Kategória Rendezés
  • Hetedhét Varázslat

    Hetedhét Varázslat

    A varázsló a világ országaiból varázsol meséket a nézőknek. Hogy lehet az, hogy egy előadásban megjelenjenek a Brémai muzsikusok, Péter és a farkas, Herkules, Aladdin és Jázmin hercegnő, egy magyar népmese és az Óz, a nagy varázsló szeretnivaló figurái? Miközben a színészek a gyerekekkel együtt majszolják a mesés sütiket, megelevenedik az édesség csodás és varázslatos világa.
  • Héthavas gyermekei

    Héthavas gyermekei

    Kitárul a legendák kapuja, elkezdődik a történet a Héthavas alatt… Itt élnek színjátékunk hősei, a „hunmaradék” székelyek abban az időben, amikor a keresztény szellem erkölcsi értékei győzik meg a pogányt az új hit emberibb arculatáról.
    regényes történet
  • Hétköznapi őrületek

    Hétköznapi őrületek

    Az előadás a harmincas éveiben járó Petr nézőpontjából mutatja be az őt körülvevő világot. Próbál eligazodni az emberi kapcsolatok bonyolult útvesztőjében. Mintha mindenki megbolondult volna kicsit. Szülei, barátja, barátnője, szomszédai, a főnöke. De ők ugyanezt gondolják róla, és egymásról is. Mindegyikük tökéletesen érthető okokból, logikusan viselkedik úgy, ahogy viselkedik. A saját szempontjából. A bolond a másik ember. Zelenka hősei a hétköznapi abszurditások foglyai. Szívszorítóan mulatságosak és szeretni valóan esendőek."Próbáltam normálisan élni, de nem sikerült. Én küzdöttem, de kilátástalan volt, és túlságosan fájt. Most csak figyelem, hogy mi történik körülöttem, és abból merítek ihletet. Minden emberből, akivel találkozom, lesz egy vers."
  • Hetvenkedő János

    Hetvenkedő János

    „Addig kergessen az isten botja, míg meg nem tanulsz félni!” Ekképp indítja útjára édesanyja Jancsit, a szófogadatlan fiúcskát. Számtalan kalandba keveredik, de igen tanulságos, hogy végül mitől is tanul meg félni. Bizony a dolog nyitja Hajnalka királykisasszony. Megtanulhatjuk, hogy ha üres a szívünk, nincs benne egy csöpp érzelem sem, bolyonghatunk a világban, sehol sem leszünk otthon. Így lesz a gézengúz Jancsiból, egy fele királysággal is elbíró János.
  • HHH angyalok kara

    HHH angyalok kara

    Halmozottan hátrányos helyzetű angyalok kara - az Utcaszínházi Alkotóközösség előadásaKicsi település Magyarország északkeleti részén. A lakosság több mint egynegyede prostitúcióból él. A férfiak otthon, az asszonyok úton. Rengeteg a gyerek.A Bababank Közalapítvány az örökbeadás legújabb szabályozásának köszönhetően a nem kívánt terhesség legelső fázisában összekötné az anyákat a potenciális anyagi helyzetben levő örökbefogadó párral. Ahol lehet, ki is emelik őket hátrányos környezetükből, így a jövevényeket szinte sajátjukként várhatják az örökbefogadó anyák, akik egy új hormonkészítménynek köszönhetően még a szoptatásra is képesekké válnak.Büntetést hozott a postás, a rendőrök rendszeresen bírságolják szemetelés miatt a kamionparkolók körül dolgozó nőket.  De a gyámhatóságtól is jött idézés.Mind a kettő bontatlanul marad – Anasztázia újra dolgozni indul.Új előadásunk alaphelyzetei az elmúlt években alakultak, mi közben több tucatnyi alkalommal tartottunk terápiás célú improvizációs eseményeket a Rákospalotai, Esztergomi és a Budapesti Kaffka leánynevelő intézetekben. Vittünk is magunk gyűjtötte alaphelyzeteket és figurákat és kaptunk is rengeteg történetet a résztvevőktől.
  • Hideg

    Hideg

    A Hideg - melynek alcíme: Négy valótlan történet Gyergyószentmiklósról - egy olyan előadás, melynek négy melankolikus, komikus és rejtélyes történetében önmagukra ismerhetnek a gyergyószentmiklósiak.
  • Higgy magadban! rendhagyó előadás a belső értékeinkről

    Higgy magadban! rendhagyó előadás a belső értékeinkről

    Elhiszed, hogy értékes vagy?
    Mersz döntéseket hozni?
    Tudod azt, hogy valójában senki sem pótolható, mert egyediek és megismételhetetlenek vagyunk?
    Hiszel önmagadban?
    Mi segít nekünk, hogy felépítsünk egy helyes önbecsülést, és hogyan szeressük és fogadjuk el önmagunkat?
     
    Ezen a különleges estén, Nagy Sanyival beszélgetünk arról, hogy ő miként éli meg ezeket a dilemmákat, és Dr. Buda László pszichiáter tart gyakorlati előadást a személyiségünk működéséről a téma kapcsán.
     
    Egy kicsit jobban fogunk tudni hinni ezután magunkban...
  • Hinták

    Hinták

    Négy hinta, fel-le, fel-le. Négy női sors, kettő mai, kettő pedig évszázadokkal korábbi.
    Hogyan fonódnak össze a sorsok?
    Hogyan gyötri és szereti, rángatja földre és röpteti égbe egymást anya és lánya?
    Össze vagyunk kötözve egymással mi, emberek, életre-halálra?
    És kinek jut élet, kinek halál?
    Magunkat áldozzuk fel vagy a másikat?
    Mindannyiunk életében előkerülő kérdések, és most élesben robbannak, a színpadon.Két kortársunk, akik egyáltalán nem szentek. És két szent a múltból, akik egyáltalán nem szenteskednek.Nagyon is szenvedő, szenvedélyes emberek. Hogy mit keresnek a színpadon? Talán ez is kiderül.
  • Hippolütosz

    Hippolütosz

    Kicsoda is ez a Hippolütosz? Thészeusz és Antiópé amazonkirálynő fia. Ő az a fiú, akibe beleszeret a mostohaanyja, Phaidra. Phaidra neve ismerősebb, egyet jelent a pusztító szerelmi szenvedéllyel.Aphrodité, a szerelem istennője nem tűrheti, hogy Hippolütosz kivonja magát hatalma alól, és csak a szűz Artemisznek, a vadászat istennőjének hódol. Aphrodité tárgyilagos részvétlenséggel avatja be a nézőt, hogyan áll bosszút a fiún, mit tett ennek érdekében eddig, és mik a következő lépések. Az istennő Phaidrát választja bosszúja eszközéül. A nő, férje távollétében, meglátja Hippolütoszt, és halálosan beleszeret. A szerelem istencsapás, a szerelem képtelenség, mondja Brecht, több mint kétezer évvel később. Az emberi természet nemigen változott. Phaidra is tisztában van vele, hogy ez a szerelem képtelenség, az istencsapás pedig egészen konkrét.Ez a szerelem reménytelen és törvénysértő.Hippolütosz úgy akar meghalni, ahogy született. Tisztán, szűzen. Viszonzásra hát egyáltalán nem számíthat. És a házasságtörés és vérfertőzés bűnének gondolata gyötri. Nem eszik, nem alszik, nem beszél. Meg akar halni. Dajkája addig erőszakoskodik, amíg csak elárulja magát. A Dajka életpárti, megoldást keres, és próbálja megkeríteni neki a fiút. Hippolütosz durván visszautasítja. Phaidra megöli magát szégyenében, de a fiút is magával rántja. Búcsúlevelében megvádolja Hippolütoszt, hogy meg akarta erőszakolni. Thészeusz fájdalmában meg se hallgatja a fiát, megátkozza és száműzi. Az átok gyorsan fog, Hippolütoszt, ahogy elhagyja a várost, halálos baleset éri. Aphrodité győzedelmeskedik. De nem a szerelem győz, hanem egy emberi gyöngeségekkel, irigységgel, féltékenységgel, és sajnos emberfeletti hatalommal rendelkező erő. Megöli azt, aki nem tud szeretni, és azt is, aki igen.Euripidész tragédiája az első fönnmaradt földolgozása Hippolütosz, Thészeusz és Phaidra mitológiából ismert történetének. Szophoklész is írt tragédiát ­Phaidra címmel, de elveszett. Euripidész tragédiája először az i. e. 430-as években került színpadra Elrejtőzködő Hippolütosz címen. De az athéni közönség túl szabadosnak találta, és olyan botrányt csinált, hogy az előadást abba kellett hagyni. Euripidész átdolgozta művét, és a Hippolütosz i. e. 428-ban első díjat nyert. S nagyot ugorva az időben: Euripidész tragédiáját eddig csak a Színház- és Filmművészeti Egyetemen adták elő 2004-ben, Lukáts Andor növendékei, így a Nemzeti Színházi előadás majdnem ősbemutató, amelyhez a kiváló költő, Rakovszky Zsuzsa készít új fordítást.
  • Hippolyt, a lakáj

    ,,Schneider Mátyás fuvarozó egyik napról a másikra sikeres lesz. Gazdagságát azonban megkeseríti, hogy a felesége egy grófi lakájt szerződtet, mert nagypolgári életet akar élni."