Kategória Rendezés
  • "Hatvan évvel ezelőtt történt" I.

    Felolvasószínház Molnár Piroskával
  • "Köszönöm hogy imádott..."

    A filmművészet nagy slágerei a hőskortól napjainkig
  • "Mesés opera" XVIII. - Advent a zenében

    “Számtalan módon fogalmazták meg a zeneszerzők - stílusok, korszakok és szerzői meggyőződés mentén - mondanivalójukat a várakozásról. Azokról a hetekről, napokról melyek az Ő születését előzték.

    Hallhatunk majd ismert és kevésbé ismert, de nem kevésbé nagyszerű zenéket, az opera és dalirodalomból, melyek ezt az örök témát dolgozzák fel.

    A várakozás első hetét igyekszik majd ünnepivé tenni Önöknek Tatai Nóra az énekével, Sotkó Eszter a zongoránál, Györfi Anna pedig versekkel és irodalmi idézetekkel. Nóra és Eszter növendékeim voltak a Zeneakadémián, ők először szerepelnek Pécsett. Györfi Annát már jól ismerhetik, hiszen ő a Pécsi Nemzeti Színház színművésze, nagyszerű tehetségének, játékának sokszor örülhettünk már.
  • "Minket nem lehet elfelejteni"

    Vidám színházi történeteket és rengeteg fülbemászó dalt ígér Bodrogi Gyula és Voith Ági közös műsora. A dalok végigkísérték az életüket, némelyikből sláger lett, születtek érzelmesebbek, vagy amiket a mai napig ismer a közönség. Mindezeket felidézik, miközben beszélnek az életükről, a színházról, előadásokról, kulisszatitkokról.
  • "Nem bánok semmit sem..."

    Több, mint 100 éve született Edith Piaf.
    Sanzonjait mégis a mai napig játszák a rádiók, évfordulója kapcsán világszerte stadionok teltek meg az ő dalaiból összeállított koncerteken.
    Hogy mi a titka?
    Talán a szenvedéllyel fűtött zene, hogy tudjuk a legtöbb számot az énekesnő életének saját történetei inspirálták vagy, hogy egy-egy érzést olyan nyers őszinteséggel fogalmaznak meg a dalok, hogy a bőrünk alá hatol…
    Edith Piaf legendás élete mindig foglalkoztatta az embereket. 
    Váradi Eszter Sára és Keller János - a Vörösmarty Színház művészei - hosszú évek során több feldolgozásban is játszottak együtt Piaf életútját bemutató darabokban.
    Ezzel az előadással önöket is szeretnék elröpíteni Párizs macskaköves utcáira, hogy képet kaphassanak erről a legendás előadóművészről ,és barátairól, szerelmeiről, mindazokról, akik pályáját segítették, s akik maguk is a korszak kiemelkedő egyéniségei voltak, mint Yves Montand, vagy Charles Aznavour.
    Az előadásban megszólalnak a leghíresebb sanzonok, mint például: a Mylord, a Rózsaszínű élet, a Himnusz a szerelemhez , vagy a Hulló falevél...  
  • '56 másképp

    '56 másképp

    Film? Színház? Zene?Képi világ kortárs és klasszikus költők verseivel és prózai alkotásaival ötvözve, élő zenével.Egy kicsit több, mint puszta megemlékezés. Komplexebb, átfogóbb képet ad arról, ki hogyan élte, alkotta meg ‘56-ot. A múlt kiteljesedik, színesebbé válik a színészek, zenészek játéka által. Az előadás során visszatekintünk az ötvenes évekbe, felidézzük annak sötét, lázadó korszakát, mivel fontos, hogy erről a történelmi időszakról megfelelőképpen megemlékezzünk és ezáltal jelentőségét, fontosságát fenntartsuk a köztudatban. A korszak jelentős eseményei, a harc, a forradalom hangulatát idézik, zeneileg a mai korba helyezve. A kortárs zene és a múltidéző szövegek teszik lehetővé, hogy a hallgatóság korosztálytól függetlenül élvezni és értékelni tudja az előadást. A néző a másfél órás előadás keretében egyszerre élhet át színházi és mozis élményt.
  • ,,Egy nyelvet beszélünk...

    ,,Egy nyelvet beszélünk..."

    A levélKoreográfia: Egerházi AttilaZene: Philip Glass (The poet acts), Dimitrij Sosztakovics (The second waltz)Jelmez terv: Andrea T. Haamer és Egerházoi AttilaSzínpad kép és világítás terv: Egerházi AttilaTáncolják: Cristina Porres Mormeneo, Graziano Bongiovanni (A Székesfehérvári Balett Színház művészei)"A balett egyfajta csehovi világot idéz. Szarkasztikus, fanyar humorral átszőtt tánc-vers. A balett egy párkapcsolat belső labirintusaiba küld szondát. A balett kérdése mind végig a levegőben marad, fantáziánkra - vagy még inkább, megéltségünkre – bízva a megfejtést. Vajon, mi állhat a levélben..?"Egerházi Attila

    Written on Water
    Koreográfia: Egerházi AttilaKoreográfiai asszisztens: Cristina Porres MormeneoPremier: 2017-6-11, KassaZene: M. Namekawa, F. ChopinTáncosok: Adam Bobák, Alžbeta Talčíková, Nina Sninska, Katarina Kupčíková, Barbora Bujakiová, Liliana Hudáková, Barbora Štefaniková, Anna St. Clair Correia, Mária CiskováEliška Schavelová, Barbora Boglárska, Kristína Šérová, David Janík, Juraj Srnčík

    Prométheusz esete
    Librettó / Libretto: Egerházi AttilaZene / Music: Ludwig van BeethovenZenekar / Orchestra: Smíchovská komorní filharmonieKarmester / Conductor: Josef VondráčekSzínpadterv / Stage design: Jaroslav MihlfajtJelmez / Costumes: Petra LebduškováVilágításterv / Lighting design: Egerházi AttilaTáncosok / Danced by Balet Praha Junior (a Dance Center, Prága Konzervatórium és Gimnázium diákjai)Producer: Dance Center, Prága Konzervatórium és GimnáziumProdukció / Production: Nemzetközi TáncközpontA koreográfus asszisztense / Assistant to Choreographer: Linda SvidróForgatókönyv, rendezés, koreográfia / Script, direction and choreography by Egerházi AttilaBeethoven zenéje izzik, mint a tűz. A tűz olyan szimbólum, amely jól kifejezi a férfi vágyát a fényre és az ismeretlen megismerésére. Az én értelmezésemben Prométheusz antihős. Ez a helyzet tragikomikus elemeket visz a történetbe, és a balett egyfajta burleszkké alakul.Egerházi Attila

    “Bla-bla-bla...“
    Zene / Music: W. A. Mozart, J. S. Bach, F. ChopinJelmezterv / Costume design: Szelei MónikaVilágításterv / Lighting design: Egerházi AttilaKoreográfus asszisztens / Assistant to Choreographer: Cristina Porres MormeneoKoreográfia / Choreographed by Egerházi AttilaA balett lényegét tekintve egy szatirikus kortárs balett.Irodalmi hasonlattal élve, egyfajta „örkényi egyperces” tánc-novella megalkotása volta célom. Egy olyan görbe tükör, amelybe belepillantva esetleg megláthatjuk korunk emberének kommunikációs zavarait, problémáit.

    Zero Gravity
    Zene / Music: J. S. BachJelmezterv / Costume design: Andrea T. HaamerVilágításterv / Lighting design: Egerházi AttilaKoreográfus asszisztens / Assistant to Choreographer: Linda SvidróKoreográfia / Choreographed by Egerházi AttilaA duó az ember Isten adta szabadság iránti vágyát fejezi ki. Az ember a repülés, a szabadon való szárnyalás, a gravitáció legyőzése iránti vágyát állítja szembe a földhöz ragadottság, limitáltság érzetével.

    Besos (Csókok)
    Zene / Music: Z. Keating, A. Part, P. PradoJelmezterv / Costume design: Andrea T. HaamerSzínpadkép és világításterv / Stage and lighting design: Egerházi AttilaKoreográfus asszisztens / Assistant to Choreographer: Cristina Porres MormeneoKoreográfia / Choreographed by Egerházi AttilaA balett vidám hangvételű, lendületes „tánc-leporelo“amelynek központi témájaa csók.Egerházi Attila
  • ,,Perdülj, fordulj...

    ,,Perdülj, fordulj..."

    A Vasas Művészegyüttes Tánckarát Dr. Pór Anna (táncművész, tánckritikus, színháztörténész) alapította 1947-ben, amely az ország egyik legrégebbi együtteseként azóta is megszakítás nélkül működik. Az együttes művészeti arculatát is meghatározó művészeti- és tánckarvezetői voltak: Dr. Pór Anna, Szalay Karola, Végvári Rezső, Szigeti Károly, Györgyfalvai Katalin, Galambos Tibor, Mosóczi István, Hidas György, Stoller Antal Huba, Mihályi József A Vasas Tánckar a táncház-mozgalom egyik alapítója. Jelenleg is két fő irányvonalat képvisel: az autentikus néptánc és táncszínházi produkciók színpadra állítása. Az Obsitos csoport 1999-ben alakult, a Tánckar 50. éves jubileumi műsorán fellépő, már nem aktív „öreg” táncosokból. A Tánckar utánpótlását a TÁNCKÖR Alapítvány gyermekcsoportjai biztosítják. A Tánckar és Obsitos csoport fenntartója a Magyar Örökség-díjas Vasas Művészegyüttes Alapítvány.
  • ...még Egy mondat...

    ...még Egy mondat...

    Zsuráfszky Zoltán alkotói estje
    „Több mint húsz esztendeje annak, hogy fiatal előadóművészként Illyés Gyula: Egy mondat a zsarnokságról című versére táncoltam; s e vers kezdősora volt egyben koreográfusi estem címadója is. Hivatásos táncművészként akkoriban avantgárd tettnek számított még a versekre való táncolás is, hát még, ha politikai üzenetet is hordozott…
  • ...Tied a világ!

    ...Tied a világ!

    Egy lakásavató bulit megrendezni nagy büszkeség, nagy öröm, nagy munka. Annál nagyobb a csalódás, ha a meghívottak nagy része el sem jön! A mi házigazdánkkal pontosan ez történik, de a legjobb barátok ott vannak vele élete meghatározó pillanatában. Így aztán főhőseink dalra fakadnak, és a nehezen induló lakásavatót egyszeriben fergeteges koncertté változtatják. 
  • 1 link

    1 link

    <jake_smiles> elélveztél te is?
    <bianca21> csak megváltozott a testsémám, drága wink
    Smilesnak ez tetszik, ez a pengés cinizmus, Bianca úgy adja meg magát, hogy közben magát adja, jó nő, no, bár lehet, hogy férfi.
    <jake_smiles> gyere hozzám feleségül
    <bianca21> mér mennék?
    <jake_smiles> szeretlek
    <bianca21> nem is ismersz
    Unottan évődnek, róják a kötelező kűrt, későre jár, Smilesban felötlik, hogy gyorsan, még ma éjjel össze kellene hozni egy IRL randevút, amelyben szerepelhetne egy mozgólépcső alja, egy gesztenyefás park, egy támlájavesztett pad, avar, még több avar, könny, kapualj, hajnali pára, hirtelen megváltás és két fél unikum, megtehetné. Megtehetné, hogy szép szóval kiédesgeti Biancát a 21 hüvelykes, full HD Synkmaster-ből, de hol, kérdi Smiles, hol találni manapság földszagú kapualjat, és ki venné magának a bátorságot, hogy beleálljon?