Kategória Rendezés
  • Stílusgyakorlatok

    Stílusgyakorlatok

    Az ötösön csúcsforgalomban. Huszonhat éves forma pasas, fején puhakalap, a szalag helyett paszománnyal; hosszú nyak, mintha kinyújtották volna. Utasok szállnak le és föl. A pasas rátámad az egyik mellette állóra. Azt veti a szemére, hogy meglöki őt, valahányszor ott megy el valaki. Nyafogós hang, de szeretne keménynek hangzani. Megürül egy ülőhely, a pasas odaront.
  • STOP THE TEMPO!

    STOP THE TEMPO!

    Mikor annyira hangos a zene, hogy a gondolataidat sem hallod. Mikor a sok ismeretlen, egyedi arc csak a megszokott, unalmasan egyforma. Mikor a gázpedálra görcsöl a lábad, és közben a kéziféket markolod. Mikor hamarabb beugrik egy ismerősöd cipőjének a márkája, mint a szeme színe. Mikor már annyira trendi vagy, hogy undorodsz trendesen. Mikor minden kamu, olcsó, és ócska. Minden átlátszó, hazug és lélektelen. Mikor már semmi sem elég. Mikor már rég leelőzted magad. Mikor már becsípett a mókuskerék és beleszédültél a pörgésbe. Mikor a szívritmusod nem tud lépést tartani az életritmusoddal. Mikor az okostelefon halvány fényében nézed az életed. Mikor a reklámok és híradók manipulált képei eltakarják a valóságot. Mikor már semmi sem éri el az ingerküszöbödet. Mikor a modern külső csak rohadt belsőt takar. Mikor mindened megvan, csak te magad hiányzol. Mikor egy hajszál választ el attól, hogy bekattanj, csak egy gyenge pillanat, hogy bármire rákattanj. Mikor eleged van a kattanásból....
    STOP THE TEMPO!„Oltsd el a lámpát, stop the tempo/ Tedd takarékra az agyad, /lassíts ember, stop the tempo/ Leelőzted már magad!”
  • Storytelling: Searching The Sources – Storytelling Workshop Day 2

    Storytelling: Searching The Sources – Storytelling Workshop Day 2

    INTENSIVE WORKSHOP:
    STORYTELLING: SEARCHING THE SOURCES. ON BUILDING A REPERTOIRE.
    Date: SUNDAY, MARCH 19TH
    Duration: 8 hours from 10.00 am to 18:00 p.m (short ½ hour break for lunch)
    Dress comfortable, we will be moving around.“After nourishment, shelter and companionship, stories are the thing we need most in the world.” Philip PullmanWhether you are already a professional storyteller, an amateur one or you are aware of the wide range applied storytelling has: education, inclusion, learning languages, marketing, health, etc, or simply you would like to take a closer look at this art form, we encourage you to enroll on this intensive workshop that will take place on Sunday March 19th 2017 in the headquarters of the RS9 theatre.But, what is storytelling, anyhow?Storytelling is the oldest art form in the world. Storytelling is at the root of every art form: we think in story form, make sense of our world in narrative. Performance storytelling can be a powerful experience, both entertaining and moving. Story is also the traditional medium of communication from generation to generation, a tool for education and therapy.The programWhy Tell Stories. On the need for stories.
    Choosing Stories. On repertoire.
    Learning Stories. Learning about ourselves.
    Telling Stories. Mirrors.
    BibliographyOn Sonia Carmona
    Spanish theatre director and storyteller. At the early age of 17 Sonia leaves her hometown, Granada, the city of the Alhambra, to cross the Atlantic Ocean thanks to a grant from the program Youth for Understanding. She goes to the USA for one year, but stays there for five years since she obtains a performance grant in aid to study a Bachelor of Fine Arts in Theatre specializing in acting. In 1992 she graduates from West Virginia University magna cum laude. She then returns to Spain and settles down in Sevilla where she studies theater directing at the Sevilla Theatre Institute and doctorate courses on Theatre Science at the University Hispalense.
    In 1996 she launches her own theatre company, Aaiún Producciones. Sonia has directed and produced over 30 plays. In 1998 she starts storytelling and begins working on a project called: “Stories of life and experience” with elderly people. She is astonished by the work: a whole generation of silence, the generation of the post Spanish civil war. Working on this project will influence her deeply. She has worked on neighborhoods such as “Las 3000 viviendas” portrayed in the film Polígono Sur
    As a storyteller she has worked all over Spain and in some of the most important festivals in Europe. She is right now collecting tales from the gipsy women of Spain, which will be published by the editing company Libros de las malas compañías. She belongs to AEDA, the Spanish Professional Storyteller´s Association where she is the Coordinator of the International Relationships commission. She is also member of the executive committee of the Federation for European Storytelling, FEST. She is FEST´s IETM delegate.
    She is taking part in the project “Holocaust by bullets” with the Yahad in Unum organization. And will be developing a program in Spain to portrait through storytelling the “Porraimos”, the Roma genocide during the Nazi occupation.
  • Stuart Mária

    Stuart Mária

    Mária és Erzsébet. Skócia és Anglia királynői. Gyűlölik egymást, de életük összefonódik. Az egyik katolikus, a másik protestáns. Az egyik feláldozta a hatalmat a szerelemért, a másik a szerelmet a hatalomért. Mária a börtönben, Erzsébet a trónon. Mindketten rabok. Két kiemelkedő nő harca, egy elképzelt találkozás, két sors. Fordítva is történhetett volna.
  • Stuart Mária

    Stuart Mária

    „Akkor kezét-lábát kinyújtotta s legkecsesebben a tőkére hajtotta fejét, s három-négyszer felkiáltott: „Kezedbe ajánlom magam, uram!“, melyek utolsójánál egyik hóhéra fél kézzel gyöngén megfogta őt, a másik meg kétszer odaütött s lecsapta fejét, de még annak utána is tartotta egy csekély ín, ő pedig csak egészen gyönge hangot adott s egyetlen porcikája sem rezzent fektében. Ajkai fejének lecsapása után még csaknem negyedóráig rezegtek. Akkor az egyik hóhéra a ruháját fölemelve észrevette, hogy kicsiny ebe alája rejtezett, s csak erővel bírták előcibálni onnan, és akkor sem lehetett elválasztani a holttesttől semmiképp, hanem odafeküdt a királyné feje s válla közé…“Mária, skót királynő, börtönben. Unokatestvére, Erzsébet, angol királynő, a trónon.Unokatestvér unokatestvér ellen.Királynő királynő ellen.Nő nő ellen.Politika, szenvedély, férfivilág, női vezetők, összeesküvés, szerelem.És a végén egy kivégzés."

  • Subsurface – A Zadam Társulat előadása

    Subsurface – A Zadam Társulat előadása

     táncosnők a táncról „A színpad egy különleges hely. Óriási, furcsa, erőteljes és ijesztő. Én sosem álmodtam arról, hogy táncosnő legyek, nem szeretem a felületességét. Ez egy lehetőség az álmok valóra váltására, egy különálló világ, de szükséges, hogy legyenek olyan emberek, akik értik ezt a világot, különben nem jön át a lényeg. A táncosnak meg kell értenie mi az, amit csinál, miért csinálja és mi annak az értéke. Ha ez után táncolja a koreográfiát, akkor a közönség is reagálni fog rá, és még többet akar majd látni belőle.” Sylvie GuillemElőadók: Asztalos Dóra, Fehér Laura, Sebestyén Tímea, Stohl Luca
    Zene: Andrea Parker
    Koncepció: Zambrzycki Ádám
  • Sugar/Van aki forrón szereti

    Sugar/Van aki forrón szereti

    Joe és Jerry, a két tehetséges, de korgó gyomrú muzsikus életveszélybe került: véletlenül tanúi lettek egy maffialeszámolásnak, úgyhogy menekülniük kell Chicagóból – mégpedig a lehető leggyorsabban és bármilyen módon. Rájuk mosolyog a szerencse, mert egy zenekar floridai turnéra indul, és épp szaxofonost meg bőgőst keres. Igen ám, csakhogy ez egy női zenekar! Mit lehet tenni, hőseink parókát és női ruhát öltenek, s ezzel kezdetét veszi életük legkülönösebb kalandja, amelynek végén ott várja őket a szerelem is. De hogyan magyarázzák meg a szerelmüknek, hogy ők nem egészen azok, akiknek látszanak? És mi lesz a maffiával, amely egészen Miamiig üldözi őket?
    Ki ne látta volna a világhírű Van, aki forrón szereti című filmet Marilyn Monroe-val, Tony Curtisszel és Jack Lemmonnal? A Sugar című musical ennek a tüneményes filmnek a színpadi feldolgozása, ugyanazzal a lebilincselő humorral, üde hangulattal, csavaros történettel és persze a jól ismert hősökkel. A zenés színház egyik legbravúrosabb vígjátéka 2016 februárjában a Pesti Magyar Színházban Méhes László rendezésében, kiváló szereposztásban látható!
  • Suha

    Suha

    1994-ben meggyilkolnak egy idős embert. 1995-ben P.D-t a cselekmény miatt több mint 6 év börtönbüntetésre ítélik, a vádlott nem fellebbez az ítélet ellen. A történtekből 2006-ban dr. Magyar Elemér Fekete-fehér című dokumentum-drámája alapján Ragály Elemér készített filmet Nincs kegyelem címmel, Nagypál Gábor főszereplésével. A Társulat a drámát alapul véve dolgozza fel a megtörtént büntetőeljárást.

    A Suha című előadás legfontosabb célja, hogy aktív párbeszédet indítson el, mely során lehetőség nyílik a felmerülő gondolatok megvitatására. Elgondolásunk ugyanis az, hogy egy büntetőügy a társadalom egészét megmozgatja. Az emberek alapvető tulajdonsága a kíváncsiság a súlyos bűncselekmények elkövetése mögötti motivációk megismerése iránt. Ezzel együtt azonban kevés ismerettel rendelkeznek arról a folyamatról, ami a bűncselekmények állami apparátus általi feldolgozását jellemzi. Az előadás célul tűzi ki tehát azt, hogy bemutassa a rendszer működését, valamint az eljárás útvesztőjében elkeveredett elkövető és az állam viszonyát, a viszony visszáságait. Az előadás bemutatja a vádlotton kívül a bíró, az ügyész és a védő helyzetét is, épít a vádlott kapcsolatára a jogi szakemberekkel.

    A Társulat a drámát alapul véve dolgozta fel a megtörtént büntetőeljárást és annak folyományaként indult kártérítési procedúrát. Hogy mi is történik pontosan, „azt majd kibogozza valaki”, hogy mi az igazság „az majd a téma dolga lesz...”

    Az előadás jelentőségét a témaválasztás, illetve annak társadalmi vetülete adja. A téma feldolgozásának hitelességét a rendező jogi végzettsége és az a tény is alátámasztja, hogy jelenleg is bíróságon dolgozik, így rendelkezik a szükséges rálátással a hivatali apparátus működésének elemzéséhez, értelmezéséhez.
  • SunCity – a HOLNAP TALI!-musical

    SunCity – a HOLNAP TALI!-musical

    A sorozatból ismert diákok (Soma, Rozi, Lilla, Csabi, Miki és Lara) a tanévzáró után nyári kalandra indulnak a SunCity Fesztiválra. Egy tévedés miatt ugyanabban a balatoni villában kötnek ki, ahol Lilla ikertesvére és baráti köre is bulizni szeretne, akik arra készülnek, hogy dalukkal induljanak a fesztivál himnuszára kiírt pályázaton. A két csapat hamar összerúgja a port, a viszály furcsa helyzeteket teremt, új szerelmek szövődnek, rivális dalos párok állnak össze, akik szintén megméretnék magukat a pályázaton. Vicces szituációk, lélegzetelállító zenés-táncos produkciók fűszerezik a fordulatos, romantikus történetet.A musical zenéjét A Dal című műsorba írt slágereivel évek óta sikert arató Johnny K. Palmer szerezte.
  • Sündisznócska lovagol

    Sündisznócska lovagol

    A Nefelejcs Bábszínház gyermekelőadásaMulatságos mese a hatalmas mackó bácsiról, és a kicsi, de annál furfangosabb süniről. Mese közben Móra Ferenc: Az egyszeri szarka, és Móricz Zsigmond: Pirimogyoró versét dalban mondjuk el.