Kategória Rendezés
  • Gyilkosok társasága

    A produkció egy gyilkosságot göngyölít fel egy vallató teremben. A híres és gazdag ügyvéd meggyilkolása után három gyanúsítottat hallgat ki a két felügyelő, akiket megbíztak a gyilkos megtalálásával és az ügy lezárásával. Ahogy lenni szokott, egyre több és több titokra derül fény. De ki lehet a gyilkos? Az özvegy? A sofőr? Vagy a haragos rokon? A kérdésekre csak azok kaphatnak választ, akik eljönnek az előadásra,  és végignyomozzák az ügyet a két rendőrrel.
  • Gyilkosság meghirdetve

    Gyilkosság meghirdetve

    „Remélem, nem késtem el. Mikor lesz a gyilkosság?”
    Chipping Cleghorn, az idilli és meglehetősen álmos kis angol falucska lakói minden nap megkapják a helyi újságot is jellegzetes angol reggelijükhöz. Eddig minden rendben is lenne, de ama bizonyos napon a ham and eggs és véres vese mellé szokatlan újsághír társul: mindenkit meghívnak október 27. estéjére, a Little Paddocksba, egy gyilkosság nyilvános elkövetésére. Vajon mit jelent mindez? Baljós hangulatú fenyegetést? Egy kis borzongással fűszerezett vacsorát? A népszerű „Ki a gyilkos?” társasjátékot? A megjelölt napon mindenesetre szinte az egész falu jelen van Little Paddocksban, sőt, a gyilkosság is megtörténik, mi több: magát a feltételezett elkövetőt találják agyonlőve a helyszínen. Ám a rejtélyek ezzel éppen csak elkezdődnek, és a színre lépő Miss Marple, az amatőr detektívek gyöngye máris nekiláthat, hogy kiderítse, mi történt: véletlen baleset? Öngyilkosság? Esetleg egy, a messzi múltba vezető gyilkosságsorozatról van szó? A kérdések sokáig megválaszolatlanok maradnak, és az izgalmasan feszített történet az utolsó pillanatban is képes meglepetéssel szolgálni…
    A Gyilkosság meghirdetve Agatha Christie egyik legjobb, számos alkalommal feldolgozott Miss Marple-története, melynek külön érdekessége, hogy a kortárs magyar színház kiemelkedő egyénisége, a színházunkba hosszú idő után visszatérő Zsótér Sándor rendezi. Minden bizonnyal izgalmas és rendhagyó estében lesz részünk… Kihagyhatatlanul. 
  • Gyógyító Betegségek

    Gyógyító Betegségek

    A Fabulatórium playback színház előadásaÉp testben ép lélek, tartja a közmondás. Beteg testben nem létezhet ép lélek? Vagy épp fordítva, ép testben nem létezhet beteg lélek?
    Megtörtént már Veled, hogy valamihez nagyon nem volt kedved, és akkor jött egy betegség, és kénytelen voltál otthon maradni? Sokat lehet olyan esetekről hallani, amikor valaki betegsége okán ismerte fel, hogy mit csinált rosszul. Változtatott és meggyógyult. Neked van ilyen tapasztalatod? Hiszel abban, hogy meg tudjuk betegíteni saját magunkat? Nem őrjítő egy kicsit, hogy manapság minden betegségre azt mondják, hogy lelki eredetű, hogy a stressz az oka? Te hogy gondolkodsz ezekről? Gyere, meséld el nekünk.
    vezeti: Dr. Jakab Julianna / Burján Attila
  • Gyöngyhalász

    Gyöngyhalász

    Van a gyöngyhalász, aki lemerül az óceán mélyére, keresi, kutatja azt a kagylót. Hosszú percekig a víz mélyén. Életét kockáztatja az értékért, ami másokat díszít majd. Van a gyöngyhalász, aki másfajta gyöngyöt keres. Gyöngyét a léleknek. Lemerül a végtelen lélek óceán legmélyére, keresi, amiről tudja, hogy csak az övé lesz. Lemerül érte. Kockáztat. Keresi az igazat, és ha megtalálja, felszínre hozza. Létezik ilyen gyöngyhalász is.
  • Gyorsvonat

     Koncz Gábor önálló műsora.   
  • Győztesek Karneválja

    Győztesek Karneválja

    A hagyományokhoz híven, a 12. Budapesti Nemzetközi Cirkuszfesztivált a Győztesek karneválja című utóműsor követi, amely nemzetközi műsorral örvendezteti meg azokat, akik lemaradnak a fesztiválról. Az előadást 2018. január 20-án mutatják be.
  • H LH T TL NS G

    H LH T TL NS G

    Az előadás hátterét Milan Kundera Halhatatlanság című regénye adja, de a darab nem szokványos adaptáció, ennek kísérletétől maga Kundera is óva int: „Korunk embere mindenre ráveti magát, amit valaha is megírtak, hogy mozifilmmé, tévéműsorrá vagy képes regénnyé változtassa. S mert a regény lényege csakis a regénnyel fejezhető ki, minden átdolgozásban csak a lényegtelen marad meg. Ha egy őrült, aki még ma is regényeket ír, meg akarja őket óvni, úgy kell írnia, hogy a regényeit ne lehessen adaptálni, más szóval, ne lehessen őket elmesélni.”

    A könyv motívumaival, szereplőivel, viszonyaival dolgoztunk, de nem ragaszkodtunk a szöveghűséghez: a könyv kínálta helyzeteket, jellemeket a hosszú improvizációk során a színészek a saját élményeikre, életükre formálták. Kárpáti Péter improvizációs módszerével dolgoztunk, hosszú, több órás játékok során jutottunk el a végleges formáig, amely már sokkal erősebben kötődik a mai budapesti kocsmák, parkok és bérlakások levegőjéhez, mint a nyolcvanas évek Párizsához.

    Az FAQ több éve működik független színházi társulatként. A hat állandó tagon kívül minden produkcióhoz meghívunk új alkotókat is, hogy a színház kereteit újra- és újragondolva velük együtt kísérletezzünk egy önálló színházi nyelv kialakításán. Személyes, sokszor saját szövegeken, élményeken alapuló előadásokat hozunk létre; a közösségiség fontos szervezőeleme a csapatnak.

    A lány még sokáig ment, fájt a lába, támolygott, aztán leült az aszfaltra, az országút jobb felének pontosan a közepére. Fejét a nyakába húzta, orra összeért a térdével. Várt. Hallotta a közeledő autó motorját.
    Az előadásban stroboszkópot használunk!
  • Ha álom az élet

    Ha álom az élet

    Apja hegedűjének hangjára és anyja négyes táncára születik egy gyermek: Amandine Lucile Aurore Dupin. A kis család szinte idilli boldogsága az apa halálával véget ér, és az ekkor hétéves Aurore az apai nagyanyja és az anyja közti viszály áldozatává válik. Aurore magányából, hit iránti vágyából és az irodalom általi szeretetéből születik meg képzeletbeli barátja, Corambé, aki átsegíti őt a nehéz éveken. Aztán a kislányból apáca lesz, majd feleség, anya, végül független nő. Regényt, levelet, naplót ír, szeretőt tart, fest, zenét szerez, bábokat készít, az öngyilkosság gondolatával játszadozik, fordít, gyermekeit neveli. Megír mást és megírja magát. Sokoldalú, mintegy állandó mozgásban és átalakulásban lévő, lehengerlő jelenség. Pusztán praktikus okokból: nő férfiruhában. George Sand, kinek élete egy megálmodott álom.
  • Ha betér az égi király

    Ha betér az égi király

    magyar népi betlehemes játék„Öregapámtúl hallottam, hogy jeles ünnep alkalmával – amennyiben kellőképpen felkészült, megfényesedett a test és a lélek – Ég a Földdel összeér. S a Mennyeknek kapuján olyankor bélátni. Úgy mesélte, hogy egyenest az Úristen szeme közi lehet olyankor nézni!No, de emlékezzünk csak: hogy es vót ez 2013 évvel ez előtt?Egyszer volt, hol nem volt, túl a zord üveghegyeken, még az Óperenciás tenger jégtábláin es túl, éppen ott, ahol a kurta farkú malacka fagyott földet túr, ahol kidőlt kemencének bedőlt oldala es havas volt, s ahol a vénasszony szoknyájának a hetvenhetedik ráncába odafagyott a kicsiny, fehér bolha – ott volt egy mély álomba merült, sötét világ…”Ősi, kincses hagyományokra visszatekintő betlehemes játékunkat bábtáncoltatással, énekmondással és élő dudaszóval ajánljuk a kedves nagyérdemű figyelmébe.
  • Ha dő

    “Gyötrött és tépett magamatRégi hiteiben fürösztveVérből, jajból és lángbólSzedegetem összeS elteszem, mint életes holtat.Kell még Tegnapról hív tanuS kell talán az én hadisarcom,Hogy drága mementókéntFölemeljem arcomEgy új emberű új világra.”
  • Ha elállt az eső

    Ha elállt az eső

    "Tudom, hogy miért jön. A fiam. Tudom, mit akar. Azt akarja, amit minden fiatalember akar az apjától. Azt akarja tudni, hogy ki is ő. Honnan jön. Hova tartozik. És az életemre mondom, nem tudom, mit fogok neki mondani." – mondja Gabriel York a darab elején. 2039-et írunk, a természeti katasztrófák mindennaposak, a halak már kipusztultak, az emberiség a pusztulás szélén, a családok atomjaikra hullottak, közel az Apokalipszis. Aztán a következő jelenetben visszaugrunk az időben, 1988-ban vagyunk, amikor Gabriel apja is saját, eltűnt apja keresésére indul, mint ötven évvel később unokája, Andrew Price.Kettejük "nyomozása" során feltárulnak előttünk a múltbéli titkok és tragikus következményeik, és elgondolkodhatunk azon, vajon mennyiben befolyásolják sorsunkat, döntéseinket, választásainkat a felmenőink elhallgatásai, hazugságai. És a jelenbeli tetteink milyen befolyással vannak leszármazottaink életére. És talán meghalljuk az intő jeleket, és kidugjuk a homokból a fejünket. Hogy még mindig nem késő rendbe tenni a dolgainkat, őszintén szembenézni múltunkkal, hogy utódaink boldogulásáért, megmaradásáért felelősséget tudjunk vállalni.Andrew Bovell ausztrál szerző négygenerációs, több idősíkon futó családtörténete 2008-as ősbemutatója óta angol nyelvterületen nagy sikereket aratott, díjakat nyert. Magyarországon a 2018-as budapesti premier után most másodszor kerül bemutatásra.
  • Ha elmúlik öt év - Az idő legendája

    Ez a mű García Lorca legtitokzatosabb drámája. Megírásakor, 1931-ben, maga a szerző a „bemutathatatlan színház” darabjai közé sorolta. Mégis, már 1936-ban elkezdődtek a próbái Madridban, majd a költő halála miatt a bemutató elmaradt.A darab főhősének, a Fiatalembernek öt évet kell várnia, hogy feleségül vehesse menyasszonyát. A várakozás örömteli a számára, mert így a valóság nem zavarja álmodozásában. Öt év múlva a Menyasszony lakásán zajló találkozás szakítással végződik, és a Fiatalember a Gépírólány korábban elutasított szerelmében keresi „célját vesztett” szerelmének új tárgyát. Különös szereplők (a halott Kisfiú, az agyonkövezett Macska, a Próbababa, Harlekin, a Bohóc, a Maszk, a Visszhang) teremtenek jelenlétükkel szürreális világot a Fiatalember története köré. A darabban, melynek alcíme Az Idő legendája, összemosódik múlt, jelen és jövő, valóság és képzelet. A Fiatalember életének képei. Vagy csupán a képzelet műve az egész, és az Idő is megállt?