Kategória Rendezés
  • Magyar hősök, csaták és szerelmek

    Magyar hősök, csaták és szerelmek

    Az előadás látványos táncképekkel, lírai pillanatokkal, s az eredeti népzene mellett színes zenei kísérettel idézi meg a magyarság híres történelmi eseményeit, kiemelkedő személyiségeit, dicső küzdelmeit. Akár egy „képeskönyvet” végiglapozzuk közös történelmi emlékeinket, hogy a néptánc műfajának segítségével büszkén emlékezzünk meg a magyar nemzet kivételes hőseiről, halhatatlan példaképeiről.
  • Magyar Mátrix

    Magyar Mátrix

    Magyar Mátrix – béta verzió
    /az RS9 Színház előadása – kortárs dráma/Az előadás a fiatalok párkeresési gondjaival, a szexuális identitás kérdésével, a virtuális világ és a valóságos élet összeütközésével foglalkozik.
  • Magyar Napló / Széphalom est

    Magyar Napló / Széphalom est

    A két, ferencvárosi székhelyű kiadó, a Magyar Napló és Széphalom Kiadó közös irodalmi sorozatot indított útjára a Pinceszínházban.A kiadók vezetői és neves szerzői lépnek az irodalmi élet berkein túl a szélesebb nagyközönség elé állandó színészi és zenei közreműködéssel. Az est folyamán nemcsak az alkotók munkásságáról, de személyükről és esetleges ferencvárosi kötődésükről is többet megtudhatnak a nézők.
  • Magyar nátha

    Magyar nátha

    Kórképek a magyar nép zivataros századaiból - DEKK Színház – Füge ProdukcióMagyarországon felütötte fejét a HU-N1 vírus, közismertebb nevén a „magyarnátha”. A betegség a magyarok génjeit támadta meg, melynek következtében az eleurópaisodás jelei mutatkoznak rajtuk. Túlzott elfogadás, szélsőséges liberalizmus, a hazai konyha teljes elutasítása. Mivel szervezetük nem tolerálja a gyors változást, a magyarság pusztulásnak indult. Tudósaink azonban, utolsó szalmaszálként, találtak három immunis személyt, akiknek génjeibe tekintve rábukkanhatnak a kijavítandó szekvenciákra.
    Mivel a magyar ember genomja teljeskörűen tartalmazza az egész hazai történelmet, egy génprojektor, magyar nevén a sorprés segítségével most Önök is bepillantást nyerhetnek a magyarok történetébe a honfoglalástól egészen napjainkig. Miközben hőseink a gyilkos vírus megállításáért küzdenek, választ kaphatunk történelmünk legégetőbb kérdéseire. Például arra, hogy miért kellett a magyaroknak hátrafelé nyilazniuk, amikor szemből sokkal könnyebb? Valóban nagy paraszt volt-e Dózsa György? Egy átlagos Habsburgnak tényleg a tarkóján volt-e az orra a belterjesség miatt? Az Árpád-ház bizonyíthatóan egy félresikerült előjáték miatt halt-e ki? Mátyás király tényleg csak női álruhát szeretett ölteni? Kölcseyt zavarta-e a térlátásának hiánya?
    Ha Önt érdekli hazájának múltja és sorsa, azt javasoljuk, vegye fel a harcot a szörnyű kórsággal, mert a jövő nem várt meglepetéseket tartogathat minden honfitársunk számára!
  • Magyar nóta és operett est - Örömzene Kállay Borival

    „Kettős, sőt háromszoros örömöm, hogy a Veszprémi Petőfi Színház vezetése, a BOB HERCEG sikere nyomán újabb feladatot ad. 
    Öröm, hogy ezen az estén többet mutathatok meg abból, amit félévszázados énekes-színésznői múltamból őrzök.
    Öröm, hogy társaim ezen az estén - valamennyien kiváló művelői mindkét műfajnak - egyben barátaim, szeretteim.
    Végül, de nem utolsó sorban öröm, hogy a veszprémi közönség szeretetébe fogadott, és eljön megnézni bennünket és meghallgatja, a szívünknek annyira kedves dallamokat. Még tán, egyszer-egyszer ezen az örömteli estén, velünk is énekel majd…
    Tekintsék ezt a pár sort szíves invitálásnak, amelyet nem csak a magam, hanem BERKES JÁNOS az Operaház örökös tagja, FONYÓ BARBARA a Deutsche Telekom „Év hangja” versenyének korábbi győztese, és két veszprémi kiválóság, HALAS ADELAIDA és SZELES JÓZSEF énekes-színművész, valamint az országos hírű virtuóz prímás, BÁDER ERNŐ és zenekara nevében nyújtok át.„

    Kállay Bori
  • Magyar Piéta – Az öszödi köztársaság

    Magyar Piéta – Az öszödi köztársaság

    Keresztes Krizosztóm ferences rendi atya és rendfőnök szenvedéstörténetéről szól, akit a visszacsatolás után a rend vezetősége Székesfehérvárról költöztetett Újvidékre, hogy ott a rendházat vezesse. Krizosztóm az impériumváltáskor, bár sejti, hogy mi következik és lenne lehetősége a menekülésre, mégis úgy dönt, hogy az elkövetkező vérzivataros időkben sorsközösséget vállal a délvidéki magyarsággal – híveivel és állomáshelyén marad.

    Krizosztóm atyát a bevonuló partizánok kihallgató tisztje, aki mellesleg a rendházban álnéven, mint pravoszláv pap bújt meg a háború alatt, azokról a személyekről faggatja, akik kiemeltebb helyet foglalnak el a magyar társadalmi életben, és személyeikben képviselik azt az összetartó erőt, amelynek megtörése – az új kommunista délszláv állam számára -államérdek. Ugyanis „az itteni magyarsággal akkor nem lesz semmilyen gond, ha lemondanak az ezeréves magyar államról”. Az atya anélkül hal meg, hogy megtörnék a pribékek. A kivégzések elkezdődnek, és áldozatul esik szinte mindenki, aki elérhető és valaha is kiállt a magyar nemzet együvé tartozása mellett. A túlélőkben a félelem és az élni vágyás a bármivel való megalkuvás formáját ölti.
  • Magyar rapszódia

    Liszt Ferenc 1839-ben, 180 éve kezdte el komponálni rapszódia-sorozatát, amely 1885-re érte el végleges változatát és bővült tizenkilenc tételre. Rapszódiáiban az „ősi magyar zenét" kívánta feldolgozni, amelyet ő a cigányzenészek muzsikájából ismert.
  • Magyarok a Kárpát-medencében

    Magyarok a Kárpát-medencében

    Benkő Péter kétszeres Jászai Mari-díjas színművész műsora a Magyar Kultúra Napja alkalmából
  • Maja a kis méhecske

    A Maja a kis méhecske egy bájos mese, melyen keresztül a legkisebbek megismerhetik a  rovarok életét, amely ismeretlen számukra. A méhek élete mindig is összefüggött az emberek életével és a természettel. Léteznek olyan kutatások, amelyek bizonyítják, hogy  méhek nélkül nem létezne élet a Földön. Szeretnénk, hogy a gyermekek e mesén keresztül értékes tudást sajátítsanak el és közben nagyon jól érezzék magukat
  • Május van, Tisztelt úr...

    Május van, Tisztelt úr...

    a Zentai Magyar Kamaraszínház vendégjátéka Május, Kávécsarnok, Tűzoltó - három egyfelvonásosSzép Ernő figuráit egyszerűen nem lehet nem szeretni, szélsőségesen életunt vagy éppen életigenlő magatartásukban hasonlítanak egymásra: a boldogság utáni vágy, és az ajtón kopogtató szerelem mindhárom történetben megjelenik.14 éves kortól ajánljuk.
    1 óra 50 perc, szünet nélkül.MÁJUS„Ma olyan szép csendes tavaszi este van. Kijöttem, hogy ma este felakasztom magam” – mondja az öngyilkosjelölt a Városligetben andalgó szerelmespárnak. Szép Ernő egyik legsikerültebb játéka: kabaré. Van benne tragikum, komikum és tragikomikum. A Május szereplői az első világháborús Pest kisemberei, és őket is csak olyan örök dolgok foglalkoztatják, mint az élet, a halál és a szerelem…KÁVÉCSARNOKKuglófbetyár – a Kávécsarnok agglegény főszereplője, Alajos ebben a „műfajban” utazik. A férfi vágyainak tárgya pedig (a kuglóf mellé) egy jobb napokat is látott, melegszívű hölgy, egy pesti kávécsarnok tulajdonosa. És amíg a férfi ábrándozva vágyakozik, a nő cselekszik – és a férfi máris csapdában esett.TŰZOLTÓA kisváros derék tűzoltóját nagy kérdés elé állítja az élet egy kívánatos özvegyasszony képében. Szerelem vagy hivatás? Mi a teendő (és előbbre való), ha egyszerre kell „oltani” egy feltüzesedett nő hevét (soha vissza nem térő alkalom) és a városban kitört valódi tüzet. Lehet-e egyszerre akarni mindent? Majd kiderül – de nevetni biztosan lehet.
  • Makrancos

    Makrancos

    A táncelőadás a darab karaktereire fókuszál, és a lélektani okokat vizsgálja a cselekmény alakulásának szempontjából.„Gulyás Anna valóban mélyen megmártózott A makrancos hölgy két domináló, ellentétes női karakterében, ám nem volt szándékában a figurákról Shakespeare-hű elemzést színpadra vinni. Sokkal inkább az érdekelte, hogyan lehet e két női archetípust aktualizálni, vagyis a mában is érvényes és időszerű jelenségüket mai eszközökkel bemutatni. […] Bár egy négyszereplős kapcsolati drámát tényleg szinte bárhonnan lehet eredeztetni, Gulyás Makrancos-választása mégsem tűnik felszínesnek és indokolatlannak. A koreográfiában ugyanis a vívódó szerelmespárok harcai mellett megtaláljuk a makrancosság esszenciáját is, legalábbis erre utaló jegyekre szép számmal rácsodálkozhatunk az előadáson.” /KutszegiCsaba: Mikor szabad mosolyogni?/2015 óta több sikeres előadás létrehozásán keresztül alakult ki az az előadói-alkotói együttműködés, melynek fejlesztése végett Gulyás Anna koreográfus 2017-től C.iC-CompagnieinterContemporain néven projekt-társulatot hív életre. A már korábban is közreműködő művészekkel, valamint a közös gondolkodásban partner újabb tagokkal, a társművészetek és a tudomány iránti nyitottsággal keresi az utat a klasszikus színházi előadásoktól a kísérleti műfajig, az önálló hang megtalálásán át a szélesebb közönség eléréséig.