-
Sok hűhó semmiért
Shakespeare komédiája a dél-itáliai Messinában játszódik, ahol Hero és Claudio, valamint a férfigyűlölő Beatrice és a nőgyűlölő Benedek küzd meg egymás szerelméért, hogy a heves, szenvedélyes fordulatok után végre révbe érjenek, és boldogan civódjanak majd az örökkévalóságig. A szerelmi történet valamikor az 1600-as évek körül keletkezett.
Szünetelnek a csaták, lángra lobbannak a szívek. Don Pedro, Aragónia hercege és csapata Leonato vidéki kúriáján tölt egy felhőtlennek tűnő hónapot, melyet a herceg öccse, az ármánykodó Don Juan tesz majdnem végzetessé. -
Solus Christus
Tervezett táncszínházi előadásunk a reformáció értékeinek jelenvalóságáról szól majd, miként azok szervesen beépültek életünkbe, mindennapjainkba, mindmáig meghatároznak minket, akár akarjuk azt, akár nem. A szóban forgó értékeket ugyanis nem mosta el az idő, nem kezdte ki a változás, itt és most is hatnak, elevenek, igaz, többnyire öntudatlanul, észrevétlenül. A reformációnak köszönhető többek közt a vallási és a világi élet átjárhatósága: a szekularizáció eredetileg az egyházi földek kisajátítását jelentette, majd az „elvilágiasodás” folyamatát is. A „lelkiismereti szabadság” úgyszintén vallási érték volt, a reformátorok teológiai vitáiban (harcaiban) született, s vált belőle később a mindenkori világban tevékeny ember méltóságának, öntudatának talapzata. Táncszínházi előadásunk központi gondolata tehát ez: a reformáció értékei nem muzeálisak, hanem elevenek, itt és most, jelenünkben is valóságosak, cselekedeteink, ön- és valóságismeretünk mélyrétegében mindmáig jelenvalók.Károli–vizsolyi biblia:26. És monda Isten: Teremtsünk embert a mi képünkre és hasonlatosságunkra; és uralkodjék a tenger halain, az ég madarain, a barmokon, mind az egész földön, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatokon.
Előadja a / Performed by Duna Művészegyüttes és a Göncöl ZenekarKözreműködik a / Participating: Szent Efrém Férfikar és Mikó DávidZene / Music: Dulai Zoltán, Bubnó Tamás, Kelemen LászlóJelmeztervező / Costume design: Furik RitaFényterv, videó projekció / Lighting design, video projection: Lendvai KárolyProdukciós vezető / Production director: Letenyei GáborKoreográfus asszisztens / Assistant to choreographer: Bonifert KatalinKoreográfusok / Choreographed by Furik Rita, Juhász Zsolt, Mihályi GáborRendező / Directed by Juhász Zsolt -
Somnakaj
A Somnakaj az első roma sorsjáték avagy Gypsy musical, a színház és a koncert egyvelege, romák és nem romák előadásában. A darabban helyet kap az élőzene, a tánc, a tradicionális képzőművészet és iparművészet, melyek együttesen adnak hiteles képet a roma világról. A világhírű roma zenészek mellett a fiatal roma tehetségek és hazai nem roma művészek is szerepet kapnak. -
Somnivora (Fél10-es kiadás)
Panda, aki a hagyományos DJ szerepből kilépve az elektronikus, előre megírt alapokat igyekszik összehozni az akusztikus hangszerekkel és az élő improvizációval. Ilyen-olyan ismeretségek mentén állt össze három teljesen különböző stílusú és zenei hátterű zenésszel; Szabó Mátyás basszusgitáros (Terra Profonda) a jazzes folkos vonalról érkezett, Bakai Márton (Layanda) a klasszikus népzenéből merít, Murányi Norbi (Kaan Luum) pedig a pop-világban van otthon leginkább, Panda pedig DJ-zik, loopol, kever. Ferth Tímea, illusztrátor-grafikus-építész, pedig az improvizatív zenére reagálva improvizatíve rajzol – így állt össze a Somnivore nevű projekt, amely a FÉL10 fesztiválon a FÉLonline.hu szerzőinek szövegeivel egészül összművészeti, audiovizuális előadássá. -
Soproni Táncfórum
Soproni Táncfórum előadásai a 2017/2018-as évadban:2017. december 18. (hétfő) 18.00 óra
Pásztortáncok, verbunkok és legényesek
címmel a Fordulj Kispej Lovam Néptáncegyüttes előadása2018. március. 26. 18.00 óra
Egy titok margójára
A Sopron Táncegyüttes műsora, közreműködik a Fajkusz Banda
Helyszín: Liszt-Központ2018. április. 23. 18.00 óra
Pisztráng
Fitos Dezső Társulat -
Sörgyári capriccio
Francin, a kisvárosi sörfőzde gondnoka csendes, visszahúzódó, szinte aszkéta életmódot folytat, míg felesége, a bájos és mindenki által szeretett Maryska szereti a társaságot, a sertéshúst és a sört. A sörfőzde igazgatósága szigorú ellenőrzést ír elő, így Francin kénytelen mindenről jelentést írni. A helyzet csak tovább nehezedik, mikor megérkezik nagybátyja, a kissé zajos és nagyvilági életet élő Pepin. A rendkívül álmos, ám annál vidámabb kisvárosban a változás lassanként kiterjed mindenre. Francin rádiót vesz, s ez a nagyszerű találmány végképp bebizonyítja az embereknek: eljött a "lerövidítések" korszaka, minden közelebb került, csökkennek a távolságok. A cég gépkocsit vásárol a lovak helyett, Pepin lefűrészeli az asztal lábait, Maryska pedig rövidre vágatja combig érő haját… -
Sorsfordító álmok
az Álomszínház Társulat előadása, dr. Parádi József vezetésével
Hatalmas változások zajlanak a körülöttünk lévő világban. Ugyanígy változik a saját életünk is. A Naskapi indiánok azt tartják, hogy mindenkiben él belül egy “Nagy Ember”, a “Mista’peo”, aki az álmokat küldi. Az álmok az univerzum, a közösség és az álmodó javát szolgáló üzeneteket hordoznak. Ha valaki odafigyel az álmaira és igyekszik azokat megérteni, és azokkal összhangban cselekedni, akkor a Mista’peo egyre több álmot küld neki, s így egyre nagyobb harmóniában élhet. Ha nem figyel oda az álmaira, akkor a Mista’peo egyre kevesebb álmot küld, majd elhallgat. Ez az ember elveszett…Hát ezért (is) állunk ilyen rosszul mostanában.
Minden fellépés fél órás, álmokról szóló előadással kezdődik. -
SOS Lebegés
Két lét egy helyett. Magába fordul kitaszít a tér. Két lét nem értelek. Árnyékot vet rám a fény.’ (Labanc Dániel)A darab a consla nyelvén kalauzol el minket olyan állapotokba, amikre vágyunk és amiktől félünk is. Egy krízis utáni élet, egy élet utáni krízis, táncban.
A dot.Consla 2013 óta működő projekt társulat, melynek profilja az Ujszászi Dorottya által létrehozott CONSLA mozgásforma bemutatása, és kortárs tánc színházi előadások létrehozása.Ujszászi Dorottya a Győri Tánc- és Képzőművészeti Iskolát szakmai Nívó-díjjal végezte. Fontos éveket töltött a Budapest Táncszínháznál, majd a PR-Evolution, Inverse Dance, Badóra Társulat, és a Magyar Nemzeti Balett modern estjeiben szerepelt. Jardin d’Europe és többszörös Fülöp Viktor-ösztöndíjas. A Hubert Essakow Dance (UK), Quan Bui Ngoch, – Les Ballet C de la B táncosának – ‘3art3 Company’ (CH) tagja volt. Ranglista vezető versenytáncos, 2011-től a nemzetközi salsa és zouk élet meghatározó alakja Leon Rose-zal (UK/FR), majd Edelmar Pieternelle, Pasty-val (Curacao/NL). Sokrétű tudását a kortárs tánc, kontakt improvizáció és salsa ötvözetéből alkotott CONSLA műfajában összegzi, melynek kutatásán, fejlesztésén 2010 óta dolgozik. Saját társulata a dot.Consla és Consla Core. 2013-ban társulatával a shanghai Swatch Art Peace Hotel rezidense, munkáját a 2015-ös Velencei Biennálén bemutatták.A Bethlen Téri Színházban a Közép-Európa Táncszínháznak koreografált Click című előadással mutatkozott be. -
Sose halunk meg
Koltai Róbert felejthetetlen filmje ezúttal Dés László nagyszerű zenéjével musicalként elevenedik meg. A vállfás Gyuszi bácsi nemcsak serdülő unokaöccsét, hanem bennünket is végig kísér a 60-as évek elejének Magyarországán, miközben különleges helyszínekkel, jellemekkel, élethelyzetekkel ismerkedhetünk meg. Ez a derűs történet egyben egy kis ember szenvedéstörténete, egy igazi pesti vagányé, akinek alakjában jól ismert hősök köszönnek vissza: A tizedes meg a többiek főhőse, A régi idők focija Minarik-ja, természetesen mindenek előtt Koltai Róbert filmbéli figurája. A Pannon Várszínház előadásának egyik érdekessége, hogy a filmes dramaturgia nem technikai eszközökkel, hanem az élő színház lehetőségeivel és erejével valósul meg. -
Sosem lehet tudni
Tűz és víz házasodott össze akkor, amikor a haladó gondolkodású írónő, a női egyenjogúság ügyének későbbi engesztelhetetlen harcosa, illetve a dúsgazdag, nyakas konzervatív üzletember egybekelt. Nem csoda, hogy néhány évvel később az asszony fogta három gyermeküket, és egészen a kies Madeira szigetéig menekült velük. Ott éltek tizennyolc évig, míg a nagylány és az ikrek a felnőttkor küszöbére értek. Ám akkor eljött az ideje, hogy visszatérjenek hazájukba, és beilleszkedjenek az angol felső középosztályba, s nem utolsósorban, hogy szembesüljenek már elfeledett apjukkal… Vajon sikerül-e mindez egy olyan világban, „ahol az egész társadalom egy hazug, tettetett puszipajtásságra rendezkedett be, s ahol az ember húsz évig jó barátságban lehet valakivel, akiről nem is sejti, hogy halálos ellensége”? Ahol az emberek „csúnya dolgokat követnek el egymással szemben, de mindig szépen, finoman; kellemetlen dolgokat mondanak egymásnak, de kellemes hangon; s mielőtt megfojtanák barátaikat egy kanál vízben, mindig kloroformmal érzéstelenítik őket.” Szerencsére a fiataloknak őszinte segítőjük akad szállodájuk főpincérének személyében, akitől sosem áll távol némi hétköznapi filozofálás… -
Sóska, sültkrumpli
2000. április 1 -jén volt Budapesten Egressy Zoltán: Sóska, sültkrumpli című színpadi művének - de mondhatnám öltözőjátéknak is - a bemutatója. Azóta rádiójáték, film is készült belőle, és bejárta a világot, hiszen London, Varsó, Athén, Szófia, Prága, Stuttgart után megérkezett Zalaegerszegre is. Szinte nincs magyar színház határon belülés kívül, ahol ne játszottákvolna sikerrel. -
Sóska, sültkrumpli
Két lúzer féltékenységből megkisérli meghiusítani sikeres kollegájuk terveit és elhódítani az általa szeretett nőt. A komikus hangvételű előadás elsődleges célja a nézők szórakoztatása. Szappanoperába illő bonyolult kapcsolatokkal, barátságokkal, rivalizálással, intrikával teli fordulatok jellemzik. -
Sóska, sültkrumpli
A darab egy öltözőben játszódik, ahol két partjelző (vagy asszisztens) és egy futballbíró készülődik két csapat sorsdöntő összecsapására. Mint utóbb kiderül, a soron következő mérkőzés nem csak a pályán várakozó csapatok, hanem a pályán innen levő bírói hármas szempontjából is fontos, főleg a futballbíró szempontjából. A szerző könnyeztetőn kacagtató darabja méltán aratott sikert egyaránt hazai, külföldi színpadokon.