Kategória Rendezés
  • Az átnevelhetetlen

    Az átnevelhetetlen

    2006. október 7-én, moszkvai otthona előtt meggyilkolták Anna Politkovszkaja újságírónőt. Politkovszkaja élesen bírálta az orosz vezetést az antidemokratikus kormányzás, a csecsen-orosz konfliktus háborúkkal történő rendezése, a csecsen terrorakciókra adott embertelen válaszlépések miatt. Soha egy pillanatra sem adta fel a küzdelmét egy demokratikusabb országért; sokak szerint politikai gyilkosság áldozata lett.Stefano Massini, a kortárs olasz színház egyik legjelentősebb szerzője nem sokkal Anna Politkovszkaja halála után monodrámát írt az újságírónő cikkei és önéletrajzi feljegyzései alapján. Politkovszkaja utolsó munkája, az Orosz napló, 2018. végén Magyarországon is megjelent. Fullajtár Andrea kelti életre az elszánt és bátor, ám a rezsimmel szemben mégis védtelen újságírónőt, aki hol tárgyilagosan, hol döbbenten, hol humorral és iróniával beszél az általa átéltekről és látottakról.
  • Az eastwicki boszorkányok

    John Updike azonos című regényéből Tasnádi István varázsolt színdarabot, mely Szegeden először kerül bemutatásra. A bűbáj, a humor és a tragédia minden részletében ott rejlik maga az ördög… A különleges atmoszférájú előadásnak igen jól áll az intim és személyes tér, amit a Pinceszínház képvisel. A könyvből készült kultfilm és a regény szerelemgyerekeként születendő előadás olyan pillanatokat idéz meg, ahol a borzongástól a katarzisig minden megtörténik. (Előadásunkat 16-os karikával játsszuk.)
  • Az Eastwicki Boszorkányok

    Az Eastwicki Boszorkányok

    Találkozgatnak, iszogatnak és egyfolytában álmodoznak az egyedülálló eastwicki barátnők, akik közben úgy-ahogy, az életükkel is elvannak. Mígnem egy nap titokzatos férfi érkezik a városba. Egytől-egyig elbűvöli őket…
    Az idő múlásával azonban a három barátnő rájön, Daryl nagyon veszélyes...
    Updike a témát mosolygós-frivolan írta meg, s most a regényalakjai a Játékszín színpadára lépnek.
    Vigyázzatok, miről álmodoztok, mert teljesül!
  • Az egérfogó

    Az egérfogó

    Agatha Christie minden idők egyik legolvasottabb írója, az ő könyveit fordították le a világon a legtöbb nyelvre. Több mint nyolcvan detektívregényt írt. Egérfogó című drámája a színháztörténet leghosszabb ideje műsoron lévő darabja: 1952 óta játsszák. 2018. szeptember 18-án megünnepelték a huszonhétezer ötszázadik (27.500!) előadást.A behavazott, a világtól teljesen elvágott fogadóba, a fiatal Ralston-házaspár panziójába öt vendég érkezik: Mr. Wren, a hóbortos építész, Mrs. Boyle, a zsémbes, öreg hölgy, Mr. Metcalf, az elegáns őrnagy, a különc Miss Casewell és a rejtélyes, váratlan vendég, Mr. Paravicini. Végül sítalpakon becsúszik a fiatal Trotter nyomozó is - a havazás miatt a világtól elzárt ház már csak sítalpakon megközelíthető -, aki azért érkezik, hogy megakadályozzon egy gyilkosságot. „Gyilkos van önök között! – közli – és megint lecsapni készül!" Mindenki gyanús. A telefonzsinór elvágva. Aki olvasott már Agatha Christie-krimit, sejtheti, hogy a Monkswell-ház lakóinak mindegyike titkol valamit...Az egérfogót Londonban lassan 70 éve játsszák megszakítás nélkül. A Big Ben és a Tower-híd után a darabnak otthont adó St. Martin's Theatre a leghíresebb londoni turistalátványosság.A Gárdonyi Géza Színházban eddig már két nagysikerű darabot rendezhettem (Black Comedy, Két úr szolgája), most nagy örömmel várom az Agatha Christie-vel való találkozást.
  • Az egérfogó

    Az egérfogó

    A fiatal Ralston-házaspár panziójában vagyunk. Távol az emberektől, a világtól. Abban a zárt játéktérben, a hótorlaszok közé ékelt, bűnügyi laboratóriumban, amelynek az írónő, szokás szerint, még a telefonvezetékét is elvágta. Egyelőre csak azt tudjuk, hogy a Culver utcában megöltek egy nőt. Aztán sítalpakon megérkezik Trotter, a nyomozó. S kiderül, hogy a gyilkosnak a panzió lakói között kell lennie. Agatha Christie sorra elénk idézi a szereplőket, s külön-külön mindegyikről bebizonyítja, hogy - tévedés kizárva! - csak ő, egyedül ő lehet a gyilkos! De mi tudjuk, hogy a sok ártatlan között egyetlen vétkest kell keresnünk. Így a harmadik leleplezésnél kétszer érezzük becsapva magunkat, a negyediknél háromszor, és így tovább… Az író egyik kelepcéből a másikba csal, hogy aztán - miután kiengedett a szabadba - önként fussunk be a legnagyobb kelepcébe… Két és fél órás elme-torna. Színpadi matematika. Csiki-csuki játék. Könnyű mulatság, amelyről a közönség abban a tudatban távozik, hogy lám, megint túljártak az eszén…Agatha Christie a színházi jogokat unokájára ruházta át, mondván, a darab fél év alatt kiszenved. Ez egyszer tévedett. Az egérfogót Londonban 63 éve játsszák megszakítás nélkül. Bemutatásakor Sir Winston Churchill volt a miniszterelnök, jegyre adták még a húst, szalonnát, cukrot és a vajat. A közel 26 ezer előadásban eddig 414 színész állt a színpadon, 136 mérföldnyi inget vasaltak ki, és az előcsarnokban 462 tonna jégkrém fogyott el. A Big Ben és a Tower-híd után a darabnak otthont adó St. Martin’s Theatre a leghíresebb londoni turistalátványosság.
    A Veres 1 Színház előadása abba a legendás Agatha Christie-panoptikumba enged bepillantást, mely kép mindenkiben benne él, aki akár csak egy könyvet is olvasott a krimik koronázatlan királynőjétől. A fiatal házaspár kandallójában ég a tűz, a havat is behordja a szél a zord angol téli hóviharból, a legapróbb részletekig kidolgozott ruhák pedig mintha a 20-as évek angol coulour locale-ját idéznék elénk. A szórakoztató feszültséget a mikrorealista aprólékossággal kidolgozott látványvilághoz társult érzékenyen pontos színészi játék adja. Egyébként nem is valósulhatna meg a legfontosabb műfaji elvárás, az hogy két óra elteltével is folyamatosan ott munkáljon a nézőben a kérdés: ki lehet a gyilkos? De ott munkál, hiszen az utolsó pillanatig.„MINDENKI GYANÚS”
  • Az egérfogó

    Az egérfogó

    Egy téli délután brutális gyilkosság történik Londonban a Culver Street-en. A szemtanúk azt állítják, hogy az áldozat halálsikolya előtt hallották, amint valaki a „Három vak kisegér” dallamát fütyörészi… Az egérfogó birtokolja a „Színháztörténelem leghosszabb ideje futó darabja” címet. A londoni West End-en 63 éve játsszák megszakítás nélkül, ezúttal pedig Nyíregyházán is megtekinthető.


  • Az egérfogó

    Az egérfogó

    Az egérfogó évszázados sikerét rejti magában az előadás, vagyis a válaszadás rafinált, tekervényes útvesztőjét, amelyen végigmenni már önmagában élvezet. A kérdés mindig ugyanaz: ki a gyilkos? De hogy a válaszig hogyan jutunk el, az nem mindegy.
  • Az Egérlyuk: Párbeszéd Dosztojevszkijjel

    Az Egérlyuk: Párbeszéd Dosztojevszkijjel

    Valamennyiünkben ott rejtezik egy földalatti odú, melyben ki nem élt szükségleteink, megválaszolatlan kérdéseink erjednek. Olyan ez, mintha a halál bejelentés nélkül jelenne meg a küszöbünkön. Lehetséges-e, hogy megszabadítsuk magunkat attól az erőtől, mely elnyeléssel fenyeget? Az előadásban részletek gomolyognak, keverednek egymással a Feljegyzések az egérlyukból és a Karamazov testvérekből, próbára téve a színházi megközelítés lehetőségeit. Dosztojevszkij pszichológiai analízisének és a Workcenter kreatív alkotóerőkre irányuló kutatásainak találkozása emlékezetes eseményt ígér.
  • Az egérlyukból

    Az egérlyukból

    "Miután osztályfőnököm, Zsámbéki Gábor kijelölte feladatként, hogy készítsünk egy monodrámát, több megírt vagy általam összegyűjtött anyag is foglalkoztatott, míg először kezembe nem vettem a Feljegyzések az egérlyukbólt. Dosztojevszkij felkavaró sorai ugyanis egyből szíven ütöttek. A társadalom többé vagy kevésbé szerencsés tagjainak megszólaltatását aktuálisnak, az elbeszélő szorongásait, haragját, magányát pedig személyesnek éreztem. Ezeket az érzéseket szeretném megosztani a nézőkkel."
    Martinkovics Máté
  • Az égig érő fa

    Az égig érő fa

    Bábelőadás - népmese adaptációSzámos népi hagyomány regél az égbenyúló fáról, melyek gyökerei a pokolhoz, ágai a mennyhez kötődnek. Népi hiedelem szerint, így kötődik össze ég a földdel, szellemi világ a földi világgal, köztük pedig öröktől fogva ott áll az égig érő fa, melynek eredete az egyik legősibb, legmélyebben gyökerező elbeszélés a magyar, sőt számos nép mesevilágában. Mondanivalója is igen mély, mert a történet egyfajta beavatás, a felnőtté válás problematikáját tárja fel, lépésről-lépésre, ágról-ágra vezeti hallgatóit, nézőit. 
    A mese pedagógiai szempontból a leggyakrabban elemzett népmese, szabadtéri előadásunkban éppen ezért interaktív elemeket használva vonjuk be nézőinket, közvetlen közelről éljék át a felnőtté válás lépcsőfokait, reagáljanak és kommentálják úgy, ahogy azt az ő világuk eszköztára megengedi. 
  • Az égig érő paszuly

    Az égig érő paszuly

    Hol vót, hol nem vót, vót egyszer egy gyerekecske, göndöröcske, kerekecske. Avagy miket is beszélek! Dehogy vót kerekecske! Éppen, hogy nem vót az! Soványka vót a lelkem, mint a szúnyog lehelete, mert nagy szegénységben éltek ám!
  • Az egyetlen hajléktalan

    Az egyetlen hajléktalan

    A sikeres 2015-ös premier után újra élvezheti a közönség a Fedél Nélkül utcalap szerzőinek írásaira épülő, kellemes zenéjű operát. A kapcsolódó marketingkommunikáció és az előadás céljai: hajléktalan embertársaink iránti társadalmi érzékenyítés, figyelemfelhívás az otthontalan művészek tehetségére, valamint hajléktalanság témájában cselekvő egyének és szervezetek összefogásra buzdítása.A teljes jegybevételt ezúttal is otthontalan embereknek ajánlja fel az előadáson társadalmi munkában, ingyen közreműködő stáb: a Fedél Nélkül utcalap hajléktalan terjesztői és szerzői részére, a Kispesti Evangélikus Gyülekezet segítségével egy kispesti hajléktalan családnak és a Diótörés Alapítvány fiatal, otthontalan felnőttjeinek gyógyszer- és vitaminszükségleteire.