kedves, narancsszínű Pompon a színekhez kapcsolódó mondókákkal és játékokkal mutatja be a kicsiknek a szivárvány hét színét. Felnevel egy rózsát, találkozik a Nappal, lubickol a tóban, zöldet, narancsot és lilát kever. Végül előkerül a türkiz, s Pompon közös játékra hívja az aprókat.Az előadást követő 20 percben a gyerekek játszhatnak Pomponnal, megcsodálhatják a csillogó szivárványszalagot, megfoghatják és kipróbálhatják az előadás során használt különféle színű és tapintású textíliákat, hangszereket, puha kellékeket, érdekes tárgyakat. Ez idő alatt halkan, de hallhatóan, CD-ről komolyzenei összeállítás szól.
  • Babszem Jankó

    Babszem Jankó

    Benedek Elek nyomán - vásári kesztyűsbáb-játék élő zenévelHősünk, kicsi létére, nagy segítsége szeretne lenni édesapjának, akinek folyton arra kell ügyelnie, hogy megóvja aprócska gyermekét attól, hogy bajba ne keveredjen a nagy segítés közepette. A féltés, óvás ellenére a baj elkerülhetetlen, és − mint azt tudjuk − nem jár egyedül. Viszontagságos útja során rengeteg akadályt kell leküzdenie, mire elérkezik az őt megillető helyre.Előadásunkban az ismert magyar népmese elevenedik meg, a vásári bábjáték hagyományait követve, a kesztyűsbáb abszurd humorát, a közvetlen mesemondás élményét ismertetve meg gyerekekkel és felnőttekkel egyaránt.Vajon milyen érzés lehet vándorolni a világban, ha az ember csak akkora, mint egy babszem? Milyen lehet a tehén hasában, vagy a hercegkisasszony párnája alatt? Meg tud-e szelídíteni egy fenevadat, aki ilyen icipici?
  • Babszem Jankó

    Babszem Jankó

    Volt egyszer, hol nem volt, egy ember meg egy asszony. Olyan szegények voltak, mint a templom egere, sőt, még annál is inkább, mert még gyermekük sem adatott. Egyszer a szegény ember talált egy seprűt az erdőben. Még jóformán haza sem ért vele, amikor betoppant hozzájuk a seprű gazdája is. A boszorkány egy babszemet ad a seprűért cserébe. Ki is kel az elültetett bab reggelre és egy parányi fiúcskát terem. Nagy lenne a szülők öröme, ha a marcona zsiványok el nem lopnák egyetlen kincsüket, a babszemnyi, de annál nagyobb hangú legénykét, hogy tisztességes zsiványt faragjanak belőle...
  • Bach est

    Bach est

    Bach: János passió
  • Bach-tánc-szvitek

    Bach-tánc-szvitek

    Újabb produkció születik Rohmann Ditta Junior Primissima díjas csellóművész és Kun Attila Lábán Rudolf- és Harangozó Gyula-díjas koreográfus hosszú éveket felölelő együttműködéséből. Az új bemutató – az előzményének tekinthető Tánc-tér-képek című alapelőadáshoz hasonlóan – a klasszikus zeneművek és a kortárs elektronikus hangzás ízléses és kreatív fúziójára épül. A koncepció elegánsan hozza össze egy térben és időben a különböző korok zenéjét a kortárs tánc nyelvezetével, és mesél el egy univerzális történetet a húrok rezgése és az emberi hang, a testek mozgása és az elektronika találkozásáról.Rohmann Dittához különösen közel áll Bach zenéje: fellépett már a lipcsei és thüringiai Bach-fesztiválokon, együtt dolgozott a Baseli Szimfonikusokkal, a Mendelssohn Kamarazenekarral és a Liszt Ferenc Kamarazenekarral, munkáját a Philipp Emanuel Bach Társaság különdíjjal jutalmazta. A csellóművész mellett a klasszikus évadát kezdő Közép-Európa Táncszínház táncművészei Kun Attila vezetésével elevenítik meg a tánc és a zene ősidők óta eleven rokonságát.

    A Közép-Európa Táncszínház nagy múltra tekint vissza: Magyarország elsőként alakult táncszínháza, mely a független kortárs táncegyüttesek között a legismertebbek közé tartozik hazánkban és külföldön egyaránt. Ahogy ezt nevében is hirdeti, vállalja egy adott földrajzi régióhoz való kötődést, ebben határozza meg önmagát. Programszerűen kutatja és értelmezi ennek a régiónak mozgásvilágában kódolt sorsát.
  • Backstage

    Backstage

    Egyetlen szerelmi szál által vezérelt táncszínházi előadás kulissza titkait járja körül a produkció. A nézők „hátulról” is szemlélhetik azt a számtalan szituációt, amely a színfalak mögött történhet meg egy táncossal.
  • Bádogdob

    Bádogdob

    A hároméves Oskar úgy dönt, hogy nem akar felnőni, nem illeszkedik be a felnőttek világába. Miközben belül fejlődik, érik tovább, a teste megmarad gyereknek. Ez a különös fiú egy szabad városba születik, Lengyelország és Németország határán a ’20-as években, egy német apa és egy kasub (lengyel etnikumú) anya gyermekeként. Minden adott lenne egy kockázatnélküli polgári élethez, de ő a családi fűszerüzlet helyett a dobolást választja. Ez a lázadás és az önkifejezés egyetlen formája számára. És a szétvert bádogdobok halmai mögül felsejlenek a náci gyűlések, az egyre feszülő ellentét a lengyelek és a németek között, a kristályéjszaka, Lengyelország lerohanása és mindaz, ami ezt követte. Oskar kívülállása, passzivitása áldozatokat követel, de látszólagos gyermeksége miatt nem lehet őt elítélni. Meddig lehet észrevétlennek, gyereknek maradni? Vagy eljön az a pillanat, amikor elkerülhetetlenül felelősséget kell vállalnunk a tetteinkért és fel kell nőnünk?
  • Bagi - Nacsa élőben

    Bagi - Nacsa élőben

    Ahogy azt a humor nagyágyúitól már megszokhatták, egyedi paródiáikkal ezúttal is elhozzák a közélet és a sztárvilág színe-javát. A műsoraikban megszokott színvonal mellett, a színpadi közegben jóval közvetlenebben, szabadabban tudnak megnyilvánulni, amely mindenkinek felejthetetlen szórakozást nyújt majd!