-
Terrorizmus
A Terrorizmus fekete komédia a bennünk és hétköznapjainkban megjelenő agresszióról. Itt egyszerre lehet nevetni és gondolkodni. Világuk csupa halott emberből áll, ahol nincsenek nagy, értékeket és erkölcsi ítéleteket képviselő hősök. A valóság pedig észrevétlenül és a drámai szituációból építkezve egyszer csak kinyílik, mindenféle valóságos, ám valójában irracionális dimenziók felé. -
Testnapló
Adott egy játszótér.
Benne együtt vagyunk egyedül.
Benne úgy gondolunk a testre, mint egy archívumra.
Rögzít, katalogizál és újraszervez minden élményt, amit addig átéltünk: sérülést, csókot, egy szép táj látványát, s ahogy a piros lámpa megállított a zebránál. A test emlékezik és közben máris új emlékeket gyárt. Benne a személyes és a kollektív történelem is elraktározódik? Testünk egyszerre magán- és köztulajdon – mikor melyik? Milyen módszereink vannak az emlékek előhívására? Ez megfoszthat a jelenben lét élményétől? Táncolunk az idővonalon. -
TestVér
Az előadást nagy szakmai érdeklődés előzte meg, a premiert telt házzal játszottuk, nagy közönségsikerrel. 2016. szeptember 28-án a darab másodszor is elnyerte a nézők tetszését, számos elismerő gratulációt, nyilatkozatot kaptunk a közönség mellett a szakma jeles képviselőitől. Úgy gondolom, hogy egy 21. századi kortárs-néptánc előadás született, magas művészi minőséggel. A zene, a fény és a tánc dramaturgiája egy közös egységben juttatja el a mű gondolatait és üzenetét a nézők számára. Évek óta érlelődött bennünk a TestVér színpadra állítása, és a munkafolyamat közel egy évig tartott. A folklór gyökerekből kiindulva absztraháltuk a magyar „néptánckincset”, amiből egy egészen új mozgásvilágot sikerült létrehozni. A Bethlen Téri Színház kiváló lehetőséget biztosított a mű színvonalas bemutatására. Egy merőben új, innovatív zenei világot hoztak létre a zeneszerzők, akik a népzene és a legmodernebb elektronikus hangzást fuzionálták. Az előadáshoz méltó látványterv született, amely emelte az est színvonalát. -
Testvérest
Mindjárt 40 leszel. Mit tudsz felmutatni? Végre közelében vagy a kamaszkori álmaidnak, sok munkával itt egy nagykoncert a Barba Negrában, ami biztosan feltesz a rocktörténeti térképre. Közben meghal a tesód, nála több évet még soha nem éltél le együtt senkivel. És elnézve ezt a mostani csajodat, aki nem tudja mi az a loop, meg a cuvé, nem is lesz még egy ilyen valaki. Persze Sacika jókor ölel, és jókor ordít, ami talán több mint magányosan meghalni álmok és célok nélkül. De nehogy már meghatódjunk önmagunktól, inkább szóljon a rock’n roll és irány a patológia! -
TESZT
Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozó - TESZT http://www.teszt.ro/2017/fesztival/a-fesztival/A temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színház legfontosabb projektjei közé tartozik a TESZT, azaz a Temesvári Eurórégiós Színházi Találkozó, amelyet 2008-tól minden évben megszervez a színház. A rendezvény nemzetközi jellegű és fő célja a multikulturalizmus támogatása, valamint a közönség megismertetése a régió legaktuálisabb színházi törekvéseivel. A fesztivál kulturális cserék helyszíne, ugyanakkor egyfajta meghívás a művészekkel és színházi szakemberekkel való párbeszédre.
Temesvár sajátos helyzetének eredményeképp több kultúra keresztútján található. Földrajzilag Belgrádhoz és Budapesthez is egyaránt közel fekszik, ugyanakkor olyan különleges értékeket ápoló városok szomszédsága gazdagítja, mint Arad, Újvidék, Szabadka, Szeged. A hármashatár mentén fekvő települések színházai a szoros földrajzi közelség ellenére minimális kapcsolatban állnak egymással. Az országhatárok pszichológiai korlátai jelenleg gátat szabnak a temesvári közönség és a régió színházai közti találkozásnak.
Elsődleges célunk egy szorosabb és intenzívebb színházi együttműködés megalapozása a térségen belül. A régió színházai és a temesvári publikum közti találkozás megteremtése első lépés a tapasztalat- és előadáscserék, valamint új színházi formák megismerésének az irányába.
Azzal a céllal hoztuk létre a Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozót, a TESZTet, hogy évente egy alkalommal közös ünnepe legyen a találkozásoknak mindazok között, akik a szűkebb, vagy tágabb értelemben vett régión belül valamilyen formában kötődnek a színházművészethez. Úgy gondoljuk, hogy a temesvári magyar színház által kezdeményezett rendezény egyike lett a régió legfontosabb kulturális rendezvényének, amelynek keretén belül ma már nem csak kizárólagosan színházi előadások, hanem koncertek, kiállítások és egyéb kiegészítő programok is helyet kapnak. Az elmúlt évek bizonyították, hogy a találkozó lehetőséget biztosít arra, hogy fóruma legyen a színházi alkotóknak és közösen gondolhassák tovább a régió színházi törekvéseit. Hisszük, hogy Románia, Szerbia, Magyarország határainak találkozásánál a TESZT képes találkozó pontja lenni e három kultúrának és ez által segíteni egymáshoz közelebb kerülni alkotókat. Célunk, hogy a szomszédos ország kultúráját egymás népeivel megismertessük és értékeit felmutassuk, ugyanakkor a kultúrák találkozása során létrejött új értékeket is megismertessük a nézőkkel és eljuttassuk egy szélesebb közönségréteghez. Fontosnak tartjuk, hogy a TESZT ne csak kultúrák, hanem különböző művészeti ágak találkozó helye is legyen, teret biztosítsunk kutatásoknak, kísérleteknek és szorgalmazzuk az alkotók és a nézők közti párbeszédet, illetve a fiatalabb generáció tagjainak partnerként való bevonását a találkozó életébe. Fontosnak tartjuk az ösztönzésüket, támogatásukat és oktatásukat, melyre különös hangsúlyt fektetünk a találkozó keretén belül. Az előadásokat a fesztivál vezetői, Balázs Attila fesztiváligazgató és Gálovits Zoltán művészeti vezető válogatják. Mivel a fesztivál nem kompetitív, nincsen úgynevezett nyitott programja, amelybe egy adott kritériumnak megfelelően valaki bekerülhet. A válogatás minden évben a vezetők által megszabott feltételek alapján történik. Az előadások válogatása során a legfontosabb szempont a minőség, illetve az előadásnak a régión belüli jelentősége. -
Teszt előadás
https://developers.facebook.com/docs/graph-api/reference/user/photos https://developers.facebook.com/docs/graph-api/reference/user/photos https://developers.facebook.com/docs/graph-api/reference/user/photos -
Tesztoszteron
Egy félresikerült esküvő után hat férfi érkezik ziláltan, megtépázva a tervezett lakodalom helyszínére. Egyetlen pincért találnak ott, akit azonnal magukkal rántva, zárt ajtók mögött megkezdik a nem éppen hétköznapi mulatságot.A krimis felütéssel induló történet úgy adagolja nekünk a titkokat, ahogy a pincér tölti meg a poharakat. Ahogy új és újabb üvegek nyílnak, egyre többet tudunk meg az elmaradt esküvőről, családi viszályokról, súlyos vagy éppen nevetséges frusztrációkról, el nem törölhető emlékekről, melyek életüket a legmélyebb szintekig meghatározzák; legfőképp pedig azokról, akikhez mindennek a nagy része köthető: a nőkről. Vagyis, ahogy a férfiak látják őket és általuk saját magukat is.Ez a nyers, szókimondó komédia miközben sokszor röhejessé is teszi őket, valójában húsig hatoló mélységgel beszél a férfiakról, hiszen maguk között vannak, megmutathatják azt az oldalukat, amit elrejtenek a nők elől, vagy akár saját maguk elől is. Pedig talán ezzel kellene kezdeni. -
Tetemre hívás
Összeállítás Arany János műveibőlA Tetemre hívás című előadói estet Arany balladáiból és kései lírájából állította össze Tóth Tibor a Komáromi Jókai Színház igazgatója. „Nem titok, hogy ez elsősorban a középiskolák és egyetemek diákjai számára készült. Az összeállításban vannak részek, melyek szigorúan a tananyagra épülnek, s vannak benne igazi érdekességek, melyekkel nem találkozhatnak a diákok az iskolai órák folyamán…” – vallja Arany János verseit megszólaltató színész. „Arany János lírája megáll a saját lábán is, nem kell különösebb hókuszpókusz ahhoz, hogy érdekessé tegyük. Viszont ha szélesebb tömeghez akarunk szólni, s nemcsak a költészet kedvelőihez, érdemes valamilyen népszerűbb megoldáshoz folyamodni. Ilyenkor jön a megzenésítés… „ A versekhez írt dallamok népi motívumokból épülnek fel. Nemcsak magyar népzenei motívumokból épül az előadás zenei világa, hanem skót és ír népi dallamok is feltűnnek benne, hiszen Arany sokat merített a skót népballadákból. És akik a megzenésített balladákat megszólaltatják: Kováts Marcell, Farnbauer Péter és Madarász András.
Az előadásban elhangzó balladák:
• Walesi bárdok
• Szőke Panni
• Az ördög elvitte a fináncot
• V. László
• Vásárban
• Árva fiú
• Tengeri hántás
• Tetemre hívás
• Néma bú
• Kortársam R.A. halálán
• Epilógus -
Tévedések vígjátéka
a Szatmárnémeti Északi Színház Harag György Társulatának vendégjátéka Miért ordítozik velem ez a nő? Vajon mit akar tőlem? Ha tényleg ő a hitves feleségem, csakis álmomban vehettem el… Miért néz rám olyan bambán ez a férfi? Miért nem ért meg engem? Biztosan megcsalt, és azért nem néz a szemembe. Nem, nem, ez így nem lehet igaz, ennek semmi értelme! Csakis tévedés lehet! Vagy álmodom talán az egészet? De akkor hogyan ébredhetnék fel? Mit kell tennem, hogy e rémségnek egyszer már vége legyen?Hogy helyzetem komikus-e vagy tragikus, csakis attól függ, honnan nézem: mikor a forgatag közepén állok, ha rajtam csattan minden ostor, amikor engem ütnek, inkább jajgatni lenne kedvem. Ha viszont sikerülne legalább egy pillanatra kívül kerülnöm, ha mindezt egy dombról nézhetném végig, ha a Holdról láthatnám saját nyomorult életem, biztosan nevetnék az egészen. De hát hogyan léphetnék ki ebből a pokoli játékból, míg azt sem tudom, mire megy ki valójában? Még meg kell fejtenem, hogy kit játszom én itt, és azt is, ki kényszerített erre a szerepre. Adjatok legalább még egy napot, hogy kiderítsem, mi a valódi értelme a sok tévedésnek! De vajon lesz elég pénzem, hogy ezt a napot túléljem?A Tévedések vígjátéka, a szerepcserék, laktévesztések lehetőségeit fergeteges dramaturgiával kidolgozó korai Shakespeare-darab. Ezt a színművet állította színpadra Bocsárdi László kétszeres UNITER- és Jászai-díjas rendező a szatmárnémeti Harag György Társulat művészeivel. -
Tévedések vígjátéka
A felvonultatott emberi játszmák és hibalehetőségek bárhol, bármikor érvényesek lehetnek, a darab korokon át sem veszít hitelességéből. A tévedések sorozata komikumba torkollik, a családi szálak kuszasága fenntartja a termékeny zavart. A nevettetés és tragikum (féltékenység, emberi hiúság, gyengeség) egyszerre szólal meg a színpadon.