Kategória Rendezés
  • S.Ö.R.(Shakespeare Összes Rövidítve)

    S.Ö.R.(Shakespeare Összes Rövidítve)

    Shakespeare Összes! Mondhatni, Shakespeare összesűrítve, három színész alakításában. A Wienfield, Long, Singer futamának sikerességét a feldolgozás gyors tempója, élettel teli, humoros, mégis lényegi érzékletessége hozza. Legyen szó felnőttekről, diákokról, vagy éppen gyerekekről, Shakespeare-t ismerni érdemes és ez az előadás biztos talajt szolgáltat az induláshoz.
  • Sacre

    Sacre

    A rendkívüli feszültség oka a találkozó maga.A közösség minden tagja titkosítva kommunikál egymással.A szándékok és a vélemények ismeretlenek.Az összetartó erő látszat csupán.Az idő múlása és a kínos póz a harmóniát sugárzó pókerarcokat megtöri, a repedésekből feltör a düh, a szorongás, az erőszak, a szenvedély.Megkezdődik a masSACRE. 
  • Sad Case | Handman | Cacti

    Sad Case | Handman | Cacti

    A Nederlands Dans Theater 2 a világ egyik vezető kortárs táncszínháza Paul Lightfoot koreográfus művészeti vezetésével. A holland társulat Hágában működik, de évente megközelítőleg 115 ezer néző előtt lép fel Európában, az Egyesült Államokban, Ázsiában és Ausztráliában. 1959-es alapítása óta ez a forradalmi, előremutató társulat egy több mint 600 darabból álló repertoárt épített ki olyan neves koreográfusok irányításával, mint Jiří Kylián, Hans van Manen, valamint saját elismert koreográfusaik munkájának eredményeként, mint Sol León & Paul Lightfoot. Társkoreográfusaik, Crystal Pite és Marco Goecke, valamint világhírű vendégelőadóik, mint Johan Inger, Medhi Walerski, Alexander Ekman, Gabriela Carrizo, Franck Chartier, Hofesh Shechter, Edward Clug és Sharon Eyal & Gai Behar, szintén nagyban hozzájárultak sikereikhez.1978-ban az NDT egy második közösséget is alapított, hogy a főtársulatot ifjú tehetségekkel láthassa el. Három év alatt az NDT 2 tizenhat, klasszikus képzést kapott táncost tudott az NDT 1 részére kinevelni a világ minden tájáról. Míg az első társulat a táncosok számára lehetőséget kínál arra, hogy továbbfejlesszék művészi önkifejezésüket és személyiségüket, a második társulat, az NDT 2 egy igen változatos repertoárral rendelkezik, melyben a darabokat elismert, valamint feltörekvő fiatal koreográfusok készítik, mint például Jiří Pokorný, Edward Clug, Imre van Opstal és Marne van Opstal. Az NDT 2 egyik célja, hogy a táncosok megismerjék a táncművészet legkülönbözőbb előadásmódjait és nyelveit. Az eltérő koncepcióval rendelkező koreográfusokkal történő együttműködés lehetőséget teremt a táncosoknak, hogy gyorsan reagáljanak az eltérő táncnyelvekre, technikákra és munkamódszerekre.Az NDT hágai otthonában ez mind együtt megtalálható egy olyan környezetben, mely igazi táptalaja a kreativitásnak, és amely folyamatosan változik, hogy a kortárs táncművészet Hollandiában és külföldön is új energiákkal telve állandóan.Sad CaseA Sad Case című darab 1998-ban jött létre, amikor Sol León héthónapos terhes volt a lányával. Azóta a balettet egy adaptált változatban játsszák. A mexikói mambó zenére végzett meglepő és földhözragadt mozdulatok folyamatos egyensúlyozást mutatnak be a szatirikus és a klasszikus táncpillanatok között.HandmanA Handman egy kellemes utazásra hív egy eddig még felfedezetlen úton, ahol rövid találkozásokra kerül sor férfiak és nők, nők és nők, nők és férfiak, férfiak és férfiak, valamint az ember és a Handman között. A cím a darab egyik adott pillanatára utal, melyet akár figyelmünk el is kerülhet.CactiAlexander Ekman saját magát a ritmus megszállottjának tartja, mivel egyik jellegzetessége a kortárs zenei világok létrehozása. Ez a koreográfia, melyhez csak komolyzenét használt fel, Schubert A halál és a lányka művének újraértelmezését eredményezte, melyhez a Holland Szimfóniát is felhasználta. A táncosok valóságos hangszerekké váltak a zenekar mellett.
  • Sajtkirály

    Sajtkirály

    A Sajtkirály című mesejáték főszereplője Bandúr pótkirály, aki egy cselvetéssel megszerzi a trónt Karcsi királytól, Sajtország legjobb sajtkészítőjétől. Bandúr először a bajuszt tiltatja be, mert ez is Karcsi királyra emlékezteti, később a sajtot, amelyet roppant mód utál, végül még az ország nevét is átkereszteli. Mégsem boldog, mert legnagyobb vágya nem teljesül: nem tudja kibányászni a fényt a hegyekből. A darab a diktatúrák szórakoztató és szomorú paródiája, ugyanakkor egy sajátos művészportré is, amely Karcsi királyról, a sajtkészítés művészéről szól. Nem hiányzik a mesejátékból a szerelem sem, amely a király és egy testvérét megmenteni igyekvő tündér között szövődik. S végül arra is fény derül, hogy miért is olyan gonosz Bandúr. De a mese végére egy váratlan fordulat segítségével mégis Karcsi király lesz Sajtország uralkodója.
  • Sakk

    Sakk

    A SAKK újraszerkesztett, friss verzióját Tim Rice Oscar-díjas szerző jelenlétében, 2010. augusztus 7-én, a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon mutatta be a PS Produkció a Vámpírok bálja musical sztárjaival.
    Sakk - a szerelem, szenvedély, játék és küzdelem darabja, két sakkvilágbajnoki döntő története, melyet két szuper-nagyhatalom harca irányít.
  • Sakuntalá

    Sakuntalá

    Sakuntalá történetének leghíresebb feldolgozása a 3-4. században élt indiai drámaíró Kálidása műve. Ez volt az első indiai dráma, amely különféle fordításokban, leírásokban eljutott Európáig. Az első angol nyelvű fordítás 1789-ben jelent meg, majd ezt még sok átirat követte különféle európai nyelveken, míg végül a történet utat talált a balett-színpadra is és A bajadér című balett szüzséjének egyik ihletőjévé vált. Maga a darab egy igazi indiai szerelmi történet. Dusjanta, a hős király és Sakuntalá, a remeték közt nevelkedő ártatlan lány klasszikus, ám igazi indiai fordulatokkal tarkított szerelmi drámája. Földöntúli öröm és mélységes szomorúság, egymásra találás és elválás, búcsú, kitaszítottság, harc, szabad átjárás az istenek és az emberek világa között, mind kötelező elemei egy igazi indiai történetnek. 
  • Saller

    Saller

    „Csak egyet adtam én, egy pofonba még nem halt bele senki is!”

    Úton, útfélen az erőszakba botlunk. Kisgyerekét szitokszavakkal illető anyukákba, összevert hajléktalanokba, szélsőséges politikai ideákat hirdető elkeseredett és becsapott emberekbe. Emberekbe, akik nem gondolják végig szavaik erejét, tetteik utólagos következményeit. Életünk megszokott és legalizált válasza az erőszak. Magánéletünk része: „Pénz számolva, asszony verve jó!”, „Megeszed, vagy lenyomom a torkodon!”, „Egy pofonba még nem hal bele az a gyerek!”.  Vajon ezek a mondatok befolyásolják gyermekeink gondolkodását, vagy nincs benne semmi kivetni való?

    Az előadás légköre a túlfeszült és a humoros hangulatok között imbolyog. A kifejezéstelen térben melyben játszódik minden hang és minden mozdulat erőteljessé válik. A darab drámai hangvételét a felhasznált prózai szövegek erősítik. Borbély Szilárd zsigerekre ható borzalmas leírásai, Háy János hétköznapi drámája és a Monty Pythontól kölcsönzött abszurd humor adja az előadás ironikus és egyben húsba markoló stílusát. Azt a keserédes stílust mellyel igyekszik ítéletmentesen beszélni az értelmetlen és mindennapos erőszakról. 

    Az Apolló kulturális Egyesület 2001-ben alakult, kultúraszervező és színházalkotói célokkal. Az elmúlt 15 év alatt a Dél-Dunántúli régió egyik meghatározó amatőr színházi, művészeti nevelési és közösségfejlesztési pontjává nőtte ki magát. Az egyesület, mostanra három intézmény fenntartójaként működik, köztük az Escargo Hajója Színházi és Nevelési Szövetkezet – alternatív, ifjúsági és felnőtt színházzal foglalkozó függetlenszínházi intézmény. 
    Feladatai: diák és amatőrszínházi előadások, színházi nevelési programok létrehozása, tehetséggondozás, befogadó színház.
  • Saloon - Ahol a Wild Wild West életre kel

    Saloon - Ahol a Wild Wild West életre kel

    a Cirque Éloize produkciójaAmerika épül. A Vadnyugat virágzik. Vasutat fektetnek le. A sivatag közepén egy város kel életre. Kocsma nyílik, ahol összegyűlhetnek az emberek és sztorizhatnak. A történetek életre kelnek, az ivó pedig hirtelen színházzá alakul.Lökje be a Saloon ajtaját, és hagyja, hogy magával ragadja a country folk muzsika energiája és a páratlan attrakciók. A világszerte népszerű kanadai cirkusz-színház, a Cirque Éloize a legújabb produkciójával érkezik Budapestre, hogy elbűvölje a család apraja-nagyját.  A western világát megidéző akrobatikus krimi alaphangját Johnny Cash és Patsy Cline dallamai adják, miközben életre kel a hírhedt Wild Wild West. A zenés vígjáték mitikus világában a színház és a cirkusz találkozik össze: hihetetlen intenzitással, eredeti koreográfiákkal, sok humorral és látványos akciókkal. A Saloon Belle-jének szépségétől elbűvölve a zongorahangoló felkavarja a port, és beindítja a legnagyobb westernekhez méltó hajszát. Csatlakozzon ön is az őrült utazáshoz!A társulat először lép fel a Margitszigeten, a Budapesti Nyári Fesztivál meghívására.
  • Salsa, szivar, szerelem

    Salsa, szivar, szerelem

    Alejandro egy igazi férfiideál, minden nő álma; sármos, jóképű és minden területen tökéletes. Nem csoda hát, ha Carolina mindössze öt hetes ismertség után úgy dönt, hogy igent mond álmai pasijának. A nászra Havannában kerül sor, ahová sok vendéget várnak, köztük a leendő ifjú ara nővérét, Ariannát is (aki évek óta Amerikában tanul), hogy segítsen készülődni az esküvőre. Ekkor kezdődnek a bonyodalmak, pedig az esküvő még el sem kezdődött... A forró érzésekkel teli, Kubában játszódó, romantikus, zenés komédiában természetesen vérbeli, pezsgő, latin dallamok szólalnak meg...
  • Salt / Só

    Salt / Só

    Női odüsszeia. Egy asszony utazása a Földközi-tenger egyik szigetéről a másikra egy elveszített szerelem nyomában. A kedves szelleme, aki kíséri őt útján, tudatosítja benne visszafordíthatatlan hiányát.„A hang igazán titokzatos. Természetes, hogy János teremtő erővel ruházza fel evangéliuma legelején: Kezdetben vala az Ige, és az igéből élet lett. Hang, élet. Fonológiai követelmény, hogy a hang az élet ritmusát imitálja, mert a légzést követi. Minden egyes mondat, amit kimondunk, megszületik, kiterjed, megszilárdul, fogyatkozik, majd meghal. Velünk lélegzik. A hang létrehoz, és a hang megszabadít. A hangnak mágikus hatalma van, amit már a görög mitológiában is megírtak, például Orpheus történetében. A hang evokál. Ex-vocare: előhív. A hang megidézheti a halottat, kivezetve őt a sötétségből. Bennünk rezonál, és nem hallhatjuk a füleinkkel, csakis a lelkünkkel./…/Miféle jeleket rajzolt a rendező a levegőbe? Átváltozások zajlanak, érezhetjük ezt, de lehetetlen megmondani milyen természetűek. Ez valamiféle alkímia. /…/ Roberta Carreri, a Mester levegőbe rajzolt kéznyomát követve, hangot adott újra a leveleimnek. Behatolt az írás áttetsző tükrébe. Látom őt fejest ugrani a gesztusok és szavak körébe.” ( „A HANG, A TEST” Antonio Tabacchi gondolatai a Salt próbája után, részletek).
  • Sándor Mátyás

    Sándor Mátyás

     Mi lehet Jules Verne sikerének titka? Az, hogy őt tartjuk a tudományos-fantasztikus irodalom úttörőjének, a műszaki fejlődés hírnökének, aki mindig a valóság és képzelet határán egyensúlyoz? Vagy az, hogy romantikus, krimiszerű fordulatokban bővelkedő regényeiben, izgalmas utazások és kalandok során mutatja be kora földrajzi és politikai viszonyait? Egy biztos: regényei a világ legolvasottabb könyvei. Ezek közül is az egyik legnépszerűbb a Sándor Mátyás. „A közép-európai Monte Cristo”, egy 1848-as erdélyi magyar szabadságharcos, aki a bukott forradalom után társaival Magyarország függetlenségét kísérli meg kivívni, de elárulják Triesztben, a Monarchia forgalmas, virágzó, sok nemzetet befogadó kikötővárosában. Az összeesküvők közül egyedül Mátyás gróf menekül meg és bosszút forral… 
  • Sára asszony

    Sára asszony

    Egy 19. század eleji, sokgyermekes család története a Sára asszony. Ez a család lehetne akár hétköznapi is, ám kálváriája, s az ezt követő végkifejlet mégis példává, sőt, történelmi jelentőségűvé emeli. Sára asszony és férje György, Misikét, hetedik gyermeküket temetik. Sára fásult, György összeomlott. A gyermekáldás bősége eddig végeláthatatlan tragédiába fulladt. A tiszteletes vigasztaló szavai gépies és öncélú védőbeszédekké silányulnak, az Úr kegyelemteljes hatalma gyilkos súlyként nehezedik a világra, az orvos tehetetlensége pedig, mintha visszájára fordítaná a segíteni akarást, szinte meghívja a halált, hogy megállapíthassa: ember itt nem tehet semmit. És ekkor, mintha csak parancsszóra, megérkezik Demeter Bendegúz, a felvilágosult fiatalember, a tiszteletes unokaöccse, aki büszkén vállalja ateista voltát. A fiatal lázadó jelenléte és szavai végleg ellehetetlenítik hitében Sára asszonyt. György még küzd, de a „pallón átsuhanó” boszorkányság szelleme, ösztönös, pogány gondolatok felé űzik a családot. Az istentelenség teret hódít a faluban, Sára asszony nyíltan bevallja, ő már nem hisz. Harcot vív önmagával és környezetével is, érvényes válaszokat keresve gyümölcstelennek tűnő élete romjain. Azután ismét áldott állapotba kerül, de már a temetésre is készül, hiszen elkerülhetetlennek tartja az elkövetkező sorscsapást.