-
Spanyolul tudni kell
Recsegő, koszos rádióhang… Aztán a nemzet legendás színészeinek hangján… „Ha okos, szép is lehet…Fabulon!” „Csókolom! Ági van? Ági: szűrt gyümölcslé… „ Egy erotikus női hang búg: „Én tudom mitől döglik a légy! Kemotox!” Ekkor már a nézőtér fele hangosan nevet, és mire jön az „Ez a Jóska, ez a Gyurka, ez meg itt a véres hurka…” a fiatalabb korosztály is érzi, időutazás várható. Mindenki átlibben a sárgás tónusú, pödrött szélű fotók, a trapéznadrág, és a zimmer frei- ek világába, lassan billen a fény, megtelik élettel a színpad. -
Special Society
Az előadásban egy különleges társaság szürrealisztikus képei peregnek le előttünk, miközben az álom és a képzelet birodalmába lépünk. Fantasztikus, helyenként groteszk képmások kelnek életre a színpadon. A változó karakterek öntudatlan, spontán kinyilatkoztatásra törekednek és felszabadulnak a tudatos elme kontrollja alól. A koreográfia energiája szétfeszíti annak kereteit, a mozdulatok dinamikája, a színek vibrálása saját univerzumot teremt. Ebben a hipnotikus látomásban semmi sem valóságos, mégis minden igaz. Anton Lachky átlépi határainkat, megnyitja érzékeinket, és olyan utazásra csábít, amilyenben ezelőtt még sosem volt részünk. Készen álltok a kalandra?Anton Lachky saját társulatával 2017-ben mutatkozott be Magyarországon a Mellékhatások (Side Effects) című előadás koreográfusaként a Trafóban, majd először dolgozott együtt magyar társulattal, a Közép-Európa Táncszínházzal.
Az előadás különlegessége, hogy Anton Lachky idén folytatja a KET társulatával megkezdett munkát és elkészíti a nagy sikerű produkció második részét, melyet a későbbiekben trilógiává kíván bővíteni! -
Spenót Panna
Főzelékország királyának nagy-nagy bánatát senki és semmi nem tudja orvosolni… Hiába főzi világhíres szakácsnéja a finomabbnál finomabb étkeket, hiába nyeri sorra országa a főzelékfőző olimpiákat, lánya a szépséges Anna hercegnő kizárólag csak tortát, gumicukrot, édességet hajlandó enni. Van is ebből baj, no meg a követelőzésből, hisztizésből, hiszen hiába a nagy szépség a kérők menekülnek a közeléből. Márpedig a király férjhez akarja adni a lányát. Így megy ez hétről hétre, mígnem a palotában megjelenik a titokzatos kertész… Magával viszi a királylányt, s csudák csudája igazi spenótot kedvelő háziasszonyt farag belőle. Hogy mi a titka?... Meglátjuk az előadás során, s magunk is elgondolkodhatunk nagy vidámságok közepette milyen fontos dolgok történnek, s hogyan lesz Anna hercegnőből Spenót Panna. -
Spenót Panna
Főzelékország királya nagy bajban van. A lánya hisztis, cukorkafaló, elkényeztetett királykisasszony, akit sem a zöldségek, sem a kérők nem érdekelnek. Mitévő legyen a király, hogy leszoktassa a mértéktelen édességmajszolásról és férjhez adja őt? Egy szegény vándor talán tudja a választ. A mese tanulsága, az alázat fontossága, amitől elfogadóbbá, nyitottabbá válik az ember és megsokszorozódik a szeretet körülötte. -
Stabat Mater
Táncjáték fúziós elemek felhasználásával a világ legismertebb és leghíresebb Mária-himnuszára, amelyet mintegy száz szerző zenésített meg az évszázadok során. A Sopron Balett előadásának különlegessége, hogy rajta keresztül a nyugati és a keleti kereszténység szemszögéből is rátekinthetünk a gyermeke elvesztése fölött érzett anyai fájdalom örök emberi mivoltára. -
Stabat Mater
A keresztény kultúrkör egyik legtöbb könnyel áztatott liturgiája a Stabat Mater Dolorosa. Egy vers, amely a szeretett gyermek elvesztésének fájdalmát szemlélve egyben osztozni is kíván az átélt fájdalmakban. Részt vállalni mások szenvedésében, keserűségben és együttérezni az elesettel – a 21. században ennél aktuálisabb üzenetet keresve sem találhatnánk. Mindehhez társul G. Rossini muzsikája, amelyet Heinrich Heine szavai úgy jellemeznek, mint amikor “a végtelenség érzése körülöleli a mindenséget”. Gazdag kultúrkör, éteri szavak, de mindez hogyan köthető a ma emberéhez, ahhoz az emberhez, akit körülölel a befektetés-tőke-profit újkori “szentháromsága”? -
Stand Up Klub
A Stand Up Brigád humorista tehetségkutató estjeKöltészet napi különkiadásA stand-up comedy töretlen népszerűsége hívta életre a Bethlen Téri Színházban azt a Stand up Klubot és humorista-műhelyt, ahol a Stand Up Brigád humoristái szórakoztatják a humor szerelmeseit.A ’30-as évek elején a színház főrendezője, Kellér Dezső darabjai nyomán már nézők széles rétegei élvezhették a kikapcsolódás és nevetés önfeledt perceit a Bethlen téri filléres kabaréban. A Stand up Klub ezt a hagyományt kívánja továbbvinni.A műsor OPEN MIC részében az ismert humoristák mellett amatőr tehetségek is bemutatkozási lehetőséget kapnak, ezért arra bátorítunk mindenkit, aki szeretné kipróbálni magát a mikrofon mögött, jöjjön el. -
Standing Ground
A Standing Ground nem boncolgat, vagy fejteget, újra és újra visszatér önmaga központjához, központi kérdéséhez, döngöl, szajkóz, sulykol, amíg a földdel egyenlővé nem tesz.
A Standing Ground kitartó, ellenálló és állja a sarat, az egyéni alapokat közös nevezőre hozó, változatlan változó.
A Standing Ground az alap. De fix az alap? Fix, hogy van alap?
Újra és újra visszatérünk a kiinduló pontunkhoz, ami számunkra fontos, érték vagy csak adottság. De hogyan viszonyul egymáshoz az egyéni és a közös alap? Mennyire szabad az egyik és mennyire limitált a másik? Mindannyian kondicionáltak vagyunk. Hogyan élhető meg a szabadság a korlátok között?
Az a sok-sok keresés, eltévelyedés, hevület, felejtés, megbokrosodás, révbe érés, lankadás, lendület és kilengés mind-mind figyelemfelkeltés, emlékeztető: vissza az alapokhoz! Az alap helytáll, nem tágít, a földdel egyenlő. Biztos pont az élmények forgatagában, amíg rá nem ununk és újra útra nem kelünk.
Neked mi az alap, amire az egészet felépíted? Mi marad, ha minden elvész? Mi az, amit biztosra veszel? Mi az, amiből nem engedsz? -
Stanna és Panna, a felfedezők
Különleges utazás Stannával és Pannával. Lehet-e bejárni a világot, lépésről-lépésre, bolygóról-bolygóra úgy, hogy nem kell zötyögni, átszállni, szállást keresni? Lehet. Stanna és Panna átutazóban mindezt felfedezi a gyerekekkel, bőröndökben, táskákban lapuló tárgyakkal, fantáziával. Meglesik a balettáncos ollót, a tengeri evolúciót és a civilizációt…. na, és Tojglit, kiből még nem tudni, ki lesz.Egyéb nem is kell, mint fantázia és játékkedv, és indulhatunk is a nagy felfedezésre. Sikeres felnőtt előadásunk gyermek verziója, hogy a kicsik se maradjanak ki a jóból. -
Stílgyak
Az 1947-ben keletkezett mű egy körülbelül tíz soros alapszöveg 99 variációból álló taglalása. A grammatikai fordulatok, a beszédmódok, atájnyelvek, a formák és jelzőkészletek bravúros játéka nyelvi és előadói akrobatikát igényel a színészektől, s olyan látványos és humoros produkciót szül, melyben a néző csak kapkodja a fejét..., a fülét... és végül a tenyerét! -
Stílusgyakorlatok
Az ötösön csúcsforgalomban. Huszonhat éves forma pasas, fején puhakalap, a szalag helyett paszománnyal; hosszú nyak, mintha kinyújtották volna. Utasok szállnak le és föl. A pasas rátámad az egyik mellette állóra. Azt veti a szemére, hogy meglöki őt, valahányszor ott megy el valaki. Nyafogós hang, de szeretne keménynek hangzani. Megürül egy ülőhely, a pasas odaront. -
STOP THE TEMPO!
Mikor annyira hangos a zene, hogy a gondolataidat sem hallod. Mikor a sok ismeretlen, egyedi arc csak a megszokott, unalmasan egyforma. Mikor a gázpedálra görcsöl a lábad, és közben a kéziféket markolod. Mikor hamarabb beugrik egy ismerősöd cipőjének a márkája, mint a szeme színe. Mikor már annyira trendi vagy, hogy undorodsz trendesen. Mikor minden kamu, olcsó, és ócska. Minden átlátszó, hazug és lélektelen. Mikor már semmi sem elég. Mikor már rég leelőzted magad. Mikor már becsípett a mókuskerék és beleszédültél a pörgésbe. Mikor a szívritmusod nem tud lépést tartani az életritmusoddal. Mikor az okostelefon halvány fényében nézed az életed. Mikor a reklámok és híradók manipulált képei eltakarják a valóságot. Mikor már semmi sem éri el az ingerküszöbödet. Mikor a modern külső csak rohadt belsőt takar. Mikor mindened megvan, csak te magad hiányzol. Mikor egy hajszál választ el attól, hogy bekattanj, csak egy gyenge pillanat, hogy bármire rákattanj. Mikor eleged van a kattanásból....
STOP THE TEMPO!„Oltsd el a lámpát, stop the tempo/ Tedd takarékra az agyad, /lassíts ember, stop the tempo/ Leelőzted már magad!”