Kategória Rendezés
  • Romeo és Júlia

    Romeo és Júlia

    A klasszikus világirodalom gyönyörűen megírt tragikus szerelmi története. Két, ősidők óta gyűlölködő családból származó fiatal végzetesen egymásba szeret, és titkon összeházasodnak. A történet Veronában játszódik, ahol két világ csap össze a fiatalok feje fölött: hagyomány, lázadás, szerelem, gyűlölet, sors és egyén ütközik egymással.
  • Rómeó és Júlia

    Rómeó és Júlia

    A klasszikus világirodalom gyönyörűen megírt tragikus szerelmi története. Két, ősidők óta gyűlölködő családból származó fiatal végzetesen egymásba szeret, és titkon összeházasodnak. A történet Veronában játszódik, ahol két világ csap össze a fiatalok feje fölött: hagyomány, lázadás, szerelem, gyűlölet, sors és egyén ütközik egymással.

  • Rómeó és Júlia

    Miként tud egy új, fiatal generáció megbirkózni a szüleitől örökölt konfliktusokkal? Mi történik, ha egy nemzedék úgy dönt: tiszta lappal szeretné kezdeni felnőtt életét? Megteheti vajon büntetlenül? S mi motiválja ebben a döntésben? Miért utasítja el szülei mintáit? Ez az új generáció abban más mint az előtte lévő, hogy már nem akarja azokat a régi terheket cipelni, amelyeket értelmetlennek lát, amelyeket másoktól örökölt, ráadásul számára érthetetlenül valódi okok nélkül. Rómeó és Júlia tinédzserek, akik kamaszként reagálnak a felnőtt helyzetekre – dacos szenvedéllyel s akadályt nem ismerő elszántsággal és hittel, de ez a látszólag naív idealizmus még nem jelenti azt, hogy ne nekik lenne igazuk…
  • Rómeó és Júlia

    Rómeó és Júlia

    Rómeó & Julia - cirkusz színházi előadásmaffiatörténet szerelemmel és bukássalA Baross Imre Artistaképző Intézet előadása. Az 50 perces előadás a cirkuszművészet és a fizikai színház eszközeivel jeleníti meg a maffia környezetbe helyezett veronai történetet. A korszakban, amelyben a mi Rómeó és Júliánk játszódik, nincs helye a szerelemnek, csak az öldöklésnek. A megbékélés helyett itt bosszú, a csönd helyett csak üvöltés várható. A kérdés nélkül való szerelmet maga alá gyűri a birtoklási vágy, s a történet főszereplőinek élete elbukik családjaik háborúskodásában. Rómeó és Júlia egy villanásnyi időre téren és időn kívül kerülnek és találkoznak a határtalan szerelemmel. Mindössze 5 napos történetük a mennyet és poklot is elhozza Nekik, de a harag, a két gazdag maffiacsalád dühödt indulata végül maga alá gyűri és halálba kergeti a tragikus sorsú szerelmeseket.Az 50 perces előadás a cirkuszművészet és a fizikai színház eszközeivel jeleníti meg a maffia környezetbe helyezett veronai történetet. A fiatal artisták lenyűgöző biztonsággal működnek mind a színház, mind az artistaművészet terén, s jelenítik meg a drámairodalom talán legismertebb szerelmi történetét.
  • Rómeó és Júlia

    Rómeó és Júlia

    Interaktív színházi előadás Ruszt József beavató színházi hagyományai alapján. Az előadás sajátossága abban rejlik, hogy a Moderátor a történetet egyes pontokon megállítja és a nézőkkel közösen megvitatnak bizonyos kérdéseket, vagy a színházi jelrendszer érdekességeit fedezik fel.
  • Rómeó és Júlia

    Rómeó és Júlia

    Ha van a világirodalomban történet, mely idős és fiatal számára egyaránt ismerős, kedves, az a Rómeó és Júlia. Ha van közhely, ami ehhez kapcsolódik, akkor az a „szerelem mindent legyőz” általánosítás. Pedig ha újraolvassuk a történetet, azt látjuk, hogy a szerelem valóban túllép a megosztottságon, s nem vesz tudomást a párt-politikáról, de hogy legyőzhet-e mindent, s ha igen, milyen áron, ebben már a négyszáz éve elhunyt költőóriás sem túl optimista. Fiatal életek hullnak porba, sokat ígérő lehetőségek hunynak ki egy pillanat alatt, s miért? Mert a társadalmi megosztottság megszabja a határokat és a szabályokat. Klasszikus szép mese legyintsünk csak, hol van ez ma már? Aztán nézzünk körül és gondoljuk ezt át újra.
  • Rómeó és Júlia

    Rómeó és Júlia

    A Kaposvári Egyetem Művészeti Kara Színházi Intézetének IV. éves színművész hallgatóinak az előadása.A világirodalom leghíresebb szerelmi története a Kaposvári Egyetem IV. éves színművész hallgatóinak (Uray osztály) előadásában. A játékban mindenki Rómeó és mindenki Júlia. Együtt keresik a szerelmet. Azt, hogy lehet-e még hinni a mindent elsöprő, az előítéleteket, a félelmet és talán még a józan észt is felülíró szerelemben? Hihetünk-e abban, hogy ez maga a teljesség, s hogy ez valaha megélhető lesz még?Történet a megmagyarázhatatlan gyűlöletről, melynek csak egy megmagyarázhatatlan szerelem vethet véget. A negyedéves kaposvári színművész osztály kincskeresése 1 óra 55 percben.Ifj. Vidnyánszky Attila, Vecsei H. Miklós, Kovács Adrián és a kaposvári harmadéves Uray osztály közös munkája ez, az ötödik félév végén létrehozott vizsgaelőadás. Készült a Nemzeti Színházban, több helyszínen. A közös gondolkodást meghatározta a szövegközpontúság, a helyszínfüggetlenség… és a Beatles.
  • Rómeó és Júlia

    Rómeó és Júlia

    a Győri Balett előadásaVámos György Szergej Prokofjev zenéjében találta meg a kulcsot Rómeó és Júlia című balettjéhez, amelynek premierje 1997-ben a Rheinoperben volt. A koreográfus a reneszánszból a múlt század húszas éveibe átültetve hozza összhangba a klasszikus balett hagyományait azzal a prokofjevi igénnyel, hogy „megmutassa a színpadon az emberi érzelmeket”. Vámos olyan táncoló színészeket akar, akik a testükkel beszélnek és énekelnek. Rómeó és Júlia nála két olyan fiatal, akik a darab elején még gondtalanok, egy kicsit naivak, de képesek elsöprően szenvedélyes érzésekre is, amelyek aztán tragédiába torkollnak. Nem egy álmodozó táncoló párt mutat meg, hanem két életvidám, erőteljes egyéniséget, akik elég erősek ahhoz, hogy szeressenek és ezért meghaljanak. 

  • Rómeó és Júlia

    Rómeó és Júlia

    Beavató színházi előadás 7 színésszel, 1 Moderátorral, 8 db székkel és rengeteg fantáziával. Shakespeare műve lehetőséget teremt a korosztály számára fontos kérdések felvetésére, valamint a színházi jelrendszer érdekességeinek felfedezésére. Mivel nincs két egyforma közönség, így nincs két egyforma előadás sem.
  • Rómeó és Júlia

    Rómeó és Júlia

    Színhelyünk Verona, ahol minden és mindenki szép, még a fegyvereket is ékszerként lehet viselni és csak játékból hadonásznak vele – amíg el nem rontja valaki a játékot;Verona, ahol mindenki jó, és mindenki mindenkinek jót akar, legelsősorban is az állam és az egyház, azaz a herceg és a város kedvenc papja – amíg az a sok kis jó össze nem áll egyetlen ijesztő rosszá;Verona, ahol mindenki gazdag, csak szerelemre nem telik senkinek, aki meg mégsem tudna nélküle élni, annak mindene rámegy, még az élete is – és mégis: ettől, és ekkor lesz a leggazdagabb;Veronában vagyunk tehát, a jólétben lubickoló, hatalmi násztáncban bokázó, szerelembebelehaló Veronában, amely mégis, vagy tán épp ezért, a szerelmek városa marad most már mindörökre – egynapi járóföldre Mantovától, ahol betevő falatért árulják a mérget.
  • Rómeó és Júlia

    Rómeó és Júlia

    Rómeó és Júlia története átgondolva, kiemelve, személyesítve. Sok minden változott azóta, a kérdés mégis az, mit mond a mai embernek három nap, szerelem és halál, emberi sorsok. A végén megszületik a jövő nélküli béke, tovább él a gyűlölet, az erkölcs álarcába bújtatott önérdek. A kicserélt köntös alatt, még ma is ugyanaz az ál szív dobog: a hazugság nem három nap, hanem egy élet.
  • Rómeó és Júlia

    Rómeó és Júlia

    Shakespeare szerelmeseinek sorsa elevenedik meg a táncjátékban. A táncszínházi formanyelvek váltakozása, keveredése jelöli ki a két családot, csatározásuk a tánc nyelvén fogalmazódik meg, miközben mindenki lehet Rómeó és Júlia is.
  • Rómeó és Júlia - interaktív nevelési előadás

    Rómeó és Júlia - interaktív nevelési előadás

    Mi jut eszetekbe a HAGYOMÁNY szóról? Szükségünk van-e még egyáltalán ilyesmire? Ha egy közösségnek vannak/lehetnek hagyományai, egy kisebb közösség - egy család - rendelkezhet-e hasonlóképpen hagyományokkal? Több ez, mint az évfordulók ünneplése? Beleszólhat-e családunk hagyományrendszere életünk alakításába?Ilyen és ehhez hasonló kérdéseket szeretnénk körbejárni VELED a kétórás színházi nevelési program során, amelyben Shakespeare egyik legismertebb művén keresztül vizsgáljuk a legfontosabb kérdést: kik vagyunk mi? Mi a legfontosabb érték az életünkben és mit gondolunk önmagunk életének alakításáról.A Gózon Gyula Kamaraszínház ismert színész-alkotói ismét egy újfajta színházi kísérlettel jelentkeznek elsősorban fiatal nézőink számára, de mindenkit szívesen várunk, aki kíváncsi önmaga és mások véleményére, szabad megnyilvánulására.
  • Rómeó és Júlia - Négyhangú Opera

    Rómeó és Júlia - Négyhangú Opera

    Két egyfelvonásos, két különböző műfaj, ám egy üzenet: egy előadás akkor is izgalmas lehet, ha történetesen nem beszélnek benne egy árva szót sem.Tom Johnson 1971-es darabja valódi opera-kuriózum. Zenéjében némiképp repetitív és minimalista, négy zenei hangból áll (D, E, A, H), és „zenekarában” mindössze két hangszer (zongora és fadob) található. Ugyanakkor – a műfajtól kissé váratlanul – humorában rendkívül összetett, tökéletesen alkalmas arra, hogy az egyszeri ember ráeszméljen: az opera jó!És ha az opera jó, akkor mit mondjunk a balettről? A tánc is jó! Főleg, ha olyan ismert történetet dolgoz fel, mint a Rómeó és Júlia. Így, együtt pedig olyan csapatot alkotnak, mely kihagyhatatlanná teszik az estét. 
  • Rómeó és Júlia - próza

    Rómeó és Júlia - próza

    Folytatódik a shakespeare-i sikersorozat a Dóm téren. Két fergeteges komédia, a Tévedések vígjátéka és a Vízkereszt, vagy amit akartok után az angol mester leghíresebb love story-ját, a Rómeó és Júliát veszi elő a fesztivál. Három estén át könnyezhetjük meg a "baljós csillagzat alatt született szerelmesek" jól ismert történetét.