-
Filharmónia zenei bérlet
Muzsika az éjszakábanA régi időkben, amikor a toronyóra elütötte a nyolcat, és az éjjeliőr végigjárta az utcákat, elcsendesedett a város. De néha, a késő esti órákban megjelent néhány muzsikus, megálltak egy ablak alatt, és halk, lágy zenélésbe kezdtek. Fenn, az éppen aludni készülődő fiatal hölgy ebből tudta, hogy valaki ily módon adja tudtára rajongását iránta. Ha tetszett a zene (és a muzsikusokat megrendelő fiatalember), talán kinyitotta az ablakot, és megköszönte a szerenádot. Ez a szép és kedves szokás több száz évvel ezelőtt alakult ki, és szinte minden jelentős zeneszerző komponált ilyen alkalmi darabokat. A szerenád hagyománya egészen a huszadik századig fennmaradt, és mai koncertünk ebből a gazdag zenei örökségből válogat ismert és kevésbé ismert szerenád-muzsikákat. -
Filip Latinovicz hazatérése
Filip Latinovicz hazatérése Miroslav Krleža egyik legjelentősebb prózai műve, amely alkotó része a horvát nyelv iskolai kötelező olvasmányainak és egyben a horvát irodalom egyik alappillére.A mű egy autóbiográfiai regény, amely a festőművész Filiprõl szól, aki a folyamatos emlékezésein keresztül újra átéli gyermekkorának traumáit, melyek meghatározták emberi és mûvészi mivoltját. Nyugat-Európában eltöltött évei után, Filip hazatér édesanyjához Kosztanyevcbe, amely az új otthona lesz. Ott számos bizarr alakot ismer meg, és életét megváltoztatja egy újabb „végzet asszonya” : Ksenija Radajev, nevezett Bobocska. -
Film a víz felett - beszélgetés Németh Kristóffal
Németh Kristóf színész, szinkronszínész. Általános iskolásként ismerkedett meg a színházzal, a szinkronnal és a televízióval. A Színjátékország nevű kreativitás, készség- és személyiségfejlesztő stúdiójának növendéke volt.Gimnáziumi tanulmányainak idején játszott a Radnóti Színpadon. Magántanulóként érettségizett a Táncművészeti Főiskola Gimnáziumának néptáncos osztályában. 18 évesen vették fel a Színház- és Filmművészeti Egyetem színész szakára. Benedek Miklós osztályában diplomázott. Két évet töltött a Vígszínházban, majd a Budapesti Kamaraszínház szerződtette le, amelynek megszűnéséig tagja volt. 2001–2006 között a gödöllői Művelődési Ház igazgatója volt, utána pedig műsorvezetőként dolgozott a Klubrádióban. 2012 októbere óta a magánszínházzá alakult Játékszín négy tulajdonosának egyike és igazgatója is. 2016-ban lemondott a Játékszín igazgatásáról. Szerepeit megtartotta, tovább játssza. A Barátok közt című sorozatban Kertész Gézát alakította. Házigazda: Domján Balázs, a Gallicoop Pulykafeldolgozó Zrt. termelési igazgatója -
Film a víz fölött - beszélgetés Gáspár Sándorral
Gáspár Sándor szentesi származású, Kossuth-díjas és Jászai Mari-díjas magyar színész, érdemes művész. Szentesen nőtt fel, ahol a természet és az állatok közelsége, a gazdag érzelmi, családi háttér, az összetartás, a közös munka ereje, de a színjátszás, a sportolás lehetősége is megadatott neki. 1979-ben végezte el a Színház- és Filművészeti Főiskolát, ahonnan aVígszínházhoz szerződött. 1982-ben a budapesti Katona József Színház alapító tagja volt, ahol Bán Jánossal és Dörner Györggyel játszották együtt – később máshol is, összesen több mint harminc évig – a még a főiskolán bemutatott Stílusgyakorlatokat. 1987-től szabadfoglalkozású színművész volt. Később az Új Színház, majd a Nemzeti Színház művésze. 2013-tól a székesfehérvári Vörösmarty Színház tagja.Színházi tevékenysége mellett számos filmben látható és hallható. Két első filmes debütálása volt: Az erőd c. film Lauro szerepében és harmadéves főiskolásként Gyarmathy Lívia Minden szerdán című filmjében. Házigazda: Zsapka János, a Szarvasi Röplabdások Baráti Köre Egyesületének elnöke -
Film a víz fölött - beszélgetés Gryllus Dorkával
Apja Gryllus Dániel, a Kaláka együttes vezetője; édesanyja Kőváry Katalin Jászai Mari-díjas rendező. 1990–95 között az Ef Zámbó Happy Dead Bandben énekelt, mindemellett 1993–94-ben Tereskovával is fellépett. A Színház- és Filmművészeti Főiskolán 1998-ban szerzett diplomát Benedek Miklós osztályában. A Vígszínházban volt szakmai gyakorlaton 1996–98 között. A Főiskola elvégzése után, 1998-tól a kaposvári Csiky Gergely Színház tagja. 2001-ben közreműködött édesapja, Gryllus Dániel „Családi kör” című lemezén. 2003-ban a Dallas-Pashamende című film forgatása miatt fel kellett mondania a társulatnál. Azóta szabadúszó, jelentős időt tölt Németországban. Már korábban is dolgozott Rolf Schübel német rendezővel. Jelenleg Berlinben él. -
Filuména házassága
nápolyi komédia két részben Filuména Marturano, a Domenico Soriano által kitartott volt utcalány nagy leleménnyel halálos beteget színlelvén, utolsó kívánságaként elveteti magát az őt immár negyed évszázada kihasználó kivénhedt ficsúrral, a jómódban élő cukrásszal, Domenicóval. De korántsem kicsinyes önzésből vetemedik erre a csalásra: három titokban felnevelt fiáért teszi, akiknek nevet és társadalmi megbecsülést kíván szerezni a hangzatos Soriano névvel. Domenico nem hagyja annyiban a dolgot: mindenáron felbontani igyekszik a szerinte törvénytelen házasságot. Ehhez talál is egy minden paragrafussal felvértezett, félszegen fontoskodó ügyvédet, aki az olvasni nem tudó Filuménának paragrafus-nyelven bebizonyítja, hogy a házasság csak akkor lenne érvényes, ha a feleség, mármint Filuména meghalt volna. -
Finetuning
Sehol máshol a világon nem épült be olyan szervesen a Haydn féle vonósnégyes koncepció az egyes nemzetek zenekultúrájába, mint Közép Európában. Ez a zene vált Bartók hangszeres stílusának legfontosabb tényezőjévé is. Vonósnégyeseiben, a tradicionális hangszeres zene ritmikai, dinamikai és a nyugatitól gyakran eltérő harmóniavilágban érhető tetten leginkább. Hallhatóvá tette zenéjében a táncot, azt az organikus, egyedi mozgásvilágot, mely az elmúlt évszázadok során a zenével egységben csiszolódott tökéletessé. A Finetuning ebből az organikus, hagyományos mozgáskultúrából építkezik. Érzések és képzettársítások szintjén beszél olyan hétköznapi, zsigeri jelenségekről, melyeket a ma embere hajlamos leegyszerűsíteni vagy feketén fehéren látni. A darab tételei közül az első a zene és tánc, hang és mozdulat kapcsolatát mutatja, míg a második tétel, tabuk nélkül nyúl többek között, a kirekesztés, képmutatás vagy a családon belüli erőszak témájához. Az előadás a zene ikonikus megjelenítése táncban. A koncert-koreográfia, mint új színpadi műfaj, a tánc, a mozdulat zenei formanyelvvel ötvözött képi megjelenítésében bontakozik ki. Érzésekről beszél, melyeket mindannyian jól ismerünk és melyekkel kapcsolatban időről időre mindannyiunk lelkére ráfér egy Finetuning. -
Finito (Magyar zombi)
Gáspár 44 éves, nagyábrándi, egykori húsüzemi dolgozó. Nincs már életkedve, bezárkózott a kertvégi budiba. Ha már az életével nincs mit nyernie a falunak, hát a vesztét akarják, a szenzációra még az országos bulvár média is kivonul. Kinek mennyit ér meg a halála? Kacagtató és legalább ennyire elgondolkoztató szatíra, egyedi, barokkos verselésben előadva. -
FIRKIN Akusztik: Kikötői Mese
2008 októberétől indult hódító útjára a Firkin zenekar. Azóta több mint 400 koncertet adott az együttes 15 országban (Kanada, Franciaország, Egyesült Királyság, Hollandia, Svájc, Belgium, Németország, Ausztria, Csehország, Szlovákia, Románia, Ukrajna, Olaszország, Spanyolország, Magyarország).Mára már minden neves hazai fesztivál és koncerthelyszín fellépője a Firkin – Sziget Fesztivál, Művészetek Palotája, Hegyalja Fesztivál, SZIN, Alterába, Pannónia Fesztivál, EFOTT, Savaria Kar.nevál, stb.2016 júniusában a zenekar elnyerte a magyar zenei élet legkiemelkedőbb díját, a Fonogram-díjat. -
Fischer Annie ösztöndíjasok hangversenye
Fiatal, hangszeres és énekes szólisták részére meghirdetett Fischer Annie előadó-művészeti ösztöndíjasok koncertje. Kiemelkedően tehetséges fiatalok, akikről még sokat fogunk hallani! Az ösztöndíj az EMMI megbízásából a MANK meghirdetése által valósul meg, a Filharmónia Magyarország szakmai lebonyolításával. -
Fizikusok
A darab helyszíne egy festői nyugalmú luxusklinika, egy magán-elmegyógyintézet, ahol milliomosok pihenhetik ki a század fáradalmait. A klinika nyugalmát azonban váratlanul néhány bizarr gyilkosság kavarja fel. A klinika vendégei közül hárman régi bentlakónak számítanak. A személyzet is csak képzelt nevükön: Newtonként, Einsteinként és Möbiusként ismeri azt a három tudóst, akik valamilyen ismeretlen okból már évek óta az intézet lakói. Körülöttük fonódnak egy olyan furcsa bűnügy szálai, ami Dürrenmatt darabjának kiindulópontja lesz. Ebből a nyomozásból indul Dürrenmatt komédiája, s szövi helyzeteit egy olyan történetté, melynek középpontjában a XX. század egyik fontos kérdése: az egyén felelőssége áll. Felelősek vagyunk-e a világért, ami cselekedeteink, korszakalkotó felfedezéseink nyomán folyamatosan változik köröttünk? Mit kezdjen az emberiség egy találmánnyal, ami egyszerre képes gyökeresen megváltoztatni a világot, miközben bárki számára lehetővé teszi, hogy egyetlen mozdulattal elpusztítsa azt? Felelős-e a tudós azért a tudásért, ami értelmének, gondolkodásának köszönhetően birtokába jut? – többek közett ezen kérdéseket veti fel a Figura előadása. -
FlamenColores
FlamenCorazonArte Táncszínház és meghívott külföldi vendégművészeiA szivárvány minden színével várjuk kedves közönségünket! Előadásunkban is a különböző flamenco stílusok széles palettájából adunk ízelítőt, a tradicionális és modern irányzatokon keresztül, valamint eddigi táncszínházi produkcióinkból is láthatnak részleteket.Tűz - Víz. Fekete - Fehér. Szeszélyes vagy kiszámítható?
Büszke, harcos, vagy elegánsan kimért? De lehet lágyan kecses és nőies, vagy szenvedélyesen hódító!
Melyik vagyok Én? Melyik vagy Te? Állandóság vagy változás? Vagy állandó változás?
Érzéki vörös vagy szégyenlős pír pirosa? Ábrándos, szentimentális, barangoló zöld?
Végtelen kék, vagy romantikus lila? Szelíd barna vagy szertelen rózsaszín?
Az élményt a FlamenCorazonArte Táncszínház művészei szolgáltatják.
Az előadás különlegessége pedig, hogy a zenekart külföldi vendégművészek színesítik. -
FLOW
A FLOW cím az előadás mozgásvilágának atmoszférájára, energiaáramlására utal, ugyanakkor mozgatórugója az előadás konceptuális témájának. A Flow-élmény a szerelem állapotában is meghatározó, az érzésben való teljes elmerülés determinálja, és az elme ezen állapota a dependencia kiszolgáltatottságának mókuskerekében örlődik. Hogy mi a dependencia tárgya ebben az esetben, az vitatható: függünk egy másik személytől, az ösztön diktálta érzéstől vagy egyáltalán az ideától? A függőség által létrejövő viktimizáció milyen áldozathozatalra kényszerít? Ezen problematikát boncolgatja az előadás egy szerelmi háromszög szubtilis humorral ábrázolt viszonyrendszerén keresztül.
Bezsán Noémi