Kategória Rendezés
  • Grace és Gloria

    Grace és Gloria

    Hogyan adunk számot életünkről? Miért vagyunk ezen a világon? Nincs ember, akit ne foglalkoztatna ez a kérdés, hiszen életünk minden percében ott ólálkodik körülöttünk az elmúlás.Grace-t, az idős parasztasszonyt nemrég engedték ki a kórházból. Gondozója, a New York-ban nagy karriert befutott önkéntes szociális munkás, Gloria, mellette akar állni utolsó óráiban. Kettőjük történetét mondja el az ismert amerikai író, miközben a néző önfeledten nevet az élet abszurd helyzetein. Egy humorral teli, megható történet hitről, életről és halálról. Ajánló:
    „Sólyom Katalin ötven éve áll a Pécsi Nemzeti Színház színpadán. Az itt töltött fél évszázad alatt Grace a legkedvesebb szerepe volt. Az előadást az ország számtalan pontján, nagyjából háromszáz alkalommal játszottuk, miközben a közönség éppúgy szerette, ahogy mi magunk.  Az előadás felújításával ünnepeljük most együtt Sólyom Katalin fél évszázados pályáját!”Füsti Molnár Éva, színművész, rendező
  • Grand Finale 2016 - Szilveszteri varázs

    Grand Finale 2016 - Szilveszteri varázs

    Ismét varázslatos táncévet zár az ExperiDance, amit Önökkel szeretnénk megünnepelni december 31-én a RaM Colosseumban! Élményeink legjavát hol máshol, mint a színpadon adjuk át, a legújabb ExperiDance koreográfiák segítségével. A Grand Finale az egész éves, közös alkotómunka legjavát mutatja be, egyesítve a nagyszabású szuperprodukciók varázslatos atmoszféráját a színház intimitásával. A ritmus mesterei közös ünneplésre és pezsgős koccintásra várják azokat, akik az Újév ünnepét a legmagasabb minőségű élményekkel szeretnék megünnepelni. ExperiDance szilveszter Román Sándorral és a világ legbulizósabb tánckarával!

  • Grease The No. 1 Party Musical

    Grease The No. 1 Party Musical

    A Grease történetét Jim Jacobs szövegkönyve inspirálta, mely William Taftnak a gimnáziumban töltött személyes tapasztalatain alapul. A darab Tom Moore rendezésében került bemutatásra 1972-ben Broadway-n, ahol 3.388 előadást élt meg a 8 év alatt. A musicalből két későbbi Broadway előadás, három londoni és számos professzionális és/vagy amatőr változat született világszerte.1978-ban a Grease egy hihetetlenül népszerű filmmusicallé vált John Travolta (Danny Zuko) és Olivia Newton-John (Sandy) főszereplésével, ami azonnal világsiker lett, extrém népszerűségét pedig tovább folytatta egészen 2013-ig, ahol is a legmagasabb nézőszámú musical lett az Egyesült Államokban.Az 1959-ben játszódó tini-történet elején Danny és Sandy között a nyári szünetben románc szövődik. A nyár véget ér, a fiatalok útja külön válik. A gimiben azonban újra összefutnak. A sok civódás után boldog a békülés, a történet happy end-del végződik.Belőtt sérós bőrdzsekis fiúk, cicanacis és pörgő szoknyás lányok, lázadás és szex, pomádé és rock and roll jellemzi a csillogó revü party musicalt! Olyan legendás dalok szólalnak meg, mint a Belehalok, a Csupa csoda vagy az Együtt a banda. A slágerek mellett a tánc és a színpadi látvány ígér egyedülálló élményt, amitől a Grease lesz az idei év végének legnagyobb színpadi attrakciója Magyarországon.
  • Grúz Állami Népi Együttes - SUKHISHVILI

    Grúz Állami Népi Együttes - SUKHISHVILI

    A Grúz Állami Népi Együttes – Eredeti csak egy van!
    Grúz Állami Népi Együttes - Sukhishvili 
    Az együttes 70 éves fennállásának ünnepi turnéja Magyarországon.

    14 év után újra Magyarországon a Grúzok. 2016-ban a 70 éves Sukhishvili Grúz Állami Népi Együttes turnézik hazánkban.

    A Iliko Sukhishvili és Nino Ramishvili általs 70 éve alapított Grúz Állami Népiegyüttes védjegyévé vált mára a legendás száma amikor magasba ugranak és végül térdre érkeznek a padlóra.

    Azonban művészetük ennél jóval több, hiszen a 70 éves jubileumi showjukban két órában dolgozzák fel a népük történelmét látványos jelmezekkel és olykor már-már harcias koreográfiájukkal, amiben a modern ésa hagyományos népi elemek is találkoznak.

    Akik szerették a Mojszejev vagy a Virsky előadásait, azok a Grúz Állami Népi Együttest is imádni fogják. 

    Biztosak lehetünk abban, hogy egy igazán egyedi, lenyűgöző és minden fizikai realitást meghazudtoló előadás lesz ez. Nem szabad kihagyni.  Élvezze Ön is a showt ami Sydneytől Milánóig már mindenho lmeghódította a közönséget.
  • Guca Partyzans Brass Band

    Guca Partyzans Brass Band

    Guca Partyzans Brass Band2012 nyarán alakult meg a kilenc tagú Guča Partyzans, Magyarország első Balkán rezesbandája, magyar profi válogatott jazz-zenészekből.Célja, hogy Magyarországon is elérhetővé váljon a balkáni szerb „underground” zene.A Guča Partyzans Brass Band alapvetően egy koncert zenekar, de képes egyedülállóan arra is, hogy akár egy felvonulás résztvevői számára adják elő a dalokat, sétálás közben.Az igazi balkán hangulatot zenészeink profi tudása és az elhangzó dalok megszólaltatása garantálja.
  • Guliver a bábok között

    Guliver a bábok között

    bábjáték - J. Pehra és L. Spačila motívumai alapján átdolgozta Petar Šurkalović
  • Gulliver utazása

    Gulliver utazása

    Miért kezd el valaki törpékről és óriásokról írni? Meddig elfogadható világunkra szemlélődőként tekinteni, ahelyett, hogy a helyünket megtalálva éljük az életünket? Mi az igazi nagyság? Vallomás a megérkezés igényéről, a család megtartó erejéről és az ember helyéről és értékéről a természetben és a társadalomban.
  • GUPPI

    GUPPI

    „Guppi vagyok, emlékszik. A csatornában is elélek. Úgyhogy biztos a pokolban is. Csakhogy nem kerülhetek oda. Találkoznom kell apuval, meg Lizával. Ők meg biztos nem a pokolban vannak. Hanem ott. Ahol jó. Márminthogy a mennyben. Úgyhogy nekem is oda kell. Hogy lássam őket. Ezért nem szabad semmi rosszat tennem. Mert oda biztos nagy a tülekedés. Olyan sok jó ember van mostanában. Például maga. Rossz meg alig van. Legfeljebb külföldön. Amerikában. Nálunk nincsenek. Nálunk mindenki jó. Úgyhogy lehet, hogy nincs is ott hely mindenkinek. Mert azért biztos nincs annyi férőhely. Nincs gumiból. Márminthogy a menny.” (Részlet a darabból)
  • Guppi

    Guppi

    Egy dobozrengetegben fiatal nő él. Eggyé válva a papírral. Arca nincs, személyisége nincs. Csak vágya. Azt is megtiporták.
    Átlagos lakás, átlagos élet. Talán túl átlagos is.
    Egy széttépett fénykép, egy halott kislány, egy üveg bor, pár teáscsésze, daloló szomszédság, fütyülő teáskanna és sok-sok selejt. És szerelem, bármilyen nevetséges is legyen.
  • Gutenberg!

     Bud és Doug írtak a könyvnyomtatás feltalálójáról egy musicalt. A minimális tehetségű, de csillogó szemű szerzők Gutenberg utáni alapos kutatása (azaz egy gyors Google-keresés) rámutat arra, hogy kevés az életével kapcsolatos információ, ezért egy „történelmi fikció”-t írnak, azaz ők találják ki az egészet. Színészeik sincsenek, ezért maguk játsszák el az összes szerepet. Ez a lehetetlen történet, valamint Homonnay Zsolt és Peller Károly neve garancia arra, hogy a nézők rekeszizomgörccsel hagyják el a nézőteret az előadás végén. 
  • Gyere Haza, Bánk!

    Gyere Haza, Bánk!

    Erkel Ferenc operájának beavatószínházi adaptációja fiatalok számára Célunk megismertetni az opera műfajával, különlegességeivel, ének-technikai sajátosságaival és titkaival azt az ifjúságot, akinek ízlését, hétköznapjait más zenei műfajok határozzák meg. Kulcsokat, kapaszkodókat adni. Eddig ismeretlen ablakokat nyitni. Közérthetően, könnyeden, igényesen. Esetenként párbeszédes formában.Körüljárjuk, milyen sajátságok vannak az operajátszás világában. Milyen az élet a kulisszák mögött? Mi történik a színpadon, ha hiba csúszik a rendszerbe, vagy ha senki sem vezényel? Utánajárunk, mi köze Bonfininek a Bánk bánhoz. Mely híres szerzőkkel, művekkel és miben mutat azonosságot? Milyen zenei sajátosságok teszik egyedivé?A Bánk bán „A” nemzeti operánk. Megérdemli, hogy megismerjük. Erre ad lehetőséget az ifjúsági előadás, amelyben színészek, operaénekesek, a Csokonai Színház Énekkara, zenészek ismertetik meg az opera világában még kevésbé jártas fiatal közönségünket a szövegkönyv forrásául szolgáló irodalmi művel, az opera keletkezéstörténetével és utóéletével, történeti hátterével, magával a zenével, emblematikus részleteivel. Korhű jelmezben, impozáns díszletben.Tehát várunk Benneteket egy közös játékra, élménydús kalandozásra.
  • Gyere, Josephine!

    Gyere, Josephine!

    Josephine Baker néger művésznő első budapesti látogatásának történetét mutatja be ez a zenés darab. 1928-ban járt Budapesten, amikor a színháztörténelemben példátlan módon a műsorát be kellett mutatnia a belügyminiszter előtt, hogy eldöntse műsora nem erkölcstelen-e?Az előadásban elhangzó 14 világhírű dal, valamint a konferanszié szövegek a közönséget provokatívan bevonva keresi a választ a művészet, másság, szeretet közös pontjáról fehér és fekete ember között. Adja magát a darab, hogy a mai magyar viszonyokra asszociáljunk…
    Az előadás közvetlensége, a jó értelemben vett provokatív néző-színész viszony alkalmas az ifjúság figyelmének lekötésére is, tartalmas szórakoztatásán keresztül szinte észrevétlenül formálja a már kialakult vagy a még ki nem forrott véleményét erről az aktuális problémakörről, amellyel a fiatalok a közösségekben – ahová korosztályuknál fogva járnak: iskola, szórakozóhely stb. – napi szinten szembesülnek. Az előadás üzenete: a feltétel nélküli tolerancia gyakorlása szükséges az „ellentétek” megszüntetéséhez, mérsékléséhez. 
  • Gyerekkorunk ’56

    Gyerekkorunk ’56

    Az 1956-os forradalom évfordulójának közeledtével 60+-os közösségünk tagjai elhatározták, hogy papírra vetik és megosztják egymással az 1956-os forradalom és szabadságharc időszakából származó gyerekkori emlékeiket. A közös emlékezés aktusából egy közösségi színházi előadás létrehozásának igénye bontakozott ki.A szövegkönyv a résztvevők saját írásaiból született meg: visszaemlékezéseikből, emléktöredékeikből Sebők Bori dramaturggal együttműködve állították össze a végleges szövegkorpuszt. A rendhagyó ünnepi műsort mozaikos párbeszédekre építő jelenetek, monológok, némajátékok, korabeli film és rádiófelvételek, emblematikus zeneművek láncolata alkotja. 

    Az előadás hangvétele, az emlékek sokszínűségéből adódóan egyszerre tragikus, groteszk és humoros. A produkció különlegességét az adja, hogy a kommunista múltat, az ’56-os forradalmat gyerekszemmel megélő alkotók a gyermeki nézőpontot tükröző emlékeiket nyugdíjasként viszik színre. Gyermekkori szemszögük szokatlan, a forradalmi megemlékezésekre nem jellemző perspektívát tár fel.

    A projektet az „1956-os Emlékbizottság” támogatja és az „A magyar szabadság éve” elnevezésű programsorozat keretében valósul meg.

    Rendező: Sereglei András, a Káva Kulturális Műhely színész-drámatanára, már több alkalommal dolgozott együtt a MU Színház hatvan év feletti civilekből álló csoportjával. Legutóbb a MU, a kultúra szigete projekt kapcsán az Ezüstlakodalom című közösségi színházi előadást hozták létre közösen, amelynek tantermi változata is készült.