Műsorok

2021. június 15.kedd Jolán, Vid

Határtalan Táncfőváros

Határtalan Táncfőváros

A Két kezem forgatta, szívem táncoltatta

Hagyományos folklórelőadás koreográfiái a Kárpát-medencei forgós-forgatós táncok világából építkeznek. Erdélynek a barokk kor eredményeképpen ez a legnagyobb mai napig megőrzött táncöröksége, a marosszéki forgatóst például a páros táncok királynőjeként szokták emlegetni. Az egy órás barokkos tánchömpölygés egy női sorssal von párhuzamot, ám a történetmesélés helyett inkább érzések, impressziók megragadására törekedtek az alkotók. Hogyan láthatja magát a hagyományos társadalomban felnövő kislány, menyasszony, asszony és hogyan látják őt a többiek? Van-e boldogság a gyermekkor tiszta világa után, van-e boldogság a szerelem megtalálása után? Mi az, ami az utat megtölti tartalommal, a költő szavait parafrazálva: át tudjuk-e vinni a szerelmet a túlsó partra? Végül, de nem utolsó sorban, át tudjuk-e adni értékrendünket a következő generációknak?


Koreográfiák

1. Kocsis Enikő, Fitos Dezső: Az élet kapujában (moldvai és gyimesi táncok)

2. Ivácson László: „Édesanyám karján nevelt engemet...” (sóvidéki táncok)

3. Busai Norbert, Busai Zsuzsanna: „Virágos a fa teteje, koszorús a leány feje...”

(györgyfalvi táncok)

4. Kádár Ignác: Az úton (vajdaszentiványi táncok)

5. Furik Rita, Richtarcsík Mihály: Epilógus (felvidéki táncok)


Nagyvárad Táncegyüttes - Kata történet

Mi származhat abból, ha a férfiak és nők összetévesztik szerepüket az életben? Előadásunk a mai kibillent világunkról szól, ahol időnként az abnormális a normális, egy világrendről, amit az évezredek megteremtettek és kikristályosítottak, amit hagyománynak nevezünk. Szól ennek erejéről és arról, hogy ezt a néphagyományt nem ápolni kell, hanem ő maga ápol minket, hiszen általa tudunk közösséget teremteni, viszonylag normális világot magunk körül. Szól a szabadságról, hogy szárnyalhassunk, arról, hogy tartozni kell valahová, ideális körülmények között abba a közösségbe, amelyikben megszülettünk és persze arról, hogy bár az élet kompromisszumok sokasága, nem kell lemondani magasztos elveinkről. Legfőképpen szól a szerelemről. Az előadás alapját Shakespeare makrancos Katája adja, amelyhez a makacs leány archetípusának mesehagyománya is csatlakozik, többek között például az ördög és a székely menyecske története is.


 

Szereposztás
 Ádám JúliaÁdám Júlia (táncos)
 Dombi RózsaDombi Rózsa (táncos)
 Keresztes GabriellaKeresztes Gabriella (táncos)
 Kocsis Lilla-TündeKocsis Lilla-Tünde (táncos)
 Lukács RékaLukács Réka (táncos)
 Pilinger MónikaPilinger Mónika (táncos)
 Székely Emőke-EdinaSzékely Emőke-Edina (táncos)
 Virág ImolaVirág Imola (táncos)
 Váradi ÁgnesVáradi Ágnes (táncos)
 Gere CsabaGere Csaba (táncos)
 Gidró RolandGidró Roland (táncos)
 Kiss AdorjánKiss Adorján (táncos)
 Lupuly JakabLupuly Jakab (táncos)
 Márton CsabaMárton Csaba (táncos)
 Melles EndreMelles Endre (táncos)
 Pável Hunor-MihályPável Hunor-Mihály (táncos)
 Portik NorbertPortik Norbert (táncos)
 Szvinyuk SándorSzvinyuk Sándor (táncos)
 Törő BenceTörő Bence (táncos)
KataSzabó Enikő-ÁgnesSzabó Enikő-Ágnes
Péter (Petruchio)Brugós Sándor-CsabaBrugós Sándor-Csaba
BlankaSzigeti SzidóniaSzigeti Szidónia
Pap Pista (Baptista) Kata és Blanka apjaForgács-Popp JácintForgács-Popp Jácint
1. kérő Grumi (Gremio)Forgács ZsomborForgács Zsombor
2. kérő Horti (Hortenzio)Schmith Nándor-GyulaSchmith Nándor-Gyula
3. kérő Lukács (Lucenzio)Rácz Lajos-LeventeRácz Lajos-Levente
 Iván Enikő-KittyIván Enikő-Kitty (táncos)
 Kacsó BálintKacsó Bálint (táncos)
 Kerekes Dalma-GabriellaKerekes Dalma-Gabriella (táncos)
 Szőnyi JózsefSzőnyi József (táncos)
 Tímár TímeaTímár Tímea (táncos)
 Tőkés ImolaTőkés Imola (táncos)
 Szerefi IlonaSzerefi Ilona (táncos)
Munkatársak
Kocsis EnikőKocsis Enikő (koreográfus)
Fitos DezsőFitos Dezső (koreográfus)
Busai NorbertBusai Norbert (koreográfus)
Busai ZsuzsannaBusai Zsuzsanna (koreográfus)
Kádár IgnácKádár Ignác (koreográfus)
Furik RitaFurik Rita (koreográfus)
Richtarcsík MihályRichtarcsík Mihály (koreográfus)
Fazakas LeventeFazakas Levente (zenei szerkesztő)
Furik RitaFurik Rita (jelmeztervező)
Ivácson LászlóIvácson László (rendező, koreográfus, látványterv)
Fazakas LeventeFazakas Levente (zenekari tag)
Fazakas AlbertFazakas Albert (zenekari tag)
Szilágyi LászlóSzilágyi László (zenekari tag)
Bajna GyörgyBajna György (zenekari tag)
Erőss JuditErőss Judit (ének)
László CsabaLászló Csaba (rendező-koreográfus)
Cristina BreteanuCristina Breteanu (díszlet- és jelmeztervező)
Molnár SzabolcsMolnár Szabolcs (zeneszerző, zenei szerkesztő)
Brugós Sándor-CsabaBrugós Sándor-Csaba (koreográfus asszisztens)
Kerekes Dalma-GabriellaKerekes Dalma-Gabriella (koreográfus asszisztens)
Rácz Lajos-LeventeRácz Lajos-Levente (koreográfus asszisztens)
Brugós AnikóBrugós Anikó (zenei asszisztens)
Huszár Csongor-KrisztiánHuszár Csongor-Krisztián (elektronikus zene)
Bartalis BotondBartalis Botond (cimbalom)
Dallos LeventeDallos Levente (hegedű, ének)
Székely IstvánSzékely István (klarinét, szaxofon)
Szerefi IlonaSzerefi Ilona (ének)
Szukits ÉvaSzukits Éva (brácsa)
Veres LórántVeres Lóránt (nagybőgő)
Jónucz GabiJónucz Gabi (hangtechnikus)
Lázár AttilaLázár Attila (fénytechnikus)
Dombi NorbertDombi Norbert (ügyelő)
Kérem, látogasson vissza később!