-
Liliomfi
A magyar színjátszás hőskorát idéző történetben a vándorszínész trupp éppen Balatonfüredre érkezik, ahol is Szilvay professzor gyámleánya és a nevelőnő nyaral. Mariska és Liliomfi, az ünnepelt színész (aki valójában Szilvay unokaöccse) minden előítélet ellenére egymásba szeretnek. Azt sem tudják, hogy a professzor már rég egymásnak szánta őket, bár találkozásukat nem is sejtette. A házasság feltétele, hogy Liliomfi hagyjon fel a színészettel. -
Liliomfi
Szigligeti Ede legismertebb vígjátékát, a Liliomfit állítólag 2 délután alatt írta meg. Az ExperiDance Productionnek ennél kicsit több idő kellett, hogy táncjátékként színpadra állítsa a darabot – legyen mentségükre a sok vidám, kirobbanóan energikus tánckép, amely új életet lehel a XIX. század e klasszikusába.Román Sándor és Meskó Zsolt közös alkotása nem veszi komolyan a szerelmet, még ha olyan végzetszerű is, mint Liliomfi és Mariska románca. Komolyan veszi viszont a színházat, a zenét és a táncot, mágikus élménnyel ajándékozva meg a nézőket. -
Liliomfi
A Liliomfi XIX. századi drámatermésünknek egyik legtöbbet játszott, színpadról, filmről egyaránt ismert, népszerű darabja. A könnyed hangvételű játék középpontjában természetesen szerelmi bonyodalom áll, de a fiatalok boldogságát legfeljebb késleltetni tudják az események, megakadályozni nem. Az álöltözetek, a komikus vénkisasszony nevelőnő, a bogaras tudós nagybácsi a humor biztos forrásai, a szabad színészélet pedig reformkori ízű lelkesedéssel ábrázoltatik. -
Liliomfi
A könnyed hangvételű játék középpontjában szerelmi bonyodalmak állnak, a fiatalok boldogságát azonban legfeljebb késleltetni tudják az események, megakadályozni nem. A szerelmesek bájosan csúffá teszik az ájtatos képmutatást, a mohóságot, a zsarnokoskodást, majd együtt kelnek útra Thália szolgálóiként. -
Liliomfi
Ennek a darabnak már a címe is ámítás – Liliomfit nem is Liliomfinak hívják, sőt, másképp. De ezzel nincs egyedül: itt senki sem az, aki, és semmi nem az, ami. Még a hazugság sem igazi hazugság, hiszen színészek hazudnak, márpedig azoknak rendes ember szavát sem hiszi amúgy sem. Az efféle helyzetekből a való életben cifra kis bonyodalmak szoktak adódni – és nincs ez másképpen ebben a népszínműben sem, ahol senki sem az, aki, viszont minden ajtó fülekkel van kitapétázva, és minden fillér kölcsönben van – a különbség talán egyedül annyi, hogy itt végül minden és mindenki a helyére kerül, a szerelmesek egymáséi lesznek, a hoppon maradtak megtanulják hazájuknak tekinteni a hoppog, a pénz pedig – és talán mégiscsak ez a legfontosabb – a családban marad. -
Liszt Ferenc Vegyes Kar koncertje-500 éves a reformáció
Liszt Ferenc Vegyes KarVivaldi: Magnificat Liszt Ferenc Vegyes Kar koncertje az istentisztelet keretében. Az istentiszteleten Vivaldi: Magnificat című művét adják elő.Szeretettel várjuk, a vasárnapi Istentisztelet keretében megtartott koncertünkre!Ünnepeljünk vendéglátóinkkal, meghívott vendégeinkkel és emlékezzünk az 500 éves reformációra!Vendégeink:Budafoki Református Kórus (művészeti vezető: Ábrahám Edit)Momento Kórus (művészeti vezető: Sziklás Tünde)Budafoki Ifjúsági Mozart Zenekar (művészeti vezető: Horti Gábor)Közreműködnek:Kánya Ditta, Pallagi Teréz, Földesi Gergely, Murai NorbertVezényel:Szabó Éva -
Litera-túra, avagy a Költők meg a Kötelezők
Ritkán szeretjük azt, ami kötelező. Ezért aztán fel sem merül bennünk, hogy egy-egy iskolai olvasmányunk megírása is kínkeserves kötelességet jelenthetett valakinek, annak idején. Eszünkbe se jut, hogy a költő élete sem feltétlenül könnyebb, mint a miénk. Pedig sokszor pont annyi kedve van verset írni, mint egy tanulónak iskolai fogalmazást. Őt is húzza az ág, piszkálják a barátai, kerüli a múzsa, gyötri a nátha – nem is sejtjük, mi mindenen kell keresztülmennie, mire verséből kötelező olvasmány lesz. Amit ritkán szeretünk… -
Loft
Három barátnő története. Az ő szerelmekkel, válással,árulásokkal teli szenvedélyes szövetségéről szól. Három különböző sors, világlátás, de mindegyik fő mozgatórugója a vágy, az összetartozás, a szeretet.A szereplők humora, öniróniája, vagy annak hiánya sok mulatságos szituációba sodorja őket. Mi van ha egyik barátnő elszereti a másik férjét, pedig csak segíteni akart… vagy mégsem?A titkok és feszültségek vajon odáig feszítik a húrt, hogy elteszik egymást láb alól, vagy tisztázódnak a félreértések?Magára ismerhet ezekben a karakterekben a néző és a nevetésen keresztül talán megbocsátó lesz önmagával és barátaival szemben is. -
Lököttek
Egy pszichológus várószobájában összegyűlik hat ember. Kiderül, hogy mind egyszerre kaptak időpontot a neves szaktekintélyhez, aki késik. A hosszas várakozás alatt a páciensek beszédbe elegyednek egymással, előkerül egy Monopoly és spontán csoportterápia szerveződik... -
LOL
Hans van Manen–Erik Satie: Trois Gnossiennes – Balett egy felvonásbanA darab Erik Satie varázslatos, melankolikus zenéjére készült duett, mely lemondásról, bizalomról és harmóniáról mesél. A pas de deux női szerepét a holland alkotó Aradi Mária világhírű balerinára álmodta, aki immár hosszú évek óta a Magyar Nemzeti Balett balettmestere.Hans van Manen–Astor Piazzolla: 5 tangó – Balett egy felvonásbanHans van Manen azon kevés koreográfusok közé tartozik, akinek a klasszikus balett és modern tánc, illetve más mozgástechnikák ötvözésével sikerült széles körben népszerűvé tennie a modern balettet. Az 5 tangó Astor Piazzolla zenéjére készült és árad belőle a tüzes energia.Hans van Manen: Black Cake – Balett egy felvonásban30 éves volt a Holland Táncszínház, amikor Jiří Kylián azt mondta Hans van Manennek: „Te csinálod a balettet az évfordulóra.” Erre van Manen: „Tényleg? És mit csináljak?” Kylián azt felelte: „Egy tortát.” Így született meg a humorra épülő, öttételes ünnepi paródia, az ellenállhatatlanul szellemes Black Cake.Hans van Manen–Erik Satie: Trois Gnossiennes – Balett egy felvonásbanZeneszerző / Composed by Erik SatieDíszlettervező / Set design: Hans van ManenJelmeztervező / Costume design: Joop Stokvis, Hans van ManenVilágítástervező / Lighting design: Jan HofstraA próbákat felügyelte / Rehearsals attended by Igone de JonghPróbavezető balettmester / Rehearsals led by Aradi Mária, Solymosi TamásKoreográfus / Choreographed by Hans van ManenHans van Manen–Astor Piazzolla: 5 tangó – Balett egy felvonásbanZeneszerző / Composed by Astor PiazzollaVilágítástervező / Lighting design: Jan HofstraBetanító balettmester / Training Ballet Instructor: Rachel BeaujeanPróbavezető balettmester / Rehearsals led by Rujsz Edit, Szirb GyörgyKoreográfus / Choreographed by Hans van ManenHans van Manen: Black Cake – Balett egy felvonásbanZene / Music: Pjotr Iljics Csajkovszkij, Leos Janáček, Igor Stravinsky, Pietro Mascagni, Jules MassenetDíszlet- és jelmeztervező / Set and costume design: Keso DekkerVilágítástervező / Lighting design: Joop CaboortBetanító balettmester / Training Ballet Instructor: Mea VenemaPróbavezető balettmester / Rehearsals led by Venekei MariannaKoreográfus / Choreographed by Hans van Manen
A kettős és hármas szereposztásban látható koreográfiákban a Magyar Nemzeti Balett művészei közül Balaban Cristina, Cheprasova Elizaveta, Felméry Lili, Földi Lea, Pap Adrienn, Popova Aleszja, Sarkissova Karina és Tanykpayeva Aliya, valamint Balázsi Gergő Ármin, Kekalo Iurii, Lagunov Ievgen, Leblanc Gergely, Majoros Balázs, Radziush Mikalai, Rónai András József és Timofeev Dmitry látható szóló szerepben. -
Lola Blau
Musical egy színésznőre és egy zongoristára
Kicsoda is az igazi Lola Blau? Lola Bécsben, Svájcban, Amerikában! Lola színésznő, kabaré-énekesnő, revüsztár! Lola az elhagyott nő, az üldözött menekülő, a dicsőségben sütkérező. Melyik az igazi Lola Blau? Természetesen mindegyik. 1938. Németország lerohanja Ausztriát. Lola Blau színésznő Bécsben és zsidó származású. Élete, karrierje derékba törik. Sorsa tipikus II világháborús emigráns sors. A háború borzalmai elől egy élhetőbb élet reményében Ausztriából, először Svájcba, majd Amerikába menekül. Színházra vágyik, de csak éjszakai kabarészínpadokig jut, majd Amerikában sikeres lesz, szexszimbólummá válik. A háború után hazatérve azzal szembesül, hogy hazájának nincs szüksége rá. Lola Blau nem hős, csak egy azok közül. akik túléltek. Georg Kreisler, a méltán népszerű osztrák szerző a felesége számára írta ezt a zenés játékot, előadó estet. előadja: Bartha Boróka zongorán kísér: Szép András díszlet, jelmez: György Eszter koreográfia: Jakab Melinda zenei tanácsadó: Incze G. Katalin rendező: Béres László -
Lolita
A testi vágy könyörtelen hatalmáról szól Kulcsár Noémi új táncjátéka, amelyet Vladimir
Nabokov lírai regénye ihlet, és amelyben a Tellabor táncosai felteszik a kérdést: a szerelem
miképpen vezethet szörnyű bűnökhöz? Bűnös már maga a vágy is, vagy csupán a tett az?
Szeretjük azt gondolni, hogy az akarat, az önuralom, az önmegtartóztatás útján az ember
képes megfékezni a vágyait. De mi van, ha ez a küzdelem bukásra ítéltetett? Mitévők legyünk,
ha egyszer az ember esendő, és beteljesedésre és boldogságra vágyik akkor is, ha vágyai nem
járhatnak egyikkel sem? Ezek a vágyak vezetik az embert végső bukásához is… Legalábbis ha
olyan gyenge, vagy éppenséggel merész, hogy szabadon engedi őket. A vágy pedig folyton
lesben áll, csak ránk vár – mert mindnyájunknak megvan a maga „Lolitája” -
Loop - merülés két levegővel
A Tünet Együttes két táncművésze, Furulyás Dóra és Szász Dániel szóló produkciókat mutatnak be közös estjükön. Furulyás Dóra sajátos elmetérképet rajzol meg a mindannyiunk agyában pörgő félelmekről, elvárásokról és görcsökről. Szász Dániel az ösztönök világába szervez expedíciót, hogy kiderítse, mivel lehet és mivel veszélyes együtt élni az ember legrejtettebb természetéből. Az önmagukba merülés egyre mélyebb és mélyebb köreiből sikerül új emberként, győztesen kikerülniük, vagy minden kezdődik elölről? Lomtalanítás Furulyás Dóra 33 évesen saját testére szabja Szabó Réka, a Tünet Együttes művészeti vezetője 2004-es személyes és drámai, groteszk humorral átitatott szólóját. A színpadon megjelenő nőalak leltárba rendezi „fölösleges cuccait”, kiselejtezi apró napi rutinjait, jelentéktelen szorongásait, magányos léleklomtalanítása monumentális gyónássá alakul. Az erőteljes, igazi fizikai kihívást jelentő mozgásanyag mellé végeérhetetlen szófolyam társul, egészen a kifulladásig. Loop Szász Dániel a tavalyi évad indulásakor - nem sokkal a 40. születésnapja után - lesérült, elszakadt a térdszalagja. Pályafutása során ez volt az első olyan sérülése, ami miatt tartósan abba kellett hagynia a táncot. A kényszerpihenő hosszan tartó traumává, módosult tudatállapottá vált. Dániel érdeklődése ezért a nem olyan szép és nem olyan kényelmes, de nagyon is emberi érzések felé fordult. Kérdése az, hogy van-e erő az ösztönvilág megélésében, vagy mindig és minden helyzetben a civilizált viselkedésre kell törekedni?