-
A csárdás-ápolás művészete
A csárdás-ápolás művészete című előadás két alkotó-előadója egymást inspirálva és kiegészítve nyilatkozik a közös kelet-közép európai gyökerekről, a reggeli kávéról, a humanizmusról, egy jó fotóról, az empátia szükségességéről, a világ megismerésének lehetőségéről (vagy lehetetlenségéről), a kultúra jelentőségéről, magán-mítoszokról, a bujkáló transzcendensről, a jó sör habjáról – egészen apró és végtelenül nagy, banálisan hétköznapi és patetikusan ünnepi dolgokról. mindezt egy elvont (elméleti) csárdás karbantartási előírásait tartalmazó ismertetőre hivatkozva. -
Az ifjú Werther szenvedései
Amikor Werther megismeri Lottét, különleges vonzást érez a fiatal nő iránt, aki édesanyjuk halála óta gondozza nyolc testvérét, miközben lelkesedni tud még olyan dolgok iránt, mint például a költészet. Sőt ugyanazokat a verseket tudja kívülről idézni, mint a férfi. De sajnos Lotte már másé, Alberttel jár jegyben. A három fiatal összebarátkozik, mígnem Werther számára világossá válik, hogy menthetetlenül és végérvényesen beleszeretett a lányba. Mindenki számára jobb lesz, ha többé nem találkozik a lánnyal. Inkább az udvarnál próbálja építeni karrierjét, de ez egy polgári származású fiatal számára csaknem lehetetlen. Amikor pedig megtudja, hogy Lotte és Albert összeházasodtak, anélkül, hogy meghívták volna őt a szertartásra, visszatér vidékre. Vajon Lotte megcsalja Albertet? Vagy akár el is hagyja férjét őérte? Vagy pedig Werther csak bebeszélt magának valamit és inkább el kellene felejtenie ezt a kilátástalan szerelmet? A szerelmi háromszög egyre nagyobb feszültséget okoz, míg a helyzet az elviselhetetlenségig fokozódik…A csak a szívét követő ifjú Werther története a 18. század végére a fiatal generáció kultkönyvévé vált. Goethe ezzel a zseniális korai művével, szívének minden keservével, saját tapasztalatait feldolgozva generációkon átívelően máig megérinti az olvasókat. -
Az örök rab
Makszim Gorkij Orosz Drámai Színház (Asztana, Kazahsztán)Az előadás nyelve: orosz (szerb felirattal)Mélyebben akartuk átgondolni a dolgokat. A terror legaljáig, a gyökerekig akartunk leásni. Amiről szó van, eszmei, ideológiai terror, mentális terror és személyes terror. Különböző szemszögekből szerettük volna górcső alá venni a terrorizmust. És a Mankurt alapján elkezdtük begyűjteni az anyagot. (Barzu Abdurazzakov, rendező)Különböző beszélgetésekben vettünk részt. Szerencsénk volt, hogy ilyen csodás rendezővel volt dolgunk, akit a színház meghívott. Hihetetlen tapasztalat ez, mesterségóra a javából. Rengeteget tanultam. Az a fajta rendező, aki eléri, hogy jobban játsszunk másoknál. (Szergej Mastakov, színész) -
Égigérő Mesefa első virága - Medve ének
a kecskeméti Ciróka Bábszínház előadásaNyírfakéreg kosárkám, hej regő, regékkel teli…”Így kezdi meséjét az énekek tudója a kíváncsi Kismedvéről és szigorú atyjáról, a Világügyelő Nagymedvéről. Valamikor réges-régen, amikor a Nap és a Hold még égi kunyhójában lakott, elindult a bocs, hogy megismerje a földi világot. A sztyeppék bokrosában ott sompolygott az Ezüstróka, a zúzmarás cirbolyafenyők fölött vijjogott a Fehérfejű Halász- Sas és a jeges folyókban fickándozott a Tokhal, a vizek fejedelme. S hogy miként lelt közöttük barátokra a mi kis mackónk? Erről szól a mesénk!vogul mondából írta: G. Szász IlonaJátssza: Krucsó Júlia Rita -
Gyöngyhajú lány balladája
Mindenkiben ott van a szunnyadó gyermek, így a tündérmeséket a felnőttek is szeretik, csak be kell őket csomagolni „felnőtt köntösbe”!Március 12-én a RaM Colosseum színpadán nagy sikerrel került bemutatásra a „Gyöngyhajú lány balladája” című musical, mely egy fiatal lány felnőtté válásán, első nagy szerelmi csalódásán keresztül idézi meg a Balaton part, a tó ősi mitikus legendáit.A színpadon 24 ExperiDance táncművész, a mikrofonoknál 5 kiváló musicalszínész, a mese erősítésére 21 szenzációs Omega-sláger! Egy történet, amit mindenki átélt, aki volt fiatal és szerelmes!Az Omega együttes és az ExperiDance Production több mint fél év gondos tervezés, aprólékos egyeztetés és lázas alkotómunka után Szomor György, Koós Réka, Fésűs Nelly, Lux Ádám, R. Kárpáti Péter, Simon Panna Bogi és Békefi Viktória főszereplésével állította színpadra új darabját, amelyben olyan világszínvonalú slágerek csendülnek fel, mint a Trombitás Frédi, a Régi Csibészek, az Ezüst Eső, a Petróleumlámpa, a Ha én szél lehetnék vagy a Gyöngyhajú lány... -
Három nővér
A Három nővér egy olyan dráma, amelyben több szimbólum lapul, mint hétköznapi valós helyzet. Pedig a hétköznapi valóság látszatát teremti meg az olvasható szöveg. Képzeljünk el egy olyan történetet a 20. század elejéről, ami egy olyan pár év alatt játszódik le, amely négy nap kb. 1-1 órájáról szól. Legalábbis az eredeti szöveg szerint. Akár egy modern filmsorozat négy része. -
Így szerettek ők - Kosztolányi Dezső, Harmos Ilona, Radákovich Mária
Az Így szerettek ők sorozat (Nyáry Krisztián országos sikerű könyvei nyomán), a legismertebb magyar írók és költők szerelmi életét, nem szokványos életszakaszait, tragikus és komikus érzelmi epizódjait veszi alapul. Kizárólag ez eredeti dokumentumok, levelek, naplók, feljegyzések alapján. A sorozat előadásai József Attila (Kozmutza Flóra, Illyés Gyula), Kosztolányi Dezső (Harmos Ilona, Radákovich Mária), Szabó Lőrinc (Mikes Klára, Korzáti Erzsébet), Karinthy Frigyes(Böhm Aranka, Déry Tibor), Móricz Zsigmond (Holics Janka, Simonyi Mária), Ady Endre (Brüll Adél, Diósy Ödön) és Cziffra György (Cziffra Soleika) szerelmi életét dolgozza fel. Az Így szerettek ők sorozatra akár 3 előadásos bérletet is válthatnak, a diákok kedvezményes áron – azt pedig, hogy melyik három szerző történeteire kíváncsiak, maguk választhatják meg a bérlet megváltásakor. Kosztolányi Dezső
"Ugye most róla is szeretne hallani? Nem szívesen bár (!) – de mesélek kicsikét. Hát gyönyörű és szép és egyetlen, és rajta kívül nem lehet más a világon. És egészségesnek kell lennie, mert nem, nem és nem engedem őt át a betegségnek. Tegnap megcsókoltam őt olyan érzéssel és olyan akarattal, szeretettel, szerelemmel, hogy vagy el kell tűnni a betegségének a torkáról, nyakáról, vagy pedig én kell, hogy átvegyem tőle. Őrültség, amit itt össze-vissza írok, de így van. Neki meg kell gyógyulnia rövidesen, tökéletesen. Más most egyáltalán nem fontos. – Jól érzi magát, és jól néz ki. Néhány keserves nap és éjszaka után megnyugodott. Kell, hogy megérezze az én föltétlen bizalmamat és erős akaratomat az ő egészségében. Nagyokat járunk ebben a csípős, januári tavaszban, és szeretjük egymást igazán és mélyen.
Látja – Maga kedves jó Milán – lesz ami lesz! Ha januárban tavasz lehet, ha a Logody utcában és Attila utcában megindul a föld, meginognak a házak, megrepednek az úttestek, akkor egyszercsak még Kosztolányi Dezső is megindulhat az én nagy szerelmemtől és elindulhat ide hozzám.
Nem tudom, olvasta-e, hogy az Attila utca és Logody utcában 27 cm-re tolódott el a föld. A napokban történt. Azóta már semmit se tartok lehetetlennek. Szinte szimbólumnak tekintem ezt a két földindulást éppen ebben a két utcában." - Radákovich Mária levele Füst Milánhoz, aki fedezte Kosztolányi titkos szerelmét. -
Játék a kastélyban
Molnár Ferenc nászútjáról visszaérkezve Bécsbe, két egymásba nyíló szobát nyittatott színésznő feleségével a Hotel Imperialban. Darvas Lili egész nap a német nyelvet gyakorolta fáradhatatlanul: ugyanazt a sort akár ötvenszer is elmondta egymás után Az Orleans-i szűz, a Barnhelmi Minna című darabokból, vagy éppen Goethe Egmontjából. Molnár egy délután hazatért szobájába Ruttkai Györggyel. A szomszédból Darvas hangját hallották, pontos németséggel és hiteles természetességgel azt mondta: „Szeretlek! Szeretlek!” Mindketten megdöbbentek. Kinyitották az ajtót, ott találták Lilit dr. Hockkal, a nyelvtanárral.
Állítólag ez adta az ötletet Molnár kétségtelenül legvirtuózabb vígjátékához, a Játék a kastélyban-hoz, melyben Turai és Gál, a híres operett-szerzőpáros egy olasz tengerparti nyaralóba érkezik a fiukként istápolt ifjú zeneszerzővel, hogy a kész új darab hírével meglepjék a primadonnát, aki nem mellesleg a tehetséges komponista mennyasszonya. Meglepődni azonban nekik lesz okuk, amikor a papírvékony szállodai falaknak hála fültanúi lesznek a művésznő és egyik színészkollégája szerelmi légyottjának. Megmenthető-e az operett, elkerülhető-e a botrány, meg lehet-e kímélni a fiatal szerelmest a csalódástól?
Turai és Molnár Ferenc mindenesetre teljes színházi arzenálját, összes trükkjét beveti a siker érdekében, és ezzel kezdetét veszi az igazi színpadi bravúrról szóló bravúros komédia, melyben szétválaszthatatlanul összegabalyodik valóság és látszat, igazság és hazugság, élet és színház. -
Kicsibácsi és Kicsinéni (meg az Imikém)
a MESEBOLT BÁBSZÍNHÁZ és a KŐSZEGI VÁRSZÍNHÁZ közös bemutatójaElképzelted már, milyen igazán, nagyon, egészen kicsi-kicsinek lenni? Dániel András meséjének szereplői egy szemünk számára alig látható világban élnek, azonban most először megmutatják magukat a nagyközönségnek! Lakódiójukat éppen a Lovagterem színpadára tette le a szél, csak hogy megelevenedjen előttünk a világ legkisebb házaspárjának egy nem is annyira mindennapi mindennapja. Nem kisebb dolgokra lehet számítani, mint egy igazi piaci sárkányra, egy egészen új holdra, sőt, még a gombócevés világrekordja is megdőlni látszik (de ígérjük, hogy egy gombócnak sem esik közben bántódása)! A szerző köteteiben már megjelent történetek újabbakkal bővülnek, hogy egy egész estés utazásra hívják nem csak a legkisebbeket, de a legnagyobbakat is! -
Müller Táncosai
„ - A tánc az örökkévalóság fuvallata.- Ez szép és szellemes. De nem igaz.(csönd)-Miért ilyen rohadt önző mindenki?!”A történet szereplői egy maroknyi jobb sorsra érdemes fiatal elveszve, elhagyatva, irányt tévesztve valahol Magyarországon. Nemrég még ütőképes underground hip hop csoportként járták az ország és Európa nagyvárosait, de vezetőjük, Müller, váratlanul eltűnt, s most nem tudják, hogy merre tovább. Feloszlanak és újra összeállnak, párok cserélődnek és bomlanak fel, van, akiből gyilkos lesz, van, akiből áldozat, de vajon képes lesz-e bármelyikük is a saját kezébe venni a sorsát?Németh Ákos 1988-ban írt színdarabja mai történetként, dübörgő hip hop zenével és táncokkal színesítve születik ujjá a Csiky Gergely Színház stúdiójában.
Németh Ákos MÜLLER TÁNCOSAI - nagyvárosi történet - SZEREPLŐK: Krausz Gergő Mohácsi Norbert Stefánszky István Szvetnyik Kata Zsíros Linda Mikecz Estilla Roehnelt Zsuzsanna / Szabó Nikolett Nyári Oszkár Nyári Szilvia Tóth Károly m.v. Szvath Tamás Dramaturg: Laboda Kornél
Jelmeztervező: Kiss Julcsi
Szcenikai vezető: Szalai József
Súgó: Borsi Krisztián Díszlettervező: Kálmán Eszter
Koreográfus: Páhy Zoárd Zsolt
Világítástervező: Memlaur Imre
Ügyelő: Szűcs László Segédrendező: Kopácsi Adrián
RENDEZŐ: RAJKAI ZOLTÁN Bemutató: 2018. március 17 -
On The Air (Adásban)
Fejes Ádám és Hoffmann Adrienn koreográfus páros azt a kérdéskört járja körül, mely szerint vajon van-e a másiknál előrébb való, különb társadalmi, kulturális, vallási berendezkedés? Lehet-e pusztán gazdaságilag mérni az emberek saját kultúrájukban, országukban, társadalmukban betöltött szerepének értékét, vagy ami még ennél is izgalmasabb, hogy maguk az emberek, hogyan élik meg saját boldogságuk (nevezhetjük értéknek) szintjét?
Ennek vizsgálatához, Adásban című produkciónk, segítségül hívja a föld különböző pontjain található rádióállomások élőben sugárzott műsorait, így létrehozva jelenidejű zenei kompozíciót a darabhoz. Az előadás során az éppen aktuális rádióműsorok helyszíneire utazunk, és olyan mikró élethelyzeteket rekonstruálunk, amelyek pont ott, pont akkor, akár meg is történhetnek. Átadjuk magunkat azoknak a belénk égett sztereotip érzéseknek, amelyek a kapott ingerek során ösztönösen elárasztják mellkasunkat, egyszerre töltenek el bennünket félelemmel és kíváncsisággal. Tesszük ezt annak érdekében, hogy ebben az átszellemült előadói állapotban láthatóvá tegyük a hallhatót.
Reményeink szerint így az adásból kapás, a kapásból pedig akár még befogadás is születhet! -
Palya Bea és zenekara - világzenei koncert
Tovább a két évvel ezelőtt megjelent nagysikerű Nő című lemez által megkezdett úton, Palya Bea új lemezével folytatja az önmaga által teremtett hagyományt. Női dalszerzőként emberi témákról énekel, melyek mindannyiunkat érintenek; nőket, férfiakat, embereket.Palya Bea zenekari formációjának törzsanyagát a 2014-ben megjelent és nagyon hamar sikeressé vált Nő, valamint a 2016 márciusában megjelent Tovább Nő című lemez dalai adják. A repertoárból nem hiányozhat a legnagyobb Youtube-nézettséget elért és a rádiók által is előszeretettel játszott Szabadon, a koncertek közönségét transzba ejtő Suttognak a vének, az új lemezről hamar kedvenccé vált Két világ, a pozitív testképet humorral megéneklő Tükör, az exeknek köszönetet mondó, slam-poetry-rokon Exek vagy a magával ragadó Szaladóssem.Palya Bea a magyar zenei színtér egyik meghatározó alakja, elismert dalszerző, énekes, előadóművész és író. Zenei anyanyelve a magyar népzene, de művészetére nagy hatással volt a cigány, bolgár, szefárd és indiai zene is. Leginkább saját dalait énekli, melyekben egy megindítóan személyes világ tárul elénk. Tizenegy szólólemezén nyomon követhető az a folyamat, ahogy játszik a hagyománnyal és a modern témákkal – újat építve a tradíció talaján –, és ahogyan önmagát dalokba gyúrva halad egy belső úton. Szövegei szókimondóak, fájóan őszinték és humorosak. Gyönyörű hangjával, szuggesztív előadásmódjával és erős színpadi jelenlétével pedig rögtön bűvkörébe vonja közönségét. -
Sandy is going out
Hallottál már Sandyről? Tegnap találkoztam vele. Tudod milyen ruhában volt és milyen volt a haja? Ő a legmenőbb ember, akit valaha láttam. Azt hallottam tegnap Chris lefeküdt vele, de az a hír járja, hogy a lányokat is szereti. Gin-tonicot ivott és iszonyat jól táncol. Mindenki olyan akar lenni, mint Ő.
Ismerd meg Sandyt. Ő az új drog. Ha egyszer találkozol vele, felejthetetlen élmény lesz. A bőre puha, fiatal, intelligens, nem tudod levenni a szemed róla. A legmenőbb ruhákban jár, a legszexibb fiúkkal kavar és a legmenőbb kocsikból ugrik ki a legjobb bulik előtt. Szerinted neki is vannak problémái? Ő is szokott sírni?
A Sandy is going out a fiatal kultúra létbizonytalanságával és identitásválságával, a huszonéves generáció által nap mint nap megtapasztalt akadályokkal foglalkozik. Egy multimediális táncprojekt formájában az önfelfedezés folyamatát és annak nehézségeit kutatja.