Kategória Rendezés
  • Rómeó és Júlia

    Rómeó és Júlia

    Rómeó és Júlia története átgondolva, kiemelve, személyesítve. Sok minden változott azóta, a kérdés mégis az, mit mond a mai embernek három nap, szerelem és halál, emberi sorsok. A végén megszületik a jövő nélküli béke, tovább él a gyűlölet, az erkölcs álarcába bújtatott önérdek. A kicserélt köntös alatt, még ma is ugyanaz az ál szív dobog: a hazugság nem három nap, hanem egy élet.
  • Rómeó és Júlia

    Rómeó és Júlia

    Shakespeare szerelmeseinek sorsa elevenedik meg a táncjátékban. A táncszínházi formanyelvek váltakozása, keveredése jelöli ki a két családot, csatározásuk a tánc nyelvén fogalmazódik meg, miközben mindenki lehet Rómeó és Júlia is.
  • Rómeó és Júlia - interaktív nevelési előadás

    Rómeó és Júlia - interaktív nevelési előadás

    Mi jut eszetekbe a HAGYOMÁNY szóról? Szükségünk van-e még egyáltalán ilyesmire? Ha egy közösségnek vannak/lehetnek hagyományai, egy kisebb közösség - egy család - rendelkezhet-e hasonlóképpen hagyományokkal? Több ez, mint az évfordulók ünneplése? Beleszólhat-e családunk hagyományrendszere életünk alakításába?Ilyen és ehhez hasonló kérdéseket szeretnénk körbejárni VELED a kétórás színházi nevelési program során, amelyben Shakespeare egyik legismertebb művén keresztül vizsgáljuk a legfontosabb kérdést: kik vagyunk mi? Mi a legfontosabb érték az életünkben és mit gondolunk önmagunk életének alakításáról.A Gózon Gyula Kamaraszínház ismert színész-alkotói ismét egy újfajta színházi kísérlettel jelentkeznek elsősorban fiatal nézőink számára, de mindenkit szívesen várunk, aki kíváncsi önmaga és mások véleményére, szabad megnyilvánulására.
  • Rómeó és Júlia - Négyhangú Opera

    Rómeó és Júlia - Négyhangú Opera

    Két egyfelvonásos, két különböző műfaj, ám egy üzenet: egy előadás akkor is izgalmas lehet, ha történetesen nem beszélnek benne egy árva szót sem.Tom Johnson 1971-es darabja valódi opera-kuriózum. Zenéjében némiképp repetitív és minimalista, négy zenei hangból áll (D, E, A, H), és „zenekarában” mindössze két hangszer (zongora és fadob) található. Ugyanakkor – a műfajtól kissé váratlanul – humorában rendkívül összetett, tökéletesen alkalmas arra, hogy az egyszeri ember ráeszméljen: az opera jó!És ha az opera jó, akkor mit mondjunk a balettről? A tánc is jó! Főleg, ha olyan ismert történetet dolgoz fel, mint a Rómeó és Júlia. Így, együtt pedig olyan csapatot alkotnak, mely kihagyhatatlanná teszik az estét. 
  • Rómeó és Júlia - próza

    Rómeó és Júlia - próza

    Folytatódik a shakespeare-i sikersorozat a Dóm téren. Két fergeteges komédia, a Tévedések vígjátéka és a Vízkereszt, vagy amit akartok után az angol mester leghíresebb love story-ját, a Rómeó és Júliát veszi elő a fesztivál. Három estén át könnyezhetjük meg a "baljós csillagzat alatt született szerelmesek" jól ismert történetét. 
  • Romlás

    Romlás

    Szerelem és halál két kiapadhatatlan forrása a művészetnek. De mégis mit jelent a szerelem és mit jelent a halál? Milyen mértékben helyettesítheti a művészet az életet? Az ember létezésének tud egyértelmű lenyomataként szolgálni az, ami a munkásságából fennmaradt?
    A marosvásárhelyi születésű Bartis Attila kortárs magyar író az elmúlt években nemcsak regényeinek (A nyugalom, A séta, A vége), hanem drámáinak köszönhetően (melyekből jómaga is rendezett előadást) vált a kortárs magyar irodalom megkerülhetetlen alkotójává. Romlás (2005) című drámájában a szerelem és élet kikerülhetetlen visszáságait vizsgálva kérdőjelezi meg a Művészet, az Egó, az Önzés és a Szeretet egyértelműen bonyolult fogalmait.
  • Rongylabda

    Rongylabda

    Váci Dunakanyar Színház és a Zanotta Art Kulturális és Művészeti Egyesület koprodukciója„Régóta kínzott, hogy drámát írjak a tragédiáról. Drámát arról a tragikus színjátékról, ami körülöttünk örvénylett máig hatóan a forradalom előtt, alatt és után, magamat is az események mélyére rántva. Adósságot kellett törlesztenem múltunkkal, jövőnkkel – unokáinkkal szemben.” – írja a szerző.„Ez a színdarab nem királydráma, nem a kor meghatározó politikusai, hősei ágálnak a színpadon, hanem egyszerű embereket látunk küszködni a sorsukkal, amely vakon, de tévedhetetlen biztonsággal sújt le a jókra, és emeli fel a gonoszakat.” (Balás Piri László)Váci Dunakanyar Színház és a Zanotta Art Kulturális és Művészeti Egyesület 1956-ot tematizáló koprodukcióját Yaroslav Fedoryshyn álmodja színpadra.
  • Rosencrantz és Guildenstern halott

    Rosencrantz és Guildenstern halott

    Vádli Társulás - Füge Produkció - Szkéné
  • Rosti - a meg nem írt memoár

    Rosti - a meg nem írt memoár

    Gazdag történelmi forrásgyűjteményből, válogatott képi- és hanganyaggal, valós alapokon, de egyedülállóan az ő saját szemszögéből idézzük meg és visszük színre Rosti Pál emberi alakját. Szikrázó élete gondolatainak, helyzetértékeléseinek szűrőjén világlik fel. Így vele és az éppen jelen lévő, ma is közismert sorstársai révén léphetünk be többször életének benső és sorsfordító színtereire is, részesítve egyúttal közönségünket a páratlan kalandokban és töltekezve Rosti Pál szellemi kisugárzásában.A Szövegíró, a Rendező, a Bartók Színház társulata örömmel invitálja a közönséget az ünnepi bemutatóra, hogy kivételes részesévé váljon Rosti Pál párját ritkító élményeinek, atmoszférát teremtő, élénk stílusának, tanúja legyen  a polgári korszellem  elkötelezett alakításának. Élje át, hogy tanúja egy jellemfejlődésnek, hogy társa egy nagy műveltségű szabadságharcosnak, világpolgárnak, egy polihisztornak, korának legkiemelkedőbb pentelei polgárának. 
  • Rövid

    Rövid

    Egy átlagos este. Egy New York-i lakás. Egy roskadásig megterített asztal és rengeteg alkohol. Három nő, három teljesen különböző karakter más egzisztenciával, más felekezeti hovatartozással. Abban viszont mindannyian egyformák, hogy odaadóan tudnak szeretni. Igaz, mindegyik a maga módján, a lehetőségeihez mérten, amiben természetesen ugyanakkora szerepe van a szabad akaratnak mint az eleve elrendeltségnek...A többszörös díjjal kitüntetett, nemzetközileg ismert és elismert Ljudmila Ulickaja színpadi szerzőként sem ismeretlen hazánkban.Hidvégi Nóra fiatal rendezőnő Ulickaja egyik novelláját álmodta színpadra, a szerzőnőnek annyira meggyőző módon, hogy azonnal megadta az ősbemutató megvalósításhoz szükséges összes jogi engedélyt.A Rövid című előadás azoknak szól, akik nagyon tudnak/akarnak szeretni, akik nem tanulnak meg szeretni; akik bizonytalanok, de vágynak a bizonyosságra; akik képesek őszintének lenni, akik elfogadják a sorsukat; akik a választott útról nem térnek le, legyenek azok nők vagy férfiak, fiatalok vagy idősek. És azoknak is, akik képesek sírni a meghatódottságtól vagy önfeledten nevetni attól a finom iróniától, ahogyan a darab beszél három nő sorsáról és ezen keresztül a férfiak világáról.