Kategória Rendezés
  • David Mamet – Viszontlátás

    David Mamet – Viszontlátás

    Az előadás David Mamet Reunion és Dark Pony című drámáinak szövegéből jött létre. Egy apa és lánya. Mindketten felnőttek már, és húsz éve nem látták egymást. Közös emléktöredékek, kisiklott életek, a viszontlátás öröme és az újrakezdés esélytelensége. Egy vágyott család és egy váratlan találkozás története. A milliószor elképzelt, apró részletekig megálmodott viszontlátás. De lehet, hogy már csak az idők kezdete előtt, az indián mesék világában képes apa és lány újra beszélgetni egymással?
  • De Constructing Lorca, A Personal View–Storytelling Workshop Day 1

    De Constructing Lorca, A Personal View–Storytelling Workshop Day 1

    INTENSIVE WORKSHOP:
    STORYTELLING: SEARCHING THE SOURCES. ON BUILDING A REPERTOIRE.
    Date: SUNDAY, MARCH 19TH
    Duration: 8 hours from 10.00 am to 18:00 p.m (short ½ hour break for lunch)
    Dress comfortable, we will be moving around.“After nourishment, shelter and companionship, stories are the thing we need most in the world.” Philip PullmanWhether you are already a professional storyteller, an amateur one or you are aware of the wide range applied storytelling has: education, inclusion, learning languages, marketing, health, etc, or simply you would like to take a closer look at this art form, we encourage you to enroll on this intensive workshop that will take place on Sunday March 19th 2017 in the headquarters of the RS9 theatre.But, what is storytelling, anyhow?Storytelling is the oldest art form in the world. Storytelling is at the root of every art form: we think in story form, make sense of our world in narrative. Performance storytelling can be a powerful experience, both entertaining and moving. Story is also the traditional medium of communication from generation to generation, a tool for education and therapy.The programWhy Tell Stories. On the need for stories.
    Choosing Stories. On repertoire.
    Learning Stories. Learning about ourselves.
    Telling Stories. Mirrors.
    BibliographyOn Sonia Carmona
    Spanish theatre director and storyteller. At the early age of 17 Sonia leaves her hometown, Granada, the city of the Alhambra, to cross the Atlantic Ocean thanks to a grant from the program Youth for Understanding. She goes to the USA for one year, but stays there for five years since she obtains a performance grant in aid to study a Bachelor of Fine Arts in Theatre specializing in acting. In 1992 she graduates from West Virginia University magna cum laude. She then returns to Spain and settles down in Sevilla where she studies theater directing at the Sevilla Theatre Institute and doctorate courses on Theatre Science at the University Hispalense.
    In 1996 she launches her own theatre company, Aaiún Producciones. Sonia has directed and produced over 30 plays. In 1998 she starts storytelling and begins working on a project called: “Stories of life and experience” with elderly people. She is astonished by the work: a whole generation of silence, the generation of the post Spanish civil war. Working on this project will influence her deeply. She has worked on neighborhoods such as “Las 3000 viviendas” portrayed in the film Polígono Sur
    As a storyteller she has worked all over Spain and in some of the most important festivals in Europe. She is right now collecting tales from the gipsy women of Spain, which will be published by the editing company Libros de las malas compañías. She belongs to AEDA, the Spanish Professional Storyteller´s Association where she is the Coordinator of the International Relationships commission. She is also member of the executive committee of the Federation for European Storytelling, FEST. She is FEST´s IETM delegate.
    She is taking part in the project “Holocaust by bullets” with the Yahad in Unum organization. And will be developing a program in Spain to portrait through storytelling the “Porraimos”, the Roma genocide during the Nazi occupation.
  • De ki viszi haza a biciklit?

    De ki viszi haza a biciklit?

    monodrámaSzerbhorváth György De kiviszi haza a biciklit? című műve Krizsán Szilvia előadásában
     Lakodalmas valóságrock egy felvonásban, avagy a megmondónéni monológjaA De ki viszi haza a biciklit? című előadás rólunk szól. Mindannyiunkról. A vajdasági magyar kisemberről itt és most. Megnevettet és megríkat. És minden vajdasági kisvárosban, faluban ott a helye. Mert magunknak készítettük. Csak magunknak. Nekünk, akik itt élünk, akik itt maradtunk, vagy elmentünk és visszajöttünk, vagy csak visszajönnénk vagy épphogy elvágyódunk, elmennénk. Akik itt próbálunk meg boldogulni.Szerbhorváth György De kiviszi haza a biciklit? című monodrámáját Krizsán Szilvia játssza és rendezte.Az előadás érdekessége, hogy bár maga a mű monodráma, fellelhetők benne az egyre nagyobb teret hódító stand-up comedy elemei is
  • De mi lett a nővel?

    De mi lett a nővel?

    férfimeseKiss Csaba drámájának alapját nyolc Csehov-novella képezi, melyek precíz dramaturgiai érzékkel formálva, izgalmas keretbe helyezve válnak egyetlen szöveggé. A groteszk humorral és számtalan komikus helyzettel átszőtt történet műfaja: férfimese. Három vándorszínész elbeszélései fonódnak össze, s adnak hozzá újabb és újabb darabokat egy titokzatos nőalak, Irina Bikulina kirakósjátékszerű arcképéhez. Leányszöktetés és romantikus szerelem, feslettség és sírig tartó hűség - megannyi ellentmondásos szín festi e képzelt nőalak portréját, ám a kérdés – hogy mi is lett a nővel? – mindvégig nyitva marad.
  • De mi lett a nővel?

    De mi lett a nővel?

    játék egy részben„Három sármos negyvenes férfi keresi azt a gyönyörű, rapszodikus, szeretni vágyó, temperamentumos, egyben érzéki hölgyet, aki minden férfi szívében ott bujkál. Már-már megfoghatatlan, hogy mire képes ez a tünékeny teremtés és a férfi lelkét mennyire magával tudja ragadni.A szerelem a fontos, meg egy nagybőgőtok, ahová akár meztelenül el is lehet bújni.”Jelige: Anton rejtélyes Csehov

  • De Sade Fiction (Börtönbújócska)

    Két ember egy kis szobában. Lassan bezáródnak egymás életébe, és kinyílik előttük egy új világ. „Használd a fantáziádat…” – súgja oda az ápolónő de Sade márkinak az elmegyógyintézetben. A márki használja is, de arra a legvadabb álmaiban se gondol, ami történni fog vele: az élettörténetét átírja a saját fikciója.
  • DeGeneráció

    DeGeneráció

    A KoMod Színház előadása. A kanapén ébredsz. Nem emlékszel semmire. Tíz perc múlva elhagy a csajod skype-on. Még öt perc és meggazdagszol... és a mai buli még el sem kezdődött... Öt fiatal összezárva, és egy furcsa lány, aki a lényegre tapint. XYZ generáció? Pán Péter szindróma? Exorexia? Digitális őslakosok, Tinder meg a helikopter szülők? Nem érted? Nem baj. A lényeg, hogy #yolo!
  • Deja vu

    Deja vu

    …7ker, nyócker, mind a 23, a ’70-esek, a ’80-asok – 2015-ben…Az előadás egy hajdani gangos pesti bérház udvarán játszódik a K-medencében, K-Európában. Itt és a hátsó lépcsőn, a szobakonyhában, a kapualjban, az utcán és a Szomjasban élik mindennapjaikat, vágyaikat, álmaikat, nekibuzdulásaikat és kudarcaikat a darab szereplői… alávetettek és kiszolgáltatottak, akik a hamis, szinte leleplezhetetlen képnek egyszerre nézői és létrehozói. Nincs este, se reggel, nincsenek évszakok sem, az idő megállt (vagy körbe jár)…jó itt, tiszta havaj!A Harangozó és kétszeres Lábán Díjas koreográfus 2014-ben másodjára nyerte el Az Év legjobb alkotója díjat. A darab szereplői közül Bora Gábor Harangozó Gyula Díjas 2010-ben, Gera Anita 2013-ban, Tókos Attila 2014-ben részesült Az évad legjobb táncosa/táncosnője elismerésben, utóbbiak mindketten 2014-es Junior Príma Díjazottak is.
  • Dekameron

    Dekameron

    Nyári este egy parkban. Egy öngyilkosjelölt egyetemi tanár, Karl, aki az elmúlt 15 évét magányban, kizárólag Boccaccio Decamerone-történeteinek elemzésének szentelte. Vagy „pocsékolta”? Kötéllel a nyakán már ugrana a vízbe, amikor egy piros ruhás nő megjelenik. Aki nem más, mint az ő Ideje. Az ő kihasználatlan, elvesztegetett, meg nem élt ideje, aki ezt számon is kéri.Hisz mi az élet értelme, ha nem éljük? Mindenki azt mondja: majd ha lesz időm… Aztán elsuhan mellettünk, mint a gyorsvonat és csodálkozunk, hogy hova tűnt, mi is történt?Hét turbulens és életigenlő történet meséli el Karlnak és a nézőknek, hogy milyen vigasságokat tartogat az élet.
  • Delhi tánc

    Delhi tánc

    „Számomra Ivan Viripajev darabja jó humorérzékről tesz tanúbizonyságot – mondja Oskaras Koršunovas – ez egy egzisztencialista komédia. Egy buddhista izé, amit kétségtelenül egy olyan drámaíró írt, aki már megtapasztalta a Nirvánát. Mint minden buddhista izé, ez is tele van paradoxonokkal, melyeket ha megértesz, akkor fetrengeni fogsz a földön a röhögéstől.”A „Delhi tánc” – egy hét elbeszélésből álló ciklus egy híres táncosnőről és az őt körülvevő emberekről, mindenki a belső békéjét keresi. Hét történet szerelemről, halálról, és táncról. Ez az első alkalom, amikor Oskaras Koršunovas Ivan Viripajev drámájával dolgozik. A drámaíró véleménye a kortárs színházról nagyon hasonló ahhoz, mint amivel a rendező a saját stúdió-laboratóriumában kísérletezik. A drámaíró szerint a kortárs színházban nincs szükség hamis pátoszra – csupán élő párbeszédre. „Egy új kommunikáció felé tartunk – mondja Viripajev – amit energia és tudatosság közötti kommunikációnak neveznék. A néző párbeszédért érkezik a színházba vagy a moziba, szüksége van valódi visszajelzésre. Engem a pátosz nélküli eleven kommunikáció érdekel.”Az előadás az OKT/Vilnius City Theatre és a Lithuanian Academy of Music and Theatre Kooprodukciójában jött létre
  • Delila

    Delila

    Szerelmes életmese, sok humorral, varázzsal, fájdalommal. Bölcs és megbocsátó, szívfacsaró és nevettető egyszerre – maga az élet. Klasszikus háromszögtörténet, ahol vágyak, szenvedélyek, hiúságok és akarások csapnak össze fergeteges humorral, perzselően, életre-halálra – egy helyzet, ami mindannyiunknak ismerős, rengetegszer látott, érzett, megtapasztalt, éppen ezért megunhatatlan. Ki nyeri el a fellobbanó érzés és érzékbe szinte becsavarodó Virág urat, a következő negyven évre is, Marianne, a kitartóan szerető feleség, vagy a mindent egyszerre akaró, virtuóz pincérlány?Parádés alakítások, halhatatlan poénok, mély emberismeret jellemzi ezt a tipikusan „molnári”, csupa játék és csupa őszinteség komédiát.
  • Delila

    Delila

    Minden sikeres férfi mögött áll egy nő. A nő mögött pedig a férfi felesége. Igaz ez a képlet Virág úrra is, a vidéki csárda tulajdonosára is, aki – miután sorsjátékon tetemes összeget nyert – hirtelen felkeltette beosztottjának, Ilonkának az érdeklődését. Így Virág felesége, a bájos Marianne a démoni Delilához méltóan kénytelen a női rafinéria teljes arzenálját bevetni. Molnár Ferenc bűbájos vígjátékának az ősbemutatója éppen 80 éve volt – ráadásul színházunk épületében, az akkori Pesti Színházban, olyan hajdani sztárokkal, mint Somlay Artúr, Darvas Lili, Muráti Lili és Mály Gerő.
  • Délután a legjobb, avagy a miniszter félrelép

    Délután a legjobb, avagy a miniszter félrelép

    a Pesti Művész Színház előadásaRichard Wielly, a kormány egyik ambiciózus minisztere gáláns kalandra készül. Azt tervezi, hogy az ellenzék vezérszónokának titkárnőjével, a bájos Jenniferrel tölt egy romantikus délutánt az elegáns Westminster Hotelben. Ám hiába a gondos szervezés, Richard parlamenti titkárának, George Pigdennek odaadó gondoskodása, a délután rosszul kezdődik. Richard kétségbeesetten próbálja megoldani a rendkívüli szituációt, segítségül hívja Pigdent, ezzel valóságos hazugságlavinát indítva el. Mindketten egyre jobban belebonyolódnak a kínos helyzetbe – a rossz lassan még rosszabbra fordul…