-
"Minket nem lehet elfelejteni"
Vidám színházi történeteket és rengeteg fülbemászó dalt ígér Bodrogi Gyula és Voith Ági közös műsora. A dalok végigkísérték az életüket, némelyikből sláger lett, születtek érzelmesebbek, vagy amiket a mai napig ismer a közönség. Mindezeket felidézik, miközben beszélnek az életükről, a színházról, előadásokról, kulisszatitkokról. -
"Nem bánok semmit sem..."
Több, mint 100 éve született Edith Piaf.
Sanzonjait mégis a mai napig játszák a rádiók, évfordulója kapcsán világszerte stadionok teltek meg az ő dalaiból összeállított koncerteken.
Hogy mi a titka?
Talán a szenvedéllyel fűtött zene, hogy tudjuk a legtöbb számot az énekesnő életének saját történetei inspirálták vagy, hogy egy-egy érzést olyan nyers őszinteséggel fogalmaznak meg a dalok, hogy a bőrünk alá hatol…
Edith Piaf legendás élete mindig foglalkoztatta az embereket.
Váradi Eszter Sára és Keller János - a Vörösmarty Színház művészei - hosszú évek során több feldolgozásban is játszottak együtt Piaf életútját bemutató darabokban.
Ezzel az előadással önöket is szeretnék elröpíteni Párizs macskaköves utcáira, hogy képet kaphassanak erről a legendás előadóművészről ,és barátairól, szerelmeiről, mindazokról, akik pályáját segítették, s akik maguk is a korszak kiemelkedő egyéniségei voltak, mint Yves Montand, vagy Charles Aznavour.
Az előadásban megszólalnak a leghíresebb sanzonok, mint például: a Mylord, a Rózsaszínű élet, a Himnusz a szerelemhez , vagy a Hulló falevél... -
'56 másképp
Film? Színház? Zene?Képi világ kortárs és klasszikus költők verseivel és prózai alkotásaival ötvözve, élő zenével.Egy kicsit több, mint puszta megemlékezés. Komplexebb, átfogóbb képet ad arról, ki hogyan élte, alkotta meg ‘56-ot. A múlt kiteljesedik, színesebbé válik a színészek, zenészek játéka által. Az előadás során visszatekintünk az ötvenes évekbe, felidézzük annak sötét, lázadó korszakát, mivel fontos, hogy erről a történelmi időszakról megfelelőképpen megemlékezzünk és ezáltal jelentőségét, fontosságát fenntartsuk a köztudatban. A korszak jelentős eseményei, a harc, a forradalom hangulatát idézik, zeneileg a mai korba helyezve. A kortárs zene és a múltidéző szövegek teszik lehetővé, hogy a hallgatóság korosztálytól függetlenül élvezni és értékelni tudja az előadást. A néző a másfél órás előadás keretében egyszerre élhet át színházi és mozis élményt. -
,,Egy nyelvet beszélünk..."
A levélKoreográfia: Egerházi AttilaZene: Philip Glass (The poet acts), Dimitrij Sosztakovics (The second waltz)Jelmez terv: Andrea T. Haamer és Egerházoi AttilaSzínpad kép és világítás terv: Egerházi AttilaTáncolják: Cristina Porres Mormeneo, Graziano Bongiovanni (A Székesfehérvári Balett Színház művészei)"A balett egyfajta csehovi világot idéz. Szarkasztikus, fanyar humorral átszőtt tánc-vers. A balett egy párkapcsolat belső labirintusaiba küld szondát. A balett kérdése mind végig a levegőben marad, fantáziánkra - vagy még inkább, megéltségünkre – bízva a megfejtést. Vajon, mi állhat a levélben..?"Egerházi Attila
Written on Water
Koreográfia: Egerházi AttilaKoreográfiai asszisztens: Cristina Porres MormeneoPremier: 2017-6-11, KassaZene: M. Namekawa, F. ChopinTáncosok: Adam Bobák, Alžbeta Talčíková, Nina Sninska, Katarina Kupčíková, Barbora Bujakiová, Liliana Hudáková, Barbora Štefaniková, Anna St. Clair Correia, Mária CiskováEliška Schavelová, Barbora Boglárska, Kristína Šérová, David Janík, Juraj Srnčík
Prométheusz esete
Librettó / Libretto: Egerházi AttilaZene / Music: Ludwig van BeethovenZenekar / Orchestra: Smíchovská komorní filharmonieKarmester / Conductor: Josef VondráčekSzínpadterv / Stage design: Jaroslav MihlfajtJelmez / Costumes: Petra LebduškováVilágításterv / Lighting design: Egerházi AttilaTáncosok / Danced by Balet Praha Junior (a Dance Center, Prága Konzervatórium és Gimnázium diákjai)Producer: Dance Center, Prága Konzervatórium és GimnáziumProdukció / Production: Nemzetközi TáncközpontA koreográfus asszisztense / Assistant to Choreographer: Linda SvidróForgatókönyv, rendezés, koreográfia / Script, direction and choreography by Egerházi AttilaBeethoven zenéje izzik, mint a tűz. A tűz olyan szimbólum, amely jól kifejezi a férfi vágyát a fényre és az ismeretlen megismerésére. Az én értelmezésemben Prométheusz antihős. Ez a helyzet tragikomikus elemeket visz a történetbe, és a balett egyfajta burleszkké alakul.Egerházi Attila
“Bla-bla-bla...“
Zene / Music: W. A. Mozart, J. S. Bach, F. ChopinJelmezterv / Costume design: Szelei MónikaVilágításterv / Lighting design: Egerházi AttilaKoreográfus asszisztens / Assistant to Choreographer: Cristina Porres MormeneoKoreográfia / Choreographed by Egerházi AttilaA balett lényegét tekintve egy szatirikus kortárs balett.Irodalmi hasonlattal élve, egyfajta „örkényi egyperces” tánc-novella megalkotása volta célom. Egy olyan görbe tükör, amelybe belepillantva esetleg megláthatjuk korunk emberének kommunikációs zavarait, problémáit.
Zero Gravity
Zene / Music: J. S. BachJelmezterv / Costume design: Andrea T. HaamerVilágításterv / Lighting design: Egerházi AttilaKoreográfus asszisztens / Assistant to Choreographer: Linda SvidróKoreográfia / Choreographed by Egerházi AttilaA duó az ember Isten adta szabadság iránti vágyát fejezi ki. Az ember a repülés, a szabadon való szárnyalás, a gravitáció legyőzése iránti vágyát állítja szembe a földhöz ragadottság, limitáltság érzetével.
Besos (Csókok)
Zene / Music: Z. Keating, A. Part, P. PradoJelmezterv / Costume design: Andrea T. HaamerSzínpadkép és világításterv / Stage and lighting design: Egerházi AttilaKoreográfus asszisztens / Assistant to Choreographer: Cristina Porres MormeneoKoreográfia / Choreographed by Egerházi AttilaA balett vidám hangvételű, lendületes „tánc-leporelo“amelynek központi témájaa csók.Egerházi Attila -
,,Perdülj, fordulj..."
A Vasas Művészegyüttes Tánckarát Dr. Pór Anna (táncművész, tánckritikus, színháztörténész) alapította 1947-ben, amely az ország egyik legrégebbi együtteseként azóta is megszakítás nélkül működik. Az együttes művészeti arculatát is meghatározó művészeti- és tánckarvezetői voltak: Dr. Pór Anna, Szalay Karola, Végvári Rezső, Szigeti Károly, Györgyfalvai Katalin, Galambos Tibor, Mosóczi István, Hidas György, Stoller Antal Huba, Mihályi József A Vasas Tánckar a táncház-mozgalom egyik alapítója. Jelenleg is két fő irányvonalat képvisel: az autentikus néptánc és táncszínházi produkciók színpadra állítása. Az Obsitos csoport 1999-ben alakult, a Tánckar 50. éves jubileumi műsorán fellépő, már nem aktív „öreg” táncosokból. A Tánckar utánpótlását a TÁNCKÖR Alapítvány gyermekcsoportjai biztosítják. A Tánckar és Obsitos csoport fenntartója a Magyar Örökség-díjas Vasas Művészegyüttes Alapítvány. -
...még Egy mondat...
Zsuráfszky Zoltán alkotói estje
„Több mint húsz esztendeje annak, hogy fiatal előadóművészként Illyés Gyula: Egy mondat a zsarnokságról című versére táncoltam; s e vers kezdősora volt egyben koreográfusi estem címadója is. Hivatásos táncművészként akkoriban avantgárd tettnek számított még a versekre való táncolás is, hát még, ha politikai üzenetet is hordozott… -
...Tied a világ!
Egy lakásavató bulit megrendezni nagy büszkeség, nagy öröm, nagy munka. Annál nagyobb a csalódás, ha a meghívottak nagy része el sem jön! A mi házigazdánkkal pontosan ez történik, de a legjobb barátok ott vannak vele élete meghatározó pillanatában. Így aztán főhőseink dalra fakadnak, és a nehezen induló lakásavatót egyszeriben fergeteges koncertté változtatják. -
1 link
<jake_smiles> elélveztél te is?
<bianca21> csak megváltozott a testsémám, drága wink
Smilesnak ez tetszik, ez a pengés cinizmus, Bianca úgy adja meg magát, hogy közben magát adja, jó nő, no, bár lehet, hogy férfi.
<jake_smiles> gyere hozzám feleségül
<bianca21> mér mennék?
<jake_smiles> szeretlek
<bianca21> nem is ismersz
Unottan évődnek, róják a kötelező kűrt, későre jár, Smilesban felötlik, hogy gyorsan, még ma éjjel össze kellene hozni egy IRL randevút, amelyben szerepelhetne egy mozgólépcső alja, egy gesztenyefás park, egy támlájavesztett pad, avar, még több avar, könny, kapualj, hajnali pára, hirtelen megváltás és két fél unikum, megtehetné. Megtehetné, hogy szép szóval kiédesgeti Biancát a 21 hüvelykes, full HD Synkmaster-ből, de hol, kérdi Smiles, hol találni manapság földszagú kapualjat, és ki venné magának a bátorságot, hogy beleálljon? -
1 X 3 néha 4, avagy egyszerháromnéhanégy
Lehet-e a szelíd őrületet a totális tébolyig fokozni? És onnan tovább? Ray Cooney és Tony Hilton darabja bizonyítja, hogy a legkacagtatóbb helyzet után is mindig van másik, hogy rátegyen egy lapáttal az előzőre.
A történet egyszerű alaphelyzetből kezdi fékezhetetlen száguldását a végkifejlet felé: a dúsgazdag Hardcastle tízezer fontot szándékozik egy volt üzlettársa fiának ajándékozni azzal az egy feltétellel, hogy a fiún kívül ne legyen más örökös a láthatáron. Az angol úr vidéki házában összeverődő színes forgatag biztosítja az állandó meglepetéseket, személycseréket, félreértéseket, egyszóval a rekeszizmok folyamatos ostromát. A fékevesztett komédia során közelebbi ismeretséget köthetünk egy kellőképpen romlott lakájjal, egy bájos vénkisasszonnyal, modern művészetekkel kacérkodó leányzóval, műkritikus udvarlóval, ügyvédekkel és álügyvédekkel. És ha mindez nem lenne elég, néha még a bútorok is önálló életre kelnek, hogy új és új meglepetéssel szolgáljanak. Mindeközben pedig tetemes mennyiségű konyak fogy. -
1.7
Mi lehet ez a szám? Talán egy új okostelefon modell? Beírtam a gugliba. Beta 1.7 Minecraft 1.7 update… pedig lehetne Pygmalion újonnan kifaragott 1.7-es nője. Végigkattintgattam, de semmi kapcsolat a női testtel a keresőben. Pedig kapcsolatban van a természettel, a természetességgel és a megcsinálttal, a gender témával, a szüléssel és abortusszal és egy csomó divatos és aktuális témával. Még a bevándorlókkal is.
Két kutató munkájára épül a darab koncepciója: Szendi Gábor evolúcionista pszichológus írásaiban így mutatja be a női test esszenciáját: „A női test mondanivalója a faj sikeres fenntartásához szükséges információkat hordozták a hosszú evolúciós úton. A termékenység megmutatása volt a legfőbb cél. Ma már a szépség nem a termékenység és az egészség, tehát a sikeres fajfenntartáshoz szükséges információkat közli, hanem egy esztétikus élménnyé alakult át. Jean Baudrillard francia filozófus és szociológus a legfinomabb fogyasztói tárgyról ír a La Société de consommation (1970) című művében: a test, különösen a női test kultuszokat alakított ki (fitnesz, higiénia, táplálkozás, gyógyászat, fiatalság, nőiesség kultuszokat) és mai tömegkultúránkban kialakult a termelés és fogyasztás kettős gyakorlata, hogy a testet mint tőkét és mint fétist (bálványozott tárgyat) ábrázoljuk. A darab a test valódi értékét kutatja.” -
10
„Amit a legkisebbel tesztek, azt velem teszitek.”
A 10 című darabban tíz sorsot látunk, tíz morális dilemmát, tíz nyilvános „gyónást”.
Tíz élettörténet, tíz szenvedéstörténet, tíz Ecce homo-kép tárul elénk. Íme, az önmagát megkoronázó, önbecsapó ember. Íme, a bűnös, ámde naponta az élettől, saját magától és embertársaitól megkorbácsolt, szenvedő, együttérzésre méltó lény. És íme, a mások tettei, szavai felett ítélkezni bármikor kész ember. Íme, ezek vagytok ti, mindahányan.
És itt van tíz, küszködő, a parancsolatoknak és szabályoknak, a mások elvárásainak és önnön ambícióiknak megfelelni nem tudó ember, akik törvényszerűen elbuknak. Hibáznak, vétkeznek és ezzel öntudatlanul is hatással vannak egymásra. Merthogy a krimiszerűen kibontakozó történetből lassan kiderül, hogy minden mindennel összefügg, a szereplők sorsa hol összefonódik, hol pedig keresztezi egymást, a puzzle-életek társadalomtablóvá állnak össze. És élünk a Remény lakótelepen, egymásra utalva, mégis magunkra hagyatva.
Székely Csaba briliánsan felépített darabjában minden Közép-Európában élő számára ismerős helyszíneken és helyzetekben vizsgálja meg azt a kérdést, vajon meg tudunk-e felelni a Tízparancsolatnak? -
10 kicsi néger
Agatha Christie egyik legismertebb krimiregénye színházi thrillerként születik újjá a Bethlen Téri Színházban. Adott tíz ember, akik még soha életükben nem találkoztak egymással; mindössze annyi bennük a közös, hogy mindannyian rejtegetnek valamit a múltjukban, és mind egy titokzatos házigazda kedvéért érkeztek a rejtelmes Néger-szigetre. Amikor lehull a lepel, és lekerülnek az álarcok, kezdetét veszi a mészárlás, és már csupán annyi a kérdés: ki tervelte ki a zseniális tervet, ami alapján mindannyiuknak meg kell halniuk… Vagy mégsem? -
12 dühös ember
Tizenkét esküdt dönt egy apagyilkossággal vádolt fiú életéről vagy haláláról. A vita kezdetekor csupán egyikükben merül fel kétely a bűnösséget illetően, ám a törvény szerint egyhangú ítéletet kell hozniuk. Ahogy pörögnek a pro-kontra érvek, egyre növekvő emberfölény nyomja az ártatlanság mérlegnyelvét. Tizenkét idegen, egy tizenharmadikról ítélkezik. Tudunk-e ilyen helyzetben pártatlanok maradni, vagy érveink mögé alattomosan mászik be magánéletünk? -
130 éves a Törekvés Művelődési Központ
A „Törekvés dal- és önképző egylet”, Magyarország egyik legrégebbi, ma is működő Művelődési Háza, 2018-ban ünnepli fennállásának 130. évfordulóját. A MÁV Északi főműhely dolgozói, vasutasok által alapított kőbányai intézmény nagyon hamar országos ismertségre tett szert. Az ünnepi gálaműsor felidézi e nagy múltú művelődési intézmény történelmét, emléket állít az itt működő csoportoknak, együtteseknek, alkotóknak, hírességeknek. Bepillantást ad az elmúlt évszázad gazdag kulturális életébe, melyet a jelenben működő országos és Európa hírű együttesek és csoportok varázsolnak látványos és élvezetes programmá. -
1914 / 1915 / 1916 /1917
Zenés színházi előadás az első világháborúról. „Amikor hallod a távolból a lövedék fütyülését, az egész tested már előre összehúzódik, hogy felkészüljön a hatalmas robbanásra.”A háború nem hirtelen keletkezik, elterjedése nem pillanat műve. A háborút valamely politikai célért indítják.Ismerjük meg a múlt század egy mára már szinte teljesen elfelejtett háborújának történetét. Előadásunk az első világháború emlékezetének felidézése a jelen és a jövő nemzedék számára.Korabeli krónikák, irodalmi művek, többek között Ádám Éva (Kamenitzky Etelka), Ernst Jünger írásai, Kassák Lajos, Babits Mihály, Palasovszky Ödön, Christian Morgenstern versei idézik a 100 éve történteket.