Kategória Rendezés
  • Végzetes játék

    Végzetes játék

    Bűnügyi játék – az Utolsó Vonal előadása
    Három ember, három életút, és egy közös pont a múltból, ami mindhármuk életét megváltoztatta. Aztán egy szobába kerülnek…
    Richard Harris 2 felvonásos pszichothrillere Szitás Barbara, Elek Ferenc és Csizmadia Gergely előadásában, Besenyei Zsuzsanna rendezésében a valódi angol krimi világába kalauzolja a nézőket.
    A történet mozgatója a bosszúvágy, mely nem múlik, míg be nem teljesül. Üldöző és üldözött megszállottsága, és szűnni képtelen bosszúszomja áll a középpontban. De vajon ki az üldöző, ki az üldözött és ki az áldozat? Mit keres Mr. Stone nappalijában Mr. Hallett, a nyomozó és Miss Dee Redmond, a BBC befutott forgatókönyvírója? Miért azonos időpontban? Ki valójában Mr. Stone…
    Hallett,
  • Velence hóban

    „Maradok, de pokollá teszem az estéd.” - ígéri meg kedvesének Patrícia, mert valójában semmi kedve párja régi barátjánál és annak menyasszonyánál vacsorázni, mivel még csak nem is ismeri őket.A felszínes csevej közben egy szót sem szól, melyből a vendéglátó pár azt a következtetést vonja le, hogy Patrícia külföldi, és ennek megfelelően bánnak is vele.Patrícia örömmel veszi a lapot, így válik számára – és a közönség számára is - egy feszült hangulatú vacsorából egyre szórakoztatóbbá az este.Ez a vígjáték kifinomult humorral nyúl hozzá az idegenek témájához, felhőtlen szórakozást biztosítva a közönség számára.
  • Vendégség

    Vendégség

    A rendszerváltozás óta, attól a pillanattól kezdve, hogy erre egyáltalán sor kerülhetett…. volna, a magyar kormányok párthovatartozásra való tekintet nélküli legnagyobb adóssága a magyar társadalommal (nemzettel-néppel) szemben a különböző ügynöklisták nyilvánosságra hozatala, közreadása.A rendszerváltozás óta, attól a pillanattól kezdve, hogy erre egyáltalán sor kerülhetett.... volna, a magyar kormányok párthovatartozásra való tekintet nélküli legnagyobb adóssága a magyar társadalommal (nemzettel-néppel) szemben a különböző ügynöklisták nyilvánosságra hozatala, közreadása. Ügynökök és tartótisztek, zsarolók és megzsaroltak élnek köztünk gondtalanul, megbújva, névtelenül ma is.Ezért rendkívül aktuális Páskándi Géza, 1995-ben elhunyt „kortárs" drámaírónk 1971-ben született filozofikus történelmi drámája, a Vendégség, mely Dávid Ferenc unitárius püspök 1578-ban történt elveszejtéséről, a besúgás fondorlatos természetrajzáról szól.Álljon itt kronológiai sorrendben három idézet a műből:Dávid Ferenc:1. ... „Nem furcsállod, hogy Blandrata és a fejedelem épp egy másik unitáriust tett mellém? Nem egy jezsuitát, vagy evangélikust, vagy kálvinistát? Azt akarta, hogy egy hiten belül áruljuk el egymást. Hogy unitárius unitáriust, testvér testvért figyeljen meg és jelentsen a katolikus Báthorynak."2. ... „Azok kényelmetlenek az emberek számára, akiktől nem azt a választ kapják, amit ők szeretnének, amit ők már a lelkükben jó előre eldöntöttek. Azok kényelmetlenek az emberek számára, akik nem adnak nyugalmat, nem nyújtanak pihenőt a lelkiismeretnek, akik mindig kérdeznek, még akkor is, amidőn mindenki minden választ mindenre már megadott. Ezek a kényelmetlen emberek. Ezek sose ölnek, ezeket mindig megölik."3. ... „Vendég voltál – a tudatomban. Én is vendég voltam a tiédben. És mindketten vendégek – Isten tudatában. Egyetlen vendégségünk ez."A kedves néző döntse el maga, hogyan helyettesíti be a vallási felekezeteket, fejedelmet, orvos-papot, stb. nemzettársaink ma élő határon inneni és túli csoportjaival, egyedeivel.
  • Vendégség

    Vendégség

    A rendszerváltozás óta, attól a pillanattól kezdve, hogy erre egyáltalán sor kerülhetett.... volna, a magyar kormányok párthovatartozásra való tekintet nélküli legnagyobb adóssága a magyar társadalommal (nemzettel-néppel) szemben a különböző ügynöklisták nyilvánosságra hozatala, közreadása. Ügynökök és tartótisztek, zsarolók és megzsaroltak élnek köztünk gondtalanul, megbújva, névtelenül ma is.Ezért rendkívül aktuális Páskándi Géza, 1995-ben elhunyt „kortárs" drámaírónk 1971-ben született filozofikus történelmi drámája, a Vendégség, mely Dávid Ferenc unitárius püspök 1578-ban történt elveszejtéséről, a besúgás fondorlatos természetrajzáról szól.
  • Vendetta

    Vendetta: vérbosszú, gyűlölet, micsoda kínzó érzések és gondolatok jelentése! Ráadásul egy nő fejében fogan. Ki ő? Egy magyar asszony a jelenben, aki származását titkolja. Szeretni akar, de lelkében gyűlölet. Még a lánya sem ismeri anyja legbelső harcát, amit önmagával vív. Anya és lánya, és mégis két különböző sors. Az anya titkolja gyermekkori élményeit. Próbál úrrá lenni régi fájdalmain, de valójában csak akkor érzi jól magát, ha egyedül van.Lánya sikeres ügyvéd, aki szereti anyját, de tele van ki nem mondott kérdésekkel. Végül leülnek és beszélgetni kezdenek.Azok vagyunk, amivé nevelnek. Azok vagyunk, amivé nevelnek?Marton Mária titkokról mesél. Nem ítélkezik.
  • Vendetta

    Vendetta

    Vendetta: vérbosszú, gyűlölet, micsoda kínzó érzések és gondolatok jelentése! Ráadásul egy nő fejében fogan. Ki ő? Egy magyar asszony a jelenben, aki származását titkolja. Szeretni akar, de lelkében gyűlölet. Még a lánya sem ismeri anyja legbelső harcát, amit önmagával és a világgal vív. Azok vagyunk, amivé nevelnek. Azok vagyunk, amivé nevelnek? Marton Mária titkokról mesél. Nem ítélkezik.
  • Ventilátor

    Ventilátor

    Az Újvidéki Színház és a Gledališče Koper koprodukciója, a Ventilátor című produkció Carlo Goldoni A legyező című szövege alapján jött létre, és minden bizonnyal egy fergeteges komédia várható. A rendező egy apokaliptikus környezetbe helyezte az előadást, amiben csak két az öngyilkosságra leginkább hajlamos nemzet a magyar és a szlovén tud megélni. Candidének eltörik a legyezője, szeretője pedig legyező helyett egy ventilátort vesz neki... Körbe-körbe forogva ez a varázslatost tárgy egyre több bajt kavar. Természetesen, az igaz szerelem még a világ végét is túléli.
  • Vénusz

    Történetünk testről és lélekről szól, színészekről és civilekről (a színészek hívják így a nem-színészeket), színházról és hírnévről – továbbá magáról az életről, ami, mint tudjuk, szexuális érintkezés útján terjedő, gyógyíthatatlan, halálos nyavalya. De, még mielőtt kórlapunk végére pont kerülne, az élet számtalan érdekességet terít elénk. Ilyen például a szerelem – és ilyen az öregedés is; de talán az a legérdekesebb, hogy utóbbi olykor nem vet gátat előbbi elé.Főhősünk – egye fene, nevezzük így – egy testben öreg, lélekben örökifjú színész, akihez egy szép napon beállít egy testben fiatal, lélekben kissé agyonstrapált lány; és, ahogy az ilyenkor lenni szokott, azonnal minden a feje tetejére áll. A színészt megszédíti a szerelem – és egy-két, ezzel összefüggésben leadott ökölcsapás; a lányt megszédíti a hírnév és a csillogás esélye; vagyis adva lenne minden a totális és visszavonhatatlan katasztrófához – de ez nem egy ilyen történet...Ahhoz túl szelíd, túl bölcs, és, főként, túl önironikus. Olyan, mint a színház és a színészek – legalábbis amilyennek látni szeretnék magukat; és olyan, mint maga az élet, illetve az életnek lennie illene.Azért persze az sem véletlen, hogy a címében minden antik istenek legfélelmetesebbikét idézi meg, akihez képest Mars, a hadisten egy kisfiú a homokozóból, Jupiter, a főisten, legfeljebb regionális középvezető, a bölcs Minerva pedig buta liba: ő az, aki nélkül így-úgy ellennénk, sőt, talán nyugodtabban is élnénk, csak magunk sem tudnánk, hogy minek. A neve Vénusz.
  • Vénusz nercben

    Vénusz nercben

    18 éven felülieknek.David Ives Vénusz nercben című színművének február 21-ei nagy sikerű premierje óta közkívánatra kerültek újabb előadások műsorra.
  • Vérmedve

    Vérmedve

    a Grand Guignol Budapest előadása 16+Grand Guignol Budapest – H. P. Lovecraft és Anton Csehov véletlen találkozása a boncasztalon.
    Színházunk a legendás párizsi horrorszínháztól, a “Théâtre du Grand-Guignol”-tól kölcsönözte nevét.Hagyományos értelemben nem tekintjük magunkat sem az úgynevezett magas kultúra, sem pedig a popkultúra részének. Nem idegenkedünk a “trash” műfajától, a groteszktől, a sötét komédiától, de a katartikus, nagy drámai momentumok színpadon történő bemutatásától sem. Nagy orosz klasszikusokból, és a nyolcvanas évek videotékáinak polcairól egyaránt bátran merítünk.
    Társulatunk barátokból kovácsolódott kreatív közösség, ahol tapasztalt színészek, dramaturgok és írók dolgoznak együtt egy csepeli énektanárral.Mondhatnánk, hogy Laboda úrról megfeledkezett a színházi szakma. De ez azt feltételezné, hogy volt idő, amikor még számon tartották. Mondhatnánk, hogy a Laboda úr által vezetett társulat látott már szebb napokat is ­- ugyanakkor, ha belegondolunk, azok a napok sem voltak annyival szebbek.
    Ennek ellenére, vagy talán épp ezért Laboda úr vezényletével a társulat most nagy dobásra készül: Csehov – Medve című darabját viszik színpadra Laboda úr egyedi interpretációjában: horrorszínházi előadásként. 
    Mondhatnánk, hogy ez a premier ezért nagy téttel bír minden résztvevő számára, de ez meg sem közelítené az igazságot. Egy egyszerű színházi bukásnál sokkal félelmetesebb és sötétebb veszélyek leselkednek mindnyájunkra.