-
Játék a kastélyban
Szerelmi történetünk középpontjában a látszat és a valóság, az igazi és a hamis felismerése áll. Feltűnik benne a színház világa, melyen keresztül a néző bepillantást nyer a drámaíró alkotási folyamatába, így a darab azt is látni engedi, hogyan „csapja be” közönségét egy sikerdarab írója. Igazsággá varázsolni a hazugságot, erre képesek a profik. A műfaj alapvető komikus helyzete a félreértés. Molnár írói zsenije viszont ezen az évezredes hagyományon csavar egyet: először mutatja meg a valóságot, és aztán csinál belőle félreértést. A boldog véget így szokatlan módon nem az igazság, hanem a hazugság hozza el. A néző ugyanannyit nevet, de a színházból kilépve talán egy kicsit többet elmélkedik, és messzebbre viszi az élményt. Egészen a hétköznapjaiba, ahol ilyesmi persze nem fordulhat elő… -
Játék a kastélyban
A Játék a kastélyban elsősorban egy szerelmi történet, melynek gyújtópontjában a látszat és a tartalom, az igazi és a hamis felismerése, a kettő közti dilemma áll, és mindez viharos erővel csap össze Molnár Ferenc vígjátékában. De a néző nem csak egy szórakoztató sikerdarabot kap majd, hanem bepillantást is nyer a darabot létrehozó drámaíró alkotási folyamatába: fricskák, fordulatok, félreértések, szerepjátékok közepette a darab azt is látni engedi, miként csapja be közönségét egy sikerdarabíró.Turai és Gál sikeres színműírók. Fiatal felfedezettjük és barátjuk, Ádám tehetséges zeneszerző. Annie, Ádám menyasszonya, a szerző-barátok közös, új operettjének primadonnája. Ádám Annie meglepetésére érkezik az olasz kastélyba, azonban a színésznő egykori kedvese, a sármőr színész, Almády társaságában tartózkodik a helyszínen, hogy régi szerelmét „tisztázza”. Szerencsére Ádámot elkísérik barátai, akik a fennálló, kényelmetlen valóságot színdarabba csomagolva próbálják megmásítani és helyreigazítani, hogy megmentsék a fiatalok nászát.Van tehát egy Fiatal Tiszta Fiú és egy Tapasztalt Bölcs, egy Csélcsap Férfi meg egy Édes Huncut Hölgy. A Fiatal Tiszta Fiú mindent akar és tisztán: szerelmet, bizalmat, hűséget, őszinteséget. A Csélcsap Férfi: az Édes Huncutot akarja, csak úgy, csak könnyen és gyorsan, éhesen és buján. Az Édes Huncut pedig: nyugalmat, biztonságot, méltó női helyet egy férfi oldalán. De a múlt, a szokások, mint a slepp, húzódnak utánunk, és akadnak bele mindenbe, visszahúznak, rabul ejtenek. Az egyetlen, ami szabadulást hoz a zűrzavarból: egy fergeteges hazugság. Legalábbis hazugságnak tűnik − de a Tapasztalt Bölcs kezében ez sem más, mint a Szeretet, amely mindent beragyog. -
Játék a kastélyban
Anekdota három felvonásban, két részben Turai (drámaíró): Nádházy Péter
Gál (drámaíró): Hertelendy Attila
Ádám (zeneszerző): Katona Kornél
Annie (operaénekesnő): Foki Veronika
Almády (színész): Szakály Aurél
Titkár: Balázs László
Lakáj: György János Aase-díjas Díszlettervező: Mészáros Tibor
Jelmeztervező: Szőke Julianna
Rendező munkatársa: Ferencz András
Rendező: Tompagábor Kornél Történik egy kastélyban, az olasz tengerparton. Molnár Ferenc briliáns logikával szőtt és csalhatatlan színpadi érzékkel bonyolított darabjában egy tengerparti kastély két vendégszobáját összekötő ajtó játssza a "főszerepet". Hogy mire szolgál? Természetesen arra, hogy bonyodalmat okozzon! A történetben Turai és Gál, a sikeres színműíró-páros fiatal pártfogoltjukkal és barátjukkal, Ádám Albert zeneszerzővel meglepetésszerűen érkezik Balogh Annie primadonna látogatására egy itáliai kastélyba. A fülig szerelmes Ádám a menyasszonya melletti szobát kapja, ám épp mikor a három barát készül kinyitni a szobákat elválasztó ajtót, szenvedélyes párbeszédre lesznek figyelmesek, ami a gyönyörű színésznő és egykori kedvese, Almády között zajlik.Ádám csalódottsága kétségessé teszi Annie-val készülő házasságát és az új operett zenéjének megírását is, amire eddigi boldogsága és a szerzőpár sarkallta. Vagy a kétségbeejtően mulatságos bonyodalmak sora csupán alkalmat szolgáltat arra, hogy a mindig bizakodó, csupa szív Turai zsenialitása még erre a reménytelen helyzetre is megoldást találjon? -
Játszd újra, Sam!
Woody Allen sajátos humorú színdarabja Szurdi Miklós rendezésében, a Pécsi Nemzeti Színház és a Pécsi Nyári Színház közös produkciójában. A főszereplő Allan Felix, esetlen, kissé neurotikus értelmiségi figura, akinek magánélete teljes csőd, egyszóval jellegzetesen Woody Allen-i figura. Példaképe a negyvenes évek legférfiasabb hollywoodi sztárja, Humphrey Bogart. Élete egyetlen kérdés körül forog: ő vajon mit tenne ebben a helyzetben? -
Játszótér
Szeretnénk a táncot kedvelő közönség igényeit minél szélesebb körben kielégíteni, a táncművészetet egyre inkább ismertté és kedvelté tenni, új nézőket - hangsúlyozottan a gyermekeket és fiatalokat is - becsalogatni a nézőtérre, megismertetni velük a tánc nyelvét, hogy később a táncot értő és kedvelő, színházlátogató felnőttekké váljanak. Az ifjúságnak kedvez a GG Tánc Eger idei stúdiószínpadi produkciója: a társulat egy interaktív mesevarázslattal készül a gyermekek számára, melynek bemutató előadását a fesztivál keretein belül láthatja majd a közönség. -
Jávor "Pali" utolsó mulatása
1959. augusztus
A Városmajori Kórház udvarában, egy kórterem ablaka alatt muzsikus cigányok
zenéjükkel gyógyítgatják beteg társukat. Váratlanul megjelenik Jávor Pál, a
színészlegenda, a magyar film korabeli királya, aki szintén a kórház ápoltja. Mulatni
szeretne, még egyszer… És szeretné elmondani mindenkori „bizalmasainak”, a
cigányzenészeknek mi történt vele eddigi élete során: kik voltak a szülei, miként lett
színész, hogyan ismerte meg a feleségét, mi történt vele a koncentrációs táborban és
hogyan fogadták a hollywoodi álomgyárban.
Mondandójába belesűríti véleményét és végigvezet minket a magyar film és
színjátszás hőskorán.
Mindeközben szeret, imádkozik és mulat, mulat, mulat…. -
Jávor Pál, a fenegyerek, a színművész és az Ember
Jávor Pál minden idők egyik legkedveltebb színésze, a harmincas évek férfiideálja.
Vétkesek közt cinkos, aki néma – írja Babits Mihály. Jávor nem volt cinkos, nem volt néma! Kiállt a kollégákért, az üldözöttekért. 1944 áprilisában eltiltják a színészettől, majd kilenc hónapos meghurcoltatás következik. Mindezek ellenére vidám és szórakoztató zenés játékunkban megismerheti Jávor eddig ismeretlen arcát. -
Jazz Side Story
West Side Story jazzben elmesélve.Mit okoz két ember találkozása, különleges kapcsolata egy egész tömegben? A Pesti Magyar Színiakadémia West Side Storyból ismert Tony, Maria, Riff, Bernardo, Cino, Anita történetét dolgozza fel újragondolva, elrugaszkodva a normáktól, a fizikai színház sokszínűségét (akrobatika, tánc, harcművészet) kihasználva. -
JazzaJ Műhely a Barre Phillips trióval / Szabad improvizáció
Az Újbuda Jazz Fesztivál bemutatja: JazzaJ Műhely / Szabad improvizáció zenészeknek és táncosoknak
Barre Phillips és triója két év után újra workshopot tart Budapesten. Az Újbuda Jazz Fesztivál második napján újra bepillanthatunk abba a kifinomult műhelymunkába, melyben minden hang, minden mozdulat egy egyéni történet részévé válik. Zenészek mellett táncosokat is várnak a három órás szeánszra, mely a nagyközönség számára is nyitott. Az instant kompozíciók kényes kérdéseit három különböző megközelítésből feszegeti az intenzív, gyakorlati workshop:
Barre Phillips "Szabad rögtönzés és ritmus - A kezdet a vég"
Jacques Demierre "Hagyd a másikat azt játszani, amit akar“
Urs Leimgruber „Szabad improvizáció - Mintha először játszanál“ -
Jazzy Stripe feat. Soso Lakatos Sándor
A Liszt Ferenc Zenemûvészeti Egyetem Jazz Tanszékének egykori és jelenlegi hallgatóiból Jazzy Stripe néven összeállt zenekar alapítója Csík Dániel. Koncepciójuk alapján jazz sztenderdeket játszanak amit a saját elképzeléseik szerint dolgoznak fel. A sok színű, fiatal zenészekhez ezúttal Soso Lakatos Sándor csatlakozik szaxofonnal. Csík Dániel - basszusgitárOláh Dezső - zongoraMöntör Máté - gitárCentgraf Benjamin - dob