-
Hamlet
Hamlet külföldön tanuló egyetemista. Az apja halálhírére hazatér Dániába. Ekkor még nem tudja, hogy gyilkosság történt, a saját nagybátyja, Claudius ölte meg a testvérét, mérget öntve a fülébe.
Anyja, Gertrud, a királyné, alig kéthavi gyász után újraházasodik: hozzámegy Claudiushoz. Sógorból férj, nagybátyból apa, testvérből új király lesz.
A volt király szelleme azonban nem nyugszik, folyton vissza-visszatér, és Hamletet mozgatva bosszút áll.
Hamletre így nem kisebb feladat hárul, mint a kizökkent időt helyretenni és a világ rendjét visszaállítani. -
Hamlet
Hamlet dán herceg, a nemrég elhunyt király fia nyomozásba kezd apja halálával kapcsolatosan. A herceg atyja szellemétől értesül a gyilkos kilétéről, és elhatározza, hogy bosszút áll. Azt gondolnánk, hogy egy háborodott elme szüleménye mindez. Az igazságnak azonban súlyos következményei vannak… Tragédiák, gyilkosságok sora figyelmeztet arra, ha az ember bármely rendszere megbomlik, nem tudja kézben tartani sorsát, bukik vétkes és ártatlan egyaránt. -
Hamlet
A színészek új megbízást kapnak. Ezúttal Fortinbrastól. Hamlet történetét kell előadniuk. A négytagú társulat alakítja az összes szerepet, játszanak, énekelnek, táncolnak, és mint annak idején Claudiust, csapdába csalnak – ezúttal minket, nézőket. Virtuóz módon váltogatják a figurákat, nőből férfi, férfiből nő, fiatalból öreg, királyból sírásó lesz. Nevetünk és a végére mégis megfacsarják a szívünket. Az előadás nem csak játékstílusában fedezi fel újra a Shakespeare-darabot, hanem formájában is: habár kevés díszletet és kelléket használ, a speciális térvetítésnek köszönhetően látványszínházat teremt belőle. -
Hamlet
Újra és újra elolvasva a művet, a szövevényes érzelmi – politikai - hatalmi szenvedélyekkel átszőtt cselekményívből egy színházi értelemben is kivételes figura alakja bontakozik ki előttem. Egy intellektuális, művész vénájú ember, individuum, aki önnön belső- és külső, gondolati- és tettbéli, cselekvési lehetőségeit kényszerül felmérni egy számára szinte átláthatatlan és felfoghatatlan élethelyzetben. A tisztánlátáshoz, a kérdések megválaszolásához, a bizonyításhoz a színházi elemző munka analitikus eszközeit hívja segítségül. Szerepet játszik (őrület), hogy a környezet szerepjátékait leleplezhesse. Drámajátékot teremt (egérfogó), hogy a drámai csúcspont, mint kísérlet, a valóság analógiáit egyértelműen összefüggésbe hozza.
A színházi próba hangulatát, keretét (próba, mint előadás) leginkább szolgáló semleges térben (próba - csarnok), a színház elhivatott létéről, a színházművészet eszmei lehetőségeiről gyakorlati tapasztalattal ad szinte szakmai kurzust az önlelkét és az élet működését analizáló, színházteremtő főhős: Hamlet. -
Hamlet
Hamlet, a dán királyfi története Shakespeare talán legismertebb tragédiája. Hamlet anyja, Gertrud, a király halála után újra férjhez megy, így a trón Hamlet helyett nagybátyjára száll, aki egyben a király gyilkosa is. Hamlet atyja szellemétől erről értesülvén elhatározza, hogy bosszút áll... A történet ismert, szövegét sokan idézik sok helyen, azonban a fókuszpont mindig előadáshoz kötött. Ezúttal Kecskemét szolgál újabb értelmezéssel ehhez az „őrületes” történethez. -
HAMLETMAN
Monodráma duóban: Kállay Géza egyetemi tanár és Baksa Imre színész önálló estje.
88 perc alatt előadva a Hamlet,10 szereplőt megszólaltatva, és közbe-közbe iktatva Shakespeare korának fogós kérdései és érdekességei. Hogy tanultak szöveget a Shakespeare társulat a Lord Chamberlain’s Men színészei? Kire szállhatott a korona a király halála után? Hittek-e az angolok a szellemvilágban? Vagy a Globe-ban hol végezhette el a szükségét a 2 órás darabok alatt a néző, ha nem volt erre kijelölt helyük? Jobb volt-e akkor embernek lenni, mint ma? Ehhez hasonló és még több érdekesség tárul fel előadásunkban, amit a költészet és valóság egybeszövésével prezentálunk.
Ajánljuk előadásunkat azoknak, akik szeretnék megismerni a Hamletet, mint színdarabot és létrejöttének körülményeit. És akit érdekel, hogy miért tartja még 400 éve érdeklődési fókuszában a színházi és a színházat szerető ember, ezt a különös és sok ellentmondást rejtegető darabot. -
Hamu és gyémánt
"Csak a fénybe tudnak beleképzelni minket, a sötét szobáinkba nem... Pedig ott kezdődünk mi, abból a plédbe csavart magányból születik a hang. És beleszakadsz, mire kijön" - mondja a koncertjére készülődő énekesnő az öltöző falai között. Majd megrázza magát, és elindul azon a bűvös és végtelen úton az öltöző és a színpad között, beáll a fénybe és hangjával kitölti bennünk az űrt, a hiányt... "mert hiányból bőven van, hiányt azt nagyon tudunk adni egymásnak". Ki ő? Cserháti Zsuzsa szerepében a barátnő? Vagy maga Cserháti Zsuzsa? -
Hamupipőke
Egy fiatal lány igazi mozaikcsaládban él – édesanyja meghalt, az apja valójában nem az apja, bár talán mégis az; a testvérei nem a testvérei, bár annak mondják őket; hivatalosan még ő maga sem létezik, mert szerető rokonai törölték a családi névjegyzékből. Egy nap azonban minden megváltozhat: az új, fiatal király házasodni készül, és inkognitóban szeretné kiválasztani a megfelelő lányt, hogy az ne a rangját, hanem valódi önmagát szeresse. Az igazi keresése közben elvetődik ehhez a furcsa családhoz is… Itt kezdődik Hamupipőke története, amelyet ezúttal egy kicsit másképp fogunk elmesélni, bár a népszerű kellékek most sem hiányozhatnak: a lencseválogatás, a csodás segítők, és természetesen az üvegcipő. -
Hamupipőke
Hamupipőkét mindenki ismeri. Ő a bájos, szeretetre méltó fiatal lány, akinek gonosz mostohanővérei jóvoltából nem a felhőtlen boldogság ragyogja be életét. Ám végül, annak rendje és módja szerint, mégis őt veszi feleségül a herceg, majd boldogan élnek, míg meg nem halnak.Rossini, a 19. század elejének egyik legnagyobb zeneszerzője, aki pontosan tudta, hogy mi kell egy vígoperához, nem sokkal A sevillai borbély és az Otelló után újra maradandót alkotott. A Hamupipőke népszerűsége a bemutatót követően még vetekedett is A sevillai borbélyéval, később aztán egyre kevesebbszer játszották, főként a rendkívüli nehézségű áriák miatt. Az elmúlt évtizedekben azonban újra visszakerült a színházak repertoárjára, és méltán vált ismét a közönség kedvencévé.Előadásunkban az egész család megtalálja a maga szórakozását. Hisz aki felnőttként már réges-régen nem hisz a tündérekben, az egerek húzta tökhintókban és úgy általában a csodákban, az Rossini dallamaiban gyönyörködve most mégis önfeledten élheti át azt a varázslatot, amit Ferretti librettóján keresztül a mese mint művészeti alkotás kínál. Ajánló:
Jónéhány éve írtam meg a Hamupipőke történetét - bábelőadásnak, és a kicsi lányomnak (aki akkor még tényleg kicsi volt) olvastam fel először, amikor elkészültem a szöveggel. Ezért most sem Rossini jut eszembe elsőként - persze, a zeneszerző zsenije alkotja meg a darabot, mégis inkább gondolok Ferrettire, arra a fickóra, aki felnőttmesévé formálta a Hamupipőkét, igazi, emberi történetté.
beckzoli (30Y) -
Hamupipőke
Hamupipőke meséje a nagy klasszikusok közé tartozik, amelyben megtörténik a csoda, és a főhős a reménytelen körülmények ellenére mégis meglelheti a boldogságot. A Charles Perrault írása alapján készült, minden percében lebilincselő mesejátékot a Noir Színház mutatta be a Duna Palotában, most pedig a veszprémi gyerekközönséget is elvarázsolja majd. Már öt éves kortól ajánljuk, de az egyfelvonásos 65 perces produkció a család felnőtt tagjainak is kellemes kikapcsolódást ígér. Aki megnézi az előadást, nagyon erős vizuális élménnyel gazdagodik. A látványos díszletek, színpompás jelmezek, a varázsütésre megváltozó helyszínek a gyerekekéhez nagyon közel álló mesevilágot teremtenek a színpadon. -
Hamupipőke
Messze-messze egy apró, távoli országban élt egy kisleány. Árva gyermek volt, nehéz sorsú árva gyermek. Ahogy egyre nőtt és egyre csak cseperedett, mind szebbnél is szebb kisasszonnyá serdült. Mostohája rettentően irigyelte a kisasszony szépségét, annál jobban már csak őszinte szívét és lelke jóságát irigyelte. Bosszúból az összes mocskos munkát vele végeztette, egész álló nap dolgoztatta. Szegény leány csak késő éjjel hajthatta álomra a fejét egy sötét, dohos padlásszobában. Magányában a galambokkal és az egerekkel beszélgetett, bánatában egyre csak álmodozott és álmodozott. De álmait rendre megtörte a mostoha fülsüketítő hangja....A KoMod Színház új gyermekelőadása a társulat 2011-ben bemutatott nagysikerű mesejátékának felújítása, még több interaktív elemmel színesítve, beavatva a gyermekeket a színház varázslatos világába. Az előadás 4 éves kortól ajánlott -
Hamupipőke
Hamupipőke, az árva leány, saját házában szolgálóként él. Hétzsákné és két lánya agyon dolgoztatják, és gúnyolják is szegényt. A vásárban találkozik a mézesbábos legénnyel, akit megszeret, de a pitvarmester fülön fogja és elhurcolja az ifjút. A királyi palotában nagy bált rendeznek, ahová az ország összes hajadonát elvárják, mert a királyfi menyasszonyt válogat közülük. A gonosz mostoha nem engedi, hogy Hamupipőke is elmenjen a palotába. Ám, a kedves gerlék segítenek a munkában. Még gyönyörű ruhát is hoznak neki ajándékba. Így már Ő is indulhat élete legszebb estéjére! -
Hamupipőke
” Légy mindig kedves és bátor!”Charles Perrault meséje évszázadok óta kápráztatja el a gyerekeket, és az évek folyamán már több, mint négyszáz változata született a Hamupipőke c. mesének. A hazánkban is ismert népmesei változat helyett azonban a Turay Ida Színház szeretné megismertetni a klasszikus, legrégebbi történetet, amelyben Hamupipőke cselédsorban él, és a szegénységből emelkedik ki kedvességével, szorgalmával és önzetlenségével. Itt is akadnak jótevői, a Tündérkeresztanya segítségével még a bálba is eljuthat, ahol rátalál a herceg és az igaz szerelem. Közben azt is megtudhatjuk, hogy a feltétel nélküli szeretet és a barátság legyőz minden akadályt. -
Hamvadó cigarettavég
zenés duett Karády KatalinrólKarády Katalin élete olyan volt, mint egy hullámvasút, csúcsok és mélységek izgalmas, felkavaró egymásutánja. Emlékét a mai napig is nagyon sok legenda, szóbeszéd lengi körül. Személyisége ellentmondásos volt, imádták, Istennőként néztek rá, de sokan gyűlölték is ezért. Ami biztos, szegény emberként született egy kőbányai nyomortelepen. Karádyt kevesen fogadták el úgy, ahogy van. Ő is egy esendő Nő volt, aki egész életében a szeretetért küzdött. A II. világháború idején rengeteg ember életét megmentette, ezért halála után megkapta a Világ Igaza kitüntetést is. New York-ban halt meg otthonában 1990.február 8.-án. -
Hamvaiból
„Fiatal vagyok a halálhoz! És tudom: ezt én rontottam el! Nem figyeltem a testemre, a testem jelzéseire. És nekem kell kimászni ebből a helyzetből, még ha szinte lehetetlen is! Kinevetni a halált, viccet csinálni belőle.
Sokkal többet kaptam a ráktól, mint amennyit elvett tőlem; nehéz időkben derülnek ki igazán a viszonyaink mélységei, kiderül, hogy kinek vagyunk igazán fontosak. Még ez sem elég, mert mi is kellünk hozzá, szerencse is kell, de legfőképpen a kitartás meg az élni akarás.
Nem sietek vissza az életbe, figyelem a testemet, és szolgálom őt, most én vagyok őérte!”